Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Jedan raritet - Setra 321UL iz Master bus Ruma.







Menjan joj je rezervoar i akumulatori tog dana. Inače redovno vozi školarce po Rumi i okolnim naseljima. Dobro se drži.
Мислим да сам у Руми пре више година видео и Соларис зглобни или МАН, ваљда је био жуто бели...
И на табли опет нисам сигуран да ли је писало да вози за Мале Радинце, Краљевце или Павловце...
 
Paraćin, Ruma, Leskovac (prevoz radnika), do skora bila Subotica, ne znam da li je Arrriva sačuvala nekog zgloba u PO radili su do Kostolca....
Ima još ponegde sigurno, najzanimljivija vozila su za prevoz radnika.

Pogotovo na Jugu, gde njih 30-40 bude u koloni na kraju smene.
Đerdap u Negotinu i dalje ima Turističke Ikarbuse na prevozu radnika.
Jel imaš možda neke slike? Na Autobusi net sam našao 103P, a čuo sam da imaju i IK-401
 
Ta slika ima skoro 5 godina, uslikana je tokom Avgusta 2020. 😃
Tada sam tek počeo da fotografišem Javni Prevoz, vidi se da fotka i nije realno baš dobra.

Kada smo došli iz inostranstva u Negotin, gde sam pohađao osnovnu školu živeli smo u naselju Veljka Vlahovića baš pored Garaža Đerdapa.
Znači, ti visokopodni Ikarbusi su mi bili svakodnevnica, nisam ni puno obraćao pažnju na njih, ali se sećam da kada sam bio 1. Smena obično počinjao da učim kući kada se oni pojave sa Kusjaka, bilo mi je interesantno da ih gledam.
Imali su i nekog starog Sanosa u krem boji, taj je rashodovan, ali se i njega odlično sećam da je bio još vozio.

U principu njihova vozila jako malo prelaze, ne više od 50 km dnevno i imaju besprekorno održavanje pa su i vozila vrh.
 
Мислим да сам у Руми пре више година видео и Соларис зглобни или МАН, ваљда је био жуто бели...
И на табли опет нисам сигуран да ли је писало да вози за Мале Радинце, Краљевце или Павловце...
Žuti četvotovratni MAN iz Postbusa (na istoj šasiji kao i Ik-218M) je rezerva za belu Setru 321. Ako mi natrči u garaži ufotkaću ga.
Setra 321 nije niskopodan, ima čak i bunkere ispod. Malo je izgubio vazduh na ventilu pozadi pa deluje da je pala harmonika.
 
Зар нема више зглобова у Сремској Митровици? Имам утисак да је мањах згобних возила свеукупно у Србији одраз назадовања аутобуског превоза. Пре их је било макар у сваком округу.
 
Znaš kako, u Rumi su prešli masovno na troosovince od 15m. Setra služi kao đački bus, dovozi i razvozi smene u školama. Može u troosovinca isto popriličan broj putnika da stane, a može i da odradi međumesnu liniju bez problema kada je potreba (npr. Ruma - Beograd) ili do naselja u susednoj opštini gde su veće fabrike. Ima opet jednu klimu (zglob dve, a stane ista količina freona obično (do 15 kg gasa)), nema cepanja okretnice, ali ima cimanja oko popravke prateće osovine. Ono što znam je da sve i da Setra "trojka" ostane u kvaru možeš se snaći i premostiti tako da te nikad ne ostavi na cedilu, dok sa mlađim modelima neće da može.
U Mitrovici sam samo onog žutog Citara sretao na liniji za Raču.
 
Шта је у Параћину и Лесковцу?
Za Leskovac nisam siguran, ali ne pamtim duple u nekom starom periodu, ali možda grešim, nisam često išao južno od Niša.

