Šta je novo?

Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?

Oprostite ako ste ovo vec spominjali, ali evo ideje za Beograd, negde uz Dunav, downtown, po uzoru (tj. upotpunjen) na Montreal.

Urbana plaza.

plaza1.JPG


plaza2.JPG



Ovo je primer kojim Montreal pokusava da privoli vise posetilaca. Ovo su danasnje slike iz Montrala na temperaturi od 32C (osecaj je bio 36C) - obicno, tipicno za Juli i Avgust. Uz marinu, na reci Saint Lawrence, napravili su plazu, od prilike jedan km dugacku, posutu finim, dubljim, cistim peskom, pristupnu drvenim puteljkom, dizajniranim suncobranima. Na jednom kraju plaze je bila prskalica sa mist-om. Na kraju plaze mali stilizovani restoran. Ulaznica $6 za odrasle, $3 za decu. Fenomenalna ideja u letnjem gradskom ambijentu sa pogledom na reku i stari deo Montreala. Elem, plaza je bila gotovo prazna.

Ne razumem kada neko pokusa nesto interesantno da uradi, pa ga uradi na pola i upropasti svrhu. Prvo, plaza uvek asocira na vodu za kupanje. Ovde su morali da ugrade bazen. Osvezenje je puko potrebno i nikome ne pada na pamet da po uzeglom suncu hoda kilometar da bi se rashladio pod mistom. Drugo, suncobrani jako rastrkani, visoki, nisu davali nikavu hladovinu. Terasa restorana na kraju takodje poluprazna, bez suncobrana. Iznad plaze je veliki parking i tu su morali da naprave neprovidnu ogradu da bi ljudi na plazi imali nekakvu privatnost s' obzirom da se ulaz placa.

Meni se ova ideja puno svidja za Beograd umesto nekog Aqua Parka. Nemamo more, ali bi mogli suptilno da prenesemo jedan deo tog osecaja - pod nogama - pravi pesak uvezen sa Kariba (naravno, morao bi preko zime da se premesta u stovariste), cist, samo odredjen broj ljudi da moze da udje, placanje se podrazumeva.

Sta mislite ovim da pospesimo turizam?


http://blogs.montrealgazette.com/20...mbrellas-but-no-swimming-and-it-wont-be-free/

http://www.tourisme-montreal.org/Di...real-and-Old-Port/urban-beach-in-the-old-port

http://blogs.montrealgazette.com/tag/urban-beach/
 
Prestonica za uživanje
KINEZI PLANIRAJU INVAZIJU: Beograd najbolji grad na svetu!

Beograd, 19:40, 22.12.2012.
Autor: KURIR

Srbiju su ocenili kao destinaciju koja ima najveći turistički i lajfstajl potencijal
PEKING - Beograd pod opsadom Kineza. Za najmnogoljudniju naciju Beograd je najbolji grad na svetu.


Prema anketi magazina Lajfstajl, koji je jedan od najpopularnijih magazina u Pekingu, Srbija i njena predstonica imaju najveći turistički i lajfstajl potencijal. Srbija im se mnogo sviđa i smatraju da će tek biti dobro doći u našu zemlju.

Istraživanje je pokazalo da su kineski turisti uglavnom komformisti koji biraju opuštene, relaksirajuće ture, a da na odabranim destinacijama provode od šest do deset dana.
Najčešće putuju u Evropu, a zatim u Australiju i Novi Zeland, nešto ređe u Japan i Koreju, SAD i Kanadu.
 
Šta je lajfstajl potencijal?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Скоро сам чуо од једне фризерке да има муштерије из иностранства које јој долазе на сваких пар месеци, у разлици у цени скоро исплате пут. Да не говорим о разлици цене за стоматолошке услуге (за ово се исплати доћи из Аустралије) или неке друге. Знам једног Италијана који овамо долази код зубара, када прича својима колико плаћа скоро па му не верују.
 
BEOGRADSKE PRIČE Elektronska promenada Beogradom
Z. NIKOLIĆ | 10. jun 2015. 12:19 | Komentara: 1

Savremeni mediji značajno olakšavaju turistima šetnju našom prestonicom. Futurističko doba je stiglo: pogledom na ekran telefona dobijamo bezbroj saznanja o našem gradu, a sve je - besplatno

bg-elektronska-promenada-(2)_620x0.jpg


BEČ i njegovi stanovnici iskreno su iznenađeni činjenicom da Beograd uveliko ima sistem "Beograd priča", jedinstvenu aplikaciju za pametne telefone koja pomaže svakom turisti koji dođe u naš glavni grad.

