Šta je novo?

Koridor 10

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/funkc ... sa/pevtfth

FUNKCIONER SNS OŠTETIO DRŽAVU "Radili smo za 115 dinara na sat, a plate smo dobijali sa zakašnjenjem, u bifeu kod autobuske stanice"

Zoran Livaja, vlasnik firme "Soko Group" i član glavnog odbora SNS, angažovao je radnike na crno za obezbeđenje gradilišta na koridoru 10 kod Pirota, čime je za pet godina oštetio državu za više od milijardu dinara.

Tako bar tvrdi grupa radnika koja je tužila ovu kompaniju zato što su oštećeni i oni i država jer nisu uplaćivani pripadajući porezi i doprinosi, zbog čega nisu imali ni odgovarajuće socijalno i zdravstveno osiguranje. Prema njihovim navodima, reč je o velikoj prevari i pljački države jer je od blizu 500 ljudi, koji su obezbeđivali gradilišta izvođača "Aktora" na koridoru kod Pirota od 2013. do 2018. godine, ugovore o radu imalo samo njih 50. Svoja prava žele da ostvare na sudu pa su zato podneli krivične prijave protiv Zorana Livaje, vlasnika "Soko Group", i to za krivično delo poreska utaja i povrede prava po osnovu rada i prava iz socijalnog osiguranja.

Oštećeni radnici tvrde da tužbom žele da ukažu i na nezakonito bogaćenje vlasnika "Soko Group", ali i da javno iznesu da su bili izloženi pritiscima da odustanu od krivičnog gonjenja.

- Na nas je vršen pritisak da odustanemo od krivičnog gonjenja pa su nam upućivane poruke da se dogovorimo da nam se isplate dugovanja bez tužbi jer smo udarili na ljude koji su mnogo jaki. Reč je o Zoranu Livaji, koji je vlasnik kompanije i visoki funkcioner SNS, ali i o Dmitru Đuroviću, bivšem direktoru Koridora, koji je navodno prikriveni vlasnik ove kompanije. Nismo podlegli pritiscima jer želimo da ukažemo da su firme ljudi iz vladajućih partija privilegovane i zaštićene od kontrole. U Pirotu i okolini je javna tajna da se u "Soko Group" radilo na crno i da to inspekcija rada nije proveravala - objašnjavaju podnosioci tužbe.

Oni dodaju da je to sramota za državu koja se bori protiv sive ekonomije.

- Nikog nije interesovalo što smo radili bez zaštitne opreme, i to od 12 pa do 24 sata svakog drugog dana, a po satu smo dobijali 115 dinara. Pare smo dobijali sa zakašnjenjem od četiri meseca, i to u bifeu "Neca", kod autobuske stanice u Pirotu. Miroslav Simeunovic Muki petkom uveče donese gotovinu u Pirot, gde se sa Novicom Madićem, poverenikom "Soko Group" za Pirot, Belu Palanku i Dimitrovgrad, utvrđuje iznos za svakog. U subotu nam se u bife "Neca" iz plastične kese, u kojoj je u proseku oko 2,5 miliona dinara, daje novac. Mi potpisujemo da smo ga primili, i to na priznanici sa zaglavljem "Soko Group" - navode oštećeni radnici.

Njihove navode potvrđuje i advokatica Dragana Krstić, koja ih zastupa.

- Neki radnici pokrenuli su i postupke kod Osnovnog suda u Pirotu radi utvrđivanja postojanja radnog odnosa bez zaključenog ugovora o radu i uplate odgovarajućih doprinosa, ali i isplate uvećane zarade na ime prekovremenog rada. “Soko Group” osporava pasivnu legitimaciju, navodeći da je angažovala podizvođače i to "Tidiju" iz Beograda i "Alfa security" iz Niša, iako za to sem ugovora o poslovnoj saradnji nema nikakvih dokaza. Ti ugovori su verovatno zaključeni kasnije, sve u cilju izbegavanja zakonskih obaveza prema zaposlenim radnicima i državi. Ugovor sa "Alfom" je oročen samo 4 meseca, dok je "Tidija" prijavila nekoliko radnika tek krajem 2016. godine. Od kraja avgusta 2013. do sredine 2016. godine svega desetak radnika koji su imali zaključene ugovore o radu bili su prijavljeni isključivo od strane "Soko Group", iako je upošljavano više od 500 - navodi advokatica Krstić.

Ona dodaje da se "Soko Group" DOO, ali i "Tidija" DOO iz Beograda terete i za krivično delo poreska utaja iz čl. 225 KZ.

