Šta je novo?

IMT

Mislim da ce novi vlasnik brzo biti poznat:

MPC propertis i dalje želi IMT
Izvor: Beta
Beograd -- Kompanija MPC propertis (Properties) i dalje je zainteresovana za kupovinu beogradske Industrije mašina i traktora (IMT).

"Očekujemo poziv Agencije za privatizaciju za pregovore o kupovini IMT-a, nakon čega ćemo tražiti analizu trenutnog stanja u fabrici", naveli su u toj kompaniji.

Konzorcijum Agri investments, u kojem su firme MPC propertis iz Beograda, čiji je vlasnik Petar Matić i Adriano Korsi iz Italije, bio je trećerangirani na tenderu za prodaju 100 odsto kapitala IMT-a, koji je bio u restrukturiranju.

Agencija za privatizaciju odlučila je da tom konzorcijumu uputi poziv za počinjanje pregovora o prodaji IMT-a, jer su od kupovine odustali prvorangirani i drugorangirani ponuđači.

Sa prvorangiranim ponuđačem, konzorcijumom HASS-SIP, sklopljen je kupoprodajni ugovor, ali je raskinut, jer je kupac procenio da mu se ne isplati ta investicija. Konzorcijum, koji su činile švajcarska firma HASS u vlasništvu Filipa Ceptera i slovenačka "SIP Strojna industrija", dao je najveću ponudu u iznosu od 121,1 milion evra i investicije u vrednosti 10,27 miliona evra.

Drugorangirani ponuđač, konzorcijum u kojem su bile firme Neverfild limitid, čiji je jedan od vlasnika bivši ministar energetike Srbije Goran Novaković i poljska firma Polmot varfarma, nije prihvatio poziv za pregovore o zaključenju ugovora. Cena koju je ponudio taj konzorcijum bila je 109,3 miliona evra, a investicije 13 miliona evra.

U ponudi trećerangiranog konzorcijuma bila je navedena samo cena od 76 miliona evra, pa je Agencija za privatizaciju najavila da će od tog ponuđača tražiti da se obaveže i na investicioni program.

U MPC-u nisu želeli da kažu da li će njihova ponuda biti dopunjena investicionim programom, ali su istakli da pre počinjanja pregovora treba da imaju uvid u dokumentaciju o trenutnom stanju u IMT-u, jer je od raspisivanja tendera prošlo više od godinu dana.

To je bio ponovljeni tender za prodaju IMT-a, jer na prvom nije bilo zainteresovanih kupaca.

IMT, koji zapošljava 1.100 radnika, ima plac na Novom Beogradu od 35 hektara gde su smeštene proizvodne hale i poslovna zgrada. Fabrika,
čiji je račun u blokadi 14 godina, sada godišnje proizvodi 1.500 traktora, a ima kapacitete za dva do tri puta veću proizvodnju.
link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=09&dd=04&nav_id=317067
 
Hm, Merrill Lynch da gradi na 35 hektara NBG-a?

Go for it.

Verovatno ce ovi 'Talijani iz konzorcijuma da prave traktore u Dobanovcima.
 
Da slazem se da se mpc pokazao kao jako efikasan i da zaista radi i da nije sve u planovima nego i na terenu
 
Kad smo vec kod MPC-a , da zloupotrebim ovu temu i konstatujem da su poprilicno uznapredovali na Trecem bulevaru, tj. da je objekat prakticno pod krovom. Naravbno, to i nije tako tesko buduci da je u pitanju izuzedno mala kuca, ali ono sto mene kopka je to sto je plac toliki da opusteno jos tri takve mogu biti izgradjene na njemu. Dakle, moje sumnje da MPC nije rekao svoju poslednju rec na Bulevaru propustenih sansi su ponovo otvorene :)
 
Elem, pošto je FIAT ušao u Zastavu, država bi mogla da raspiše novi tender za IMT.

