Šta je novo?

Ibarska magistrala

Stim sto svi ljudi u lipovici zovu lipovicku sumu "lipovacka suma".
 
Pa mislim da je pogresno menjanje imena razlicitih toponima koji su poznati i usvojeni decenijama, mozda i vekovima,ma koliko bili na ovaj ili onaj nacin "pogresni" ili gramaticki neispravni.

Mnogi toponimi su ostali iako 'pogresni' jer im je to vremenom postalo opste prepoznatljivo ime.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Nema ništa od toga. Kome ne odgovara nivo usluge imaće auto put, al moraće da plati...
MALO će je rehabilitovati kad puste AP i to je to...
Nefunkcionisanje države stavilo je nepopravljiv trag....nažalost.
 
Много ви краткорочно мислите

Ја знам да ће кад већ будем у дубокој старости (ако до тад уопште тога буде), неко ће завитлати бичем па ће рушења бити најмањи проблем :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384053#p384053:27d7fgv3 je napisao(la):
MilisaV » Pon Maj 02, 2016 6:27 pm[/url]":27d7fgv3]Još godinu dve i stepojevac i lipovička šuma će biti ružna prošlost

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока


Прође отада година, прођоше и две године, а Степојевац и Липовичка шума су сурова реалност. Само сада има више камера, просечна брзина је све нижа и нижа, а ми отупели.
 
А ево прошла је и трећа.

Степојевац и Липовичка шума,
ту џаду проклиње свака ауто гума
 
Bravo za ovo i još jednom za Petlovo brdo.

:(
 
Izvor: Nova.rs

Smrt Ibarske: Kafane na magistrali nestaju zbog autoputa

1627732339-FIL_2465-03-scaled.jpeg

Kafane na potezu od Beograda do Ljiga se još i nekako drže jer je dotle saobraćaj frekventniji, ali onih nekoliko kafana od Ljiga do Rudnika, ili je zatvoreno ili tavori. Mnogima od ovih kafana glavni gosti su bile kamiondžije, ali su i oni retkost, jer su mnogi zbog strogih propisa o tonaži primorani da idu auto-putem, pa je prašina koja se podiže sa kafanskih parkinga od šlepera samo uspomena na neka bolja vremena.

Ibarska magistrala je najpoznatija po dve stvari: kao opasna saobraćajnica za vožnju na kojoj se često događaju udesi i kao mesto dobrih i popularnih kafana u kojima se tražio predah, dobro jelo, ali i zabava. Ona je važila i kao sinonim i rodno mesto popularne narodne muzike – mnoge narodnjačke zvezde su upravo u ovim kafanama doživljavale svoju muzičku inicijaciju i odavde kretale ka estradnom nebu.

Otvaranje auto-puta Miloš Veliki koji je, za sada, povezao Beograd i Čačak, rasteretilo je popularnu Ibarsku saobraćajnicu i učinilo bezbednijom za vožnju, ali je, u velikoj meri, ostavilo i ovdašnje kafane bez gostiju. Što bi se reklo, nikad dva dobra zajedno. Kafane na potezu od Beograda do Ljiga se još i nekako drže jer je dotle saobraćaj frekventniji (zbog gravitiranja ljudi ka Lazarevcu, Lajkovcu, Valjevu, a mnogi se u Ljigu uključuju ili isključuju sa auto-puta), ali onih nekoliko kafana od Ljiga do Rudnika, ili je zatvoreno ili tavori.

Ove što rade, poput najstarije kafane na Ibarskoj magistrali „Četiri vetra“ u Šiljakovcu – otvorena je još davne 1938. godine, više se oslanjaju na lokalne goste nego na putnike. Aleksandra Ceca Kljajić, koja sada drži ovu kafanu, kaže da im je auto-put „izmakao“ goste, a da ih je posle dokusurila epidemija korone, odnosne restriktivne mere koje su učinile da kafane više ne rade nego što rade.