- Ova krivična prijava prosleđena je jula 2018. godine Višim javnim tužilaštvima, posebnim odeljenjima za suzbijanje korupcije u Beogradu i Nišu, jer postoji sumnja da vrednost protivpravno pribavljene imovinske koristi prelazi 30 miliona na godišnjem, odnosno preko milijardu dinara tokom petogodišnjeg perioda, koliko su bile angažovane od strane izvođača "Aktora"- kaže Krstićeva.

Soko grupa: Nismo mi nego podizvođači

Iz "Soko Group" ne negiraju da ih je grupa radnika tužila, ali tvrde da je tužba neosnovana.

- "Soko Group" je za poslove obezbeđenja angažovala podizvoćače, „Alfa Security“ iz Niša, od 23. aprila 2013. do 1. avgusta 2013. godine, a nakon toga "Tidija SG" iz Beograda, o čemu postoje ugovori. U skladu sa ugovorima uplaćivala im je novac, a nije nam poznato kako su oni plaćali radnike, kakav je bio njihov radno pravni status i da li su plaćali obaveze državi. Obavešteni smo da je 11 lica iz Pirota podnelo tužbe protiv "Soko Group", ali da je sedmoro, preko punomoćnika, predložilo sudu da ih povuku. Na navedena lica, po mom saznanju, nije vršen pritisak i nije se niko pozivao na Dmitra Đurovića jer on nije spomenut na sudu ni u sudskom hodniku. Pretnje je imao moj pripravnik od jednog od tih lica, pa je podneta krivična prijava za ugrožavanja sigurnosti - kaže Goran Mitrović, pravni zastupnik "Soko Group".
 
@Zika
O ovome je insajder vec pisao pre nekoliko meseci o Dmitru Djurovicu i njegovoj povezanosti sa Soko Group...
Kriminalci, sta reci...
 
Pa zato su ga i sklonili iz koridora. Nije samo kradukcao nego lopatm skupljao. A sto je prepravljao projekte za kosine ,nikom nista
 
U vezi današnjeg teškog udesa na naplatnoj stanici Doljevac i vesti da je vozač direktora promašio Enp traku, sigurno je da je ljudski faktor i nepažnja zatajio,rekao bih da je i obeležavanje traka kod nas vrlo diskutabilno....

Čeone rampe kao takve moraju značajno bolje biti obeležene pa čak i fizički odvojene jer je to u ovakvim situacijama presudno. Evo primera Italije gde je sa malo ulaganja u žutu boju nedvosmisleno stavljeno vozaču do znanja kojom se trakom kreće....

Situacija lako primenjiva na sve čeone rampe a posebno bi ovu novu kod Vrčina trebali ovako obeležiti.



041003e5f1df2d93452cabcbc5e823e1.jpg
9bb8ed186f5117cf689928d3f0ddc461.jpg
6e478434751c81a22b24f76ded602b5b.jpg
 
Stoji da su kod nas putevi katastrofalno obeleženi kako vertikalnom, tako i horizontalnom signalizacijom, ali to nikako ne opravdava vozača ( ko god bio) u slučajevima poput ovog.
Naletanje na vozila ispred sebe je uvek odgovornost onoga ko je naleteo.
Ispred može biti vozilo u kvaru, može se desiti tehnički problem sa ENC prolazom i svašta još.

Dakle da, slažem se da ovo nije dovoljno dobro obeleženo

ef15196fc3b994ef483b1dd42d754e53.jpg


no apsolutna krivica za ovaj sudar je na vozaču koje je naleteli na zaustavljena vozila ispred.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
"Kako "Novosti" nezvanično saznaju udes se dogodio na naplatnoj rampi kada je vozilo u kome se nalazio Babić, usled velike brzine i guste magle koja je smanjila vidljivost čak na 15 metara, promašilo kanal za elektronsku naplatu putarine i udarilo u vozilo koje je na rampi čekalo na naplatu putarine."

Koja je to brzina kojom moraš da voziš pa da se ovo dogodi?! Ne znam ,da je i bio u pravoj traci kako je mislio tom brzinom da projuri kroz na platnu rampu.... Neko je izgubio život zbog jednog kretena. Baš me zanima ko.ce.da odgovara
 
Mene cudi da ovih slučajeva nema i vise, oni pod rotaciom,neki zvanicnici ...toliko brzo voze da je to nenormalno skroz.
 
Verovatno je uzrok neprilagođena brzina, magla i loše obeležena rampa.

Sa Lakijeve slike se vidi da je sve sivo, mogu misliti kako je tek po magli
 
Ostadosmo bez jos jednog kandidata za nekog ministra.
Na svim ENC rampama postaviti po tri lezeca policajca da se malo obuzdaju ti trkaci.
 
