Šta je novo?

Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?

shmeksi":bmjd0776 je napisao(la):
Kad bih mogao, iselio bih onu parfimeriju iz prizemlja palate albanija i tu bih smestio TOB jer ono cudo u podzemnom prolazu je ponizavajuce.
Onaj spajz u prolazu je pravi pokazatelj koliko grad brine o turizmu. Dzaba im bilo kakvo obogacivanje ponude pre nego sto se napravi master plan i definise turisticka ponuda: sta ima da se vidi, gde, kako tamo dovesti turiste i gde ih smestiti dok borave u gradu. Nista od toga trenutno ne postoji, i zato neka se niko ne cudi zasto u posetu Beogradu dolaze samo backpackeri i penzioneri u prolazu.
 
Ja sam za nazive ulica na cirilici I latinici... ostavimo sa strane cinjenicu da je drzava ustavno obavezna da to obezbedi srpski jezik nije obavezan i jedini medijum komunikacije za sve gradjane ove zemlje, brate, lakse je strancima... Isto i sa autobuskim stanicama... I treba malo popularizovati mesta van Beograda, turisticke autobuse, itd itd...
 
Turizam nije uspeo da postane jedna od najznačajnijih naših izvoznih delatnosti
Glavni problem loša privatizacija hotela i slabi putevi
Autor: S. Stanimirović | Foto:g. sivački | 30.09.2008. - 05:00


Uprkos tome što je turizam proglašen za razvojnu šansu Srbije, više je nego očigledno da je zapao u krizu. Naša zemlja nikada nije bila neka evropska top-destinacija, ali za nama su ipak vremena koja mnogi pamte kao zlatno vreme srpskog turizma.

Turistička organizacija Srbije saopštila je da se u Srbiji trenutno odmara oko 30.000 turista, što je na istom nivou kao prošle godine u ovo vreme! Broj stranaca je simboličan, bez obzira na to što je ovu godinu obeležio niz manifestacija od kojih su neke, poput „Evrosonga“, imale i planetarne razmere. Nešto, dakle, ne štima.

„Blic“ je ranije razgovarao s predstavnicima države u turizmu, odgovor se svodio na manje-više opšta mesta - nikada nismo bili turistička sila, broj gostiju stagnira, ali broj noćenja raste, itd...
U turističkim agencijama koje se bave dovođenjem stranih turista u Srbiju nerado govore o ovoj temi, kao da ne žele nikome da se zamere, ali zato u prvi plan ističu njihove poslovne rezultate.
Mile Đurić, koji je radio na rukovodećim mestima u velikim sistemima kao što su „Geneks Kopaonik“, „Atlas“, „Putnik“, „Sintelon“, „Jat ervejz“, ali i kao nezavisni ekspert za turizam u Samarkandu, Alma Ati, Meksiku i Evropskoj agenciji za rekonstrukciju i razvoj, kaže za „Blic“ da su tri problema ključ čije rešenje otvara vrata nekakvoj perspektivi u turizmu. To su privatizacija hotela, nepostojanje ministarstva turizma i očajna infrastruktura.
- Od turizma u Srbiji trenutno živi više od sto hiljada ljudi, ali mi nemamo jasnu politiku šta od turizma hoćemo. Nemamo jasno određenje Vlade, veliki je raskorak između školskog sistema i stvarnih potreba, neophodno je obrazovanje ljudi na terenu i jasna zakonska regulativa - kaže Đurić.
Bez obzira na to što postoji nekoliko uglednih turističkih agencija i pojedinaca u Srbiji koji su veliki profesionalci i entuzijasti, oni su ipak u tome usamljeni jer nema državne potpore. Turizam je sveden na jedan sektor, neophodan je jak ministar koji će da stoji iza svih planova koji su sada mrtvo slovo na papiru.
Po Đuriću, nebezbedni putevi, nepoverenje lokalnog stanovništva, ružan utisak o zemlji domaćinu koji stranci stiču još na graničnom prelazu i problematična privatizacija takozvanih smeštajnih kapaciteta samo su delić u moru onoga što ne valja.
- Hotele kupuju i otvaraju ljudi koji imaju kapital ali se bave nečim što nema blage veze sa turizmom. Umesto edukovanih i iskusnih menadžera, na rukovodeće pozicije postavljaju svoju decu i rođake. Osoblje je priča za sebe. Ali kada je reč o ljubaznosti, otidite na bilo koje mesto koje ima veze sa sektorom usluga i uverićete se da zaposlenima nedostaje svih pet ključnih fraza: dobar dan, dobro nam došli, izvolite, hvala i dođite nam opet. Dokle god se to ne promeni, govorićemo o krizi turizma - objašnjava Đurić.
Naš sagovornik, inače, kao jedno od rešenja za odličnu promociju Srbije, pod uslovom da su mnogi od problema bar delimično rešeni, vidi u takozvanom senior turizmu koji je okrenut sredovečnim gostima, mahom dobrostojećim penzionerima iz inostranstva. Oni bi trebalo da budu prva ciljna grupa, jedna fina kategorija turista, vrlo zahvalna, koja voli komfor, pasivni odmor, ali i aktivnije sadržaje poput golfa, jahanja i tenisa.
- U svetu su hit brzi odmori koji podrazumevaju bogate sadržaje, ali i jeftine avio-letove. Druga ciljna grupa su mladi turisti, dakle deca ovih starijih koji dobru sliku Srbije kao turističke destinacije mogu na njih da prenesu pod uslovom da su zadovoljni. To je najbolja reklama - smatra Đurić.

