U Beograd stižu i "nevidljive brave" - "Špica" nudi najsavremenije sisteme za kontrolu pristupa u hotelima
Izvor: eKapija
Beograd se poslednjih dana 2013. godine okitio novim luksuznim hotelom, a 2014. trebalo bi da donese još dobrih vesti na ovom polju. Nakon višedecenijske pauze, u prestonici se poslednjih godina grade novi i renoviraju postojeći hoteli. Sa novim vremenom, stigli su i novi trendovi u hotelskom biznisu, a naši hotelijeri se trude da nimalo ne zaostaju za svetskim metropolama. Tako su i proizvodi i rešenja kompanije "Špica", u domenu sistema za hotelsko poslovanje, sve traženiji.
Ova firma nudi najsavremenija online i offline rešenja za kontrolu ulaska u hotelske sobe i zajedničke prostorije unutar hotela, putem najsavremenijih "VingCardElsafe" inteligentnih elektronskih brava upotrebom univerzalne kartice ili telefona sa NFC tehnologijom. U ponudi su, takođe, i najmoderniji elektronski sobni "VingCardElsafe" sefovi i "Orion" sistem za upravljanje potrošnjom struje, zatim "Metra" sistemi kontrole pristupa za bazene i kupališta i "Time&Space" sistem za kontrolu pristupa i evidenciju i organizaciju radnog vremena zaposlenih u hotelu. Sve ove sisteme efikasno i pouzdano povezuje "Motorola" sistema za bežičnu komunikaciju, pristup Internetu i multimedijalnim sadržajima. Jednom rečju, ono što je neophodno da bi se gost u hotelu osećao udobno i opušteno, a da bi hotel istovremeno efikasno upravljao svojim vitalnim resursima.
Svi ovi sistemi imaju zajednički cilj – obezbediti visoku bezbednost i pridobiti poverenje gosta. Danas, u Adriatik regiji ima skoro 200 hotela u kojima se koriste rešenja koja je implementirala "Špica".
- Sa norveškim "VingCard"-om uspostavili smo partnerstvo još pre 15 godina. Ta kompanija, danas u sastavu vodeće svetske grupacije u oblasti kontrole pristupa – "Assa Abloy", je lider u oblasti hotelijerstva - više od 60% svih hotelskih soba na svetu ima brave "VingCard" brave, a na kruzerima je taj procenat čak i 90% - kaže za "eKapiju" Darko Korać, prvi čovek firme "Špica centar" Beograd.
Kako je hotelski biznis počeo da se sve više razvija u Beogradu, kao i u celoj Srbiji, i aktivnost "Špice" na ovom planu krenula je da raste.
- "VingCard" sistemi prvi put u Srbiji implementirani su u hotelu "Prezident" (Kovilovo), vili "Breg" (Vršac), zatim u u "Best Western" hotelima "M" i "Šumadija", hotelu "Balkan", pa "Nebeske stolice" na Kopaoniku ... Zatim je došao na red hotel "Sqare Nine", pa "Metropol Palace", pa "Falkensteiner"... Najnoviji projekat na kojem smo angažovani je hotel "Stari mlin" ("Radisson Blu") u Beogradu, koji će uskoro biti završen - kaže Korać.
Ulazak "Špice" u ovo područje označio je i promenu stanovišta kada je pomenuti deo hotelske opreme u pitanju. Klasičnu bravu, sa ključem, sada zamenjuje elektronska, sa karticom. Osim što je bezbednija i komfornija, kartica postaje i deo identifikacije u hotelu – sa njom gosti koriste usluge restorana, fitnes centra, bazena itd.
- Početkom ove godine, u Beogradu će biti implementiran jedan od najmodernijih sistema za kontrolu pristupa u hotelima – takozvana "Essence" brava, popularno nazvana "nevidljiva". Naime, hotel "Radisson Blu" ("Stari mlin"), među prvima u celoj Adriatik regiji, biće opremeljen tim "nevidljivim bravama" - kod kojih se, iz hodnika, vidi samo kvaka. Nema ključaonice, niti spoljnog čitača kartica, što bi se moglo obiti, bilo na "klasičan", bilo na moderniji, hakerski način. Čitač, kao i mehanizam brave smešteni su duboko u unutrašnjost drvenog plota. Kartica se jednostavno prinese zoni kvake, i vrata se otvaraju. "Nevidljive brave" imaće i još jedan manji hotel, od 20 soba, kao i jedna popularna vinarija - objašnjava sagovornik "eKapije".
