Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Grejanje je bilo dobro dok nisu pocrkale grejalice, problem je što klima nema heat opciju i sve je spalo na kalorifere, a radijatori ne mogu dovoljno da zagreju vozilo kad je hladnije vreme.
Moguće, znam da sam se ove zime zaledio svaki put kad sam seo u 21A, čak je i duvalo nešto hladno, tamo kad sednes skroz pozadi gde su ona 2 sedišta zavucena
 
Grejanje je bilo dobro dok nisu pocrkale grejalice, problem je što klima nema heat opciju i sve je spalo na kalorifere, a radijatori ne mogu dovoljno da zagreju vozilo kad je hladnije vreme.
шта има везе, могли смо да добијемо електро аутобусе у којима се не би ни палило грејање...
 
шта има везе, могли смо да добијемо електро аутобусе у којима се не би ни палило грејање...
To je posebna priča, zimus sam par puta ušao u 79 i smrzao se jer nema nikakvog grejanja. Potpuno ista priča i u Eko 1, al ajde, oni su matori pa da razumem da su grejalice pocrkale.
 
Nove tehnologije, čim uključe grejanje autonomija vozila drastično opadne (isto i kod elektro automobila se dešava). Ništa bez dodatnih grejača (bio ds greje vodu ili suvi) na dizel...
 
Nije električni autobus kriv što neko ne zna da konfiguriše vozilo.

Ako autonomija baterijskog autobusa nije dovoljna za ceo dan, onda je bolje uzeti verziju sa super kondezatorima koju svakako može da se puni preko pantografa na okretnicama kada se želi. To onda godi i vozačima zbog sigurne pauze što je + za bezbednost.

Za izbor datog vozila se u ozbiljnjm transportnim kompanijama vrše proračuni i testiranja, na papiru tako nešto bi trebalo da bude u GSP-u koji ima kadra, u realnosti zbog tašna mašna nabavki izostaju pozitivni efekti.


Kod privatnika je prava kaubojština što se tiče nabavki vozila, zato nam se i desilo ovo na 79, neko je samo ispoštovao formu na nameštenom tenderu, umesto da je stavio na papir i pokušao da uvidi koji mu je tip električnog autobusa potreban.
Vidim da se nešto slično desilo i Transproduktu, ne može gazda da se pita o baš svemu, on razmišlja stomakom i novcem.
 
Nije električni autobus kriv što neko ne zna da konfiguriše vozilo.

Ako autonomija baterijskog autobusa nije dovoljna za ceo dan, onda je bolje uzeti verziju sa super kondezatorima koju svakako može da se puni preko pantografa na okretnicama kada se želi. To onda godi i vozačima zbog sigurne pauze što je + za bezbednost.

Za izbor datog vozila se u ozbiljnjm transportnim kompanijama vrše proračuni i testiranja, na papiru tako nešto bi trebalo da bude u GSP-u koji ima kadra, u realnosti zbog tašna mašna nabavki izostaju pozitivni efekti.


Kod privatnika je prava kaubojština što se tiče nabavki vozila, zato nam se i desilo ovo na 79, neko je samo ispoštovao formu na nameštenom tenderu, umesto da je stavio na papir i pokušao da uvidi koji mu je tip električnog autobusa potreban.
Vidim da se nešto slično desilo i Transproduktu, ne može gazda da se pita o baš svemu, on razmišlja stomakom i novcem.
Novosadski Solarisi su baterijski, ali imaju superchargere na okretnicama i manji range. Odlično rade posao, super i greju i hlade. Jedino što su Siemens-ovi punjači par puta zakazali, ali to nije do vozila.
 
Novosadski Solarisi su baterijski, ali imaju superchargere na okretnicama i manji range. Odlično rade posao, super i greju i hlade. Jedino što su Siemens-ovi punjači par puta zakazali, ali to nije do vozila.
To je po meni i najbolja opcija za električni autobus, takođe mislim da imaju i pucnjače na određenim stajalištima koji dopune autobus dok skuplja putnike.
 
To je po meni i najbolja opcija za električni autobus, takođe mislim da imaju i pucnjače na određenim stajalištima koji dopune autobus dok skuplja putnike.
Sve se može kad se hoće. Postoje, recimo, i trolejbuski sistemi gde se prelaze veće razdaljine van mreže, pa se trola dopunjuje na stajališu. Evo primer iz Solingena:
1744982623283.png

Zamisli tek ovu versatilnost, najbolje od oba sveta. Samo kod nas, eto, ne može i grejanje i pogon...
 
Nije električni autobus kriv što neko ne zna da konfiguriše vozilo.

Ako autonomija baterijskog autobusa nije dovoljna za ceo dan, onda je bolje uzeti verziju sa super kondezatorima koju svakako može da se puni preko pantografa na okretnicama kada se želi. To onda godi i vozačima zbog sigurne pauze što je + za bezbednost.

Za izbor datog vozila se u ozbiljnjm transportnim kompanijama vrše proračuni i testiranja, na papiru tako nešto bi trebalo da bude u GSP-u koji ima kadra, u realnosti zbog tašna mašna nabavki izostaju pozitivni efekti.


Kod privatnika je prava kaubojština što se tiče nabavki vozila, zato nam se i desilo ovo na 79, neko je samo ispoštovao formu na nameštenom tenderu, umesto da je stavio na papir i pokušao da uvidi koji mu je tip električnog autobusa potreban.
Vidim da se nešto slično desilo i Transproduktu, ne može gazda da se pita o baš svemu, on razmišlja stomakom i novcem.

Ne znam dal zapadnjaci uopšte nude super kondenzatore kao opciju za svoje električne autobuse, moguće samo kao dodatni sistem za hibride. Uglavnom su svuda baterije sa nemalim brojem konfiguracija. Mali kapacitet, brzi ugradni punjač sa pantograf sistemom, veliki domet sa baterijama i od preko 700kv/h za zglobne autobuse itd. Baš imaju dosta konfiguracija i lako se opreme prema potrebi i uslovima.

Sad faktički nema grada bez masovne upotrebe električnih autobusa, samo što u većini slučajeva znaju da ih koriste. Kao i kod kola, tako i kod električnih autobusa sistem grejanja može biti rešen na više načina. Najgora kombinacija je normalno grejanje bez toplotnih pumpi, odnosno izmenjivača toplote, barem kod automobila. Ako se svodi na električne grejače, kao jeftiniju opciju, onda imamo enormnu potrošnju struje. Kod autobusa je verovatno bolja opcija preko klime, nego da zagreva vodu, odnosno antifriz kroz sisteme cevi i kalorifere. Sve se da urediti da lepo funkcioniše. Problem je verovatno cena. Opremanje je takvo da diže cene u nebesa, što smo videli do sad na više primera. Pogotovu je to prepreka za privatnike.
 
Vrh