Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Свиђа ми се идеја о успињачи Карађорђева-Косанчићев венац :)
 
Da pohvalim generalno ovo sredjivanje u Karadjordjevoj, fino ispada. Ne racunajuci onaj betonski tobogan koji se ne uklapa u kamen i ciglu tvrdjave, ni materijalom, ni stilom, njega deluje da su radili ljudi koji preziru sve sem moderne arhitekture. Doduse mozda je moglo malo vise drveca i hlada na setalistu izmedju mosta i beton hale ali dobro neko to voli, neko ne. Beton hala ruglo, sem naravno za te moderniste koji se pale na tako gole betonske kockaste zgrade, treba ga srusiti kad-tad, ne uklapa se ispod tvrdjave, a valjda bi tvrdjava i uklapanje u nju trebalo bude prioritet. Jos bi trebalo ocistiti ona stovarista pored stepenica koje se penju ka Austrijskoj ambasadi. Ostalo, vise-manje solidno. Bar sto se mene tice.
 
Evo veceras sam prolazio nesto kroz Karadjordjevu pa reko da vidim kako radi osvetljenje :D

8EORKwF.jpg
 
Da je sreće da se sve udžerice sruše i da se sagradi front lepih zgrada.... em bi se popunio krezav prostor, em bi se zakrio pogled na ambroziju i krš na padini iza (npr. gornja slika) em bi celi prostor još dobio na lepoti.

Meni uopšte ne bi smetalo da te zgrade slede stilove koji su već prisutni u ulici... spolja klasične, iznutra moderne... zašto ne?
 
Primetih danas u prolasku - Patrijaršija zrela za osvežavanje fasade...
 
Ali inače katastrofa kako se održavaju zelene površine po gradu, pogledaj ovu busspoterovu sliku samo, ovo je centar grada. Isto pre neki dan bio kod brata na Konjarniku i prošetali po Šumicama, gde su skorije sredili one staze, isto trava i šiblje pola metra niko nije kosio mesecima.
 
@Piccolo Ja sam upravo to razmisljao, reko brate mili ovo je sam centar grada i ti imas ovakvu divljinu, reko to nema nigde nego samo kod nas. Sama lokacija je stvarno top, ima potencijala za neki sadrzaj primeran lokaciji, da ne zaklanja pogled a opet doprinese ambijentu.
 
Ko vam je kriv što ne umete da odaberete gde ćete da živite / šetate. :D
Kod mene (okolina Prokopa), redovno kose travu. Pre neki dan su po treći put ove godine kosili.
 
Пар данањих слика. Испод декинга се већ гомила смеће. Ове терасе или "амфитеатар" како су га најавили је лагано могао да буде избетониран и поплочан као остатак, а очигледно се види да ће бити башта кафића. Кроз ову мрежицу је почело да пробија растиње.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200603_181428.jpg
    Screenshot_20200603_181428.jpg
    460,7 KB · Pregleda: 2.352
  • Screenshot_20200603_181420.jpg
    Screenshot_20200603_181420.jpg
    438,7 KB · Pregleda: 2.360
  • Screenshot_20200603_181408.jpg
    Screenshot_20200603_181408.jpg
    456,7 KB · Pregleda: 2.365
  • Screenshot_20200603_181331.jpg
    Screenshot_20200603_181331.jpg
    633,3 KB · Pregleda: 2.359
  • Screenshot_20200603_181310.jpg
    Screenshot_20200603_181310.jpg
    395 KB · Pregleda: 2.348
могао бих пуно да напишем о овом декингу али ћу само написати

јој
 
Evo i od mene, da se ne baci.
 

