Evo i lokacije za garažu koju je Došljak predložio, na uglu Svetozara Markovića i Pasterove. Na placu vojne ustanove i skladišta (ako ne grešim).
Pošto se ne vidi lepo koliki je plac, teško je pouzdano proceniti koliki bi kapacitet ovde mogao da se ostvari. Ali s obzirom na to da će garaža pored
Poliklinike imati 700 mesta na 5 nivoa, može se reći da bi i ova garaža mogla da dostigne tu ili približno istu brojku ako bi takođe imala 5 nivoa - 3 nadzemna i 2 podzemna. A ako bi imala samo 3 nadzemna, onda bi kapacitet verovatno bio između 300 i 400, zavisno od konfiguracije.
Napravio sam skice za postojeće stanje, kada je Pasterova dvosmerna. Ali i jednu za slučaj da Pasterova (od Resavska pa na gore) postane jednosmerna u pravcu ka Hramu, o čemu sam razmišljao u više navrata. Pošto paralelno njoj imamo Tiršovu koja vodi na dole, te bi onda Pasterova mogla da preuzme ulogu ''odvođenja'' automobila ''na gore'', ka Hramu. No to je sad druga, šira priča o kojoj ću kasnije da razmišljam.
Generalno,
ova garaža ima baš ogroman potencijal. Jer em što je na dobroj lokaciji, em je prostor veliki i mogao bi da se pametno iskoristi da se tu omogući parking kako posetiocima, tako i zaposlenima u okolnim institucijama. Što onda, dalje, opet sklanja deo automobila sa uličnih niša, i ostavlja ih više raspoloživih za posetioce koji će se zadržavati manje od 2 ili 3 sata (koliko nalaže zona).
Primera radi, neko ko radi u susednom Oftalmološkoj klinici, više ne bi morao da parkira na uličnoj niši nego bi koristio garažu. A to mesto koje je on koristio na ulici, mogli bi da iskoriste npr roditelji koji vode dete na operaciju krajnika u Klinici za maksiofacijalnu hirirgiju.
Sad, ne znam koliko koja ustanova ima zaposlenih, tako da će ove procene biti grube. I naravno podrazumevaće da ne moraju svi zaposleni nekog objekta da se parkiraju u toj garaži. Nego da će deo njih da dobije mesto tu, a deo će da ostane u postojećim parkiralištima i dvorištima.
I da, da napomenem da namerno limitiram područje pokrivenosti ove garaže u krug od 150 metara od garaže. Jer se vodim logikom da svaka garaža i parkiralište treba da pokriju jedan reon Bolničkog kruga. Jer ne samo što bi bilo nelagodno da se svi (zaposleni i bolesni) sjate u jednu garažu pa da se posle raštrkavaju po BK... nego bi bilo i štetno. I po saobraćaj, i po njih same. Zato uvek označavam objekte u neposrednoj blizini svake garaže.