Šta je novo?

Gradski mobilijar i urbana oprema

dsc00943.jpg

nadam se da su klupice tj daske otisle samo na reparaciju
 
Један леп пример сарадње привреде и јавног предузећа. Кондиторска индустрија Концерн "Бамби-Банат" и ЈКП "Зеленило Београд" поставили клупе у Савамалој.

BEOGRAĐANI: Jeste li primetili zelene ZIG ZAG klupe? Biće ih JOŠ!
Novi „Bambi“ JOSH! ZIG ZAG slani štapići ulepšali su ovu jesen ljubiteljima reka, koji sada mogu da uživaju i odmaraju se na simpatičnim klupama zelene boje



JOSH! ZIG ZAG je, u saradnji sa JKP „Zelenilo-Beograd“, poklonio 10 neobičnih klupa Beograđanima i njihovim gostima, u želji da još više vremena provode napolju.

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/13 ... ice-ih-jos
 
@Delija
meni se sviđaju. Mada zavisi na kraju i od boje i izbora materijala, ali deluju baš interesantno a opet upotrebljivo.

Da li si razmišljao i o verziji sa naslonima?
 
Cist marketing.
Poruka glasi: Kupite "Josh zig zag" stapice i jedite ih na tim klupama. :D
 
Гага":1ihjw6o3 je napisao(la):
Један леп пример сарадње привреде и јавног предузећа. Кондиторска индустрија Концерн "Бамби-Банат" и ЈКП "Зеленило Београд" поставили клупе у Савамалој.

BEOGRAĐANI: Jeste li primetili zelene ZIG ZAG klupe? Biće ih JOŠ!
Novi „Bambi“ JOSH! ZIG ZAG slani štapići ulepšali su ovu jesen ljubiteljima reka, koji sada mogu da uživaju i odmaraju se na simpatičnim klupama zelene boje



JOSH! ZIG ZAG je, u saradnji sa JKP „Zelenilo-Beograd“, poklonio 10 neobičnih klupa Beograđanima i njihovim gostima, u želji da još više vremena provode napolju.

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/13 ... ice-ih-jos

Licno su mi uzasno neudobne. osecaj je kao da fali po jedan red dasaka za nalson i sedenje. Kod Brankovog mosta ih ima i probao sam da sedim i na ovom "visem' naslonu i na 'nizem' nikako nisam mogao da nadjem poziciju i odustao sam. Ostale koji su sedeli oko mene uglavnom nisu bili naslonjeni.
To je licni dojam.
 
Моје искуство је управо супротно. Било ми је пријатно, а и дизајн је сасвим ОК. Но, искуства су различита и то је сасвим легитимно.
 
mekbejn":2n8pvnav je napisao(la):
@Delija
meni se sviđaju. Mada zavisi na kraju i od boje i izbora materijala, ali deluju baš interesantno a opet upotrebljivo.

Da li si razmišljao i o verziji sa naslonima?

U svuakom slučaju su interesantne i prijaju oku
U Bg. parkovima mnogo više fale klupe dizajnirane u nekoj blagoj polukružnoj formi (sa naslonom)
kako bi sagovornici mogli sto prirodnje da komuniciraju u relaksirajucem ambijentu

Forma prave linije doprinosi otudjenju
te u ovakvom vremenu humanost vapi za polukružnom formom Bg.klupa :)
 
Sredjene i klupe 27 marta kod palilulske pijace

dsc03680.jpg
 
Tu bi mogao da se oblikuje mnogo bolji plato, da se raširi i preko tog parkinga iznad i okolo

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
A gde stanari da parkiraju?

Tu je vrlo zeznuto za parkiranje bilo i pre više od 10 godina dok sam tu živeo, a kamoli sada.

Da se pogrešno ne razumemo - ja sam apsolutno za to da se automobili sklone, ali negde zaista nema gde. Taj parking koji je iznad je bio (a verovatno je i dalje) samo za stanare tog solitera, ali ne mogu tu svi da stanu.



Poslato sa telefona
 
Meni nije jasno šta će nekome auto ko živi u centru grada? to je čisto bahato ponašanje koje je pre svega isticanje svog statusa u društvu a ne realna potreba. Iz centra grada do bilo kog kraja Beograda ne treba više od pola sata autobusom, vrtići, škole, domovi zdravlja... je ssve jako blizu.
 