Za Jagodina-Ćuprija-Paraćin znam odlično.
Na glavnoj "gradskoj" liniji tada od centra Svetozareva do Paraćina je oduvek taktni red vožnje na pola sata, gde su sedamdestih i osamdesetih vozile MAN "Tine i Radojka" harmonike. Onda ulaze IKARBUS ik160 i SANOS 200. Tada su liniju održavali "Jagodina ekspres" i "Velmortrans" Ćuprija. Devedesetih polaske dobijaju i "Jugoprevoz" i "Maktrans" iz Paraćina, uglavnom sa Ikarbusom.
Tokom vremena su svi ovi zatvoreni, a liniju je preuzeo "Evrolin" iz Paraćina, koji je do korone vozio solo buseve na 15 minuta, a sada na 30, a su uglavnom ovi CNG Mercedesi.

Na ostalim linija je nekada bilo duplih, gde su vozili radnike. Sada ih ne viđam, iako sam često dole, mada mislim da voze jednu liniju u Jagodini, gde je sada gužva jer je besplatan prevoz.
Evo slika iz kruga "Zoran reisen" u Jagodini, od prošle godine.
1.jpg
2.jpg


edit: IK160 beše onaj dupli sa jednim vratima na prikolici?
 
Poslednja izmena:
6 je bilo u tom trenutku. 5 zajedno a ovaj šesti sam.
Ne znam da li je to sve za njega ili neke dao dalje nekom.
 
Poslednja izmena:
Od njega je i uzeo Eurolin zglobni. Ne znam gde su završili ostali.
Zoran već duže vreme uvozi vozila i prodaje ih ostalima. Inače, digao je ruke od međunarodnog I međumesnog saobraćaja, ukinuli su i Švajcarsku, ostao je samo Beč. Dosta Setri je prodao.

Vraćao se sa njima iz St. Gallena prošle godine. Bolje rečeno ja i 100 🇦🇱 sa Kosova. Nisu bili loši, ali 100 CHF u jednom pravcu, baš previše. 150 povratna.

1000052201.jpg

1000052199.jpg
 
U vreme kad sam bio kod njega, već je Evrolin imao neke takve, možda prethodna serija. Doduše, možda je isto preko njega nabavio.
Palmin čovek. Šta će mu bilo šta kad ima siguricu u gradskom saobraćaju u Jagodini gde ima monopol. Nema prodaje katara, sve se unapred plaća.
Ćupriju i Paraćin drži Evrolin, takođe 100%, osim što deo prevoz đaka za osnovne škole u Paraćinu drži neki Unilajn (ili tako nešto), isto SNS firma.
Generalno, to su vrlo dobre i ozbiljne firme. Iz priče sa ljudima, čujem da je prevoz vrlo korektan i da održavaju polaske redovno, a autobusi su klimatizovani i čisti,.

Problemi su opšti kao i u većini Srbije. Osim u gradskom prevozu u Jagodini, gde je prevoz besplatan, cene su vrlo skupe, npr. nekih 250d za zonu do 10km.
 
У Пожаревцу вози само овај Цитаро, пребачен из РЈ Ниш, последњи зглобови који су купљени у радили у Пожаревцу су била она два ИК118 које је Веолиа купила. Пребачени су били у Ниш и тамо су завршили каријеру.
Pogledajte prilog 232251
Šta je sa onim belim ikarom 218 2-2-2-0 bio je u Nišu i jel znas da li je živ?
 
Znaš kako, u Rumi su prešli masovno na troosovince od 15m. Setra služi kao đački bus, dovozi i razvozi smene u školama. Može u troosovinca isto popriličan broj putnika da stane, a može i da odradi međumesnu liniju bez problema kada je potreba (npr. Ruma - Beograd) ili do naselja u susednoj opštini gde su veće fabrike. Ima opet jednu klimu (zglob dve, a stane ista količina freona obično (do 15 kg gasa)), nema cepanja okretnice, ali ima cimanja oko popravke prateće osovine. Ono što znam je da sve i da Setra "trojka" ostane u kvaru možeš se snaći i premostiti tako da te nikad ne ostavi na cedilu, dok sa mlađim modelima neće da može.
U Mitrovici sam samo onog žutog Citara sretao na liniji za Raču.
Da li je u Mitrovici živ ljubičasti sajamaski Ik218N iz 2007? Vozio je po mitrovici ex m&m
 
Vrh