Objasniću. Jedan od delova FIAT-a je i CNH Global (http://en.wikipedia.org/wiki/CNH_Global, FIAT ima 90% akcija), drugi po veličini svetski proizvođač poljoprivrednih mašina (iza Deera) i treći proizvođač građevinskih mašina (iza CAT-a i Komatsu-a).

Ne moram da naglašavam koliko bi za ovu zemlju značila objedinjena fabrika takvih mašina. Pa makar dan posle prodali zemljiše na NBGD-u nekom trećem i lovu iskoristili za gradnju nove fabrike. Država treba da kopa i rukama i nogada da ih zainteresuje da učestvuju na tenderu.
 
Dinkić: Tražiće se strateški partner za IMT
Autor: Beta | 05.02.2009. - 12:22

Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić najavio je u četvrtak da će država tražiti strateškog partnera za zajedničko ulaganje u Industriju mašina i traktora (IMT) pri čemu će fabrika sa Novog Beograda biti premeštena na novu lokaciju.

"Fabrika na Novom Beogradu biće prodata kao nekretnina. Nema nikakvog smisla da imamo fabriku u sred Novog Beogrda gde postoji zahtev za stambenim prostorom", kazao je Dinkić novinarima.
On je precizirao da će tokom sledeće sedmice biti utvrđen novi model privatizacije za IMT.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=77610
 
Valjda ce uspeti da nadju nekoga pa da se ta fabrika skloni odatle. Kad se gleda mapa grada ta fabrika jezivo bode oci. Ne znam sta tacno pripada IMT-u ali koliko sam ja skontao taj plac je ogroman. Moze neko ko tacno zna sta sve spada pod taj plac da iscrta na mapi?
 
Pošto u gradu imamo (valjda) jedine dve fabrike traktora i kombajna na Balkanu (IMT i Zmaj), bilo bi izuzetno glupo zatvoriti ih. Evo jedne od ideja za novu generaciju traktora

TRANSPORTATION TUESDAY: The Hydrogen Fuel Cell Tractor
by Jorge Chapa

newholland2.jpg


When we were little, many of us were fascinated with the big machines that make our world go round. Although we may have forgotten about them, New Holland just gave us another reason to reminisce. The recently revealed New Holland NH2 is a tractor based on their T6000 line with one fundamental difference: it’s powered by an emission-free hydrogen fuel cell.

ecotractor-ed01.jpg


While at first this may not seem like a remarkable achievement, the new tractor shows how alternative fuel technologies are making inroads into areas where you would least expect them. The NH2’s fuel cell battery creates no emissions during operation and generates around 106 horsepower. It runs on an electric motor which is powered for roughly 1.5 to 2 hours on a single hydrogen tank. Granted this is not much, but this is still a prototype.

The NH2 is not the first heavy-duty machine to use alternative fuel technologies, but it is the first one designed to be put towards commercial use. Testing on the prototype machines will begin soon with an expected release in 3 years.

ecotractor-ed02.jpg

ecotractor-ed03.jpg

newholland3.jpg


Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/03/03/hydrogen-fuel-cell-tractor-by-new-holland/#more-19681
 
Traži se partner za IMT
23. mart 2009. | 09:36
Izvor: B92
Grad: Beograd

.thumb_traktorIMT.200x187.0075.JPG


Posle dva neuspešna tendera, Industrija motora i traktora novog vlasnika treba da dobije po modelu zajedničkog ulaganja, a u fabrici navode da je dosta zainteresovanih.

Kao jedan od mogućih partnera pominje se beloruski MTZ, a generalni direktor IMT-a Slobodan Petrović kaže da je ta ideja prvi put predstavljena tokom boravka predsednika Belorusije Aleksandra Lukašenka u Srbiji, kada se sastao s premijerom Srbije Mirkom Cvetkovićem i ministrom ekonomije Mlađanom Dinkićem.“Tada je zaključeno da razgovore treba nastaviti”, kaže Petrović. Pregovori bi trebalo da budu nastavljeni u Minsku 30. i 31. marta, kada delegacije dve države budu potpisivale sporazum o slobodnoj trgovini.