Škola trube u Guči
Ako od Guče želimo da napravimo u svetu prepoznatljivu marku, onda nije dovoljno svu energiju uložiti u festival koji traje nekoliko dana. Zanimljiv je Đurićev predlog.
- U Guči treba otvoriti evropsku školu trube i seoskog turizma uz brojne prateće sadržaje. To treba da bude turistički proizvod par ekselans koji će da traje bar deset meseci godišnje.

Strategija na papiru
Prema strategiji razvoja turizma Republike Srbije prioritet treba da imaju sledeći turistički proizvodi: gradski odmori, poslovni i kongresni turizam, kružne ture, nautika, spa i velnes, planine i jezera i seoski turizam. Razvojna Agencija za turizam trebalo je da bude strateški imperativ u iniciranju i razvoju projekata kako bi Srbija postala konkurentna na turističkom tržištu, ali od toga za sada nije bilo ništa.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=58904
 
Beogradu bih dobro došao jedan gradski akvarijum. :kk: :kk: :kk: ...ko Budimpešti.

,,Beograd je sada kao Budimpešta pre deset godina,, izjavio je nedavno neki poslanik EU-a.

To je po nama dobra vest, jer se sama Madjarska zahvaljujući prestonici nalazi medju 10. najpopularnijih turističkih država sveta.


Idemo napred. :gobb:
 
плашим се да смо ми од будимпште предалеко и да је нећемо стићи... никада.
 
_Wuk_":vfj7btdm je napisao(la):
,,Beograd je sada kao Budimpešta pre deset godina,, izjavio je nedavno neki poslanik EU-a.
Beograd je kao Budimpešta 1893, sledeće godine počinjemo da gradimo metro!
Samo su oni prvu liniju izgradili za dve godine..
 
Ambassador":3etnnsqr je napisao(la):
_Wuk_":3etnnsqr je napisao(la):
,,Beograd je sada kao Budimpešta pre deset godina,, izjavio je nedavno neki poslanik EU-a.
Beograd je kao Budimpešta 1893, sledeće godine počinjemo da gradimo metro!
Samo su oni prvu liniju izgradili za dve godine..
Ti nazivaš metro kad konji vuku pod zemljom prikolice.

he,he:D:D:D
 
boris73":301f14bv je napisao(la):
плашим се да смо ми од будимпште предалеко и да је нећемо стићи... никада.
Naravno da smo predaleko. Predaleko smo od svakog grada koji ima dobro, da ne kazem zdravorazumski iskoriscen prostor do reke. Beograd bi trebalo da sto vise uci iz iskustva gradova slicne velicine, polozaja, budzeta... Nekad ne tako velike stvari cine stvari sasvim lepsim. Dovoljno je da se priobalje bar redovno odrzava i da se odvuku oni krsevi od brodova kako bi stranci i sa reke mogli da bace pogled na drugu obalu, a ne samo sa Kalemegdana. A ovo za konje i metro je obicna glupost, evo slike prvog budimpestanskog metroa, jasno se vide kontaktni vod i lire.


 
Polako ljudi. U Budimpestu je u prethodnih skoro 20 godina ulozeno basnoslovno puno novca, sto iz fondova EU, sto FDI.