Možda su oni superiorni u broju turista koji godišnje poseti austrijsku prestonicu, ali ovako "pametnog" vodiča - još nemaju.


"Proširena stvarnost"

Sistem je zasnovan na konceptu "proširene stvarnosti", koji nudi jednostavno i zabavno razgledanje prestonice. Turista "pogledom" kroz kameru telefona sam određuje smer kojim će da krene, i prepoznaje lokaciju ili objekat koji hoće da poseti.

- Ovo je projekat koji je inicirao "Telekom Srbija" kojem smo se sa zadovoljstvom priključili - rekao nam je direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović. - Na ovaj način se značajno obogaćuju sadržaji koje imamo u turističkoj ponudi.

- Svi posetioci našeg grada, ali i sami Beograđani, mogu da saznaju sjajne pojedinosti o različitim lokacijama - kaže Marija Bošković, direktor Sektora za pi-ar "Telekoma Srbija". - Sa lakoćom mogu da spoznaju sve o Beogradskoj tvrđavi, Bogorodičinoj crkvi u Zemunu, spomeniku Neznanom junaku, Avalskom tornju, Vojnom muzeju, Milenijumskoj kuli na Gardošu, Narodnom muzeju, zdanju "Geozavoda"... uglavnom o svim bitnim lokacijama u Beogradu. Uskoro ćemo dopuniti broj ovakvih atraktivnih mesta, tako da rad na ovoj aplikaciji dobija sve veći broj korisnika.

Desetine hiljada Beograđana i njihovih gostiju već koriste ovakav način prikupljanja neobičnih saznanja o gradu, a njihov broj konstantno raste.

- Kada korisnik izabere mesto ili građevinu koja ga interesuje, otvara se kratak istorijski prikaz i audio-naracija - dodaje Bošković. - Tako može da se usredsredi na arhitekturu građevine ili neki drugi detalj, a ne na ekran telefona. Postoje i ucrtane rute, koje povezuju atraktivna mesta kao posebne ambijentalne ili istorijske celine, pa tako otvaraju mogućnost gostu da sam isplanira svoju turističku turu.

Podrška arheologa

Prolazeći kroz Savamalu, šetač može da primeti dve table u parku ispod Brankovog mosta. Kada skine malu aplikaciju i uperi u njih običan mobilni telefon ili tablet, na ekranima se pojavljuju stari Rimljani. Jedna tabla već nekoliko godina promoviše Feliks Romulijanu, Carsku palatu kod Zaječara, druga krije zagonetan istorijski lik, u prirodnoj veličini, koji je obučen u rimsku vojnu uniformu purpurne boje.

Koristeći savremenu tehniku i ideje, poput "Telekoma", i arheolozi i ljubitelji gradske istorije dosetili su se načina na koji mogu da obogate vizuelne predstave o Beogradu.

"BEOGRAD PRIČA"
APLIKACIJE kojima turisti putem mobilnih telefona dobijaju informacije o Beogradu su besplatne. Istovremeno, to nisu puko nabacane istorijske činjenice, već su se eksperti ove kompanije potrudili da pomenu i različite zanimljivosti, pa tako posetilac saznaje, na primer, zašto Pobednik nije na Terazijama, ili gde počiva car Dušan.

O tome pričamo sa Radetom Milićem, arheologom koji rukovodi radom grupe Centar za urbani razvoj. On objašnjava i ko je lik koji se pojavljuje kao rimski legionar.

- To je avatar jednog cara, Konstancija Drugog, sin Konstanina Velikog, koji je vladao iz raskošne palate u Sirmijumu. On poziva turiste da posete njegov grad. Ne morate da odete u Rim da biste videli ostatke antičke kulture.

Table slične ovim turisti mogu da vide u Veneciji, Puli, Ljubljani. U pitanju je evropski projekat "Techcooltour" koji uz pomoć novih tehnologija promoviše antičko i vizantijsko nasleđe naših prostora. I ovde se radi o "proširenoj stvarnosti", tehnologiji budućnosti uz čiju pomoć možemo da "tri de" modele prenesemo u naš realni prostor. Cela platforma je osmišljena i tehnološki razrađena u Beogradu, od naših stručnjaka, programera i dizajnera, zaljubljenika u nove tehnologije. Projekat je do prošle godine podržavalo i naše Ministarstvo kulture.

"KOMŠIJE"

ŠARMANTAN poziv turistima centralne Evrope TOB je uputio iz Beča, gde je održana manifestacija "Upoznajte Beograd - mi živimo vrata do vas".