U IMT-u tvrde da beloruska firma nije jedina zainteresovana za fabriku. “Jedna od firmi koja je posetila IMT je Yuto, kineska firma, veliki proizvođač, koji je nekada proizvodio tenkove, pa onda traktore. Proizvode 160.000 traktora godišnje. Takođe, javila nam se i indijska firma Sonalika”, rekao je Petrović.

Dva tendera za privatizaciju IMT-a bila su neuspešna. Na prvi se niko nije javio, dok su sva tri ponuđača na drugom povukla ponude.

Ministarstvo ekonomije donelo je potom odluku da zemljište firme na Novom Beogradu bude prodato odvojeno od fabrike, za koju će biti nađen strateški partner.

Izvor: Ekonomist
http://www.emportal.rs/vesti/srbija/83094.html
 
Zaustavljena praksa prodaje fabrika zbog zemljišta
Grad ne da plac fabrike IMT
Autor: Sonja šulović | Foto:a. anđić | 28.05.2009. - 10:57

Grad neće dozvoliti da 36 hektara u Novom Beogradu, na kome se nalazi Industrija mašina i traktora, bude prodat kupcu koji nije zainteresovan za nastavak proizvodnje. Aktivno pratitimo sve privatizacije privrednih i industrijskih kompleksa kako više nijedan kvadratni metar u Beogradu ne bi bio prodat u bescenje, kaže za „Blic“ Miroslav Čučković, član Gradskog veća.

imt-x.jpg


Od devedesetih godina “IMT” i “IMR”, jedine dve fabrike traktora u jugoistočnoj Evropi, suočene sa krizom i opstankom na tržištu. Postoji veliko interesovanje i Grada da se nađe najbolje rešenje za nastavak proizvodnje i da 1.500 zaposlenih zadrže svoja radna mesta.
Jedno od rešenja je da se “IMT” izmesti i spoji sa Industrijom motora Rakovica, a da se zemljište u Novom Beogradu proda kao nekretnina po tržišnim uslovima. Drugo rešenje je da se obe fabrike preselile u neku od industrijskih zona i onda i zemljište u Rakovici stavi na licitaciju.
- Ne možemo dozvoliti da posle pet godina dođemo u situaciju kao sa Lukom „Beograd“. Zainteresovani smo da fabrike IMT i IMR, ujedinjene ili razdvojene nastave sa proizvodnjom. Ispoštovaćemo sve ono što se menadžment firmi dogovori sa državom, a budućnost može biti zagarantovana i na novoj lokaciji, u industrijskim zonama, u Bariču (mesto nekadašnje “Prve Iskre”) ili u Surčinu - objašnjava Miroslav Čučković, član Gradskog veća i dodaje da je saradnja sa Ministarstvom ekonomije izuzetno dobra što se pokazalo i na primeru uspešne privatizacije PIK Zemun.
Nakon tri neuspešna tendera za IMR i dva za IMT razmatra se mogućnost pronalaženja strateškog partnera po modelu kragujevačke “Zastave” ili “NIS”.
- Za sada su najozbiljniji kandidati za partnera Belorusi, ali ovakav posao nije izvodljiv za nekoliko meseci. Izmeštanje iz stambenih blokova logično je i ekonomično rešenje, a novac dobijen prodajom zemljišta bio bi uložen u razvoj i poboljšanje tehnologije. Međutim, potrebno je izvršiti kompletan reinžinjering. Stoga je jednostavnije da se izgradi nova fabrika, na novoj lokaciji, sa modernom tehnologijom i kapacitetima koji su primereni mestu koje imamo na tržištu danas - kaže Slobodan Petrović, direktor “IMT”.
Nedavno je i Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, najavio prodaju IMT kao nekretnine, što je objasnio time da nema opravdanja za razvoj fabrike u centru Novog Beograda gde je stambeni prostor veoma tražen.
Agencije za nekretnine kažu da je Novi Beograd vrlo interesantan deo za tržište nekretninama iako su cene pale u odnosu na pre šest meseci. Cenu zemljišta određuje Poreska uprava, a izračunava se 30 odsto od tržišne vrednosti kvadrata onoga što se izgradi.