Prilozi

  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.40 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.40 (1).jpeg
    170,7 KB · Pregleda: 2.130
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.40.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.40.jpeg
    129,2 KB · Pregleda: 2.139
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.39 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.39 (1).jpeg
    165 KB · Pregleda: 2.134
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38 (1).jpeg
    186,9 KB · Pregleda: 2.143
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38 (2).jpeg
    184,4 KB · Pregleda: 2.152
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.39.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.39.jpeg
    228,5 KB · Pregleda: 2.133
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.26.38.jpeg
    190,8 KB · Pregleda: 2.134
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (4).jpeg
    149,4 KB · Pregleda: 2.131
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (3).jpeg
    141,5 KB · Pregleda: 2.133
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (2).jpeg
    149,4 KB · Pregleda: 2.143
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52 (1).jpeg
    115,7 KB · Pregleda: 2.140
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.52.jpeg
    152,7 KB · Pregleda: 2.131
  • WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.51.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-03 at 22.25.51.jpeg
    165,6 KB · Pregleda: 2.133
Ne znam bas kolko ce im dugorocno zaziveti taj deking. Mada to verovatno zavisi i od resenja dijagonalnog kvarta gde pocinje BnV, a koji je sad nedefinisan. Ako bi se resio, moguce da bi stepeniste pored dekinga kao jedna od par veza centra sa rekom zivnulo. U svakom slucaju, sklanjanje pruge je dovelo masu sveta na reku, od 25 Maja do Gazele. Nazalost, sem tobogana, i dalje je setaliste odseceno Kradjordjevom. Mogao je recimo deo ulice kod spomenika Luckim radnicima da se spsuti ispod zemlje da bi se dobila jedna pesacka celina bez presecanja ulice, kao i isto i negde gore iznad da se nesmetano poveze sa pesackom zonom (bila je pre 10tak godina ideja da se deo ulice izmedju Kneza i Kalisa gde je sad pesacki, spusti ispod zemlje). Ako Linijski park ne bi ostao samo ideja, bilo bi jos bolje. A ako bi se u Donjem gradi izgradio 200x200m stari kameni grad, taj potez od Pancevca do Ade bi bio najbolje mesto na svetu. I da ga presece pesacko-biciklisticka ruta 10km hram Sv Save-Knez-Kalis- kameni Donji grad - setaliste- pesacki most na Ratno ostrvo-setaliste Zemun-Gardos.
 
Aко на декингу буде башта Гвожђаре, заживеће он поприлично. Мислим да је битније средити део изнад степеница, тј. завршетак Фрушкогорске улице и десну стазу ка мосту уз ову ружну плаву ограду. Тај ћошак је сада врло непрегледан, слабије проходан и одбојан за кретање пешака. Слично је и са осталим степеништима, посебно оног иза ФЛУ. Њихова уређења су предуслов за право "спуштање града на реку". Уклањање пруге у суштини и није нешто значајно допринело повећању људи у приобаљу, пошто сама пруга са 3 воза дневно максимално није представљала реалну препреку силаска на реку колико је то представљала лоша веза уличне матрице и посебно незгодна Карађорђева која је пре имала веома узак тротоар и транзитни саобраћај са шлеперима. Данас су изграђени пристојни пешачки прелази на пешачким коридорима из града ка реци, мислим да је то сасвим довољно решење какво је требало бити и уместо пасареле, но шта је ту је.
 
И мени се тако учинило. Мада онда су лоше урадили припрему подлоге, пробија већ ово младо кисело дрвеће.
 
Nije loše odrađeno. Uklapa se fino sa "plemenitim" rujem oko dekinga u ambijetalnu celinu. :D
 
Ako bude bašta kafića na platformi ispada da je od javnog novca napravljena bašta( sa namerom) ja jedan(poseban) kafić što je onda teška mahinacija.
 
То је већ уходан образац виђен на Цветном тргу, Обилићевом и Топличином венцу, код цркве Светог Марка, зашто би овде био изузетак?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744626#p744626:3omcpnua je napisao(la):
Дошљак » Сре Јун 03, 2020 11:53 pm[/url]":3omcpnua] Уклањање пруге у суштини и није нешто значајно допринело повећању људи у приобаљу, пошто сама пруга са 3 воза дневно максимално није представљала реалну препреку силаска на реку колико је то представљала лоша веза уличне матрице и посебно незгодна Карађорђева која је пре имала веома узак тротоар и транзитни саобраћај са шлеперима.

Пруга јесте представљала препреку женема са штиклама, људима који шетају колица са децом, особама у инвалидским колицима, бициклистима који су требали да носе бицикле преко пруге итд. Одувек је и било сумануто што центар града од кеја одваја железничка пруга, ишли возови по њој или не.
 