- Bečlije su bile zaprepašćene našim nastupom - sa ponosom ističe Popović. - "Telekom" je vrlo brzo reagovao na nove tehnologije, uspešno ih uklapajući u turističku ponudu, a oni to još nisu učinili.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -Beogradom
 
orion":2fkt3pjr je napisao(la):
Скоро сам чуо од једне фризерке да има муштерије из иностранства које јој долазе на сваких пар месеци, у разлици у цени скоро исплате пут. Да не говорим о разлици цене за стоматолошке услуге (за ово се исплати доћи из Аустралије) или неке друге. Знам једног Италијана који овамо долази код зубара, када прича својима колико плаћа скоро па му не верују.

Da, stomatoloske usluge na zapadu su po ceni postale gotovo na nivou estetske hirurgije, bez obzira sto su od vitalnog znacaja za ljudsko zdravlje. Na granicma zemlja bivseg istocnog bloka zubarske ordinacije su nicale kao pecurke, ali nije ni kod njih vise tako jeftino da bi se isplatilo, plus sto je rizik otici kod novog zubara.
 
Ono sto sam jos primetio je da ljudi iz celog sveta koji borave u EU dolaze u Srbiju da bi sebi produzili boravak u EU zbog ogranicnenog vremena boravka u EU zoni koji se obnavlja prostim izlazenjem iz nje barem na jedan dan. Najblize zemlje koje nisu u EU su Srbija i Svajcarska, mada je Srbija pristupacnija da se dodje autom ili autobusom za relativno kratko vreme.

Uglavnom se zadrzavaju u Subotici, ali dodju i do Novog Sada i Beograda. Mnogi od njih mozda ne bi nikad dolazili da ne moraju, pa onda vide da vredi ponovo dolaziti ili produze svoj boravak na jos koji dan. Eto barem neke koristi od toga sto nismo u EU.
 
Turistička ponuda bi se mogla i te kako "obogatiti" kad bi domaće turističke agencije dobijale stimulaciju za dovodjenje gostiju iz inostranstva samo da nadležnima dodje iz d.... u glavu.
 
коначно и ја конкретно да напишем на овој теми. реално, туристичка понуда Београда је релативно довољна, и имамо шта да понудимо. треба отворити МСУ и Народни музеј, да музејска понуда буде комплетна и побољшати наутичку понуду (што ће се ваљда урадити када среде савско приобаље).

оно што треба да буде главни циљ је привући више странаца и натерати их да дуже остану. до сада је у 2015. години дошло 156.788 странаца, и имали су 326.825 ноћења - 2 ноћи у просеку, што значи да су већином викенд туристи. треба да ТОС и остале локалне туристичке организације, поготово оне које су до два сата бусом од Београда, своји понуду пласирају у Београду, да када странци дођу, на једном месту се информишу где могу да иду да проведу свој дан. а не, дођу у Београд, виде га и збого и лаку ноћ. даћу вам пример инфо центра у Дрездену, да видите како може да се уреди један инфо центра, како они пласирају своју понуду, али и понуду локалних дестинација.





[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ly14Ld_HV78[/youtube]

Србија је мала земља, и то је наша велика предност, што странци могу да остану у Београду 7 дана и да још обиђу све значајније знаменитости Србије. само треба имати туристичке агенције које ће да формирају понуду. даћу вам и пример седмодневног аранжмана у Србији (седам ноћења, авион):

  • 1. дан – долазак, панорамски обилазак Београда аутобусом
    2. дан – пешачка тура по Београду, храм Св. Саве, Калемегдан, подземни Београд, Земун
    3. дан – Крушедол, Сремски Карловци, Нови Сад
    4. дан – Пожаревац, Виминацијум, Сребрно језеро
    5. дан – крстарење Дунавом до Лепенског вира и Кладова
    6. дан – Феликс Ромулијана, Ниш
    7. дан – Крагујевац, Краљево, Жича, Студеница
    8. дан - слободно време, одлазак

е да, и био је пројекат Belgrade City Card, али је пропао због дрљавог ГСП-а и ДЈП-а јер нису хтели да се укључе да се са том картицом путници бесплатно возе јавним превозом.
 
