Ево детаљне разраде безбедносне ситуације на Ибарској Магистрали кроз Мељак, са направљеним грешкама и предлозима решења. Напомињем да ово није све, али би било решено можда 90% садашњих безбедносних проблема.
На првој слици је цео Мељак, са означеном Ибарском кроз насеље. Дужина око 3,5 километра.
Тачка 1. скретање за Велику Моштаницу и Дубраву (део Мељака)
1. - Црвена стрелица показује место где је мој друг за мало погинуо, док је хтео да се укључи на Ибарску пре две недеље. Предњи део аутомобила је уништен, али он је неповређен.
2. - Овде се најчешће дешавају удеси, када возила хоће да се укључе са југа према Моштаници. Са обзиром да пола возила у Србији има неисправне кочнице, а крше се ограничења брзине, путоказ са источне стране сваких неколико дана је прегажен, и сваких неколико дана се поправља. Са обзиром да кроз целу Липовачку шуму нема дозвољеног претицања, спора возила стварају колоне из правца Београда, због којих возило које скреће према Моштаници блокира саобраћај у супротном смеру. Возачи кад губе стрпљење, почињу да се понашају небезбедно.
3. - Искључење према Мељачкој Дубрави. Овде је такође возило које скреће лево приморано да заустави саобраћај из правца Београда. Возачи, који скрећу према Мељачкој Дубрави, практикују да пресеку траку из правца Београда, јер се више боје да им се неко не набије од позади, него шта се дешава испред, где виде.
4.- Предлог проширења раскрснице, као што је то урађено на скретањима за Вранић, Рипањ и Сремчицу. Са тим проширењем, коначно би линија 551 могла да се продужи до окретнице у Сремчици, чиме се са повољним преседачким везама везују сва насеља у околини Липовачке шуме.
Тачке 2. и 3. Робна кућа, најкоришћеније аутобуско стајалиште у Мељаку, место где је постављена нова пасарела.
1. - Прелазак магистрале за путнике из Београда за Мељачку Дубраву.
2. - Главни правац кретања пешака и бициклиста унутар самог насеља
3. - Кретања из централног дела Мељака према аутобусу за Београд.
Ово је главна црна тачка за пешаке у Мељаку, а најчешћи узрок је журба на аутобус. Пасарела је потпуно непрактична овим људима, који журе на аутобус!
4. - Нова пасарела. Положај уопште нема везе са три главна правца кретања пешака на овом месту. Уз све то, са обзиром да је Ибарска у кривини, п
асарела смањује прегледност пута возилима, која се укључују на Ибарску на свега 15-20 метара!
5. - Плочасти пропуст испод Магистрале, намењен одводњавању појаса пута на насипу. Испод тог пропуста је мочвара, а "тротоари" на том плочастом пропусту су уски и непрактични. Стога на том месту, бицикли и грађевинска колица се крећу ивицом коловоза магистрале.
6. - Моја сугестија, где би требало преместити пасарелу. На том месту се скраћује пут, и избегава
грешка у саобраћајном пројектовању - пењање и спуштање пешака на кратком одстојању! Мељачка Дубрава је брдо у односу на магистралу. Општина би морала да од неког од мештана откупи део плаца ширине 1,6 метара.
7. - Моја сугестија, како искористити пропуст, природном и најкраћом путањом. Опет би морао бити откупљен нечији део плаца ширине 4-5 метара.
Коришчењем овог пропуста се решава питање 70-80% бициклиста, грађевинских колица, бабских колица, колица за бебе, трактора, грађевинских возила, као и кретања људи из најнасељенијег дела Мељака према аутобуском стајалишту.
Тачка 4. Мотел Ера, супермаркет "Петровић"
1. - Плочасти пропуст, исто као у првом случају, направљен под предпоставком да је Мељак гудура у недођији, а не насеље.
2. - Ера зазидао улаз у пропуст, како би проширио паркинг.
3. - Могућност коришћења пропуста за возила на точковима ограничених габарита, уколико би се направила рампа, и уколико би се уклонило оно што је Ера направио на државном земљишту. Ту је приказана испрекидано и стаза кроз шумарак, што би такође било препоручљиво да општина откупи пешачки пролаз ширине 1,6 метара. На тај начин би се растојање између попречних веза на државном земљишту између улица Маршала Тита и Ибарски пут скратило на само 900 метара, уместо садашњих скоро километар ипо.
4. - Сугеришем аутобуско стајалиште, јер ова локација је приближно на половини између Мељак Рибарница и Мељак Венеција. Између ова два стајалишта је растојање, иначе око 2 километра.
Тачка 5: Мељак Фабрика. Једини од 4 плочаста пропуста, који је уређен као денивелисано укрштање.
Тачка 6: Мељак Рибарница.
1. - Прелажење путника који се крећу из Београда за Баћевац.
2. - Прелажење путника који се крећу из Мељака за Београд
3. - Прелажење путника који се крећу из Вранића за Београд
4. - Подходник/нужник направљен пре 10-так година, када је санирано клизиште. Правац подходника прати само део токова пешака. Улаз у подходник са Мељачке стране смањује прегледност кривине и раскрснице. Путници из Мељака за Београд могу да бирају да ли да се доле угуше од фекалија и смећа, или да буду прегажени, јер је непрегледно када се претрчава.
5. - Место где је рељеф најпогоднији за прелазак магистрале, јер је ту магистрала у усеку. Односно, на том месту би могао бити саграђен изузетно користан мост, којим би се кретали бициклисти, грађевинска колица, бабска колица, колица за бебе, трактори, али и пешаци, укључујући и ђаке из школе.
6. - Главни правац кретања ђака у оближњу школу и из ње.