Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Moje mišljenje:
Tramvaji od 1 do 19, eventualno 29 ako nam ikad bude potrebno toliko linija.
Autobusi i trolejbusi u zajedničkoj numeraciji po pravcu kretanja kao i do sada, uz naravno korekcije uljeza i eventualno proširenje gradskih linija i na potez 100, pri čemu bi ili cifra desetica označavala pravac (dakle Zvezdara dobija linije na 20 i 120, blokovi na 60 i 160 itd) ili bi se radila segregacija po obliku (radijalne, dijametralne, kružne itd) kao što je 70ih bilo predviđeno.
 
Rešenja za prenumeraciju uljeza (verovatno sam već slao ali evo reaktivirali smo diskusiju):

15 -> 85
16 -> 26
17 -> 37
18 -> 32
20 -> 34
25 -> 35
26 -> 36
26L -> 36L (ovde L bar ima smisla)
32 -> 203
32E -> 204
34 -> 46
35 -> 201
36 -> nešto sa L ili K
37 -> 57
43 -> 93
44 -> 57A
45 -> 78
46 -> 20
56L -> 56A
57 -> 57L
59 -> 43
63 -> 200
64 -> 34L
65 -> 73
66 -> 66L
70 -> 300
72 -> 612
73 -> 710
78 -> 45
79 -> 25
81L -> 81A
85 -> 90
87 -> 55L
89 -> 59
91 -> 541
92 -> 542
94 -> 44
104 -> 94
105 -> 97
105L -> 91
111 -> 99
501 -> 56L
503 -> 410
504 -> 44L
505 -> 48L
506 -> 47L
612 -> 86
EKO1 -> 66
EKO2 -> ???

Slobodni brojevi: 61, 62, 63, 64, 65, 69, 70, 72, 79, 80, 87, 89, 92, 98, 104, 105, 111, svi ovi na 500, 608, 609

Ovo je u slučaju da nema promene trasa, kada bismo i to rešavali u isto vreme bilo bi razlika.
 
Rešenja za prenumeraciju uljeza (verovatno sam već slao ali evo reaktivirali smo diskusiju):

15 -> 85
16 -> 26
17 -> 37
18 -> 32
20 -> 34
25 -> 35
26 -> 36
26L -> 36L (ovde L bar ima smisla)
32 -> 203
32E -> 204
34 -> 46
35 -> 201
36 -> nešto sa L ili K
37 -> 57
43 -> 93
44 -> 57A
45 -> 78
46 -> 20
56L -> 56A
57 -> 57L
59 -> 43
63 -> 200
64 -> 34L
65 -> 73
66 -> 66L
70 -> 300
72 -> 612
73 -> 710
78 -> 45
79 -> 25
81L -> 81A
85 -> 90
87 -> 55L
89 -> 59
91 -> 541
92 -> 542
94 -> 44
104 -> 94
105 -> 97
105L -> 91
111 -> 99
501 -> 56L
503 -> 410
504 -> 44L
505 -> 48L
506 -> 47L
612 -> 86
EKO1 -> 66
EKO2 -> ???

Slobodni brojevi: 61, 62, 63, 64, 65, 69, 70, 72, 79, 80, 87, 89, 92, 98, 104, 105, 111, svi ovi na 500, 608, 609

Ovo je u slučaju da nema promene trasa, kada bismo i to rešavali u isto vreme bilo bi razlika.
odlično. Samo što niko u DJP-u nema mozga da se ovoga seti i da to uradi.
 
Било би добро ренумерисати линије, али како би се људи научили на то? И овако је систем информисања катастрофалан.
 
Ako su neke linije poznate pod istim brojem već 30, 40, neke i 50 godina zašto ih onda prenumerisati? Zar broj 79 po Dorćolu ili 45 po Zemunu i NBGu toliko smetaju?
 
80ih je već rađena velika renumeracija (gde je primera radi 14, koja je taj broj nosila još od doba zemunskog tramvaja, postala 84) pa su se ljudi navikli (a nije da su ih pitali).
 
Као неко ко је годинама фантазирао о ренумерацији линија морам признати да сам на крају дошао до закључка да је то потпуно тривијалан проблем у систему јавног превоза у Београду. Ренумерисање би значајно отежало сналажење хиљадама људи само да би се задовољиле перфекционистичке тенденције уредности нас саобраћајних залуђеника, да ето потези на папиру буду смислено сређени.

Просечног корисника апсолутно не интересује ни потез ни број линије, већ квалитет услуге. А у граду који нема метро, где је градска железница у распаду, где се трамваји избегавају "јер су спорији" (што је апсурд), где се разматра укидање тролејбуса као модерног електричног вида превоза и где има још стотине других проблема, ренумерација уопште није приоритет. Не кажем да је не треба потенцијално некад урадити и да не бих био задовољан да су нам бројеви уредни, само истичем да то није тема која дотиче 99% корисника јавног превоза.
 
80ih je već rađena velika renumeracija (gde je primera radi 14, koja je taj broj nosila još od doba zemunskog tramvaja, postala 84) pa su se ljudi navikli (a nije da su ih pitali).
I ajde odradi se renumeracija, 60% beograđana bude nezadovoljno i istu dožive kao još jednu Šapićevu zaj*banciju sa narodom.
 
Било би добро ренумерисати линије, али како би се људи научили на то? И овако је систем информисања катастрофалан.
Ако би 16 постала 116, 27 - 127, 33 - 133, итд. то би се лако усвојило у народу.

Ал наравно, ово је тривијално питање, као и нпр. колор шема, докле год немамо добро функционисање превоза, од исправности возила, преко поузданости, поштовања реда вожње, хигијене, безбедности самог превоза, до инфраструктуре као што су сама стајалишта и окретнице који су 90% нехуманих услова.
 
Хахаха ови из Секретаријата пукли скроз, убацили гомилу непостојећих линија.
1000014894.jpg
 
Vrh