Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

Велики грб није намењен за овакву употребу.
Тако је. Ово је чиста глупост и кршење градских прописа, за возила јавног превоза мора да се користи искључиво грб у облику малог грба.
 
Treba da uhvatiš i svetlozeleni Pantransport u Despota Stefana. Tek se tada primeti ogromna razlika i u odnosu na crvenu, samu po sebi tamniju od žute.

Plavi je poprilično neupadljiv, pogotovo noću, mada na suncu zavisi od svetline pozadine (video Conecto uživo i delovao je ok). Ko zna kako će biti po slabo/neosvetljenim (pri)gradskim zabitima.

Rimski ATAC je donedavno imao veoma svetlu srebrnu sa stilizovanom burgundy/višnja trakom (izuzev plavih prigradskih sa srebrnom trakom), međutim sada je cela karoserija sa sve klimama višnja. Crvena jeste, ali nije bogzna koliko uočljivija u mrklom mraku. Sa druge strane jedva se i ova naša crvena vidi bez bele/krem iznad prozora, za razliku od žute i svetlozelene.

Verujem da nisam jedini koji najlakše uočava CNG s belim bocama, a pretpostavljam da bi dabldekeri kao visinski dominantni bili uočljivi bez obzira na boju.

Ne znam šta da kažem osim da bi neki svetliji dodatak dao primetan kontrast, bilo da je reč o skici gradske vizure ili srebrnoj 3d traci. Takve ne baš jeftine nalepnice masovno primenjuju proizvođači poljoprivrednih i građevinskih mašina. Mana je što se odlepljuju, pa bi ipak najmudrije bilo odabrati neku kudilamo svetliju boju.
 
Poslednja izmena:
Ова шема је најуочљивија када је црвена у питању.
1731353698668.jpeg
 
Ова шема је најуочљивија када је црвена у питању.
Pogledajte prilog 219561
Ovo je najbolja kombinacija, ali problem je što su sad svi busevi sa lepljenim staklima i ceo gornji deo je crn. Evo jedne zanimljivosti - IK201/2 su imali srebrne okvire šibera, ali je 1266 imao crne i baš se izdvajao po tome :)
 
Зато сам ја за модерне аутобусе у металик боји, саа детаљима у бојама града, нпр. црвена и плава врата, неке изломљененштрафте којидуж бокова које се напред и позади утапају у мали грб града. Могу бити дебље или тање, зависно од висине бочних површина.
 
Sve što se farba na kant loše izgleda.
Ali je ovo Gangul Pašina ideja, pa kao za proširenja BG Puta na Novom Beogradu koja se izvode po njegovom planu na savleti tako i ovde mali Perica samo farba autobuse bez ikakvog razmišljanja.

Moraju da postoje nijanse, a i da bitni delovi budu osvetljeni koliko toliko ili imaju neku refleskiju zbog bezbednosti ostalog saobraćaja.


Inače su Holandske Železnice morale da menjaju plavu štraftu iste nijanse kao kod nas, jer su ocenjene kao nebezbedne.


I sad vi njemu pokušajte da dokažete da je boja nebezbedna, on će vas napasti da ste izdajica Nemanjića.
 
Inače su Holandske Železnice morale da menjaju plavu štraftu iste nijanse kao kod nas, jer su ocenjene kao nebezbedne. I sad vi njemu pokušajte da dokažete da je boja nebezbedna, on će vas napasti da ste izdajica Nemanjića.​
Nakon neuspelog dokazivanja da je nebezbedno vozilo kojem točak ide ispred samog vozila i pritom kosi ljude po trotoaru, svako drugo dokazivanje je izlišno, šta god da je u pitanju.​
 
Meni je plava boja okej i ne znam kako neko može da ne vidi autobus sa sve svetlećim displejem, ma da mislim da bi led displeji dodatno povećali bezbednost i da takve displeje treba da uzima barem Gsp za svoja nova vozila. Biće štefa ako bar Otokari ne dobiju led displej, kad su već u full opremi i kad postoji šansa da dobijemo novu redizajniranu verziju.
 
Ова шема је најуочљивија када је црвена у питању.
Pogledajte prilog 219561
Na pustom kolovozu svakako, ali ne bih se složio da je upadljivija od klasične u gradskoj gužvi uzevši u obzir automobile koji prekrivaju slonovaču dole.

Takođe primetio sam da ovi Pantransportovi mnogo bolje štrče između vozila u prolazu i pored prozorskog/natprozorskog crnila, posebno visokopodni sa više lima iznad kola.

Dabldekeri bi bili jako upadjivi, ustvari veoma istaknuti i iznad kombija ili kamiona budući da imaju ogroman lim između prozora (vidljiv i delimično oblepljen reklamom ili sa reklamnim panoom) za razliku od singldekera sa staklom koje danas pokriva i ono malo preostalog postora.