To se reši vrlo prosto, pogotovu ako bi tuda prolazio LRT ili teški tramvaj, kao što je i bilo planirano
image011.jpg


A da je ta pruga ostala, otvorile bi se mogućnosti za brojne nove linije i pravce. Uz neznatna proširenja, imali bismo poteze: Karaburma - 25. maj - Beograd na vodi; Pančevo - Krnjača - 25. maj - BnV; Rakovica - Most na Adi - GŽS..

Mogućnosti bi bile brojne. A sve samo zahvaljujući jednom duplom koloseku koji bi na ukrštanjima sa ostalim saobraćajima bio regulisan kao LRT odnosno kao teški tramvaj, dok bi od Brankovog mosta do GŽS, i od 25. maja pa do Pančevca, mogao da se stavi u plitki ukop i time mu se poveća brzina a umanji mu se uticaj i ometanje drugih vidova saobraćaja.

A ovako pored najprometnijeg turističkog pristaništa u zemlji imamo rupu u Beton hali koja ničemu ne služi i propuštenu šansu da se saobraćajno rasterete neki jako bitni a jako istrošeni pravci. 29. novembra, Pančevac, Sajam, pa i Kneza Miloša, Takovska...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744742#p744742:3vt62xbe je napisao(la):
Kailan » Чет Јун 04, 2020 11:47 am[/url]":3vt62xbe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744626#p744626:3vt62xbe je napisao(la):
Дошљак » Сре Јун 03, 2020 11:53 pm[/url]":3vt62xbe] Уклањање пруге у суштини и није нешто значајно допринело повећању људи у приобаљу, пошто сама пруга са 3 воза дневно максимално није представљала реалну препреку силаска на реку колико је то представљала лоша веза уличне матрице и посебно незгодна Карађорђева која је пре имала веома узак тротоар и транзитни саобраћај са шлеперима.

Пруга јесте представљала препреку женема са штиклама, људима који шетају колица са децом, особама у инвалидским колицима, бициклистима који су требали да носе бицикле преко пруге итд. Одувек је и било сумануто што центар града од кеја одваја железничка пруга, ишли возови по њој или не.
Пре је постојао уређен прелаз преко пруге са шинама у асфалту који су сви могли да пређу без проблема. Е сад, нешто што се заборавља јесте да приобални кеј није изграђен као шеталиште где би се возили бицикли, гурала колица и шетало у штиклама, већ пристан за теретне бродове и претовар. Из истог разлога су постојале и шине дуж Саве до Панчевачког моста као једина железничка веза Баната јужно од Дунава, отуд и бетон хала као лучки магацин. Онда је делимично измештена железница тунелом Врачар, лука је исељена на Вилине воде, магацини су претворени у кафиће, али је остала стара железничка и друмска инфраструктура прилагођена потребама лучког манипулисања робом а не потребама силаска града на реку. Зато смо и имали само тај један пружни прелаз код старе лучке капетаније. После су додате и бициклистичке стазе, па су настали и дивљи прелази, онај код Бранковог моста дивљи прелаз са теписима иако ту није било нормалног тротоара испод самог моста дуж саобраћајнице која пролази ближе реци, већ је ту била заштитна ограда као на аутопуту, није било прелаза ни у Браће Крсмановић већ су туда јуриле колоне шлепера. Ево снимак са уличног прегледа
Карађорђева
https://maps.app.goo.gl/1KG9VaW2RNPpWJ52A
Већи ризик и препрека је било прећи ову саобраћајницу и прескакати ове ограде него прекорачити преко четири шине после.
 
Da, ovaj crni zastor ce biti neka vrsta primitivnog zelenog zida - bice zeleno ali vise od korova, kiselog drveta itd...
karadjordjeva 1.JPG


Napravljena je direktna veza izmedju Gvozdjare i platformi, tako da vise nema dileme sta se to pravi (a i zasto nema table sa naznakom radova :) )
karadjordjeva 3.JPG


Licno mi se ne svidja sto je ovaj deo samo poplocan granitom. Mogla je ova ogromna povrsina da bude malo animirana, a ne samo da je brisani prostor. jedino ako se ne pretvori u prirucni parking za istu ti bastu...
karadjordjeva 4.JPG
 
Vrh