Sa druge strane, Budimpesta je uvek bila "grad na vodi" i u dosluhu sa time se i razvijala. Beograd tu tradiciju vec odavno vise nema, a sve ono sto sledi (Savski amfiteatar itd.) je "vestacko" i naknadno stvaranje grada na rekama.

Hamburg recimo tek sada u svom najuzem centru izlazi na reku, projekat je poceo 2005. godine! Zasto? Zato sto su se tada tek stvorili uslovi, sto ekonomski sto realno.
 
Прво да пријавим да сам спојио ову тему са Ненадовом о туризму и угоститељству пошто је ова заживела, иако је Ненадова по мени имала бољи наслов, но добро.

А сада...


„Трандафиловић” претворен у парфимерију
У башти поред старог платана биће изграђен кафић, а на спрату некадашњег боемског бисера ресторан брзе хране, најавио је јуче Ђорђе Аврамовић, директор „Три грозда”
trandafilovic.jpg

Уместо боемског бисера ДМ маркет Фото Л. Вулетић

Донедавно пуна башта познатог боемског бисера, ресторана „Трандафиловић”, јуче је била пуста, а уместо сталних посетилаца за кафанским столовима гостовао је само покоји жути лист, опао са старог платана. Врата, кроз која се из чувеног врачарског ресторана стизало до баште, зазидана су, а иза њих ни трага коцкастим столовима, са још коцкастијим столњацима. Ту је сада модерни ДМ маркет.

Велика продавница која подсећа на парфимерију отворена је недавно, иако је општина Врачар донела решење да извођачи обуставе радове. Док су Врачарци тврдили да иза жутих тапета налепљених на излоге неимари и даље раде претварајући кафану у маркет, Ђорђе Аврамовић, директор „Три грозда”, објашњавао је да ће наставити уређење када им стигну неопходне дозволе. Међутим, још једна у ланцу ДМ продавница отворена је у чубурском боемском стецишту, а иако је најављивано да ће ту бити и ДМ кафе, цео простор претворен је у маркет. Аврамовић је, међутим, објаснио да ће кафић ипак бити изграђен и то у башти популарно названог „Транде”, а оно што досад није помињао јуче је најавио: да ће на спрату објекта бити изграђен ресторан брзе хране. На констатацију да у општини Врачар сматрају да извођачи радова нису имали дозволе да зазидају врата и отворе улаз из Макензијеве улице, Аврамовић је питао: „Не знам шта им значе та врата?”

– Ма вратићемо све у првобитно стање, али касније, сада иде зима и само би направили промају. Свакодневно сам у контакту са надлежнима из општине Врачар и не знам зашто позивају новинаре – пита Аврамовић.

Ђорђе Беламарић, члан врачарског Општинског већа
, подсетио је да је општина донела решење за обуставу радова, што није учињено и да је наложила да се објекат врати у пређашње стање. То значи да би улаз у ДМ маркет из Макензијеве морао да буде зазидан и отворена ранија два са стране.

– Власници и закупци „Трандафиловића” се нису жалили на ово решење. Нису тражили издавање урбанистичких услова од градског Секретаријата за урбанизам, нити захтев за пренамену „Трандафиловића”. У оквиру текућег одржавања имали су право да га окрече, замене сијалице, али не и да зазидају врата и мењају изглед објекта. Не можемо им, међутим, забранити да кафану претворе у маркет и кафе, ако пробију пређашње улазе. Зато смо и послали захтев Скупштини града да на неки начин дефинишу који су то објекти значајни за грађане и заштите их од модернизације, да се више не деси да најстарији маркет у југоисточној Европи постане салон аутомобила, а чувени „Трандафиловић”, парфимерија – нагласио је Беламарић.

За очување традиције и традиционалних вредности у граду залаже се, каже, Врачарка Татјана Миленковић, иако ју је, како признаје, екипа „Политике” јуче пресрела на путу ка ДМ-у.

– Купујем у новом маркету, у „Трандафиловић” нисам ишла, али сам поносна што га је Врачар имао и нипошто није било потребно заменити га продавницом. Жао ми је што многи делови града који су били обичајне светиње, гази дух модерних времена. „Трандафиловић” је један, а ДМ-ова, „Лилија” и сличних продавница има на сваком кораку. Ко бре ово дозвољава, доста више уништавања – љутито је истакла Миленковићева и запутила се ка ДМ-у.