Na ENC mozes da prodjes sa 50km/h da ti se otvori ramba, mozda moze i malo brze, al fazon sa 70,80 i preko tesko da moze da se digne rampa na vreme da mozes da prodjes tom brzinom.
 
Prosao sam 30 minuta posle udesa naplatnu rampu Doljevac u trenutku kada si telo zene izvlacili vatrogasci. Iz svega vidjenog Skoda Superb u kojoj je bio Babic je isla brzom trakom i nastavila pravo u levu traku za naplatu dok je ENP skroz desno. Magle je bilo ali ne toliko, videle su se 3 tacke za maglu. Moglo je bez problema da se vozi 110-120 km/h. Problem je taj sto je Skoda letela jer ocigledno da je vazduplohov cuo letos ministarku kako je za nju koridor 10 zavrsen a zajedno sa tim uklonjena naplatna rampa Doljevac i u funkciji je zatvoren sistem naplate i covek se iznenadio kad mu je odjednom na put stala rampa.
Inace da cisto procenite silinu udarca i brzinu kojom je isla Skoda, Skoda je udarila Astru a Astra u vozilo ispred koje je zavrsilo 20 m posle rampe..znaci jedno 30 ak m od astre koja je bila kod kucice za naplatu. Ono je bio uzas, mucno gledati.
 
Ne pominjete da u je autu u koji je udario ministar vazduplohovac poginula žena !!!
 
Jako mi je zao zene :( steta st onije bio bahati babic i njegov vozac.
 
ENP traka (uglavnom krajnja desna) je na vecini naplatnih rampi oznacena zutom bojom (vertikalnom I horizontalnom signalzicijom) kilometer dva pre rampe. Vozila pod pratnjom uglavnom zaobilaze rampe (gde je moguce), ili policija ocisti ENP traku i podignu rampe. U svakom slucaju, saobracajna policija je prisutna. Neshvatljivo mi je kako se ovakva greska mogla desiti.
 
Enp traka bi po logici (vani baš tako često i jeste) trebala biti u levim trakama naplatne rampe.
 
ENP radi na svim trakama, isprobao licno, znaci mozete da prodjete na bilo kojoj traci ENP ce se ocitati. Pitanje je zasto je skrenuo i da li je se videlo, dosta puta primetim da ljudi odu na neke druge trake koje nisu ENP zato sto se ENP zablokira doplatom kredita ili jednostavno odu na ENP a nemaju tag za naplatu i onda se ceka da neko dodje i naplati im, ili ljudi krenu u rikverc pa naprave jos vece karambol.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599259#p599259:malcccjh je napisao(la):
miki_ns » Pet Feb 01, 2019 8:11 am[/url]":malcccjh]Enp traka bi po logici (vani baš tako često i jeste) trebala biti u levim trakama naplatne rampe.

Pa i ne bas, cesto pre rampe zaustavna traka postaje ENP traka, i ako je velika guzva onda ljudi sa tagom bi cekali dosta do dolaska na odvajanje za levo da bi prosli na ENP, ovako se odvoje na "zaustavnu" traku i ides odmah na rampu koje je desno. Koliko znam u Srbiji su sve trake za ENP desno, u Hrvatskoj na autoputu Zagreb Srbija izlazu iz Zagreba ka Srbiji ENP je bio na levoj traci, i zna dosta da zaglavi kad su velike guzve.
 
Kao i sve u Srbiji i ENP nema bas jasna pravila,recimo na izlazu Ruma Sabac u raznim delovima dana Enp traka moze biti i levo i desno i u sredini sto sa stanovišta bezbednosti saobraćaja nije dobro...

U početku su sve trake koju imaju antenu na stubu mogle biti Enp a sada imaju mogućnost da to iskljuce iz upravne zgrade..

Nije dobro da Enp trake budu samo levo jer se onda teska vozila kamioni i autobusi koji po pravilu idu desnom sporom trakom moraju dva puta prestrojavati sto je opet sa stanovišta bezbednosti saobraćaja opasno.

Pogledajte sliku nekoliko postova iznad kako su Italijani to lepo obeležili...Levo Enp za brza vozila,desno Enp za spora vozila.

Sto se tice Enp kod nas je fenomen da ljudi u početku kad kupe tag voze polako kroz trake a onda vremenom sve brže i brže jer sve shvatamo zdravo za gotovo...

Evo na Vrčinu je je pre nekoliko nedelja bio strasan sudar upravo zbog greške u prestrojavanju u Enp traku,novine nisu pisale o tome..

