Šta je novo?

Istorija JGP-a

@Žika
Super su ti ove zadnje dve slike tramvaja kod IMR-a, pokazuju da se za nepunih 40 godina nista nije izmenilo. Kada bi na slici bila katica pomislio bih da je slikano ovih dana.
 
Izmenilo se prilično. Mnogo gore sada izgleda.
 
Da, Žiko i Dejane svaka čast za slike.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507058#p507058:qukvhkfa je napisao(la):
Žika » Uto Jan 09, 2018 5:48 pm[/url]":qukvhkfa]Baš tako , dugo je tamo stajalo groblje tramvaja.
Jel to ovo što se vidi u filmu Bal na vodi?

hqdefault.jpg
 

Ovu sliku je Zika okacio na nekoj ranijoj strani, nego me interesuje koji je ono autobus u pozadini?
 
Desno je Mercedes 0317K, mislim karoseriran u fabrici 21. Oktomvri Skoplje. Bio ih je pozamašan broj u SP Kosmaj. Iza tramvaja se vidi mercedesov minibus, tada deo voznog parka GSP-a, ako se ne varam :)
 
I meni je u glavi da su 80-ih bili na ulicama, bili su na 26-ici redovni ako se dobro secam, samo nisam znao koji je model.
 
Trebalo bi da su došli 1974. godine, kad je Kosmaj formiran. Lično ih se ne sećam, ali pretpostavljam da su mogli raditi najmanje do druge polovine 80-tih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507186#p507186:1fzldxtb je napisao(la):
JohnnyLee » 10 Jan 2018, 10:44[/url]":1fzldxtb]има ли ово негде у већој резолуцији?
Mislim da nema nigde. Barem ja nisam našao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507219#p507219:3izfktps je napisao(la):
biftek » Sre Jan 10, 2018 1:11 pm[/url]":3izfktps]@Žika
Super su ti ove zadnje dve slike tramvaja kod IMR-a, pokazuju da se za nepunih 40 godina nista nije izmenilo. Kada bi na slici bila katica pomislio bih da je slikano ovih dana.
Osim garderobe i tramvaja ništa se nije promenilo. Ili što kaže Hiavata sad još gore izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507321#p507321:22um1849 je napisao(la):
Kesha » Sre Jan 10, 2018 6:28 pm[/url]":22um1849]Trebalo bi da su došli 1974. godine, kad je Kosmaj formiran. Lično ih se ne sećam, ali pretpostavljam da su mogli raditi najmanje do druge polovine 80-tih.
-
Sećam ih se , bili brzi za to vreme. Najbrži. Kad su krenuli da stižu Sanosi (bio onda tzv samodoprinos za kupovinu buseva pa su postali crveni ) polako su povlačili Mercedese. Koliko se sećam do 1988-1989 godine su bili u saobraćaju da bi završili u Skoplju. Čak je bilo primera da urade kompletan II servis i da sutradan vozilo završi u rashodu.
Ovo bi lako mogao da bude jedan od beogradskih Mercedesa

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507361#p507361:3n0cem8n je napisao(la):
Žika » 10 Јан 2018 09:41 pm[/url]":3n0cem8n]Koliko se sećam do 1988-1989 godine su bili u saobraćaju da bi završili u Skoplju. Čak je bilo primera da urade kompletan II servis i da sutradan vozilo završi u rashodu.
ГСП је дакле доста давно изгубио везу са логиком и финансијском одрживошћу.
 
Pa vidi, to je i normalno, odnosno tako rade razvijena društva. Navršili su 15 godina u proseku i prešli poprilično sigurno. Logičnije je da kupiš nova vozila, nego da godinama krpiš nešto toliko staro i izvoženo. Naša tragedija i jeste u činjenici, da se danas teraju autobusi do momenta kad se već dobrano raspadaju.
 
Mislim da nije normalno da rwmontujes bus ulozis u njega i onda ga rashodujes
 
Pominjan je veliki servis mislim, a ne remont. Inače, naravno da nije normalno rashodovati bus posle remonta. No, ovi su poslati za Skoplje, tj. nisu bačeni nakon toga. Kakav je dil bio u pitanju, odnosno dal su otkupljeni ili je nešto drugo u pitanji, ko će ga znati već.
 
Списак линија из 1983. године. (План града Београд 1983/1984)
Само пар месеци касније урађена је велика пренумерација линија, а следеће године неке линије су отишле у историју.
21n0etc.jpg
 
Neko se i ne seca krseva sa 73ke, od Ikarusa iz Madjarske, onih "buldozera" fiat - Iveko - menarini - sa sve ogromnim tockovima, pa preko onih kukastih felni na njima, pa IK4, pa prve serije grbavih IK103...
 
Mercedesi iz kosmaja su bili odlicni autobusi za ono vreme.
Brzi i udobni.
Mozda malo previse mekani (umeli su da se naginju poprilicno u krivini, ako se zustrije udje, ali i poduzno preko kratkih prevoja, da nastavi par "ljuljaski" , sto smo mi klinci obozavali i uvek u uzivali ljuljkajuci se na zadnjoj platformi (iza zadnje osovine), koja je pri tom bila niza od ostatka autobusa.
Mehanizam vrata ovih autobusa je po meni i dan danas superioran, iako su dvokrilna vrata vizuelno prijemcivija zbog vece staklene povrsine.

Ono sa cime su imali problem ovi mercedesi je pucanje i spadanje jastuka na prednjoj osovini i to je bila prilicno cesta pojava.

Motorna kocnica je bila izvedena kao mala pugica na samom stubu upravljaca i secam se da su je vozaci rado koristili.

Prednji instrument panel je bio od metala :)
a jos jedan od detalja je sto su ovi busevi, iako gradski imali vrata na levoj strani za vozaca. :)

Prve (starije) generacije su imale metalne ramove po ivici rubova oplate kod tockova, dok su kasnije, novije imale plasticne, crne ramove.

Rado bih ucestvovao u skupljanju love da se od Skoplja otkupi jedan primerak za muzej JGP-a Beograda !

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Jel se ja dobro sećam da je ova kaldrma u tramvajskim bašticama u Nemanjoj stajala tako sve do sredine 90ih? Pa je onda posle prevučena asfaltom i na kraju izbačena rekonstrukcijom 2006?


I usput, šta je bilo s ovim tramvajem na poslednjoj slici?
 
Vrh