Д. Јокић
[објављено: 06.10.2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Trandafilovic-pretvoren-u-parfimeriju.sr.html

Љутитој Татјани бих за почетак поручио да не купује у маркету
 
Prestonica ima najbolji promotivni film
Na Međunarodnom festivalu turističkih filmova „Tur film 2008“ u Poznanu, u Poljskoj, Turistička organizacija Beograda osvojila je glavnu nagradu za najbolje filmove u kategoriji filmova koji promovišu grad, region ili državu.U konkurenciji 40 filmova, nagrađena su dva filma: „Plug and play“ i „Belgrade, city of culture“. Ovaj festival održava se u okviru Sajma turističkih proizvoda „Tour salon“, od 16. do 18 oktobra.

Međunarodni festival je događaj na kojem se većviše godina predstavljaju najzanimljiviji turistički filmovi snimljeni u poslednje četiri godine. Osnovna ideja festivala je da se uz pomoćfilmske tehnike predstave najnoviji trendovi u promotivno-marketinškom radu gradova, regiona i zemalja iz celog sveta. Partner ovog festivala je TV Biznis, članica „Polsat“ grupe, koja će prvonagrađeni film emitovati pet puta, od oktobra do decembra ove godine. „Plug and play“ prikazuje atraktivne turističke ambijentalne celine (Beogradska tvrđava, Knez Mihailova ulica, Trg Republike, hram Svetog Save, Skadarlija, Ada Ciganlija i dr.) kroz sva četiri godišnja godišnja doba. U filmu se vide i kadrovi manifestacija koje se tradicionalno održavaju u gradu, kao i deo ponude noćnog života po kojem je Beograd prepoznatljiv. Za film je urađena originalna muzika.

„Belgrade, city of culture“ takođe prikazuje atraktivne turističke ambijentalne celine Beograda kroz istoriju nastanka grada, od arheološkog nalazišta Vinča pa do modernog Beograda.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/srbija/be...jbolji_promotivni_film.39.html?news_id=142850
 
1. Zabraniti paljenje.
2. Sankcionisati paljenje.

Ne znam da li ste primetili da u Srbiji stalno nešto gori, gde god da se okrenete. Kad dolazite avionom, kolima, brodom, vozom, svuda neki dim. Proputovao sam celu Evropu, a samo Srbi pale sve oko sebe. To hitno mora da se zaustavi.
 
E, ovaj plan u dve tacke je dobar.
jednostavan, razumljiv, izvodiv.
 
Четвртак, 20. новембар 2008.
Представљена Стратегија развоја туризма Београда

Радна верзија Стратегије развоја туризма града Београда представљена је данас у Старом двору. Документ је израдио стручни тим Института економских наука из Београда, под покровитељством Секретаријата за привреду. Стратегијом је утврђен правац туристичког развоја нашег града, како би се он на туристичком тржишту позиционирао као атрактивна и аутентична дестинација југоисточне Европе и метрополе на Дунаву до 2018. године, конкурентна другим европским метрополама. Стратегију су представили професори Јован Попеску и Бојан Зечевић.

– Последњих година Београд је постао пожељна туристичка дестинација, а његов туристички производ знатно богатији. Томе је највише допринео рад Туристичке организације Београда, али и град доста улаже у инфраструктуру, ревитализацију амбијенталних целина и обнову паркова, како би туристичка понуда била још боља. Београд је и прави привредни центар, а туризам, као привредна грана, представља важан ресурс за развој трговине, привреде и предузетништва уопште, што води и повећању запошљавања. Схватајући овај значај туризма Секретаријат за привреду је издвојио средства за израду студије његовог развоја – рекла је Станија Вишекруна, заменик градског секретара за привреду.

Стратегија развоја туризма је урађена у складу са циљевима, концепцијом и стратешким приоритетима Стратегије развоја града Београда, као и Стратегије развоја туризма Србије. За многе велике светске градове туризам представља једну од најважнијих и најперспективнијих привредних грана и извора прихода, а Београд, као туристичка дестинација, може туристима да понуди широк асортиман производа и услуга захваљујући културном, историјском, уметничком и амбијенталном наслеђу. Упркос томе, Београд још није у довољној мери и на прави начин искористио могућности и предности које туризам може да допринесе једном великом граду.