Ovu ,,novu,, gradsku upravu ne interesuje turizam niti punjenje gradskog budjeta od turizma u Beogradu
glavni oslonac im je u prikupaljanju raznih harača
to se vidi ne samo po stanju muzeja, kulturno istoriskih spomenika,
vec i po tome što su ukinuli KARNEVAL BRODOVA

Karneval brodova ne mogu da imaju mnogi Evropski gradovi, ili nemaju reke ili nisu za plovidbu
tako da je Beograd jedan od retkih srecnika koj to može da ima i imao je :dil:
Sa teškom mukom i mnogo entuzijazma je ustanovljen ovaj karneval a ovi
,,novi gradski upravitelji,, su ga jednim potezom ugazili , uništili - ukinuli
OK je ulični maraton ali ga može imati svako selo i kasaba

Nek nam vrate karneval , (reke nisu rezevisane samo vlasnike ne legalnih vikendica na obalama)
Karneval brodova ne samo da obogacuje turističku ponudu Beograda
nego i usrecuje Beogradjane
:gobb:
Zamisli samo kolika bi bila uvecana poseta i korist da se na Ušću održava (sedmnodnevni) sajam
- nautike (plovila)
- vodenih sportova
- rečnog turizma
- i kao šlag na torti : karneval brodova

e Beograd bi te pare i tekako osetio i u budjetu
jer značajno ii bio povecan broj domacih i inostranih posetilaca u toj nedelji-mesecu :D
 
JohnnyLee":t4dntc8m je napisao(la):
био је пројекат Belgrade City Card, али је пропао због дрљавог ГСП-а и ДЈП-а јер нису хтели да се укључе да се са том картицом путници бесплатно возе јавним превозом.

Ово би требало обавезно увести, да се може купити у свим хотелима и да туриста не мора да оптерећије пластичном картицом па валидацијом, објажњавањем да не може купити одређен број карата већ уполатити кредит... у томе му оде пола дана а има један на располагању.

Треба само погледати шта се ради у Будимпешти, не треба нека велика креативност
 
погледаш шта се ради у било ком граду који има ту картицу
 
Добрим журкама? (одг на име теме :lol: )
11392989_344556182420904_8764481578414186407_n.png

Туристичка организација Београда је од сад један од спонзора Бг Бангинга :gobb:
 
Turisti preko interneta masovno ocenjuju i pisu o svakom mestu i sve sto su negde doziveli. Veliki broj verovatno moze da pozitivno oceni to kako je priroda lepa, lep Beograd, da su dobro jeli i djuskali, ali najvise "negativnih poena" idu za organizaciju generalno (putovanje, ponuda informacija, hoteli...), infrastrukturu, a vala i na mentalitet u smislu kada nesto najprostije treba da se obavi.

Mozda ce nekom zvucati krajnje cudno, ali ako nam je cilj da Beograd i Srbija budu destinacije gde ce porodice s decom, ekskurzije i penzioneri opusteno da dolaze i to u velikom broju, onda je pogubno da se iz Beograda redovno salje slike netolerancije prema LGBT i poteskocama sa setnjom kroz grad. To ja vidim spojeno jedno s drugim, i to je samo jedan primer.

Takodje, nisu svi turisti belci. Ako se covek oseca neprijatno zbog toga sto je druge boje koze ili je obucen drugacije (ne mora da mu se desi nesto posebno neprijatno) onda nece vise da dolazi, niti ce ikom od srca preporuciti.

Utisci turista su uglavnom pozitivni ako je za verovati medijima. Medjutim, Beograd nije Rim pa da ga je bas briga.
Ili cemo imati nesto vrlo specificno i privlacno ili da racunamo na to da ce se svi (ne samo neki) osecati slobodno i preneti
taj pozitivni utisak gostoprimstva, sto nam je, zapravo, jedan od glavnih aduta.
 
лгбт заједници је немогуће удовољити, шта сад смета? Јел их неко напада на улици? Јел им неко напада барове и клубове? Шта више очекују од Србије?
 
kao što su završili fešn park tako će završiti i akva park.
 
Ова локација је одлична за аквапарк, између БГ и НС а земљиште јефтиније. Аквапаркови су добар начин да се привуку наши људи да на одмор дођу у Србију.

А ако већ неки објекат мора да никне у плодној сремској равници онда да то буде аквапарк а не цинкара или фабрика за рециклажу акумулатора.
 
Zanimljiva najava Heinekena Bgdu... :)

....Zahvaljujući svojim gradskim insajderima Heineken će i Beograđanima otkriti veliki broj do sada neistraženih i malo poznatih mesta za uživanje, ali i zanimljivih priča koje predstavljaju deo istorije grada o kojima se jako malo zna. Do sredine septembra svi koji budu zainteresovani moći će da obiđu posebne gradske rute na koje će ih voditi Heineken timovi, ali i da pokažu svoja omiljena mesta ili lokacije koje smatraju značajnim za život grada....
Izvor
http://www.danas.rs/danasrs/sport/upozn ... _id=305286

edit
zaboravih da dodam
:vops: :vops: :vops:
 
Vrh