Šta je novo?

Izbori 2024

1000029879.jpg
 
На основу члана 17. став 1. и члана 42. став 1. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон) и члана 68. став 5. Закона о високом образовању („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 73/18, 67/19, 6/20 – др. закони, 11/21 – аутентично тумачење, 67/21 – др. закон, 67/21, 76/23 и 19/25),

Влада доноси

УРЕДБУ
о измени Уредбе о нормативима и стандардима услова рада универзитета и факултета за делатности које се финансирају из буџета

Члан 1.

У Уредби о нормативима и стандардима услова рада универзитета и факултета за делатности које се финансирају из буџета („Службени гласник РС”, бр. 15/02, 100/04, 26/05, 38/07, 110/07 и 17/25), у члану 6. став 1. после речи: „са по” додају се речи: „пет часова, односно”, а број: „20” замењује се бројем: „35”.

Члан 2.

Ова уредба ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.


05 Број: 110-2840/2025
У Београду, 24. марта 2025. године

В Л А Д А


ПРЕДСЕДНИК


Милош Вучевић

Влада Србије у оставци је донела данас уредбу по којој се структура 40-часовне радне недеље наставника и сарадника на факултетима мења са 20 часова настава + 20 часова научно/уметничко-истраживачки рад у 35 часова настава + 5 часова научно/уметничко-истраживачки рад.

Уредба која се мења стара је 21 годину и њен део који се мења никада се није мењао. Сада се мења искључиво да би се смањио износ дела плате који ће наставници и сарадници на факултета примити због тога што се настава не изводи, а научно/уметничко-истраживачки рад наставника, сарадника и факултета уопште није обустављен. Ова уредба је само још један чин урушавања институција. Свако ко познаје рад наставника и сарадника на факултету, зна да су врло строги захтеви за избор и реизбор у звање и да у пракси научно/уметничко-истраживачки рад често захтева и веће радно ангажовање него сама настава.
 
Влада Србије у оставци је донела данас уредбу по којој се структура 40-часовне радне недеље наставника и сарадника на факултетима мења са 20 часова настава + 20 часова научно/уметничко-истраживачки рад у 35 часова настава + 5 часова научно/уметничко-истраживачки рад.

Уредба која се мења стара је 21 годину и њен део који се мења никада се није мењао. Сада се мења искључиво да би се смањио износ дела плате који ће наставници и сарадници на факултета примити због тога што се настава не изводи, а научно/уметничко-истраживачки рад наставника, сарадника и факултета уопште није обустављен. Ова уредба је само још један чин урушавања институција. Свако ко познаје рад наставника и сарадника на факултету, зна да су врло строги захтеви за избор и реизбор у звање и да у пракси научно/уметничко-истраживачки рад често захтева и веће радно ангажовање него сама настава.

Član 17
Vlada kojoj je prestao mandat može vršiti samo tekuće poslove i ne može predlagati Narodnoj skupštini zakone i druge opšte akte niti donositi propise, izuzev ako je njihovo donošenje vezano za zakonski rok ili to nalažu potrebe države, interesi odbrane ili prirodna, privredna ili tehnička nesreća.

Jel ovo tekući posao?
 
Па будући да је сваки наш закон који се тиче ограничавања самовоље политичара и државног апарата тако срочен да ни не значи ништа, могу комотно да тврде да је ово урађено "за потребе државе" и нико не може правно да их оспори јер "потребе државе" нису дефинисане

Ако треба да спутају грађане дефинисаће и генетски код цвета који грађани смеју да саде а када треба да спутају себе онда им је закон "политичари неће злоупотребити новац од пореза за лични интерес осим ако не процене да је тако најбоље"
 
Па будући да је сваки наш закон који се тиче ограничавања самовоље политичара и државног апарата тако срочен да ни не значи ништа, могу комотно да тврде да је ово урађено "за потребе државе" и нико не може правно да их оспори јер "потребе државе" нису дефинисане

Ако треба да спутају грађане дефинисаће и генетски код цвета који грађани смеју да саде а када треба да спутају себе онда им је закон "политичари неће злоупотребити новац од пореза за лични интерес осим ако не процене да је тако најбоље"
U Ujedinjenim zemljama Ćacilenda više puta je dokazano da je sve moguće.
 
Taj Ćacilend, nije ništa drugo, nego moderna verzija Karton-sitija i to na mnogo boljoj lokaciji nego gde je bio originalan. To je nehigijensko naselje, izvor zaraze, a odobreno do vlasti - a to je kršenje zakona od strane države.

Ja kao građanin mogu da kršim zakon koji je država propisala i biću kažnjen od strane države za to, a država ne sme da krši zakon koji je ona propisala - a krši ga na ovom i još mnogo primera.
 
Član 17
Vlada kojoj je prestao mandat može vršiti samo tekuće poslove i ne može predlagati Narodnoj skupštini zakone i druge opšte akte niti donositi propise, izuzev ako je njihovo donošenje vezano za zakonski rok ili to nalažu potrebe države, interesi odbrane ili prirodna, privredna ili tehnička nesreća.

Jel ovo tekući posao?

kao sapicevo redovno odrzavanje a doda ulici od par km novu traku
 
Ja ne razumem ni zašto su oni bitni. Jurić je generalno izgurao neke dobre stvari, izvan toga ne vidim relevantnost. Za nju mi tek nije jasno.
Pa što nisam znao da je i on postao SNS k..va.
Nisam crawler bot, niti mi je politika zanimanje, ne mogu da ispratim svih 5.000 dnevnih političkih novosti niti dnevna dešavanja svih 5.000 politički relevantnih (umešanih) lica u Srbiji.
 