Шанса нашег града, како се наводи у стратегији, је што је градски туризам у експанзији широм света. Својим положајем на ушћу две реке и пословним динамизмом Београд се на туристичком тржишту позиционирао као космополитски лидер међу градовима jугоисточне Европе. Захваљујући својој креативности и иновативности Београд, после Беча и Будимпеште, представља трећу „дунавску” метрополу, са обележјима хедонизма и гастрономије.

Развој туризма нашег града у правом смеру обезбедиће већи прилив страних туриста, као и максималну искоришћеност свих туристичких потенцијала. Институт економских наука позвао је све туристичке субјекте и јавност да своје предлоге, коментаре и сугестије пошаљу до 20. децембра на мејл strategijabg@ien.bg.ac.yu.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1330813
 
Беч туристички узор Београду
Ако се све буде одвијало по плану, престоница би за десетак година могла да постане средиште културних и привредних дешавања, али и највеће раскршће свих врста саобраћаја у региону

Београд, као водећи привредни и културни центар региона, угостио је протеклих дана представнике градова из окружења како би им пренео своја искуства у вези са туристичким развојем. Овако ће можда за десетак година почети неки новински текст, уколико буде спроведена Стратегија развоја туризма града, чија је радна верзија представљена јуче у Скупштини града. Овај документ је за потребе Градског секретаријата за привреду израдио Институт економских наука.

Могуће је да престоница до 2018. године у великој мери измени тренутни изглед, а привредна структура би могла да буде преорганизована тако да туризам добије значајнију позицију од садашње. Стратегија развоја приказује тренутно стање у овој привредној грани, која, иначе, ни на једном месту није споменута у Генералном плану Београда за 2021. годину.

Ако се све буде одвијало по плану, Београђани ће имати на располагању више пешачких зона, које ће углавном обухватити централно градско језгро.

Од моторног саобраћаја требало би да буду растерећени простори у околини Храма Светог Саве, Калемегдана и Гардоша. Када би заживела идеја о препуштању потеса око Калемегдана пешацима, једним ударцем би се постигао двоструки циљ.

– Ослобађање тврђаве и простора око ње од возила не би „закачило” само железнички, већ и остале врсте саобраћаја. Тако би се, коначно, стекли услови за спуштање града на реке, о чему се већ дуго бруји, а у пракси не ради довољно – истакао је Слободан Митровић, један од сарадника на изради стратегије.

Један од стратешких циљева за развој туризма је, такође, улазак престонице међу 100 водећих конгресних центара и преузимање улоге лидера међу метрополама југоисточне Европе.

Представници Института економских наука истакли су да би Београд требало да се угледа на стање у околним главним градовима и прати туристичке трендове у њима. Наглашено је да је Беч најпогоднији као узор нашој престоници, док би са осталим метрополама из региона требало одржавати стални однос конкуренције.

Неке од ставки које би унапредиле тренутно стање туризма су и претварање Београда у средиште културних и привредних дешавања, као и у највеће раскршће свих врста саобраћаја у окружењу. Иако је циљ свих ових потеза да привуку велики број људи у град, посебно је подвучена улога ових интервенција за побољшање квалитета живота грађана престонице.

Д. В. В.

[објављено: 21/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Bech-turistichki-uzor-Beogradu.sr.html
 
Ambiciozan, ali realan plan. Pozdravljam razmisljanje, posebno o stvaranju pesacke zone oko Gardosa. Zemun mora da dobije mnogo vise publiciteta, to je jedan od najlepsih delova Beograda...
 
jovanovm":34asfptd je napisao(la):
Ambiciozan, ali realan plan. Pozdravljam razmisljanje, posebno o stvaranju pesacke zone oko Gardosa. Zemun mora da dobije mnogo vise publiciteta, to je jedan od najlepsih delova Beograda...
Misliš, to je jedan od najlepših delova Zemuna :p
 
Ne mogu to da kazem, ja sam proponent programa Velikog Beograda.... samo se nadam da ovi iz Haga sad to ne citaju... :grand: <<<Dabic
 
Zadržati goste što duže u Zemunu
Autor: G. S.
25/11/2008 22:51
Zemun i obala Dunava svrstani su među prioritetne tačke razvoja turizma u Beogradu, podjednako važne kao i uže gradsko jezgro, rekla je Jasna Dimitrijević, direktorka Turističke organizacije, prilikom jučerašnjeg obilaska obaloutvrde Zemunskog keja.
Oglasite se na www.danas.rs

Ova organizacija će sa Turističkim društvom Zemun za naredno leto pripremiti turističke vodiče, u kojima će biti navedeni svi važni objekti i značajna mesta Zemuna koji se vide sa reke, kao i ono što neizostavno treba pogledati prilikom posete Zemunu.

