Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Tako je sada rade Isuzi iz 2023. (4 dizel + 1 CNG). Sa njima su penzionisali Hispano Habite Neobus Citte.
 
Jedna mašina Niš expressa na relaciji Beograd-Zagreb. Bus je stvarno vrhunski, unutra izgleda fenomenalno i nema nikakvog lupanja i škripanja. Pravo je uživanje voziti se jednim ovakvim autobusom.
 

Prilozi

  • DF7A9EDD-06BB-41EB-984A-06D036559147.jpeg
    DF7A9EDD-06BB-41EB-984A-06D036559147.jpeg
    109 KB · Pregleda: 94
Mobilitas je zadrzao svoje poslovanje u Pozarevcu,vec 80 godina,od ove godine pod starim imenom Litas.U gradu postoje dve gradske linije koje saobracaju radnim danima i to se vozi Sprinterima.Okosnica lokalnog prevoza jesu linije ka Kostolcu koji je gradska opstina i sediste EPS elektrana i kopova. Mobilitas vozi ka okolnim selima ,kao i na teritorijama opstina Veliko Gradiste,Petrovac,Kucevo,Zagubica,Svilajnac. Iz Pozarevca direktne linije idu ka Beogradu,Nisu,Kragujevcu,Kladovu,Majdapeku. Od kraja prosle godine Bus logic je postao vlasnik Mobilitasa.Temse koje su radile u Beogradu,iz 2022. su zadrzane i sada sa njima odrazavaju saobracaj u Pozarevcu. U narednom periodu bice rebrendirana vozila sa novim logoom.Temse ce dobiti i novu boju,boju kao na Mercedesima Tourismo iz 2020. A bice i neke nabavke za medjugradski saobracaj. Starija vozila,tipa IK 103,Citari,VDL Ambasadori,itd idu u rashod.
20241020_130152.jpg
20241020_141418.jpg
20241224_155644.jpg
20240810_071126.jpg
20240607_075626.jpg
20240727_114615.jpg
20240606_135046.jpg
20240326_134917.jpg
 
Knez Petrol kupio 4 autobusa od Stup Vršac ( 1 MAN Lion's Coach, 1 Mercedes-Benz Intouro i 2 MAN Lion's Regio 1 običan i 1 L verzija). Da oni neće možda i celo preduzeće kupiti i preuzeti javni prevoz sa njima kao i onim Stokholmskim MANovima?
 
Nisu kupili nego zaplenili na ime neplaćenog goriva, ostali stoje u redu i čekaju priliku da rasčerupaju ostatak. Blokada je spala na nekih 30 miliona dinara, ali su im zato u međuvremenu isključeni voda i gas. Radnici čak kažu da bi radili i dalje, makar ne dobili plate (posle onog štrajka od par dana su dobili 25.000 kao neki sitniš)

Radnici bili na prijemu u gradskoj upravi, dobili obećanje da će gradonačelnica da ubedi neku firmu da dođe i preuzme linije i da preuzme deo od 150 radnika. Kada - niko nema pojma. O krivičnim prijavama protiv vlasnika niko i ne govori, iako radnici tvrde da im duže vreme zvanično leže samo minimalac a ostatak na ruke.

Sad samo da vidimo ko će ući umesto STUP-a u celu priču.
 
Ja sam u nekoliko navrata koristio liniju za Vršac, a i mnogo puta sa strane video da su im autobusi bili prepuni.

Šta je sada sa svim tim putnicima? Kako se oni prevoze? Ne vidim nijedan tekst o tome. To je faktički prigradska linija poput one za Lazarevac samo što nije teritorija Beograda.

Verujem da je voz preuzeo jedan deo ljudi ali polazaka ima svega šest. On je takođe uvek bio pun i sa normalnim stanjem u autobuskom saobraćaju.

Verovatno u najvećem procentu dele vožnje automobilom.
 
Na beogradskom pravcu su teret preuzele Železnice, naravno koliko je to moguće. Na ostalim pravcima (ka Beloj Crkvi, Plandištu, Sečnju/Zrenjaninu/Novom Sadu) te u prigradu nema nikakve alternative tako da se ljudi snalaze, dele automobile, linijski taksiji su isto procvetali (do NS-a je 7500rsd recimo, u poređenju sa 2500rsd koliko je bio autobus).

Najgore je ljudima na selima, oni su ostali odsečeni od sveta, tek će se to osetiti od 20-og kad krene škola. Kao što rekoh, čak bi i radnici vozili i bez isplaćenih plata, iz solidarnosti sa sugrađanima, ali zbog blokade ne mogu nabaviti gorivo i to je glavna smetnja.
 
Rešenje je vrlo jednostavno ovde - pohapsiti bord direktora, postaviti nove i uraditi reprogram sa poveriocima. STUP makar nije imao problema sa popunjenošću autobusa, bez problema bi vratili dug u dogledno vreme a onda da se posvete malo obnovi voznog parka.

Ovo sa Pantransportom i minibusevima neću ni da komentarišem, ako je to ideja gradske uprave da reši nastali problem onda nek se kolektivno presele u specijalnu bolnicu...
 
Niko ne moze da me ubedi da ovo sa Stupom nije planski radjeno. Sada će prevoz preuzeti neki napredni konzorcijum tipa Pantransport, ili neka nova Strela.
Lasta završava do srede u Nišu, Strela je već odvezla dole 20 Kobri kojima će raditi Lastine polaske.
Polako ali sigurno napredna druzina preuzima monopol u javnom prevozu Srbije.
Arivu su domaci strucnjaci oterali iz Srbije,namerno su urusavali firmu i doveli je do toga da postane neisplativo,da bi gledali ovo danas.
Bus logic je na neki način spasio bar Litas, jer bi se završilo u Požarevcu po istom scenariju kao i u Vršcu.
 
Čekamo da vidimo ko će naslediti Stup.
Uništavanje svega zarad Obrenovačkog kartela koji je preuzeo javni prevoz Srbije. Ko je sledeći???
 
Da li ce lasta moci da kupi malo vremena u BG sa autobusima iz Nisa? Koliko ih ima i koje su godiste?
 
U pitanju su 24 Temse Avenue Plus iz 2019. godine koje su sasvim iste kao godinu dana starije MobiLitasove Temse.
 
Da li ce lasta moci da kupi malo vremena u BG sa autobusima iz Nisa? Koliko ih ima i koje su godiste?
Pa sigurno da hoće jer im uz Temse navodno stižu i Cobre iz Lekona što će im svakako značiti da prebrode ovaj period. Lasta je povučena sa spiska za privatizaciju i izgleda da će na kraju ipak opstati barem za sad.
 
Probali su i u Aranđelovcu da sklone Lastu pa nikom ništa, poništen tender. Odlučeno je gde treba da Lasta ostaje u Staroj Pazovi, Inđiji, Aranđelovcu, Smederevu i Smederevskoj Palanci. To je jedan od zahteva štrajka. Tako da se tu ništa neće desiti. Otišla je Subotica, verovatno i Vršac a ovo ostalo verovatno ostaje Lasti. Pre će NS da uvede privatnike nego što će Lasti da uzmu te gradove...
 
Vrh