Pa što nisam znao da je i on postao SNS k..va.
Nisam crawler bot, niti mi je politika zanimanje, ne mogu da ispratim svih 5.000 dnevnih političkih novosti niti dnevna dešavanja svih 5.000 politički relevantnih (umešanih) lica u Srbiji.
Mislim da i nije zvanično deo stranke i mislim da nije zvanično javno podržao niti deluje sa strankom - ali kao što sam napisao, u vezi je sa Milenom i ona ga šeta svuda sa sobom kao kuče na povocu. Prilično je problematično njegovo ponašanje, kao čovek koji prošao neviđenu tragediju i koji je tada godine života potrošio da nekako zaštiti i drugu decu u Srbiji i regionu, on u poslednje vreme piše budalaštine. Čovek u krizi srednjih godina, našao novu dominantnu ženu i očigledno mu ona drži jajca da piše ono što ona/stranka kaže.

Sramota za njega i nepoštovanje prema žrtvama - svim.
 
Жена Оливера Ивановића на СНС скупу и у вези са коцкарим и некропрофитером Игором Јурићем. Српска античка трагедија. То смо ми :poop:
 
Ja ne razumem ni zašto su oni bitni. Jurić je generalno izgurao neke dobre stvari, izvan toga ne vidim relevantnost. Za nju mi tek nije jasno.

Може се рећи да је обоје задесила лична породична трагедија услед насиља криминалаца а сада иду на скупове подршке криминалцима промотерима насиља.
 
Може се рећи да је обоје задесила лична породична трагедија услед насиља криминалаца а сада иду на скупове подршке криминалцима промотерима насиља.
Tipičan primer Stockholmskog sindroma.
 
Kako si ovo zaključio? Koliko ja vidim, truje se sve u 16.

Ne sviđa mi se ovo nimalo, mislim da sekta ovako pokušava da legitimizuje buduće nasilje nad narodom. Korak ka Belorusiji
Mislim da je vrlo pogrešno napamet porediti zemlje sa vrlo različitom društveno-političkom praksom, a još gore na osnovu onih iskrivljenih slika koje stvara Zapadna masovna kultura. Računajte na to da što je za njih ta zemlja više neprijateljskija, to će se truditi da prave iskrivljeniju sliku. I Istok, i razne druge grupe neprijatelja se to trude, ali su daleko neuspešniji. Ne zato što su bolji (ista g*** po tom pitanju), već zato što su nedovoljno sposobni/perfidni. Podseća na plakate trenurtno na poljsko/beloruskoj granici, gde govore da je tamo s one strane granice neki tamo užas, i da još nije kasno da odustanete.

Preduslovi da se stvori centar moći koji je ugušio proteste 2020. su:
-1-profesionalnost snaga reda i zakona do te mere da maltene ceo narod ima zasluženo poverenje u iste, i da se oseća zaštićeno od krađe, silovanja, iznuđivanja, reketiranja
-2-vrlo jak, relevantan i profesionalan politički program vođen ekspertima i emancipovanom inteligencijom. U odbranu postojećeg poretka nisu uključeni prosto legalne snage koje mogu da primenjuju silu, već i vrlo sposobni ljudi zaslužni za visoke standarde kvaliteta u mnogim oblastima života
-3-onima koji su pokazali otpor ne oduzimaš sva sredstva za opstanak, već im ostaje mogućnost da sačuvaju svoj materijalni položaj. Cilj je da onaj ko je pokazao neprijateljstvo bude zastrašen, ali ne i uništen. Da ne dođe u položaj "nemam šta da izgubim".
-4-sistem koji svakom vrednom i poštenom čoveku daje dosta dobrih šansi, ne tražeći mu vernost Partiji. Partija inače vodi jako računa koga prima i ima smešno malo članova u odnosu na SKJ ili SNS. Vrlo je važno da čovek koji ne protestuje se oseća komforno, nediskriminisano, zaštićeno, na neki način ekonomski obezbeđeno.
-5-nepostojanje strane nadvlasti, koja ograničava način na koji ćeš se obračunati sa unutrašnjim političkim protivnicima.
-6-kvalitetni partnerski odnosi sa makar nekom silom, za dan posle gušenja neke pobune
-7-vezano za slučajnu p***iju tipa pada nastrešnice, poplave, stampeda na koncertu... zakoni, institucijalno uređenje se prevrću navrat nanos, i država pokazuje ozbiljnost hapšenjima i suđenjima u nekoliko slojeva, promenama zakona i pravilnika, hitnim radom na pravilnicima o javnim objektima visokogradnje, sve pršti od ultrazvuka i ostalih metoda za proveru nosećih konstrukcija, manjaju se nastavni programi građevinarstva, oduzima licenca CIP-u...

Možda sam nešto preskočio, ali Srbija nema ama baš ništa od pomenutog. Takođe, spoljnopolitička situacija Belorusije je daleko drugačija nego Srbije. U Belorusiji je zabetoniranost pozicije sadašnje vlasti garancija ne samo ekonomsko-društvenog napretka, nego i vojnobezbednosna. Prema Srbiji Zapad nije ni približno toliko zlonameran kao prema Istočnim Slovenima uključujući i Ukrajince. Čak je i taj fokus Zapada na Istočne Slovene velika šansa za Srbiju, mogućnost da se eskivira na način da se Zapad prosto što manje bavi Srbijom.

A vezano za unutrašnju politiku Belorusije, politički program iste, da ga napravi jedna stranka, da dobije pristup medijima, da okupi najsposobnije stručnjake, i da se sa minimalnim izmenama prosto prepiše, dobio bi na izborima 70-80% glasova obrazovanijeg dela stanovnika, i cirka 30-40% glasova neobrazovanijeg dela stanovništva.
 
Poslednja izmena:
Vrh