Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Ajmo dalje,sem ikarbusa ima tu svašta nečeg:
Otokari territo U #613,#614,#615
Man #71 kao Bg japanci
Man #39
Fast scoler #627
Man lions city #207
Man lions city G #109
Mercedes conecto #72
Man lions regio #802
Man lions city #206
Man lions city #602
IMG_1737.jpeg
IMG_1692.jpeg
IMG_1759.jpeg
IMG_1749.jpeg
IMG_1693.jpeg
IMG_1694.jpeg
IMG_1729.jpeg
IMG_1730.jpeg
IMG_1710.jpeg
IMG_1735.jpeg
IMG_1755.jpeg
IMG_1787.jpeg
IMG_1788.jpeg
IMG_1789.jpeg
IMG_7412.jpeg
IMG_1782.jpeg
 
Svačiji bio,kako znam to je onaj demo primerak koji je vozio i po Bg na testu pa ga Su trans na kraju uzeo


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Svačiji bio,kako znam to je onaj demo primerak koji je vozio i po Bg na testu pa ga Su trans na kraju uzeo


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tako je. Isprobavan je na 50ici u Beogradu gde je "pao", te nije završio u Beogradu u povećem broju. Bio je i kod Transprodukta u Nišu (uglavnom 13), a eto kasnije završio u Subotici. Koliko se sećam to je bilo prvo niskopodno vozilo tamo.
 
@Tokio Kad je onaj IK-161 zavrsio karijeru?
Ko kaže da je završio? :) evo ga danas slikan
Ikarbus IK-161 #94 na liniji 16
Ikarbus IK-201 #103 na liniji 6
Ikarbus IK-206 #106 ponovo na liniji 6,samo sad sam uhvatio i displej
Ikarbusi IK-103P #51,#56,#59
Ikarbus IK-103 #68 na liniji 3
Ikarbus IK-112M #202 na liniji 1a
Otokar kent C #205 na liniji 3,
Man lions city L i G valjda #107 i #602
Man lions regio #605
Da,mercedes je bio prvi niskopodni bus u Su,mislim da je kupljen 2009 ili 2011 nisam siguran,sve do 2015 bio je jedini niskopodni dok nisu kupljeni polovni #601-#603 i #107 kao prvi niskopodni zglobni autobus.
IMG_2342.jpeg
IMG_2730.jpeg
IMG_2750.jpeg
IMG_2206.jpeg
IMG_2241.jpeg
IMG_2566.jpeg
IMG_2754.jpeg
IMG_2052.jpeg
IMG_2005.jpeg
IMG_1950.jpeg
IMG_2639.jpeg
IMG_2687.jpeg
IMG_2092.jpeg
 
Jel mora svaki bas svaki da ima dovaren taj komad metala spreda ispod volana odvratno izgleda
Koliko su ima buseva solo zglob i različitih modela
 
Jel mora svaki bas svaki da ima dovaren taj komad metala spreda ispod volana odvratno izgleda
Koliko su ima buseva solo zglob i različitih modela
To su znaci za skolski autobus,prakticnije im je da ga samo odsrafe i spuste,ni meni se ne svidjaju ali ajde,
Od IK-103 #68 i #70
IK-201 #86,#100-#105,
IK-206 #106,
IK-218N #108
IK-112M #202
IK-161 #94,
IK-103P #31 i #57(floride),#55,#16,#37,#38(valjda na remontu vise od pola godine)#51,#52,#54,#56,#59,
Ikarbus IK-312M #804
Man lions city A20 #603,#206,#207,
Man SL 263? #71,
Man SU xxx #3,#4,#6,#29,#39,#608,#609,mozda ima jos koji sad ne mogu da se setim,
Man lions regio #605,#610,#611,#802,#620-#623,
Man lions city G #107 i #109
Man lions city L? #602,
Neoplan centroliner L? #601,
Neoplan tourliner #23
Fast scoleri #606-607,#624-627
Man lions coach #803,#805-#807
Neobusi #27,#12,#801,i nisam siguran da li su #5 i #1 zivi,
Mercedes conecto #72
Otokari territo U #612-619
Otokari kent C #204-205
Otokar navigo #702,valjda,neki minibus jeste,
Iveco minibusi ali za njih ne znam stanje,strasni su
Mislim da je to to
 
Da li postoji mogućnost da slikate unutrašnjost neih od tih buseva? Baš me zanima kako to izgleda u SU. :) Unapred hvala.
 
Da li postoji mogućnost da slikate unutrašnjost neih od tih buseva? Baš me zanima kako to izgleda u SU. :) Unapred hvala.
Od kad imam auto ne vozim se vise javnim prevozom,jako retko idem autobusom.Jedino od enterijera imam sliku IK-103P #59 a naknadno su zamenili tapacirung na skoro svakom IK.Kako znam MAN-ove nisu dirali sem gradskog #71 ,dok čak i IK-161 ima novi tapacir.Inače svaki gradski autobus u Subotici ima tapacirana sedišta,jedino što su izabrali očajan dezen sedišta:
IMG_3023.jpeg
 
Ove zelene i crvene MAN-ove je uvezo Zoran Reisen, fazon oko 100 vozila iz Holandije i Norveške 2011. Godište.

Hteo je da se uvali u gradski/prigradski prevoz u nekoliko Gradova u Srbiji bila mu sredila stranka, ali mu je puklo pa je isprodavao gde je stigao vozila te ih sada ima po celoj Srbiji. Deo su neki prevoznici direktno uvezli bez njegovog posredstva, ali to je sitno.

Težak kriminal koji je prošao tek ovako bez ikakve medijske pažnje, 90% prevoznika u Srbiji su teška mafija.