imt.jpg


Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=94629

Molio bih moderatore da promene naziv teme u IMT jer je sada definitivno jasno da ih Cepter neće kupiti. A ovako moram da kopam pola sata da bih našao temu.
 
Podržavam.
Samo da nam i zarada na ovom poslu ne bude kao u vreme Nesvrstanih.
 
Malopre bilo na vestima da ce se imt izmestiti a na placu graditi stanovi.
 
Stanovi na sadašnjoj lokaciji IMT-a

Država planira da preseli Industriju motora i traktora sa Novog Beograda i da je spoji sa IMR-om u Rakovici. Kako je, pri obilasku ove fabrike najavio ministar ekonomije Mlađan Dinkić, plan je da se zemljište fabrike zatim proda za izgradnju stambenog prostora, a sredstva bi bila uložena u modernizaciju fabrike.
...
“Ova ovde lolacija će sledeće godine biti ponuđena kao nekretnina na prodaju za izgradnju stanova. Ovde ćemo ostaviti i sve dugove tako da onaj ko kupi IMT, moraće da preuzme obaveze i iz toga ćemo koristiti potencijal da modernizujemo fabriku koju ćemo preseliti u Rakovicu”, najavio je Dinkić.
...

E sad, mene interesuje sledece, posto se radi o povecem placu gde ce dosta stanova moci da se izgradi.
Sta je sa infrastrukturom? Koliko to novo naselje, a i Belvil je u blizini, mogu da opterete taj deo NBGa, u pogledu, sta znam, skolovanja, saobracaja,... Da li postoji nesto gde je vec sada jasno da ce biti problema zbog porasta broja stanovnika?
 
U Bellevillu ce biti izgradjena nova skola. IMT ce verovatno biti gradjen u vise faza, a verujem da ce to vremenom doneti i pratecu infrastrukturu (zapravo, skola i zdravtvo su tu kljucna pitanja jer se saobracaj, trgovina i sl, razvijaju u dobrom pravcu u tom kraju). Zapravo, taj "udar" na Novi Beograd ce biti vidljiv, ali ne i fatalan. To je nesto sto grad moze vrlo lako da svari.

Samo to uporedi s vremenom od 50-ih do danas, kada je izgradjen ceo Novi Beograd, plus raznorazna naselja po celom gradu - ako je to grad mogao da izdrzi tada i to sa vrlo vidljivim ranama iz rata, bio bi preveliki blam da se sada hvatamo za glavu zbog jednog bloka na Novom Beogradu.
 
Za početak, ako će već da iseljavaju IMT, bi mogli da porazmisle o trasiranju novih ulica preko tog placa, pa tek onda da traže kupca.
Samo da se ne ponovi slučaj sa ulicom Đorđa Stanojevića....
 
A zasto drzava ne bi uzela kredit, projektovala celi blok(kao sto se nekad radilo) tako da blok ima neki smisao umesto ovoga sto se sad gradi u toj blizini, izgradila to i prodala gradjanima po npr 1500eura/m2? Zaradilo bi se mnooogo vise, a cene stanova bi se u Beogradu bar malo zauzdale. Ili da se udje u neko partnerstvo sa gradjanima(kupcima) pa da ti i ne treba kredit.