- Zemun pruža prvi utisak o Beogradu sa reka, tako da je naš zadatak da uporedo sa infrastrukturnim radovima na obaloutvrdi i komunalnim uređenjem ovog prostora kompletiramo turističku ponudu ove opštine. Ona ima puno potencijala, među kojima su Gardoš i Veliko ratno ostrvo, i mnogo mesta za zabavu i provod, ali i dosta zgrada koje su deo kulturno-istorijskog nasleđa. Zato nam predstoji da sve to uvrstimo u turistički vodiči učinimo ga dostupnim i turistima - rekla je Dimitrijević.

Budući da jednu turističku celinu atraktivnom čine i manifestacije, TOB će više raditi i na njihovoj medijskoj promociji. Želja TOB je da se strani turisti u Beogradu zadržavaju što duže, a da se to postigne treba oformiti mesta gde oni mogu da kupe suvenire i dobiju sve turističke informacije. Mirjana Nikolić iz Turističkog društva Zemun je podsetila da 67 zemunskih objekata ima status zaštićenih spomenika kulture, kao i da ispod Gardoša i starog jezgra Zemuna prolazi 72 kilometra laguma.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/srbija/beograd/zadrzati_goste_sto_duze_u_zemunu.39.html?news_id=146427
 
Ноћ стегнутог каиша
Дочек Нове године на једној бини, и бар 30 одсто јефтинији него лане
Београђани ће у 2009. годину, по свему судећи, ући стегнутог каиша, а чак ће и традиционални дочек на трговима бити знатно скромнији него лане. Због мераштедње које градска властнамерава да уведе, новогодишња журка биће организована само на једном месту– на платоу испред Дома Народне скупштине.

И поред тога што ће у најлуђој ноћи Београђане забављати све саме звезде – Горан Бреговић (са „Оркестром за свадбе и сахране”), Ана Станић, Марија Шерифовић и етно-група „Врело”, дочек ће Скупштину града, по тврдњи надлежних, коштати бар 30 одсто мање него прошле године. Буџет је, кажу, скресан тако што ће „Телеком” платити хонораре музичара (око 100.000 евра), док ће град финансирати бину, обезбеђење, озвучење и техничку подршку.

– Вероватно да „Телеком” неће бити једина компанија која ће спонзорисати организацију дочека Нове године. Има још заинтересованих фирми, тренутно водимо преговоре и не могу ништа да кажем док не потпишемо уговоре. Ако се то реализује сигурно је да ћемо уштедети и више од предвиђеног – рекла је Радмила Хрустановић, помоћница градоначелника.

Организација прославе традиционално ће бити поверена Белефу одакле, по речима Хрустановићеве, стижу најаве да ће журка бити спектакуларна.

– Двоумили смо се да ли уопште да било шта организујемо, али смо ипак одлучили да не прекидамо традицију која Београд увршћује у ред светских метропола. Овога пута ће бити скромније, не на четири бине, што је била пракса од 2004. године, али сигурно сам да ће бити лепо као и увек – каже наша саговорница.

Према незваничним информацијама, град је прошле године за наступ 17 музичара на три бине и украсну расвету утрошио око 100 милиона динара. Највише новца, 45 милиона, издвојено је на осветљење градских улица и набавку украса којима је обновљена постојећа декорација. Хрустановићева истиче да град ни овога пута неће жалити да издвоји новац за изградњу клизалишта на Тргу Николе Пашића. У леденом граду свакодневно ће бити организован програм, бесплатна школа клизања, представе, а клизалиште ће бити отворено од 20. децембра до 18. јануара.

-----------------------------------------------------------

Поноћ са Брегом

Новогодишњи програм, како сазнајемо, почеће 31. децембра у 21 час, наступом етно-групе „Врело” из Руме. После њих пред београдском публиком певаће Ана Станић, а термин од 11 часова до један сат после поноћи већ је резервисан за Горана Бреговића и његов „Оркестар за свадбе и сахране ”. Бреговића ће на бини заменити победница „Евросонга” Марија Шерифовић.