„Osetilo se, kako da nije. Zaobilaze nas, a i ovi koji ovuda prolaze ne svraćaju kao nekad, tako da su nam glavni gosti ovdašnji ljudi. Evo, na parkingu je pet automobila, rekao bi čovek puna kafana, ali to su meštani Šiljakovca koji se tu parkiraju. Dešava mi se po deset dana da u kafani ne vidim nepoznatog gosta, sve oni koje znam. Ozbiljno sam razmišljala zimus da stavim ključ u bravu. Ovo letos se još ponešto i dešava, ali sve je to mršavo i nedovoljno“, kaže Aleksandra koja nije samo gazdarica već i sama radi zajedno sa rođakom Draganom.

Mnogima od ovih kafana glavni gosti su bile kamiondžije, ali su i oni retkost, jer su mnogi zbog strogih propisa o tonaži primorani da idu auto-putem, pa je prašina koja se podiže sa kafanskih parkinga od šlepera samo uspomena na neka bolja vremena. Zato su tri kamiona koja su se zaustavila ispred restorana „Zvono“ bila prijatno iznenađenje za osoblje.

„Ovo je nekad bila svakodnevna slika, sada je iznenađenje“, kaže konobarica.

Šoferska trojka, Aleksandar Dragićević, Stefan Spasojević i Slavko Ostojić svratili su da ručaju na povratku iz Beograda za Mionicu i Valjevo odakle voze proizvode jedne fabrike.

„Navikao sam ovde da svraćam, ali nije to kao nekad. Ovo što ste nas sreli je jednom u mesec dana. Da nam putarina nije skupa verovatno bi i mi išli auto-putem“, priča Aleksandar.

U Velikom Borku jedan preko puta drugog su restorani „Kod Braca“ i „Kale“. Pored „Brace“ prašinu skuplja zatvorena pekara „Dan i noć“, dok se mini market pored restorana „Kale“ bori da preživi.

„Opao je promet drastično i zavisi od dana do dana i od vremenskih uslova. Vikendom su ovuda išle kolone automobila, ljudi izlazili i kupovali, sada samo projure. Tu smo gde smo, a dokle ćemo to se ne zna“, kaže Zlata Šarić, radnica u marketu.

Jedni od retkih koji se ne žale, a sudeći po broju popunjenih stolova nemaju ni na šta, jesu ljudi iz restorana „Kale“. Čuveni po dobrom zalogaju, uspeli su da sačuvaju goste od kojih mnogi ovde namenski dolaze.

„Malo smo osetili ona prva dva-tri meseca kad je auto-put tek otvoren i dok je bio besplatan. Posle se, manje-više, sve vratilo u normalu“, zaključuje Milanka Đorđević iz ovog restorana.

„Čađava mehana“ kod Lazarevca nije bila te sreće, ostala je samo tabla da podseća kako je tu nekad bila kafana pod tim rustičnim imenom, kao i što natpis „Kamioni svratite“ jedne perionice za teška vozila više liči na vapaj nego na reklamu. Šmrkovi vise obešeni, a zaposleni se sklonio u neku hladovinu pred nesnosnom julskom jarom.

„Nikad bolje nismo radili“, iznenađuje nas Goran Stevanović, vlasnik restorana „Elit“ u Ćelijama, a onda shvatamo da su njegove reči bile čista ironija.

„Ma, kakvi. Ovo nije ni prići onome kako je nekad bilo, mogu slobodno reći da je poseta prepolovljena. Mi na Ibarskoj do ove raskrsnice za Valjevo se još nekako i držimo, tamo dalje ka Milanovcu je mrtvo more i pustoš. Orijentisao sam se na proslave i lokalne goste, a nekad su mi glavni posetioci bili stranci koji su ovuda prolazili“, konstatuje Goran.

Slično razmišlja i Dejan Jeremić koji, zajedno sa suprugom, drži čuveni restoran „Kod brata“ kod skretanja za Belanovicu i nedaleko od uključenja na auto-put kod Ljiga. Oni opstaju, dok su levo i desno od njih zatvorene kafane „Bučić“ i „Dva brata“, nekada deo porodične ugostiteljske imperije.

