U Temišvaru je otvoren novi terminal za intra EU saobraćaj. Površina terminala je 12.000 m2, sa 8 gate-ova i 18 terminala za check-in i koštao je oko 40 miliona evra. U toku su radovi na izgradnji pruge između glavne železničke stanice i aerodroma.
Nećeš. Ima nekih mislim 15 km neizgrađeno. Nema šanse pošto nisu potpisali ni ugovor još, a kamoli da završe ove godine.@Balcan hvala na informacijama koje si podelio.
Da li mozes da mi kazes ako bi krenuo od BG do Transfagarasn puta u Karpatima da li mogu da racunam da cu od Temisvara do Sibiua voziti komplet autoputem punog profila? Ako ne u ovom trenutku da li je izvesno kompletiranje deonice ove godine?
Izvođač radova u istovreme i radi projekat. Jedinstveni je projekat. Pre toga se radi studija o izvodljivosti koja određuje trasu i na nju se dobijaja saglasnost za životnu sredinu. E sad nikad se nisam pitao kako nemaju problem sa ekspropriacijom zemljišta nikada i kad se to radi.@Balcan da li veće projekte kod njih rade domaće ili strane firme?
Firma koja izvodi radove istim ugovorom vrši i projektovanje. Pre toga neka studija o izvodljivosti koja je vrlo bitna i ona utvrđuje trasu i vrši geološka istraživanja. Mislim da studije rade uglavnom domaće firme. A za glavne projekte jedino neposredno može da se kaže da su isto domaće jer je nedavno domaća kompanija UMB oduvala sa tržišta strane i ne može da prihvati sve poslove koji se nude (do 2030. treba da potroše 35 milj evra na autoputeve ili gube pare).@Balcan da li veće projekte kod njih rade domaće ili strane firme?
Pa nije baš tako. EU fondovi su jedna velika obmana, tj. postali su od 2004.godine. Prvo ovi brojevi su za zemlju tri puta veću od Srbije. Malo je u ovome Rumunija posebna jet ima problem sa absorbcijom EU fondova.Toliko na temu polemike isplati li se društvima sa bdp ispod evropskog proseka eu ili ne.
Pa teoretski ali samo teoretski, Srbija bi mogla da profitira od toga što nije u EU a okružena je EU državama i ima asimetrične odnose sa EU. Međutim u svakom pogledu je suviše slaba država da može da iskoristi ovo.Sve 5, jedino mi nije tačno jasno kako važi ono "nije baš tako". Čak i neto korist postoji, a o potencijalima unutar i van kluba ne bih ni počinjao...
Ne može ni Crna Gora iako bi ona teoretski mogla da preuzme mesto VB. Postoji saglasnost da dok se ne reformise EU nema širenja.Priča se o tome itekako. Jedna škola mišljenja, kojoj i sam pripadam, smatra da je jedino realno približavanje eu u okviru predvidljivog i razumno brzog vremena upravo ulazak u zajedničko tržište celog Balkana, uz sve tri bazične slobode i za privredu i za građane.
Van toga, eu neće primati nove članove sledećih 30-50 godina, a verovatno više nikada. Izuzetak verovatno neće biti čak ni CG, ali eto tu ostavljam neki promil verovatnoce da bude drugačije (zbog veličine i ekonomske zavisnosti, veto je realan koliko i u slučaju Luksemburga).