Šta je novo?

IKEA Srbija i AVA shopping park

^ Da ne pricamo o pijaci na bubanj potoku, ako bude opstala. Vikendi ce biti interesantni
 
AVA-mapa-1.png
 
Ako se to ne uradi, mislim na lokalne linije, predviđam mu fijasko, tj. sličnu situaciju kao sa Zemun parkom, jer što bi se neko cimao da ide čak do tamo, kad sve to ima i na desetak minuta od mesta stanovanja.
 
Okolna naselja jednostavno nisu primarna ciljna grupa ovog tržnog centra. Ikea je već "magnet" sam po sebi, i dogradnjom ovog objekta su želeli da pokupe još malo kajmaka, jer ako si došao da vidiš cipelarnik ili lampu, zašto ne bi usput video i patike za decu, zar ne?

Drugi krug potencijalnih mušterija su putnici u tranzitu, zato su i ova tri ugostiteljska objekta poređana uz autoput da što jasnije bude vidljivo - "hej, ovde je klopa i kafa, napravi pauzu, dug je put do Turske!"

Tek zatim idu "lokalci". Morate razumeti da to nije kao u gradu gde je velika gustina naseljenosti oko tržnih centara, ovo su relativno mala i razuđena mesta gde se i inače dosta stvari obavlja automobilom. Kao neka američka "suburbija", samo ruralnije :D
 
Očigledno nisam klasičan turista u tranzitu jer ne znam šta bi me nateralo da usput potrošim još par sati bauljajući po outletu, osim ako nisam namenski došao tu jer su cene povoljnije nego u mom kraju (mojoj zemlji).

Ali kapiram poentu.
 
Wc, kafa, organizovan parking, klopa. Tim redosledom. :)

PS: Da je prilaz bolji, centar bi RASTURIO u sezoni migracija. Ovako, cenim da će puno njih mrzeti da se vraća 1.5km nazad, kada već prođe celu priču. U suprotnom smeru, dok vide centar i sete ga se, prođe voz, povratka (jasnog i strancu lakog) nema.
 
Ja definitivno nisam klasičan tranzitni turista.

Gledam da stajem što manje i to samo zbog WC-a i kafe i za to su mi dovoljne bolje pumpe.

Cilj mi je da što pre došem na odredište i bolje mi je da u toku vožnje pojedem sendvič na nekoj pumpi, nego da izgubim sat vremena na dužoj pauzi.
 
PS: Da je prilaz bolji, centar bi RASTURIO u sezoni migracija. Ovako, cenim da će puno njih mrzeti da se vraća 1.5km nazad, kada već prođe celu priču. U suprotnom smeru, dok vide centar i sete ga se, prođe voz, povratka (jasnog i strancu lakog) nema.
Pitam se da li je neko iz IKEE seo i napravio proračun koliko miliona prihoda godišnje gube samo zbog loše obeleženog izlaza sa AP iz pravca Niša, kao i zbog nedostatka bližeg prilaza iz pravca BG...
 
Uvek sam se pitao zašto ne postoji tabla za skretanje za Ikeu na auto-putu pre samog skretanja. Jasno je kada se ide iz Beograda, ali kao što @karim kaže, iz Niša mislim da ne postoji pravovremeno jasno uočljiva oznaka
 
To konacno ima smisla. Izgleda da se etapom II resava jos jedna velika primedba upucena projektantima obilaznice - a to je nedostatak levog skretanja prema BG.
Pa projektanti su odavno predvideli skretanje ka Beogradu, nego je u pitanju tipično katastrofalno (da ne kažemo nikakvo) komuniciranje planova za izgradnju BG obilaznice. Tako da nije reč o tome da "projektanti nisu predvideli skretanje".

Ovo je devijacija u odnosu na planirano rešenje pošto uvodi dva kružna toka, jedno do puta za Ikeu i drugi severnije za vezu sa kružnim tokom umesto originalnog rešenja gde je ta veza trebala da bude direktna.

Prvobitno rešenje:
1653037731821.png
 
Што се тиче ИКЕЕ ја још ниједном нисам ишао тамо а да нисам ручао. Да ми је негде у транзиту могао бих да свратим и само да ручам без да обилазим остатак, што је наравно немогуће када сам у присуству супруге :) . Што се тиче свраћана у ТЦ у транзиту, без неке намере да нешто конкретно купим, не да не осећам потребу већ осећам изузетну одбојност, али што запази @astrodule за себе, можда ни ја нисам типичан туриста.
 
Mislim da će tu svraćati na povratku kući ogroman broj ljudi iz unutrašnjosti koji su zbog nekih obaveza bili u Beogradu. Nama možda ovo izgleda kao te jedno te isto, ali gomila gradova i gradića nema sve ove radnje i to još ja jednom mestu i to još pored Ikee. Siguran sam da će im top ići posao.
 
Mislim da će u svakom slučaju biti posećeno. I drago mi je zbog okolnih naselja, pošto vidim da će tu biti svega i svačega. Ali i Dule je u pravu, bilo bi dobro da se jednog dana naprave i neke lokalne linije tu, pa makar imale takt od pola sata. Čisto da ne moraju da se potežu kola samo radi neke manje kupovine. Doduše sumnjam da GSP i DJP trenutno imaju vozača i resursa za to, ali ko zna, možda u narednim godinama i bude ostvarivo.


Inače, impresivno izgledaju sva ona gradilišta tamo. Mislim i na novi TC i na obilaznicu, i na pristupne rampe.
 
Pa projektanti su odavno predvideli skretanje ka Beogradu, nego je u pitanju tipično katastrofalno (da ne kažemo nikakvo) komuniciranje planova za izgradnju BG obilaznice. Tako da nije reč o tome da "projektanti nisu predvideli skretanje".

Ovo je devijacija u odnosu na planirano rešenje pošto uvodi dva kružna toka, jedno do puta za Ikeu i drugi severnije za vezu sa kružnim tokom umesto originalnog rešenja gde je ta veza trebala da bude direktna.

Prvobitno rešenje:
Pogledajte prilog 136689
To sto si obelezio je deo prvobitnog resenja, koje je kasnije zamenjeno ovim ispod:

03b%20-%20bubanj%20potok%20cela.jpg


Od skretanja levo sa obilaznice prema BG je u aktuelnom projektu ostao samo jedan patrljak, nagovestaj da bi tu jednog dana moglo nesto da se napravi. To prosirenje je izvedeno i na terenu (deo gore levo, pod asfaltom):

1653065407047.png
 
@karim Ovo što si postavio je plan ove faze radova gde nije bilo moguće odmah odraditi to rešenje prema gradu zbog pitanja vlasništva na delu auto pijace, što ne menja činjenicu da su planeri itekako razmišljali o skretanju prema gradu :)
 
Da li je poznato jesu li do sada resena ta pitanja vlasnistva, ima li i dalje nekih prepreka da se taj plan realizuje?
 
Vrh