„Imamo sreće da smo blizu petlje pa opet svraćaju ljudi, naročito stranci koji se polako vraćaju. Dolaze Česi, Ukrajinci, Mađari koji imaju običaj da se isključe sa auto-puta da se odmore i ponešto vide. Opstajemo, jer nas dvoje radimo barabar sa zaposlenima od pola sedam ujutro do jedanaest uveče i drukčije ne bi moglo. I nismo samo u problemu mi na Ibarskoj magistrali, neki dan sam prolazio između Uba i Šapca. Više nijedna kafana ne radi, sve su zatvorene. Nije nas auto-put toliko poremetio, ali korona nas je desetkovala“, objašnjava Jeremić koji računa na neka bolja vremena i osavremenjuje kafanu kako bi ona i dalje ostala zaštitni znak na ovom putu.

Kafana „Zindović“ nije bila sreće da preživi. Ogromni parking, tik uz magistralu, zvrji prazan, a nekada su se tu, uz škripu kočnica i oblake prašine, zaustavljale na desetine kamiondžija i tražilo se mesto više. Kafana je imala i tuš kabine, veliki restoran, a sada su i parking i objekat sablasno pusti, samo zaostali cenovnik bledi izložen na žarkom suncu.

„Zatvorili smo 7. jula. Više se nije isplatilo, a bilo je i nekih drugih problema“, kratko kaže Nada Zindović.

Menjaju se vremena i običaji, menjaju se i putevi i ljudi, pa i kafane na Ibarskoj magistrali nisu mogle biti pošteđene novog doba i promena. Kako stvari stoje, sve su prilike da će mnoge od njih ostati da žive samo u pričama onih koji su pamtili i njihovo i sopstveno bolje vreme. Bila jednom jedna Ibarska…

https://nova.rs/vesti/drustvo/smrt-ibar ... -autoputa/
 
Па ред је и да поставимо и ортофото снимке деонице Ибарске магистрале која ће се проширити у делу од Липовачке шуме, односно од оног скретања ка Сремчици па скоро до Лазаревца, односно до Врбовна. То је деоница неких 18 км дужине, са по 2+2 траке у сваком смеру, девет кружних токова, итд. https://www.beograd.rs/cir/gradski-...vnog-puta-ib-reda-br-22-ibarska-magistrala_2/

Цела траса
шира ситуација.JPG


По деловима:
планирана намена1.JPG
планирана намена2.JPG
планирана намена3.JPG
планирана намена4.JPG
планирана намена5.JPG
планирана намена6.JPG
планирана намена7.JPG
 
Cesto putujem ovim delom puta i ovo ce biti totalna katastrofa, od Lazarevca da Orlovace 40km - 9 kruznih tokova. 2 trake, ogranicenje verovatno 50 i radar mozes ocekivati gde god. Ja bih radije ostavio kako jeste nego ovo radio

Lazarevac je ostao slepo crevo jer su ga obisli i Milos Veliki i Karadjordje a ovo ce samo dodatno pogorsati situaciju
 
е па не може јаче, мислим може ал разговај ти онда свако село уз ибарску и решено
 
Cesto putujem ovim delom puta i ovo ce biti totalna katastrofa, od Lazarevca da Orlovace 40km - 9 kruznih tokova. 2 trake, ogranicenje verovatno 50 i radar mozes ocekivati gde god. Ja bih radije ostavio kako jeste nego ovo radio

Lazarevac je ostao slepo crevo jer su ga obisli i Milos Veliki i Karadjordje a ovo ce samo dodatno pogorsati situaciju
Bravo! Vezano za planiranje u Srbiji imamo sektaše, koji za svaku razumnu primedbu imaju: "primedba je neosnovana". U projektni zadatak su stavili samo dva kriterijuma, kapacitet i bezbednost. Pri tome, eventualni problemi sa kapacitetom su jedino od Orlovače do skretanja za Barajevo, a na bezbednost se posmatra na potpuno pogrešan način. Da, tu ima par raskrsnica gde su škole ili gde ljudi trče na autobus, ili je loša preglednost. Ali ovde su na istom putu i traktori, i pešaci, i biciklisti, ulični način parkiranja, ulični način ulaska na magistralu pravo iz dvorišta. I to će se rešiti dodavanjem po još jedne trake?