@Gazibengazi obeležavanje traka je kao i u slučaju onog pružnog prelaza kod nas vrlo skromno opet se vraćam na Italijane kod kojih kad vozite trakom za Enp a nemate tag jednostavno morate da primetite da nešto nije u redu.
Ljudi su u vožnji vrlo odsutni posebno pojavom mobilnih telefona, pogledajte samo dok vozite koliko ljudi gleda u mobilni telefon,ogromaaan broj...

Enp bi trebalo da bude obavezan za sva komercijalna vozila a mi recimo imamo primer da Putevi Srbije nemaju pretplatnu kartu u obliku taga već samo u papirnom pa ogroman broj kamiona i autobusa koji ima pretplatnu kartu zbog toga koristi manuelnu traku i pravi guzvu i upravo zbog toga često pojedine Enp trake rade u mešovitom režimu da bi se izbegle gužve.
 
Gazi Bengazi":3dl77383 je napisao(la):
ENP traka (uglavnom krajnja desna) je na vecini naplatnih rampi oznacena zutom bojom (vertikalnom I horizontalnom signalzicijom) kilometer dva pre rampe. Vozila pod pratnjom uglavnom zaobilaze rampe (gde je moguce), ili policija ocisti ENP traku i podignu rampe. U svakom slucaju, saobracajna policija je prisutna. Neshvatljivo mi je kako se ovakva greska mogla desiti.

Nema ovde signalizacija (horizontalna i vertikalna), koja u Srbiji jeste losa, nikakve veze sa uzrocima nesreće.
Vozilo se u trenutku udesa kretalo ogromnom brzinom!
Dakle na samom mestu kontakta, vozilo u kojem je bio Babić je išlo tolikom brzinom da je sila bila tolika da se i pasat koji je bio prvi u koloni na rampi presavio preko polovine!!!
33dc79695660978d03771034f9b4639a.jpg


Dakle, vozilo koje je pretrpelo posrednu silu , od Opel Astre u koju se Škoda 'zakucala'.
71adbfdcaac68a8a6d6d4da38c8ac216.jpg


Dal je vozilo u kome je bio Babić uopšte kočilo? Ako jeste, kolikom se brzinom prethodno kretalo???
U oba slučaja odgovor je -" višestruko brže od ograničenja".

Neko je pominjao i priču kako se kroz ENP traku može proći sa 30, 50, 70(...) Što je totalna idiotska izjava.
Da, može se i kroz gradsku ulicu pored škole voziti 100, pa i više, al je zabranjeno, a i bez zabrane, ko god ima zdrav razum, to neće uraditi.



Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Bilo bi zanimljivo videti vreme ulaska na rampu Vrčin, ali sumnjam da će to iko objaviti...
 
Još nešto.
Prema nekim informacijama d kojih sam došao, Babić nije bio u vozilu koridora, niti ministarstva, niti...

Po mom izvoru, vozilo je vlasništvo jedne građevinske kompanije, angažovane na K10 !

Ovu informaciju svakako uzeti sa rezervom, ali u slučaju da je tačna, nameće se pitanje šta direktor državne firme radi u vozilu vlasništvu izvodjača radova.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Mislim da i dalje nema zvaničnog izveštaja o nesreći. Očigledno se krije nešto ili se pokušava maksimalno zataškati.

Pa svi izveštaji su spominjali samo naletanje vozila sa smrtnim ishodom, a niko nije hteo da napiše kratko i jasno da se vozilo u kojem se kretao Babić zakucalo u vozila koju su čekali na rampi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599300#p599300:2yjx9l7s je napisao(la):
laki72 » 01 Feb 2019 11:28 am[/url]":2yjx9l7s]Još nešto.
Prema nekim informacijama d kojih sam došao, Babić nije bio u vozilu koridora, niti ministarstva, niti...

Po mom izvoru, vozilo je vlasništvo jedne građevinske kompanije, angažovane na K10 !

Ovu informaciju svakako uzeti sa rezervom, ali u slučaju da je tačna, nameće se pitanje šta direktor državne firme radi u vozilu vlasništvu izvodjača radova.

Tuilaštvo je to i potvrdilo.
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1500688
Kako prenosi Insajder, portparol Osnovnog javnog tužilaštva u Nišu rekao je da je vozilo "škoda superb" u vlasništvu kompanije Trejs koja inače radi na Koridoru 10.

Kako je potvrđeno TV Prvoj, policija je uhapsila D.S (35) iz Rakovice, koji je vozio automobil "škoda superb" i koji je, ako se sumnja, izazvao težak udes na naplatnoj rampi u Doljevcu u kojem je jedna osoba poginula, a pet je povređeno.
 
Vrh