Inace obe fabrike(IMT i IMR) treba resiti na slican nacin. Spojiti ih, isplatiti dugove, resiti se viska zaposlenih sa npr. po 10000K eura po radniku, izgraditi fabriku negde na jacoj periferiji, uzeti dovoljno zemljista da u nekoj buducnosti fabrika moze da se siri, mozda pući neke jace pare u naredne dve godine da se napravi neki moderan program(cak i u saradnji sa fakultetima). Mozda toj novoj firmi pridodati i Zmaj(ako nije privatizaovan). Poljpoprivredna smo zemlja i bitno je da imamo fabriku koja je jako u ovom polju, a i nije to neka extra visoka tehnologija u kojoj ne bi mogli biti konkurentni u svetu ako bi se razvoju pristupilo na pravi nacin.

Sve bi se to moglo uraditi kad bi se pravili stanovi na nacin opisan u prvom pasusu, jer bi pola od tih para bilo dovoljno da se sve ovo ispuni.
 
Zato Nikola sto zivimo u vreme privatizacije i deregulacije trzista, gde drzava treba sto manje da se mesa u funkcionisanje trzista. Drugo, verovatno bi tako nesto bilo zabranjeno sto se tice MMF-a itd. Potrosnja mora da se drasticno smanji, a slicni manevri koje si opisao jednostavno prepuste privatnom sektoru.
 
Nenad":31f82c0z je napisao(la):
Zato Nikola sto zivimo u vreme privatizacije i deregulacije trzista, gde drzava treba sto manje da se mesa u funkcionisanje trzista.
I vidimo kako to uspešno funkcioniše, naročito u Americi u poslednjih godinu dana.
 
^^^ To nema veze jedno sa drugim. Ne treba mesati lose regulisano trziste sa deregulisanim.
 
Ah, opet ista priča.. :) Mislim da tržište može da funkcioniše ako se nalazi pod neverovatnim kontrolama i ako se svi kapitalni i za društvo važni resori državni-društveni, whatever. Ovo su rasprave za uz čašu crnog.. :)
 
bigvlada":257rvpa8 je napisao(la):
Dinkić: Tražiće se strateški partner za IMT
Autor: Beta | 05.02.2009. - 12:22

Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić najavio je u četvrtak da će država tražiti strateškog partnera za zajedničko ulaganje u Industriju mašina i traktora (IMT) pri čemu će fabrika sa Novog Beograda biti premeštena na novu lokaciju.

"Fabrika na Novom Beogradu biće prodata kao nekretnina. Nema nikakvog smisla da imamo fabriku u sred Novog Beogrda gde postoji zahtev za stambenim prostorom", kazao je Dinkić novinarima.
On je precizirao da će tokom sledeće sedmice biti utvrđen novi model privatizacije za IMT.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=77610

Prica se vraca...

Srbija | sreda 2.01.2013 | 16:03
Dinkić o novoj milijardi kredita...
Izvor: Tanjug

On kaže da su u Ministarstvu videli da, recimo, IMT i IMR imaju tradiciju, ali da sa staromodnim traktorima kakve proizvode - nemaju nikakvu perspektivu.

"Ali, zato imaju dobre ljude, i zato ćemo praviti novu fabriku poljoprivrednih mašina. Da Srbija napravi jedan svetski model traktora, koji bi koristio motore Džon Dir ( John Deer), a koji bi mogao da se prodaje ne samo u Srbiji i regionu, nego u čitavom svetu. Da ponovo počnemo da pravimo kombajne, u segmentu tržišta, gde možemo biti konkurentni", kaže Dinkić.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=674216
 
Naravno da fabrike treba iseliti iz grada na bližu periferiju,ali tamo gde ide BGVoz da bi radnici mogli da idu do tih fabrika bez auta,jer će plate biti minorne i neće moći da priušte vozilo i benzin.Na placu fabrika će se graditi novi mega blokovi gde će ostatak Srbije doći da živi..kao u Pjongjangu..svetla budućnost..dok će menadžment raditi u neboderima kineske proizvodnje,koji se montiraju za 15 dana.. :kafa:
 
Vrh