Biciklistkinja":4feo9s6n je napisao(la):
Meni nije jasno šta će nekome auto ko živi u centru grada? to je čisto bahato ponašanje koje je pre svega isticanje svog statusa u društvu a ne realna potreba. Iz centra grada do bilo kog kraja Beograda ne treba više od pola sata autobusom, vrtići, škole, domovi zdravlja... je ssve jako blizu.

Ljudi u centru grada uglavnom imaju automobile ne zbog luksuza nego zbog prakticnosti.

Kao prvo, nisu sve njihove relacije 30 miuta busom.
Kao drugo, ako si umoran, bolestan, pre ces ici kolima nego busom zbog udobnosti i izbegavanja stresa.
Trece, ako treba da prevezes nesto glomazno ili tesko sto ne mozes autobusom, svakako ce ti biti lakse kolima.
Cetvrto... mogu tako da nastavim do sutra i da ti nabrojim 100 razloga zasto neko ko zivi u centru ima potrebu da vozi auto a da to nije bahanalisanje ili luksuziranje.

Ti verovatno nisi vozac ako imas takvo misljenje.
 
Pa lepo kažem da sam biciklistkinja i evo ceo život živim bez automobila u porodici sasvim lepo, za relacije po gradu još pogotovu ako živite u centru, teretne bicikle koje nose i do 250 kg su više nego dovoljne. Sada je tu pitanje infrastrukture za takav saobraćaj al ajd nadam se da će se menjati sa vremenom.
 
Ako si u stiklama ne znam kako ces se provesti po prevozu i pesice.

A ako si u stiklama u 2 ujutru a pritom je prosao zadnji bus onda ces se obradovati da decko dodje po tebe kolima.
 
Ja koliko sam shvatio biciklistkinja je muško je tako da nisam siguran da vozi u štiklama. A sad ne znam što sebe zove biciklistkinja. Verovatno iz ubeđenja.
 
Ja se nadam da u stiklama sa viskom podpeticom niko ne vozi, a ono makar iz bezbednosti.
Uostalom iz centra do svakog, lokala kluba i slicno, cena taxi vozila, mu dodje ko gorivo plus parking
 
spatiotecte":1r8oxcng je napisao(la):
Biciklistkinja":1r8oxcng je napisao(la):
Meni nije jasno šta će nekome auto ko živi u centru grada? to je čisto bahato ponašanje koje je pre svega isticanje svog statusa u društvu a ne realna potreba. Iz centra grada do bilo kog kraja Beograda ne treba više od pola sata autobusom, vrtići, škole, domovi zdravlja... je ssve jako blizu.

Ljudi u centru grada uglavnom imaju automobile ne zbog luksuza nego zbog prakticnosti.

Kao prvo, nisu sve njihove relacije 30 miuta busom.
Kao drugo, ako si umoran, bolestan, pre ces ici kolima nego busom zbog udobnosti i izbegavanja stresa.
Trece, ako treba da prevezes nesto glomazno ili tesko sto ne mozes autobusom, svakako ce ti biti lakse kolima.
Cetvrto... mogu tako da nastavim do sutra i da ti nabrojim 100 razloga zasto neko ko zivi u centru ima potrebu da vozi auto a da to nije bahanalisanje ili luksuziranje.

Ti verovatno nisi vozac ako imas takvo misljenje.
Da Biciklistkinjo, neka ti je rekao, postani vozač(ica) automobila pa ćeš shvatiti i bataliti taj bicikl!

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
astrodule":38ghh2oy je napisao(la):
A gde stanari da parkiraju?

Tu je vrlo zeznuto za parkiranje bilo i pre više od 10 godina dok sam tu živeo, a kamoli sada.

Da se pogrešno ne razumemo - ja sam apsolutno za to da se automobili sklone, ali negde zaista nema gde. Taj parking koji je iznad je bio (a verovatno je i dalje) samo za stanare tog solitera, ali ne mogu tu svi da stanu.



