Šta je novo?

Istorija JGP-a

Za neke modele je tesko sada i fotografije naci tako da je jasno kakav je odnos prema vozilima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502843#p502843:13tmjvxn je napisao(la):
direktor » Суб Дец 23, 2017 2:04 pm[/url]":13tmjvxn]
27907117.jpg


Evo ga
Изгледа баш лепо очувано. Ово неки примерак који користе вашарџије или?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502867#p502867:456r9m75 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Dec 23, 2017 4:37 pm[/url]":456r9m75]Kakva steta da skoro nijedan primerak tih starih autobusa i trolejbusa nije sacuvan...
Ma naši su tada svaštarili sa svim i svačim. Bio je veliki broj vozila raznih proizvođača i za to bi trebao ogroman prostor. Najlakše im je da iseku i reciklaža.
Švabe su bile pametnije, napravile jedan nacionalni autobus i svi ga skoro istog i pravili. VöV-Standard-Bus.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502801#p502801:456r9m75 je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Dec 23, 2017 9:43 am[/url]":456r9m75]26 се дуго окрентала на Студентском тргу, тек негде крајем 90их је пребачена на Дорћол
Negde oko 1995./96. je spuštena na Dorćol.
 
Čak je i Mađarski Ikarus bio u VöV-Standard-Bus priči sa modelom 190 (1971-1983).

1970-ikarus-190-im-prospekt.jpg


Dobili isporuku sedamdesetih godina od 154 kom za Hamburg-Holstein Transport Company. Neobično da su isporučili i Kuvajtu 100 primeraka sa Renk-Doromat automatskim menjačem.

09.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=11kXYVmTA4k[/youtube]
 
E ako saznam javljam negdje u unutrasnjosti srb
 
Ovi stari madjarski ikarusi jako lice na ove nase Ikaruse iz 70ih. Jel imaju veze ta 2 modela?
 
Мислим да има Рено сличан Икарима 105/110/111/115/160/161 и да је исто и пољски Јелц производио исте под лиценцом као што је производио Ик 160П.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503171#p503171:1mx59omq je napisao(la):
spatiotecte » Ned Dec 24, 2017 11:55 pm[/url]":1mx59omq]Mislio sam na model pre tih
Misliš na IK 4 ?

venac.jpg


i Ikarbus 190

1970-ikarus-190-im-prospekt.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503159#p503159:1i3ki9k8 je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 24, 2017 11:28 pm[/url]":1i3ki9k8]Мислим да има Рено сличан Икарима 105/110/111/115/160/161 и да је исто и пољски Јелц производио исте под лиценцом као што је производио Ик 160П.

i Italijani su bili su sličnoj priči

Bucharest_Iveco_bus_2.jpg


sa avionskim stilom prekidača i instrumenata iznad glave vozača. Bio je vanserijski pregledan.
 
1000 tih su donirali SRJ navodno bilo ih je dosta po cg amortizera bez i djelova bez
Sjedista jednostruka mjesta za stajanje kiko hoces
Jel prezivio onaj mohikanac u zemunu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503192#p503192:pbhj2fmq je napisao(la):
Žika » 25 Dec 2017 01:24 am[/url]":pbhj2fmq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503171#p503171:pbhj2fmq je napisao(la):
spatiotecte » Ned Dec 24, 2017 11:55 pm[/url]":pbhj2fmq]Mislio sam na model pre tih
Misliš na IK 4 ?

venac.jpg


i Ikarbus 190

1970-ikarus-190-im-prospekt.jpg

Da upravo ta 2 modela! Meni deluju jako slicno.
 
