Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560200#p560200:sf61584g je napisao(la):
slaninar » 18 Aug 2018 08:50 pm[/url]":sf61584g]Kad smo već kod graničnih prelaza, imam jedno pitanje. Zašto sa mađarskom imamo 3 glavna( Bački Breg,Kelebija i Horgoš) i 5 alternativnih prelaza a sa Bugarskom koliko znam samo 2? Svakog leta katastrofa na GP Gradina zato što alternative nema, a turaka sve više i više.
Ka Bugarskoj bi trebalo napraviti još jedan autoput, pravcem Požarevac-Petrovac-Žagubica-Bor-Zaječar. Odatle bi Bugari mogli da ga produže ka Sofiji ili na Hemus autoput. Ovime bimo usporili propadanje Timočkog kraja, a Bugari bi oživeli okruge Vidin i Montana-najsiromašniji kraj u EU.
 
Dobro su ga "napravili".. trece rusenje potpornih zidova za pet meseci.. Valjda su mostovi i tuneli bolje uradjeni (manje se fusarilo)?
 
id*** nesposobni, tu treba napraviti tunel ili neki zastitni potporni tunel, umesto da ratuju sa prirodom


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560384#p560384:23a7s59z je napisao(la):
MarkoniShogun » Ned Avg 19, 2018 5:46 pm[/url]":23a7s59z]id*** nesposobni, tu treba napraviti tunel ili neki zastitni potporni tunel, umesto da ratuju sa prirodom


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uze mi rec iz usta...masinac sam pa reko ajd da cutim, mada mi se ovo cini da "nece da moze". Ali hajde neko da mi ko je strucan kaze moze li ovo uopste bezbedno da "stoji" uprkos majci prirodi?
I bas me interesuje sta je za ovo rekao onaj dr mr svetske banke...ili odakle je vec.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560382#p560382:31oyt2mp je napisao(la):
tragac » Ned Avg 19, 2018 5:38 pm[/url]":31oyt2mp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560200#p560200:31oyt2mp je napisao(la):
slaninar » 18 Aug 2018 08:50 pm[/url]":31oyt2mp]Kad smo već kod graničnih prelaza, imam jedno pitanje. Zašto sa mađarskom imamo 3 glavna( Bački Breg,Kelebija i Horgoš) i 5 alternativnih prelaza a sa Bugarskom koliko znam samo 2? Svakog leta katastrofa na GP Gradina zato što alternative nema, a turaka sve više i više.
Ka Bugarskoj bi trebalo napraviti još jedan autoput, pravcem Požarevac-Petrovac-Žagubica-Bor-Zaječar. Odatle bi Bugari mogli da ga produže ka Sofiji ili na Hemus autoput. Ovime bimo usporili propadanje Timočkog kraja, a Bugari bi oživeli okruge Vidin i Montana-najsiromašniji kraj u EU.

Put Paracin - Zajecar je nedavno rekonstruisan. I odlican je. Ako bi se popravio katastrofalni Zajecar - Negotin., mogao bi se udenuti neki prelaz ka Vidinu. Plus sto bi se smanjio broj pogibija na ovom putu koji ima masu krajputasa onima koji su svoj put ovde zavrsili.
 
Putnik78":epghasgb je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560384#p560384 je napisao(la):
MarkoniShogun » Ned Avg 19, 2018 5:46 pm[/url]":epghasgb]id*** nesposobni, tu treba napraviti tunel ili neki zastitni potporni tunel, umesto da ratuju sa prirodom


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uze mi rec iz usta...masinac sam pa reko ajd da cutim, mada mi se ovo cini da "nece da moze". Ali hajde neko da mi ko je strucan kaze moze li ovo uopste bezbedno da "stoji" uprkos majci prirodi?
I bas me interesuje sta je za ovo rekao onaj dr mr svetske banke...ili odakle je vec.

Ja nisam nikakav inzenjer, samo sam putovao dosta kroz Nemacku i Austriji i tamo sam video brdo tih potpornih tunela.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560405#p560405:adj402k4 je napisao(la):
MarkoniShogun » Ned Avg 19, 2018 6:35 pm[/url]":adj402k4]
Putnik78":adj402k4 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560384#p560384 je napisao(la):
MarkoniShogun » Ned Avg 19, 2018 5:46 pm[/url]":adj402k4]id*** nesposobni, tu treba napraviti tunel ili neki zastitni potporni tunel, umesto da ratuju sa prirodom


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uze mi rec iz usta...masinac sam pa reko ajd da cutim, mada mi se ovo cini da "nece da moze". Ali hajde neko da mi ko je strucan kaze moze li ovo uopste bezbedno da "stoji" uprkos majci prirodi?
I bas me interesuje sta je za ovo rekao onaj dr mr svetske banke...ili odakle je vec.

