Шира прича је унапређење везе Пиреја и Солуна и средње Европе која на нашу срећу иде преко Београда и Будимпеште.
То је и прва деоница која је узета да се ради из више разлога.
- Терен је најлакши
- Стара пруга је на 90% трасе била једноколосечна и одавно зрела за капитални ремонт
- Повезује два главна града две државе а у Србији први и други град по величини.
Да се не заваравамо, то је прича коју гурају првенствено Кинези али и ЕУ.
Да није тако и данас би се чекао укрштај у Инђија пустара а све од Новог Сада до Суботице била би лагана вожња.
I šta se dobilo?
- Godinama sabotiran teretni saobraćaj severno od Beograda, dizel vuča, pruga sa likovnom signalizacijom, beskrajna čekanja na ukrštanja po Banatu...
- Nakon puštanja u rad hiper-supersoničnog Prokop - Novi Sad, prohodnosti cele pruge makar preko Sombora, 4 koloseka Batajnica - Stara Pazova, i dalje upisan ogroman broj trasa preko Pančeva i sa tek zakrpljenom prugom preko Orlovata.
- Od Beča do granice Srbije niko ne planira ni milimetar za brzine veće od 160km/h.
- Teretni vozovi kojima treba brzina preko 120km/h su na nivou statističke greške.
- Najekonomičnija brzina za teretne vozove je 80km/h. Ali ako je do Naprednog Armagedona nad Četvrom armijom i bio neki krpež remont, sada su potpuno prepuštene propadanju pruge Koridora 10 južno od Beograda, zato što "zašto da zamenim trule pragove, podbijem, dreniram, kada evo samo što nije počela rekonstrukcija".
- Nakon 10 godina od prvih popravki pravca Rakovica-Mala Krsna-Velika Plana na novom koloseku propusna moć je manja nego pre radova, jer nije vraćen APB i većina međustanica za ukrštavanje ukinuto.
- Vozni park se raspada uključujući i nove lokomotive. Nema šta da prevuče kompozicije. Čak ni privatnici to ne mogu da pokriju, zato što je zbog lošeg održavanja celine mreže mala propusna moć za više trasa.
I Kinezi i EU su prezadovoljni, plešu od srećem kako se Srbija u Zlatnom dobu smilovala da im udeli nešto od svoje sreće!
I Asad mlađi je ukinuo železničku stanicu u centru Damaska, dok je Sirija kod Asada starijeg imala solidne železnice. To je dobar indikator. Drugo je pitanje što je Rusija za saveznika odabrala svojedržavoimrzitelja, pa je na kraju izduvala. Sada će neki zapadomrzitelji da likuju što i SAD sa Veliki Izdajnikom sa debelim usnama mogu da izduvaju, ali ne zaboravite da nakon tih igara velikih, i njihovih najblaže rečeno nekompetentnih namesnika, te države ostaju u ruševinama!
Čudni ljudi sada vladaju svetom. Jedini pametan zadatak spoljne politike u tim uslovima je da se Srbija prošvercuje sa minimalnom štetom, a unutrašnja politika je samo naše pitanje. Zato, zvona i praporci deco, da branite Srbiju od diletanata, i primenite to što ste naučili sa knjigama u šakama.