Уочи дочека, 31. децембра, на улицама престонице биће организован програм за најмлађе, а 1. јануара следи традиционално славље у Улици отвореног срца.

-----------------------------------------------------------

Окићена престоница

Постављање светлећих лампиона и новогодишње расвете почеће 1. децембра. Две недеље касније декорација ће бити постављена на стандардних двадесетак пунктова у граду. Ове године празнично ће засветлети и део Раковице, Добановци, Улица Јурија Гагарина и Трг Зорана Ђинђића. Београд ће бити окићен до краја јануара.

-----------------------------------------------------------

Без коктела у Скупштини града

Градоначелник Драган Ђилас рекао је јучеда се најављене мере штедње неће односити само на смањење плата запослених у Градској управи, већ и на трошкове мобилних телефона, пријема, коктела и коришћење службених аутомобила.

–Те мере штедње требало би да се спроводе и на републичком нивоу– истакао је Ђилас у изјави за Танјуг.

Он је недавно изјавио у медијима да је максимално смањио трошкове које је Београд имао за новогодишње и божићне празнике. Како је рекао, ове године неће бити уприличен новогодишњи коктел у Скупштини града који би коштао више од 10.000 евра.

И. Албуновић
[објављено: 27/11/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Noc-stegnutog-kaisha.sr.html
 
Avalu bi oživela žičara i ZOO vrt - Strategijom razvoja turizma u Beogradu razrađeni detalji uređenja izletišta
01. 12. 2008. | 09:58
Umesto što više liči na opustelo izletište, Avala bi mogla da se pretvori u privlačno turističko područje. Nova Strategija razvoja turizma u Beogradu do detalja predviđa kako bi Avala mogla da se oživi.
Avala_250607.jpg

Prema predlogu Strategije razvoja turizma Beograda, koji je osmislio tim Instituta ekonomskih nauka, na teritoriji Avale i okolnih sela Beli Potok, Zuce i Brđani mogao da se izgradi veliki tranzitno - turistički centar, ali pre svega moraju da se završe neki već započeti projekti.

- Potrebno je prvo da se završi deo obilaznice od Orlovače do autoputa Beograd - Niš, ali i servisni put, paralelan sa autoputem, koji bi prolazio ispod obilaznice. Takođe, neophodno je uraditi kanalizaciju, sanirati močvarne terene i regulisati zavojničku reku. Tek tad bi stekli osnovni uslovi za početak radova - objašnjava urbanista i prostorni planer Slobodan Mitrović, član tima Instituta ekonomskih nauka.

Motelski kompleks pored puta

Avala i sad predstavlja ekološku zonu i memorijalni kompleks, ali kad bi se ispunili navedeni uslovi imala bi mogućnost da postane jedan od najatraktivnijih turističkih centara Beograda.

- Po jednoj od ideja, pored samog puta, koji bi bio paralelan sa autoputem, izgradio bi se motelski etno kompleks "Srbija". Za putnike u prolazu tu bi se nalazio auto kamp, kao i autobioskop. Sem toga, bili bi izgrađeni i sportski tereni, termo akvatički kompleks sa termalnim vodama, kao i mega market. Takođe, od tog kompleksa bi se žičarom ili šinskim vozilom moglo doći do vrha Avale, gde bi se sagradio ski poligon ili hala i dečji zabavni centar - kaže Mitrović.

Osim na samoj Avali i delu pored puta, i u podavalskim selima Zuce, Brđani i Beli Potok nalazili bi se odgovarajući ugostiteljski sadržaji.

- Vodene površine bile bi prilagođene za ribolov i kupanje, a bilo bi mesta i za gerijatrijski centar i lovni kompleks sa ZOO vrtom. Takođe, po celom kompleksu bi bile urađene i biciklističke staze - kaže Slobodan Mitrović.

Korist za celu Srbiju

Beograd predstavlja najznačajniji turistički centar u našoj zemlji i praktično svi putevi prolaze kroz njega, pa su koristi od ovog projekta višestrane.