Poslato sa telefona
Baš na toj lokaciji, evo npr. u planu je koliko se sećam rekonstrukcija Palilulske pijace koja je tu odmah pored. Nek pri relonstrukciji munu garaž ispod pijace i sklone sva auta iz okolnih ulica, i tako su pretrpane svakakvim sranjima.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Pa planirana je garaza ispod pijace , samo se nema para u temi pijace mislim da sa postvio plan za skoro sve pijace
 
Djecija igralista bilo nekad

dsc04067.jpg


dsc04060.jpg


dsc04065.jpg

malo cudnih sprava sa danasnjeg aspekta
dsc04066.jpg


dsc04072.jpg


dsc04074.jpg
 
Uskoro knjiga standarda za mobilijar na gradskim ulicama

Beoinfo | 19. 01. 2015. - 10:53h | Komentara: 2
Gradski arhitekta Milutin Folić priprema knjigu standarda urbanog mobilijara koja će, između ostalog, propisati njihov izgled, boju, dimenzije, materijal, ali će biti i uputstvo za rad javnim preduzećima kada budu popločavali ulice, menjali poklopce na šahtovima, postavljali klupe, turističke putokaze ili javne govornice.

Sav mobilijar koji se od sledeće godine bude postavljao od Slavije do Beogradske tvrđave moraće da bude istovetan, jer bi knjiga standarda urbanog mobilijara trebalo da bude završena do kraja 2015. godine, a urađena po uzoru na one u Ljubljani, Beču, Barseloni.


– Spomen-ploče na fasadama zgrada takođe će potpasti pod ovu vrstu pravila. Pri određivanju dizajna za novi mobilijar, vodiće se računa o istorijskom nasleđu za svaku zonu. Tako će, na primer, kandelabri na Vračaru i Novom Beogradu biti moderniji od onih u Starom gradu, dok bi strogi centar trebalo da bude popločan kamenom koji će biti sličan jablaničkom – otporan na spoljne uticaje i zahvalan za održavanje. Kao osnov za izradu knjige standarda mogao bi da posluži nedavno raspisani urbanističko-arhitektonski konkurs za uređenje tri centralna gradska trga: Terazije, Trg republike i Trg Nikole Pašića – rekao je Folić za Politiku.

Prema njegovim rečima, konkurs je prvi test gde će stručna javnost reći kako vidi centar grada, kakvo popločavanje predlaže za trgove i kakav urbani mobilijar bi postavila u centru prestonice.

– Ideja je da konačno uvedemo red na javnim površinama, tako da više nemamo u istoj ulici tri vrste ivičnjaka, kanti za smeće, stubića ili takozvanih radijatora koji štite drveće. Osmislićemo i tip građevnskih ograda, trotoara, kioska, novogodišnjih štandova, za svaku zonu različit – istakao je Folić.

Kako je naveo Folić, tipski urbani mobilijar na javnim površinama neće biti pravilo samo za strogi centar. Ceo grad biće podeljen na pet, šest zona i za svaku od njih će biti definisan tip mobilijara.

Postojeći mobilijar neće se odmah menjati u skladu sa novim standardima, rekao je Folić, i dodao da će svaki oštećeni deo trotoara, klupa ili kanta za smeće biti zamenjeni novim koji će odgovarati budućim propisima.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/527640 ... im-ulicama
 
Folić o gradskom mobilijaru:

Говорећи о изради књиге стандарда, он је истакао да су до сада постојале различита решења за поједине локације, где се није поштовао естетски стандард, па су тако на истој локацији постојали различити типови мобилијара.

– Различити ивичњаци, клупе, канте за отпатке, прелази имеђу коловоза и тротоара носе врло непријатну слику, и по први пут у историји Београда имаћемо књигу стандарда која ће поделити град на одређене зоне са властитим стандардима. Централна зона ће тако имати свој стандард, са тачно одређеним типом мобилијара, кантама, клупама, поплочавањем, док ће други делови града имати нешто модернији приступ, попут Новог Београда, где ће се применити решења која ће бити у складу са таквом архитектуром. Циљ нам је да уведемо ред у тој области, а почетак тог просеца је усвајање одлуке на протеклој седници градске скупштине о изгледу башти, по којој тенде и сунцобрани морају бити једнобојне и у три нијансе, белој, црној и беж боји. Такође сматрамо да зимске баште не смеју бити затворене, попут класичних објеката, већ отворене, али са засторима који могу бити до одређене висине и са грејачима. Не желимо да било кога излажемо трошковима, али ред на јавним површинама мора постојати и ми ћемо имати одређену толеранцију још ове године како би обезбедили свима да се на време прилагоде – рекао је Фолић.

Izvor: Grad Beograd
 
Vrh