Šta je novo?

IMT

Da li neko ima plan fabrike IMT tj. da li se zna čemu je koja zgrada služila? Trenutno znam da je plavim zaokružena menza dok je zelenim zaokruženo odeljenje koje bi trebalo da se bavilo inovacijama.
Takođe, postoji li neki zakon/praksa koji bi određenim ustanovama, poput muzeju nauke i tehnike, omogućio da iz ovakvih objekata "izvuku" i spasu ono što se može?
IMG_1675.jpg
 
У теорији би музеј требао да чува техничку баштину, у пракси је доста тога пропало нажалост.
 
Срамно је да се музеј науке и технике није сетио да узме по примерак трактора који су се производили у Београду (ИМТ и ИМР) а има нпр. изложену Фолкс ваген бубу.
 
Imaju od skoroa IMR zadrugar prvi model sad dal iz imr ili od nekih drugo nzm ali su neke stvari upropastili
 
Супер, још да нађу неки стари Змајев комбајн, ИМТ и неки Икарус из Земуна стари, могу од Мостоградње ИК-105 да узму кад је ГСП већ исекао све своје старе.
 
Propao pokusaj da se lokacija Dobanovci koristi za preporod IMTa, kupio je neki privatnik. :confused:
Morace da se nadje druga lokacija.
 
Па зар нису индуси као наставили производњу у неком ИМТ погону у Банату?
 
Indusi su otkupili ime i logotip i to vise nije sprska firma, srbija u ovom trenutku fakticki nema traktorsku industriju.
Svakako nova firma koja je u pokusaju da se osnuje ce nositi novo ime, TIM sto znaci "Traktori i Masine".
 
Па хвалила се Ана Брнабић кад су продали лиценцу и лого да ће кренути производња, чини ми се код Сечња.
Мислим да има неки покушај склапања новог трактора, чини ми се Мајевица из Бачке Паланке.
Нисам знао за тај покушај, ТИМ. искрено боље да пробају са погоном у унутрашњости, нпр. Сомбор - бивша Застава спец. возила нпр, Крушевац - бивши 14. октобар, Ниш и околина - неки погон бившег МИН, С. Паланка - бивша Гоша.
БГ је тешко деиндустриализован и сумњам да би нашли радну снагу.
 
Jeste postoji Majevica ali to je proizvodnja u promilima.
godisnja potraznja samo Srbije je 5000 traktora godisnje.

Ovde se radi o tome da se obnovi masovna proizvodnja, nije najveci problem radna snaga i ako jeste jedan od njih, vec taj sto treba da se tehnoloski projektuje potpuno nova fabrika za 20ti vek koja nema veze sa onom fabrikom iz 1976te, ali i to bi se premostilo jer na toj inicijativci rade penzionisani inzenjeri iz IMTa.
Najveci problem je pocetni kaital od 50 miliona evra da se fabrika izgradi.
 
Да има памети, па да се велики пољопривредни произвођачи удруже и оснују фабрику пољ. механизације (нпр. Делта, Ал дахра, Матијевић и сл. јачи играчи). Опет проблем је што је са гашењем ИМР угушена и производња мотора за пољопривредне машине.
Искрено бих ту причу око нове фабрике трактора форсирао у Нишу или Крушевцу као градовима са традицијом машинске индустрије са адекватном саобраћајном инфраструктуром.
 
Ima i Fabrika automobilskih delova u Gornjem Milanovcu, koju je kupio Metalac i praktično sačuvao od uništenja, oni bi lako mogli da se ubace u sistem za takvu fabriku da snabdevaju delovima.
 
Problem je što je dosta prateće industrije djelova pogrešno takodje pa od nekad 100 posto domaćeg traktora broj djelova je opadao
Nema stakla domaćeg
Nema više IPM pumpi visokog pritiska
Nema IKL
Itd
Plus nema volje da se podrži masinska industrija inace nebi sve pustili niz vodu
Mogao je da se napravi konglomerat mašinske industrije sa optimizovanim kapacitetima da se izmešati iz bg a da se od prodaje lokacija dobiju pare
 
Sami smo uništili svu sopstvenu industriju i onda kukamo kako su nas IMF i svetske zavere deindustrijalizovale.

Da, niko ti neće dati kredit da plaćaš plate neradnicima u državnoj firmi koja posluje sa gubitcima od kako je Tito još imao dve noge.

Jeste ogroman problem probiti se na tržištu industrijske robe uz sve marže i akcize i subvencije i sav drugi protekcionizam koji SAD i EU imaju za sebe.

Ali opet niko ti nije zabranio da se baviš industrijom i sačuvaš svoju proizvodnju.

A onda se setiš da ta proizvodnja ide sa 5% kapaciteta od raspada SFRJ ako ne i ranije. Da više ne možeš da nabaviš jeftine domaće delove jer si i tu fabriku prodao za dinar da bratić zida "lux" stanove...

I opet bude Vatikan i Masoni krivi...
 
Ко је спомињао страни фактор на овој теми? Смрт ИМТ као и ИМР је последица деловања лажног доктора Малог Синише и његових Г17+ ментора попут Динкића.
 
Imamo neku malu proizvodnju motornih proizvoda za poljoprivredu aka "Šrafciger industrija", tačnije na manufakturnom nivou.
U Boljevcu "FPM Agromehanika" sklapa neki mali motorni program, verujem da ima takvih slučajeva i u drugim fabrikama slične delatnosti.

Šteta za IMT, nisu bili luksuzni traktori, ali brate sve i svašta su izdržavali kao i uopšteno i ostale stvari koje su se proizvodile na našoj teritoriji nekada.
U mom selu i dalje je 90%traktora IMT proizvodnje, a ljudi su i dalje zadovoljni sa njima.
Naš seljak je uvek tražio kvalitetan, a pak pristupačan proizvod, faktički to je bio "Narodni Traktor".
 
Jeste postoji Majevica ali to je proizvodnja u promilima.
godisnja potraznja samo Srbije je 5000 traktora godisnje.

Ovde se radi o tome da se obnovi masovna proizvodnja, nije najveci problem radna snaga i ako jeste jedan od njih, vec taj sto treba da se tehnoloski projektuje potpuno nova fabrika za 20ti vek koja nema veze sa onom fabrikom iz 1976te, ali i to bi se premostilo jer na toj inicijativci rade penzionisani inzenjeri iz IMTa.
Najveci problem je pocetni kaital od 50 miliona evra da se fabrika izgradi.
"Мајевица 90" кренула

У Србији се поново производе трактори

Среда, 05.07.2023. у 11:26
БАЧКА ПАЛАНКА - Трактор "Мајевица 90" са савременом технологијом, 90 коњских снага, климом и 12 брзина, наћи ће се у продаји крајем лета, а производиће га фирма из Бачке Паланке „Мајевица сервис", из које истичу да је приликом куповине омогућен период отплате до седам година, као и могућност робне размене.
https://www.politika.rs/scc/clanak/560483/U-Srbiji-se-ponovo-proizvode-traktori

traktor-majevica-90-1-yt.jpg
 
Vrh