U tranzitno - turističkom kompleksu "Avala" bi se prezentovale specifičnosti svih gradova duž autoputa sa kojima bi se turisti sreli, pa svoju korist u ovom projektu može imati cela Srbija. Takođe, to bi mogla da bude prilika i za ulaz inostranog kapitala, pošto se mogu predstaviti i Bugarska, Tusrka i Grčka, koja inače već učestvuje u finasiranju autoputa E-75 – priča Mitrović.

Konačnu reč daje Skupština

Da bi ideja turističkog oživljavanja Avale mogla da se realizuje potrebno je da Strategiju podrži Skupština grada, a zatim da se uradi i urbanistički plan za taj deo Beograda.

- Novim urbanističkim planom zemljište će biti proglašeno građevinskim i moći će da se raspiše tender. Samim tim pojaviće se veliki broj zainteresovanih investitora, koji bi bili voljni da ulože novac u ovaj projekat - objašnjava Slobodan Mitrović.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/207072
 
OK, dakle:

-motelski/etno kompleks
-autokamp
-autobioskop
-sportski tereni
-termo akvatički kompleks sa termalnim vodama
-mega market
-žičara ili šinsko vozilo
-ski poligon ili hala i dečji zabavni centar
-gerijatrijski centar i lovni kompleks sa ZOO vrtom

Tačno šta ostaje od Avale? Mislim, sve i da samo pola ovoga uleti.... Fuj...
 
Novim Statutom grada predviđeno 16 turističkih organizacija
Zaboravljene lepote prigradskih opština

Autor: B. S.

Turizam u rubnim gradskim opštinama gotovo da i ne postoji, a Beograđani godinama nemaju gde da odu na izlete. Tek poneki turista svrati do Vinče ili u Surčin. Novi Statut Beograda predviđa da bi prestonica mogla da dobije 16 turističkih organizacija. Tako bi brže i efikasnije mogao da se razvija turizam u tim sredinama - Surčin zbog Save, Grocka zbog Vinče i starog jezgra, Zemun zbog Dunava, Voždovac zbog Avale, Palilula zbog Kovilova i Debelog blata, Obrenovac zbog industrije.


- Na taj način svako će brinuti o ponudi svog kraja, a mi ćemo pomagati koliko možemo - kaže Jasna Dimitrijević, direktor Turističke organizacije Beograd.

Mogućnost osnivanja turističkih organizacija nije doneta zbog centralnih gradskih opština, jer se tu turizam razvija zahvaljujući mnogobrojnim hotelima. Rubne opštine, međutim, imaju ponudu koju treba objediniti i predstaviti gradu. Beograđani sve više idu na izlete u Vojvodinu, jer je ponuda glavnog grada skromna, a rubne opštine imaju puno potencijala. Mogućnosti su velike i možda će se lokalne turističke organizacije više truditi uz pomoćstručnjaka koji će im jasno reći ko treba da razvija jednodnevne izlete, a ko vikend-odmor.

U ovom trenutku samo Surčin ima neke stvarne rezultate, i tamo većpostoji formirana turistička destinacija sa četiri autobusa, tri broda, četiri pristana, salašem „Stremen“, hotelom „S“, manastirom Feketi i etnorestoranima „Stojkova kuća“ i „Svinjarska koliba“. Surčin je većosnovao i javno preduzeće za razvoj turizma, a u ostalim opštinama su dobra turistička mesta usamljena pojava.

Da bi osnovali turističku organizaciju opštinska rukovodstva moraće da od stručnjaka poruče plan razvoja, poput male strategije razvoja turizma, koji će sagledati globalne mogućnosti opštine. Kada osnuju turističku organizaciju koja će promovisati turističku ponudu, treba da osnuju i menadžment destinacije koji će brinuti o razvoju. U proseku, opština bi otvorila još šest radnih mesta, a plate bi dobijali iz budžeta opštine.

Slovenačka iskustva

Od 2005. godine Mladenovac je na svoju ruku osnovao turističku organizaciju koju finansira opština, a ima troje zaposlenih. U okolini su Kosmaj, banje Selters i Korićac, ali i puno ugostiteljskih objekata na kragujevačkom putu.

Napravili su deset kataloga i spremili flajer za izletnike pod nazivom „Jedan dan u Mladenovcu“. Trenutno po selima lepe plakate da se jave domaćini koji žele da primaju goste. Biće im organizovana predavanja, a već su poslali 11 žena u Sloveniju da vide kako se tamo radi.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/srbija/be...te_prigradskih_opstina.39.html?news_id=151221
 
Vrh