Ovo je clanak iz 2006 godine
Uskoro počinju radovi na izradi kolektora "Interceptor"
Potpisan ugovor sa izvođačem radova
Prvi deo kolektora kod Višnjice koštaće 4,8 milijardi dinara, a radovi na tunelu će trajati dve godine
Višedecenijski problem Beograda sa izlivanjem fekalnih voda u reke Dunav i Savu konačno bi trebalo da bude rešen u naredne dve godine, izgradnjom kanalizacionog kolektora "Interceptor". Direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Boris Ranković potpisao je juče ugovor s Dragišom Vučkovićem, direktorom preduzeća "Hidrotehnika - Hidroenrergetika", kojim se reguliše izvođenje radova na izgradnji ovog kolektora, na delu tunela Višnjica.
Radovi na deonici Veliko Selo - Rospi Ćuprija, dužine blizu sedam kilometara, trajaće dve godine, a 4.8 milijardi dinara, za realizaciju ovog posla, obezbedila je Direkcija, iz fonda od naknade za uređenje građevinskog zemljišta.
- "Interceptor" će omogućiti prikupljanje svih otpadnih i dela atmosferskih voda sa područja Centralnog sliva beogradske kanalizacije, površine od oko 28.000 hektara, što je teritorija na kojoj danas živi 1,15 miliona Beograđana. One će se potom iz centra grada odvoditi do buduće fabrike za prečišćavanje vode u Velikom Selu. Tako ćemo podići nivo kvaliteta života u prestonici i rešiti problem sa zagađenjem reka - rekao je Ranković.
RADOVI POČELI PRE 30 GODINA
Radovi na "Interceptoru" traju skoro 30 godina. Idejni projekat je urađen 1979. godine na Institutu za vodoprivredu "Jaroslav Černi", dok je Glavni projekat rađen od 1982. do 1986. godine. Tokom devedesetih urađene su dve deonice, tunel "Karaburma" (dužine 532 metra) i deo u Višnjičkoj ulici od 779 metara. Zbog ratova, radovi su stali, tuneli su konzervirani, da bi projekat sada bio ponovo aktiviran.
Dinamika izgradnje na ostalim deonicama biće usklađena s radovima na prvom delu "Interceptora", a radiće se od Velikog Sela ka uzvodnom delu. Sistem će, bar što se tiče desne obale Save, biti zaokružen kada cevi dođu do kanalizacione crpne stanice "Ušće". Cela trasa od 13,5 kilometara koštaće oko pola milijarde evra. Prema rečima Dragiše Vučkovića, direktora "Hidrotehnike", za radove na "Interceptoru" koristiće se mehanizovani štit sa segmentnom oblogom, takozvana "krtica".
- Mašina je vredna 6,8 miliona evra i biće isporučena iz Nemačke za godinu dana. Pošto se programira, "krtica" ponire u tlo i pravi tunel prečnika 4,8 metara. Mašina će napredovati po 30 metara dnevno. U tako prokopani tunel spuštaće se delovi betonskih prstena, od kojih ćemo praviti betonsku oblogu - izjavio je Vučković.
- Inače, period do isporuke "krtice" biće utrošen na pripremne radove, odnosno zaštitu zone radova od vode Dunava, geološka ispitivanja deonice, kao i izradu fabrike za pravljenje betonskih prstena. Dvojica direktora su se složili da ova tehnologija jeste skupa, ali da su se njenim izborom izbegle komplikacije u vezi sa sređivanjem imovinskih odnosa jer će se oni regulisati samo u zoni poniranja i izlaska mašine na površinu.
http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2006/10/11/srpski/BG06101003.shtml