Kako on naglašava, "Špica", kao i "VingCard", insistira na sigurnosti i bezbednosti. Gost ne sme biti izložen nikakvoj neprijatnosti dok boravi u hotelu. Osim kvaliteta same opreme, koja je u slučaju "VingCarda" vrhunska, veoma je važna stručnost tima. Samo opremanje i pripremu za ugradnju, po nacrtima "VingCarda" rade firme koje proizvode vrata, a kompletnu instalaciju elektronike izvodi "Špicin" tim.
- Tako možemo da pružimo maksimalan kvalitet, sigurnost i trajnost. "VingCard", inače, daje izuzetne garancije - ne po godinama trajanja, već po broju otvaranja vrata (u pitanju su milioni puta).
Karticu, naročito onu beskontaktnu, gotovo je nemoguće "pokvariti", a ceo sistem, ukoliko je pažljivo i stručno instaliran i preventivno održavan, radi – bez greške. Kod on-line sistema ("VingCard Visionline") i pitanje krađe, odnosno gubitka kartice, se efikasno rešava.
Ako neko pokuša da pogrešnom karticom otvori vrata sobe, sistem je automatski blokira. Tu je i pogodnost on-line sistema - sve brave su u mreži koja se stalno nadzire, sistem beleži sve aktivnosti.
Ipak, nisu samo vrhunski sistemi elektronskih brava za hotelske sobe ono što je povezalo "Špicu" i "VingCard". "Špica" već 25 godina proizvodi sisteme za kontrolu pristupa i evidenciju radnog vremena, pa je obostrana želja da se sva rešenja integrišu, dovela do saradnje dve kompanije.
- Osim kartica, koje su namenjene gostima, "Špica" hotelijerima daje mogućnost da "VingCard" opremu integrišu sa sistemima za evidenciju zaposlenih, kontrolu pristupa i planiranje radnog vremena, uz mogućnost praćenja aktivnosti po mestima troškova, što je za racionalno poslovanje hotela od presudne važnosti – naglašava direktor "Špica centra".
Hotelski biznis je veoma specifičan, vrlo je važno planiranje radnog vremena svakog zaposlenog, i to ne samo po mesecima, nego i tokom svakog dana. Zato je potreban kvalitetan softver koji će to omogućiti, i kvalitetan sistem za evidenciju pristupa. Recimo, kada sobarica ulazi u sobu, nema potrebe da koristi neki drugi sistem, ona ima isti tip "VingCard" kartice, kao i gost. Sistem beleži kada je bila, koliko se zadržala, i lako se pravi raspored daljih aktivnosti. Slično se odnosi i na službu održavanja, kao i na druge grupe radnika, odnosno aktivnosti.
Na ovaj način, ceo krug kontrole pristupa, u hotelu je praktično zatvoren, korišćenjem jednog jedinstvenog sistema.
Naš sagovornik u 2014, kao i u budućnosti, očekuje još više posla u oblasti hotelskih sistema, naglašavajući da će naglasak biti na integraciji "Špica" rešenja sa rešenjima drugih proizvođača.
- Trend investiranja u hotelski biznis, nastavlja se i u Srbiji i u regionu. Posebno nas raduju novi hoteli u Beogradu, gde nedostaje veliki broj soba. Sve što se bude gradilo u narednih desetak godina biće popunjeno iznad 80%, što je za hotelski biznis veoma dobro. Takođe, dobra vest je što se gradi i u banjama i na planinama. Imamo u planu realizaciju nekoliko zanimljivih projekata tokom 2014, od kojih su dva u Beogradu. Reč je o hotelima iz poznatih svetskih lanaca, koji, pop pravilu, koriste "VingCard" opremu, tim pre ako u zemlji gde grade postoji i njihov partner, kao što je "Špica" – najavljuje sagovornik "eKapije", Darko Korać, za kraj razgovora.