IK4 sa ovim dole predstavljenim mađarskim Ikarusom nema nikakve veze IK4 se nije radio samo na sopstvenim šasijama. Recimo, za Novi Sad je rađen na Volvo šasiji B58. Mislim da ih je bilo i na šasijama pribojskog FAP-a, al me nemoj držati za reč. Što se potonjih Ikarbusa tiče (IK105, 108, 110 i 160), ni oni nebi trebalo da imaju veze sa onim što je proizvodio Ikarus, iako su imali mehaniku RABA. Inače, tačno je da su određeni modeli poljskog Jelcz-a (mislim da je L11 u pitanju) podsećali na naše gore pomenute modele, kao i na autobuse jednog francuskog proizvođača, al mislim da nije u pitanju Renault. Koji su tu tačno odnosi bili, nije mi poznato Mada, mislim da sam negde čitao da je Jelcz otkupio licencu od Francuza, a da naš tadašnji Ikarus nije imao veze sa tim, odnosno da su naši, moguće delimično kopirali dizajn francuskog proizvođača.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Što se tiče francuskog proizvođača, definitivno je u pitanju nekada čuveni Berliet. Ima slika na google koga zanima.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Da bi se ta ista tabla vratila par decenija kasnije


IK103-1401200x900.jpg
 
Proizvođač: Breda
Garažna oznaka: 58
Linija: 9
Mesto: Trg Slavija (Trg Dimitrija Tucovića).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503226#p503226:jgnfghrl je napisao(la):
Kesha » 25 Dec 2017 08:03 am[/url]":jgnfghrl]IK4 sa ovim dole predstavljenim mađarskim Ikarusom nema nikakve veze IK4 se nije radio samo na sopstvenim šasijama. Recimo, za Novi Sad je rađen na Volvo šasiji B58. Mislim da ih je bilo i na šasijama pribojskog FAP-a, al me nemoj držati za reč. Što se potonjih Ikarbusa tiče (IK105, 108, 110 i 160), ni oni nebi trebalo da imaju veze sa onim što je proizvodio Ikarus, iako su imali mehaniku RABA. Inače, tačno je da su određeni modeli poljskog Jelcz-a (mislim da je L11 u pitanju) podsećali na naše gore pomenute modele, kao i na autobuse jednog francuskog proizvođača, al mislim da nije u pitanju Renault. Koji su tu tačno odnosi bili, nije mi poznato Mada, mislim da sam negde čitao da je Jelcz otkupio licencu od Francuza, a da naš tadašnji Ikarus nije imao veze sa tim, odnosno da su naši, moguće delimično kopirali dizajn francuskog proizvođača.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Hvala na objasnjenju.
opet mi nije jasno kako ta 2 autobusa imaju potpuno identicna vrata i prozora.
 
Kopiranje ili su otkupili licencu od nekog proizvođača.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497890#p497890:30b0r42v je napisao(la):
3541 » Ned Dec 03, 2017 8:25 pm[/url]":30b0r42v]
man-890-ug-08.jpg

Www.motorstown.com.

Iskopaću knjigu o Ikarusu pa da vidim razvoj Ikara 4.
 
O ovom MAN-u gore... Jedna zanimljiva cinjenica, ali iz malog mozga...

Taj autobus je saobracao na liniji 16 70-tih godina, koja je dugi niz godina bila najjaca linija u gradu. Povremeno je i jedan drugi, kockastiji MAN bio na toj liniji.

Medjutim, malo je poznato da je na osnovu tog modela MAN-a bio napravljen jedan od prvih prototipa dvostruko zglobnog autobusa, kapaciteta oko 250 putnika. Bio je u Jugoslaviji negde na probi, da li u Ljubljani, ili MOZDA u Beogradu, i nije se bas sjajno pokazao, i odustalo se od masovne proizvodnje.

Nazalost, ne mogu ni sa cim da potkrepim ovo sto sam rekao.
 
Moguce da sam ipak pomesao nesto, ali ovaj autobus je proizvedrn samo u 3 primerka, i mislim da nije bio u Beogradu:

2b4b1f05319b48fd1c7d14e6d9970cfb--man-se-auto.jpg


Model se zvao MAN SGG280 H.
 
Vrh