Projektni zadatak se u ovom slučaju postavlja na sledeći način:
- Povećanje kapaciteta, ali samo tamo gde je potrebno, a to je od Orlovače do skretanja za Barajevo.
- Kako se preko Ibarske savladavaju mnogo veće distance nego u gradu, veću ili jednaku brzinu kretanja drumskim vozilima koja poštuju ograničenja brzine.
- Rešavanje ključnog problema bezbednosti koji nije broj saobraćajnih traka, već nerazdvajanje tranzitnog drumskog od pešačkog, biciklističkog saobraćaja, poljoprivrednih vozila, stacionarnog (parkiranje) i prilaza stambenim i komercijalnim objektima.
- Maksimalno korišćenje padina i visinskih razlika za udobne i logične prelaze bez stepenika i strmih rampi, korišćenje svih propusta za vodu za saobraćaj. Poboljšanje bezbedne komunikacije dve strane magistrale kroz naselja.
- Bolji uslovi za ne-privatni-automobil kretanjima na ne-pešačkim rastojanjima: bicikl, javni prevoz.

Kružni tokovi u naseljima još i imaju svoje za i protiv, ali van naselja u Lipovičkoj šumi su loše rešenje. Sve do Meljaka ima smisla napraviti potpuni brzi put za brzinu 100km/h sa petljama Rušanj, Ripanj i Sremčica-Barajevo. Kako za objedninjavanje veza za Barajevo i Sremčicu treba paralelni put, između ta dva puta se može formirati uslužna zona (marketi, restorani, benzinske pumpe, sevisi i slično), čak jako praktično pozicioniran veći dečji vrtić. Tu bi trebalo napraviti presadački čvor sa terminusom. Pravci: Sremčica 511, Velika Moštanica 551, Vranić 591+, Barajevo 560+, Stepojevac 580+, da ima vezu sa Ripnjem, i da se dotle skrate oni minibusi koji su sada 860+azbuka. Mesto sam označio tako da se petlja koristi kao pasarela za autobuse na pravcu Ibarske magistrale. Sa obzirom da bi tom mestu gravitiralo 60.000-70.000 ljudi, ima smisla da se tu zaustavljaju neki od autobusa u regionalnom i međuregionalnom saobraćaju.
Ibarska 22.JPG
 
Cesto putujem ovim delom puta i ovo ce biti totalna katastrofa, od Lazarevca da Orlovace 40km - 9 kruznih tokova. 2 trake, ogranicenje verovatno 50 i radar mozes ocekivati gde god. Ja bih radije ostavio kako jeste nego ovo radio

Lazarevac je ostao slepo crevo jer su ga obisli i Milos Veliki i Karadjordje a ovo ce samo dodatno pogorsati situaciju
Da se ne lažemo i sada je na dosta mesta ograničenje 50, samo što niko ne poštuje. Čim se izadje iz Lipovačke šume, posle skretanja za Moštanicu stoji tabla za naseljeno mesto, i tu se završava svaka priča o ograničenju, i tek pred skretanje za Vranić ima tabla za kraj naseljenog mesta.
Pogotovo se ovo ne poštuje u samom Vrbnovu, lep pravac svi ga opiče, a stoje table za naseljeno mesto.
 
@Karlo del Ponte jako si lepo ovo napisao a i stručno, svaka čast

Slažem se da bi brz put do Lipovačke šume bio bolje rešenje nego ovi nesrećni kružni tokovi
Što se Stepojevca i Meljaka tiče obilaznica u profilu magistralnog puta je mnogo bolje rešenje
 
Ogranicenje sigurno nece biti 50 vec 80 a mozda i 100.

Kruzni tok je resenje koje se namece kad se nema para za denivelisane raskrsnice, ali one ce se svakako izgraditi u nekoj daljoj buducnosti.
 
Kroz naselje ne može više od 50, onaj deo kroz Lipovičku šumu možda može 80. Bukvalno od Meljaka do Stepojevca na samoj magistrali imate kuće, podizanjem brzine na 100 sve te ljude bi doveli u opasnost, mada i sada se vozi tim brzinama, ali sa 2+2 trake biće pogubno. A fizički da razdvojite trake ljudima komplikujete život.
Što se tiče kružnih tokova nisam protivnik samo da ne naprave grešku sa Petlovog brda, gde su ga pilićarski skrojili, da autobus ili šleper ne mogu da prodju kroz isti ako ne seku obe trake.
 
Vrh