Selo Ribare glavni diler za polovna gradska vozila u zemlji, luda država!
 
До скоро је Дуга у Петловачи на плацу имала десетак таквих са натписом "на продају", поред оних који обављају јавни превоз за град Шабац. Задњи пут када сам прошао се смањила камара. Поред њих имају светлоплаве Соларисе троосовинце који углавном возе раднике Минта, и ту на плацу стоје нека два зглобна Мана које сам давно виђао на линијама по Мачви, неки даблдекери и један са отвореним кровом.
 
Ove zelene i crvene MAN-ove je uvezo Zoran Reisen, fazon oko 100 vozila iz Holandije i Norveške 2011. Godište.

Hteo je da se uvali u gradski/prigradski prevoz u nekoliko Gradova u Srbiji bila mu sredila stranka, ali mu je puklo pa je isprodavao gde je stigao vozila te ih sada ima po celoj Srbiji. Deo su neki prevoznici direktno uvezli bez njegovog posredstva, ali to je sitno.

Težak kriminal koji je prošao tek ovako bez ikakve medijske pažnje, 90% prevoznika u Srbiji su teška mafija.

Selo Ribare glavni diler za polovna gradska vozila u zemlji, luda država!
Tadašnja mafija nabavljala MAN-ove, a današnja Akie i BMC. Tada stranka sredila Zoranu koji se na kraju nije ni ovajdio, a danas stranka sredila svakome ko je bar jedan autobus dao za miting. Stranka danas oduzima GSP-u masovni broj linija i dovodi ga do manjinskog prevoznika, teroriše ga suludim starosnim granicama za vozila, a linije daje prevoznicima koji imaju neslavnu istoriju rada u javnom prevozu, plus im daje masne pare za taj posao. Sve to krunisano nabavkama najgorih turskih olupina, pa još i ubedili narod da je sve to dobro, da to tako treba i da je to bolje nego pre.
Kriminal u javnom prevozu iz tog vremena je nemerljiv s ovim danas. Medijski je i ovo što se danas dešava veoma slabo praćeno, a trebalo bi da bude udarna vest.
 
Zeleni manovi su trenutno olosnica prevoza u Užicu, uz 2-3 bela i plava.
Plabi su nabodno nešto slabijih motora pa ih se polako rešavaju.
Pre 2 godine, kad je počeo prevoz na cng, vozili su ih u Ča na punjenje. Sada ih neuslovno pune u Užicu direktno sa cisterne dok jednom ne bude buuum. Generslno, funkcioniše sve solidno, osim što su im brda poveliki problem, posebno kada radi klima. Tu me podsećaju po mogućnostima na nekadašnje Raketine sanose koji su imali dugačke prenose u diferencijalima pa su brda bila veliki problem.
 
Kod nas i novi Bmc Cng u Beogradu imaju problem sa uzbrdicama. Cng nije dobar za brdovite linije.
 
Новосадски не може уз Поповицу без кик дауна и не сме да успорава преко лежећег иначе неће моћи да извуче.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Problem je što ne postoji ni veliki izbor CNG motora ni kod jednog proizvođača. Najčešće je to jedna jedinica sa samo jednom varijantom što se tiče snage motora. Kod MAN-a mislim i da ima dve verzije G28 motora, al tipa ne pralaze 310 do 320ks. Cummins isto tako sa ISL motorom. IVECO i za kamione ima samo jednu varijantu Cursor motora, bar koliko ja znam. Mercedes se, takođe, vrti malo iznad 300ks. Definitivno šta god da se uzme, nije CNG za brdo i to je to. Al gde da to ti očekuješ od političara da shvate. Mislim na to da se vozila kupuju prema potrebi, tj uslovima na terenu i opterećenja prema broju putnika. Za ravno nije toliko bitno, al kad se ima zahtevan teren, mora se mnogo više voditi računa šta se i kako uzima. Skoro naleteo i gasni BMC na 56. Inače je imao problema sa vučom, pa tako dodatno usporen, peo se od Čukaričke padine Trgovačkom u prvom stepenu prenosa. Ne znam dal smo išli 20km/h.
 
Pa ne znam iskreno. Nisam nešto ubeđen baš u efikasnost hibrida. Mali četvorocilindarski motori su mi pomalo neozbiljni, sa dosta upitnom trajnošću. Takođe, baterije kod hibridnih sistema stradaju mnogo pre nego kod čistih električara, jer su prosto baterije kod hibrida izložene daleko većim stresovima sa daleko većim brojem ciklusa punjenja, a za razliku od čistih električara. Baš koliko je ta tehnologija za nas, a dosta je skup ceo taj sistem, uz upitne benefite kod potrošnje goriva. Iskreno, i kod kola su mi ful hibridi puni mana, a kamoli kod gradskih autobusa. Vidimo i na primeru hibridnog Volova na 511-ici. Često ne radi zbog ko zna kojih sve otkaza, a pritom je Volvo po pitanju hibridne tehnologije kod gradskih autobusa jedan od pionira.
 
Cng su po karakteristikama i načinu rada sčičniji benzincima. Imaju mnogo manje obrtnog momenta i to što imaju je u uslom području rada. Tiši su, ali traže više kraćih prenosa. Razvojanje menjača i diferencijala za njih bi poskupelo proizvodnju, a učinilo ih komplikovanijim za eksploataciju.
 
Na papiru imaju i obrtnog momenta u finoj količini, al što kažeš dobija su u dosta užem opsegu rada motora. CNG ima smisla i te kako, al samo ako se koristi tamo gde pruža svoj maksimum, što će reći bez previše strmih brda na trasi.
 
Vrh