Čak štaviše nova šema Citybus-NWFB merdžera ti je živi dokaz koliko je i i pored plavom (čini mi se nešto svetlija od nemanjićke) zamračen žut autobus opet znatno vidljiviji. Jednostavno je visok pa ne zahteva ništa više.

Ima primera plavih niskih vozila sa sivom trakom i van Rima poput onih u Hartfordu i Minhenu, gde je američka primetno tamnija. Moglo bi da prođe i u kombinaciji sa svetloplavom (plavo-plava kao omaž milansko-beogradskoj Musolini zeleno-zelenoj).

Sve što se farba na kant loše izgleda.
Ali je ovo Gangul Pašina ideja, pa kao za proširenja BG Puta na Novom Beogradu koja se izvode po njegovom planu na savleti tako i ovde mali Perica samo farba autobuse bez ikakvog razmišljanja.

Moraju da postoje nijanse, a i da bitni delovi budu osvetljeni koliko toliko ili imaju neku refleskiju zbog bezbednosti ostalog saobraćaja.


Inače su Holandske Železnice morale da menjaju plavu štraftu iste nijanse kao kod nas, jer su ocenjene kao nebezbedne.


I sad vi njemu pokušajte da dokažete da je boja nebezbedna, on će vas napasti da ste izdajica Nemanjića.
Odlično.

Njujork je skoro prešao na kontroverznu šemu (sa bele s plavom trakom na navy blue sa žutom zadnjom maskom), međutim za razliku od našeg kokošarnika nije dozvolio plavu bez žutih i svetloplavih talasa, žute zadnje maske (žuta kontrast kritičan za vidljivost i bezbednost, svetloplava umirujuć prelaz). Čak ima dominantno svetloplavu varijantu za Select Bus Service (bez naplate u vozilu kod vozača) sa žutim zadnjim delom iznad plave.

Sve je to učinjeno u cilju poboljšanja vidljivosti niskih vozila, uz napomenu da bi kod nas trebalo još više da se potrude zbog zastakljenih površina iznad (i zavisno od modela ispod) prozora. Generalno evropski staklenci podižu troškove brendiranja, M.A.N najviše. Scania čak nudi opcionalne panele u boji karoserije što je fer potez od Šveđana.

Inače ladno onaj zglobni BMC pred Skupštinom Grada (u pozadini sleva) ofarbaše ispod krova isto kao crveni sa crnom maskom na plavoj osnovi i sivom trakom.

Dodatni minus su tamne krovne površine koje bolje apsorbuju toplotu što je loše po udobnost putnika i po životnu sredinu (toplije s klimom i bez nje, ista više mora da radi u prelaznom periodu). Ne farbaju se džabe šine i asfalt u belo (zbog deformacija i slabije apsobzije toplote).

Meni je plava boja okej i ne znam kako neko može da ne vidi autobus sa sve svetlećim displejem, ma da mislim da bi led displeji dodatno povećali bezbednost i da takve displeje treba da uzima barem Gsp za svoja nova vozila. Biće štefa ako bar Otokari ne dobiju led displej, kad su već u full opremi i kad postoji šansa da dobijemo novu redizajniranu verziju.
Za druge vozače postoje gabaritna kao upozorenje, ali pešaci s mobilnim telefonima ostaju muvetine bez glave.

Dovoljno nakratko da se zagleda pa da ga ne primeti na vreme perifernim vidom i eto belaja. Mačije oči koje dosta vozila već ima (Lasta, Gomilaniš-ekspres), inače upadljive i usred bela dana na kontrastnoj pozadini povećale bi upadljivost noću. Samolepljive trake se mogu postaviti i napred ili longitudinalno sa strane.
 
Ništa nije falilo ovoj kolor šemi.
autobus-red-voznje-1210x642-800x445.jpg

Jednostavna, jeftina, lepa, prepoznatljiva, vidljiva.

Zato je i smaknuta, jer gde prestaje logika, tu počinje Srbija. A naprdnjaci iznova polazuju da ne umeju da reše nijedan konkretan problem u gradu, pa se onda bave glupostima i izmišljaju poslove.
 
Ništa nije falilo ovoj kolor šemi.
autobus-red-voznje-1210x642-800x445.jpg

Jednostavna, jeftina, lepa, prepoznatljiva, vidljiva.

Zato je i smaknuta, jer gde prestaje logika, tu počinje Srbija. A naprdnjaci iznova polazuju da ne umeju da reše nijedan konkretan problem u gradu, pa se onda bave glupostima i izmišljaju poslove.
Није фалило чак ништа ни црвено-белој шеми(или само црвена), није сметала ни мени који сам партизановац 😅
 
Vrh