Ja nisam nikakav inzenjer, samo sam putovao dosta kroz Nemacku i Austriji i tamo sam video brdo tih potpornih tunela.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nismo se razumeli.... pitanje je bilo moze li ovako sa ovim potpornim zidovima pri ovakvoj konfiguraciji tla? I meni se ovako laicki cini da bi tuneli bili dobra varijanta.
 
Vala bas...do mora sa klincima u kolima mozda ipak preko Bugarske...

Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
 
Pitanje je koliko je debeo sloj zemlje ? Ako nema stena u blizini teško da se ovako tanki potporni zidovi ankerišu/vežu za čvrsto tlo.
Da prave debeo i jak potporni zid za ovoliko brdo teško da se isplati.

Davno su stručnaci predlagali da samo jedna traka ide kriz Grdelicu, druga bi zaobilazila slično kao i u Makedoniji. Baš zbog malog prostora i okolnih brda.
 
U ono vreme....tu bi vec bila masa inzinjerije jna..a gore na brdu 5-6 brigada pesadije sa krampovima i lopatama. "Pojeli" bi to brdo do pauze za rucak. Posle bi omladinke iz V. Hana na ostatke brda poredjale obojene kamencice i ispisale Tito ili JNA. Na kraju gorani da posade drvece i cvece...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560414#p560414:3gksu953 je napisao(la):
Žika » Ned Avg 19, 2018 8:02 pm[/url]":3gksu953]Pitanje je koliko je debeo sloj zemlje ? Ako nema stena u blizini teško da se ovako tanki potporni zidovi ankerišu/vežu za čvrsto tlo.
Da prave debeo i jak potporni zid za ovoliko brdo teško da se isplati.

Davno su stručnaci predlagali da samo jedna traka ide kriz Grdelicu, druga bi zaobilazila slično kao i u Makedoniji. Baš zbog malog prostora i okolnih brda.


Suština ovih zidova jeste u ankerima i pričvršćivanju u steni. Prosto je nemoguće uraditi klasični masivni potporni zid koji će zadržati celo brdo. Iaki deluju masivni i debeli ovi zidovi su tanki. Greška na ovom zidu je što nema stubova, za razliku od deonice koju je radila firma iz R. Srpske.
Inače ovo je deonica koju radi Azvi. Prethodno obrušavanje je bilo na deonici koju radi Trace. I oni su radili kosine na isti način.
 
Pa za šta su ankerisali ako nisu došli do stene? Nisu valjda samo "prosuli" beton po strani brda?

Daleko od toga da sam stručnjak za odrone koji su praktično nezaustavljivi (tj, vrlo teško), ali ponavljam da ova dešavanja uopšte ne ulivaju sigurnost za sve korisnike auto-puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560404#p560404:xigpsuan je napisao(la):
Putnik78 » Sun Aug 19, 2018 6:33 pm[/url]":xigpsuan]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560382#p560382:xigpsuan je napisao(la):
tragac » Ned Avg 19, 2018 5:38 pm[/url]":xigpsuan]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560200#p560200:xigpsuan je napisao(la):
slaninar » 18 Aug 2018 08:50 pm[/url]":xigpsuan]Kad smo već kod graničnih prelaza, imam jedno pitanje. Zašto sa mađarskom imamo 3 glavna( Bački Breg,Kelebija i Horgoš) i 5 alternativnih prelaza a sa Bugarskom koliko znam samo 2? Svakog leta katastrofa na GP Gradina zato što alternative nema, a turaka sve više i više.
Ka Bugarskoj bi trebalo napraviti još jedan autoput, pravcem Požarevac-Petrovac-Žagubica-Bor-Zaječar. Odatle bi Bugari mogli da ga produže ka Sofiji ili na Hemus autoput. Ovime bimo usporili propadanje Timočkog kraja, a Bugari bi oživeli okruge Vidin i Montana-najsiromašniji kraj u EU.

Put Paracin - Zajecar je nedavno rekonstruisan. I odlican je. Ako bi se popravio katastrofalni Zajecar - Negotin., mogao bi se udenuti neki prelaz ka Vidinu. Plus sto bi se smanjio broj pogibija na ovom putu koji ima masu krajputasa onima koji su svoj put ovde zavrsili.

Tu već postoje 2 prelaza: Bregovo i Vrška Čuka, koriste to mahom ljudi iz naša 2 (Zaječarski i Borski) i njihova 2 pomenuta okruga. Lepo je imati top AP alternative, ali je ekonomsko opravdanje labavo. Umesto toga bolje je da prošire Gradina/Kalotina ili kao kod Horgoša naprave Gradina/Kalotina 2 između pruge i reke, tj između ta 2 sela. Nisu džaba još Rimljani (čak i Tračani i Grci ranije) put ka Byzantinumu pravili dolinom Nišave i posle Marice. Sve ostalo ide preko Stare Planine i Karpata, a to baš i nije pogodno za gradnju puteva.

Trebalo je verovatno da zaobiđu Grdeličku sa zapadne strane (tu ima neki prastari put Leskovac - Vranje), kao što su zaobišli Sićevačku. Što ne znači da je taj deo Prosek - Crvena reka biti stabilan, već sad popuštaju neke Ternine kosine na lotu 1. Ako krenu Aktorove, biće belaja, mada ih rade "kap po kap" i trebalo bi da ih zaštite do kraja, Videćemo.

GOJE, da ne zaboravim, svaka čast za reportažu!
 
Koridori Srbije saopštili su da je danas, na deonici Gornje Polje - Caričina Dolina, ispred tunela Predejane na Koridoru 10, u dužini od 50 metara došlo do oštećenja potporne konstrukcije i destabilizacije dela zaštitne kosine, čija je ukupna dužina 725 metara.

Građevinska inspekcija je tokom dana obišla teren, a na licu mesta održani su i hitni sastanci svih nadležnih učesnika u projektu: izvođača, nadzornog organa, investitora, projektanta i drugih, kako bi se utvrdili tačni uzroci obrušavanja potpornog zida i bile donete hitne mere sanacije, naveli su Koridori Srbije.

S obzirom da je stepen fizičke realizacije na ovoj deonici dostigao 90,5 procenata izvedenih radova, radovi na ovom delu trase Koridora 10 biće nastavljeni i pored neophodne sanacije ovog dela gradilišta, ističe se u saopštenju.

Izvođač radova na ovom potezu je španska kompanija Azvi, a stručni nadzor vrši konzorcijum „Louis Berger i Egnatia Odos”.

Izvođenje ovih radova finansira Evropska Investiciona banka.
 
Sve je ovo rezultat katastrofalnih projekata koji su izasli iz CIP-a i IP. Ta brda su toliko nestabilna da samo ludak moze da ih potkopava. Po prvobitnom projektu su bila predvidjena sidra od 4m, pa posle prvog rusenja su stavljana sidra od 20m i opet se srusilo jer niko ne zna gde pocinje klizna ravan. Dzabe i sidra od 100m ako nisu usidrena u stabilno tlo. Ocigledno da su projektanti zakazali i ako vec nisu pomerili trasu, svuda gde su klizista morali su da se rade vijadukti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560432#p560432:14u6xlc0 je napisao(la):
astrodule » 19 Avg 2018, 21:12[/url]":14u6xlc0]Pa za šta su ankerisali ako nisu došli do stene? Nisu valjda samo "prosuli" beton po strani brda?
:lool: :laugh: :lool: :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560435#p560435:1cz549ib je napisao(la):
caribrod » 19 Авг 2018 08:27 pm[/url]":1cz549ib]
Trebalo je verovatno da zaobiđu Grdeličku sa zapadne strane (tu ima neki prastari put Leskovac - Vranje), kao što su zaobišli Sićevačku. Što ne znači da je taj deo Prosek - Crvena reka biti stabilan, već sad popuštaju neke Ternine kosine na lotu 1. Ako krenu Aktorove, biće belaja, mada ih rade "kap po kap" i trebalo bi da ih zaštite do kraja, Videćemo.

GOJE, da ne zaboravim, svaka čast za reportažu!

Ишао прошлог лета тим путем из Врања до места Власе ( за оне који су били у Врању, то је пут за Симпов ресторан на Пржару па се наставља ка тврђави Марково Кале ). Од Врања до Власа прави планински пут, пун рупа, кривина, дубоких долина и стрмина. Од Власа па низводно низ Ветерницу чини ми се да је "питомина". Низводно има и вештачко језеро ( нисам био, видео сам на ГЕ ). Е сад, вероватно је могло да се крене из ЛЕ, пресече из Власа негде ка В.Хану и да се изађе у долину Мораве нпр. код села Стубал. Скроз до Врања нема шансе да би могао да прође ауто-пут, превише је скупо.
 
Koliko me sećanje služi osamdesetih godina se pričalo da druga traka ide istočno od Grdeličke klisure ili čak obe trake.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560404#p560404:301cckzf je napisao(la):
Putnik78 » 19 Авг 2018 07:33 pm[/url]":301cckzf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560382#p560382:301cckzf je napisao(la):
tragac » Ned Avg 19, 2018 5:38 pm[/url]":301cckzf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560200#p560200:301cckzf je napisao(la):
slaninar » 18 Aug 2018 08:50 pm[/url]":301cckzf]Kad smo već kod graničnih prelaza, imam jedno pitanje. Zašto sa mađarskom imamo 3 glavna( Bački Breg,Kelebija i Horgoš) i 5 alternativnih prelaza a sa Bugarskom koliko znam samo 2? Svakog leta katastrofa na GP Gradina zato što alternative nema, a turaka sve više i više.
Ka Bugarskoj bi trebalo napraviti još jedan autoput, pravcem Požarevac-Petrovac-Žagubica-Bor-Zaječar. Odatle bi Bugari mogli da ga produže ka Sofiji ili na Hemus autoput. Ovime bimo usporili propadanje Timočkog kraja, a Bugari bi oživeli okruge Vidin i Montana-najsiromašniji kraj u EU.

Put Paracin - Zajecar je nedavno rekonstruisan. I odlican je. Ako bi se popravio katastrofalni Zajecar - Negotin., mogao bi se udenuti neki prelaz ka Vidinu. Plus sto bi se smanjio broj pogibija na ovom putu koji ima masu krajputasa onima koji su svoj put ovde zavrsili.
Имаш гранични прелаз Мокрање ?
 
Preslabo osigurana kosina. Pustila je "vodu" pre nego su majstori otisli. Zakazalo je mnogo toga u citavom lancu. Kad sam jadnom ranije napisao da ce biti obrusavanja kosina, nisam bio ni zloslutan ni zlonameran, nego samo zdravorazuman.


Ako smem da primetim, po meni je CIP "glava od koje smrdi". Usecali su putanju koridora u brda gde god su mogli, iako su morali biti upoznati sa komplikovanom i nestabilnom geologijom. To je zastareli nacin razmisljnja pri projektovanju (zasecanje brda) koji je na papiru jeftiniji , ali na kraju u realnosti, ispadne skuplji i ostane trajan problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560525#p560525:3a5oxl9y je napisao(la):
Гага » Mon Aug 20, 2018 2:00 am[/url]":3a5oxl9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560404#p560404:3a5oxl9y je napisao(la):
Putnik78 » 19 Авг 2018 07:33 pm[/url]":3a5oxl9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560382#p560382:3a5oxl9y je napisao(la):
tragac » Ned Avg 19, 2018 5:38 pm[/url]":3a5oxl9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560200#p560200:3a5oxl9y je napisao(la):
slaninar » 18 Aug 2018 08:50 pm[/url]":3a5oxl9y]Kad smo već kod graničnih prelaza, imam jedno pitanje. Zašto sa mađarskom imamo 3 glavna( Bački Breg,Kelebija i Horgoš) i 5 alternativnih prelaza a sa Bugarskom koliko znam samo 2? Svakog leta katastrofa na GP Gradina zato što alternative nema, a turaka sve više i više.
Ka Bugarskoj bi trebalo napraviti još jedan autoput, pravcem Požarevac-Petrovac-Žagubica-Bor-Zaječar. Odatle bi Bugari mogli da ga produže ka Sofiji ili na Hemus autoput. Ovime bimo usporili propadanje Timočkog kraja, a Bugari bi oživeli okruge Vidin i Montana-najsiromašniji kraj u EU.

Put Paracin - Zajecar je nedavno rekonstruisan. I odlican je. Ako bi se popravio katastrofalni Zajecar - Negotin., mogao bi se udenuti neki prelaz ka Vidinu. Plus sto bi se smanjio broj pogibija na ovom putu koji ima masu krajputasa onima koji su svoj put ovde zavrsili.
Имаш гранични прелаз Мокрање ?

Ja napisao Bregovo, ali tako se zove sa bugarske strane, sa srpske je Mokranje, u pravu si.
 
Vraćajući se pre neki dan iz Grčke, primetio sam po ulasku u Srbiju na oko 2-3 km od granice (verovatno opština Preševo) dve ganc nove benzinske stanice u oba pravca autoputa, Valoni Petrol... da li je to nagoveštaj da ćemo u budućnosti prolaziti kroz dve države da bi stigliu Grčku?
 
Vrh