Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Moje mišljenje:
Tramvaji od 1 do 19, eventualno 29 ako nam ikad bude potrebno toliko linija.
Autobusi i trolejbusi u zajedničkoj numeraciji po pravcu kretanja kao i do sada, uz naravno korekcije uljeza i eventualno proširenje gradskih linija i na potez 100, pri čemu bi ili cifra desetica označavala pravac (dakle Zvezdara dobija linije na 20 i 120, blokovi na 60 i 160 itd) ili bi se radila segregacija po obliku (radijalne, dijametralne, kružne itd) kao što je 70ih bilo predviđeno.
 
Rešenja za prenumeraciju uljeza (verovatno sam već slao ali evo reaktivirali smo diskusiju):

15 -> 85
16 -> 26
17 -> 37
18 -> 32
20 -> 34
25 -> 35
26 -> 36
26L -> 36L (ovde L bar ima smisla)
32 -> 203
32E -> 204
34 -> 46
35 -> 201
36 -> nešto sa L ili K
37 -> 57
43 -> 93
44 -> 57A
45 -> 78
46 -> 20
56L -> 56A
57 -> 57L
59 -> 43
63 -> 200
64 -> 34L
65 -> 73
66 -> 66L
70 -> 300
72 -> 612
73 -> 710
78 -> 45
79 -> 25
81L -> 81A
85 -> 90
87 -> 55L
89 -> 59
91 -> 541
92 -> 542
94 -> 44
104 -> 94
105 -> 97
105L -> 91
111 -> 99
501 -> 56L
503 -> 410
504 -> 44L
505 -> 48L
506 -> 47L
612 -> 86
EKO1 -> 66
EKO2 -> ???

Slobodni brojevi: 61, 62, 63, 64, 65, 69, 70, 72, 79, 80, 87, 89, 92, 98, 104, 105, 111, svi ovi na 500, 608, 609

Ovo je u slučaju da nema promene trasa, kada bismo i to rešavali u isto vreme bilo bi razlika.
 
Rešenja za prenumeraciju uljeza (verovatno sam već slao ali evo reaktivirali smo diskusiju):

15 -> 85
16 -> 26
17 -> 37
18 -> 32
20 -> 34
25 -> 35
26 -> 36
26L -> 36L (ovde L bar ima smisla)
32 -> 203
32E -> 204
34 -> 46
35 -> 201
36 -> nešto sa L ili K
37 -> 57
43 -> 93
44 -> 57A
45 -> 78
46 -> 20
56L -> 56A
57 -> 57L
59 -> 43
63 -> 200
64 -> 34L
65 -> 73
66 -> 66L
70 -> 300
72 -> 612
73 -> 710
78 -> 45
79 -> 25
81L -> 81A
85 -> 90
87 -> 55L
89 -> 59
91 -> 541
92 -> 542
94 -> 44
104 -> 94
105 -> 97
105L -> 91
111 -> 99
501 -> 56L
503 -> 410
504 -> 44L
505 -> 48L
506 -> 47L
612 -> 86
EKO1 -> 66
EKO2 -> ???

Slobodni brojevi: 61, 62, 63, 64, 65, 69, 70, 72, 79, 80, 87, 89, 92, 98, 104, 105, 111, svi ovi na 500, 608, 609

Ovo je u slučaju da nema promene trasa, kada bismo i to rešavali u isto vreme bilo bi razlika.
odlično. Samo što niko u DJP-u nema mozga da se ovoga seti i da to uradi.
 
Било би добро ренумерисати линије, али како би се људи научили на то? И овако је систем информисања катастрофалан.
 
Ako su neke linije poznate pod istim brojem već 30, 40, neke i 50 godina zašto ih onda prenumerisati? Zar broj 79 po Dorćolu ili 45 po Zemunu i NBGu toliko smetaju?
 
80ih je već rađena velika renumeracija (gde je primera radi 14, koja je taj broj nosila još od doba zemunskog tramvaja, postala 84) pa su se ljudi navikli (a nije da su ih pitali).
 
Као неко ко је годинама фантазирао о ренумерацији линија морам признати да сам на крају дошао до закључка да је то потпуно тривијалан проблем у систему јавног превоза у Београду. Ренумерисање би значајно отежало сналажење хиљадама људи само да би се задовољиле перфекционистичке тенденције уредности нас саобраћајних залуђеника, да ето потези на папиру буду смислено сређени.

Просечног корисника апсолутно не интересује ни потез ни број линије, већ квалитет услуге. А у граду који нема метро, где је градска железница у распаду, где се трамваји избегавају "јер су спорији" (што је апсурд), где се разматра укидање тролејбуса као модерног електричног вида превоза и где има још стотине других проблема, ренумерација уопште није приоритет. Не кажем да је не треба потенцијално некад урадити и да не бих био задовољан да су нам бројеви уредни, само истичем да то није тема која дотиче 99% корисника јавног превоза.
 
80ih je već rađena velika renumeracija (gde je primera radi 14, koja je taj broj nosila još od doba zemunskog tramvaja, postala 84) pa su se ljudi navikli (a nije da su ih pitali).
I ajde odradi se renumeracija, 60% beograđana bude nezadovoljno i istu dožive kao još jednu Šapićevu zaj*banciju sa narodom.
 
Било би добро ренумерисати линије, али како би се људи научили на то? И овако је систем информисања катастрофалан.
Ако би 16 постала 116, 27 - 127, 33 - 133, итд. то би се лако усвојило у народу.

Ал наравно, ово је тривијално питање, као и нпр. колор шема, докле год немамо добро функционисање превоза, од исправности возила, преко поузданости, поштовања реда вожње, хигијене, безбедности самог превоза, до инфраструктуре као што су сама стајалишта и окретнице који су 90% нехуманих услова.
 
Хахаха ови из Секретаријата пукли скроз, убацили гомилу непостојећих линија.
1000014894.jpg
 
U Ripnju ne postoji nocni prevoz iz tog razloga zadnji polasci i sa Trosarine i sa Ceraka i iz Ripnja ka gradu su u 23 i 55. I to ne bi trebalo da ti bode oci nije nesto vau posle dvanest nocu biti odsecen od sveta.
Nije nešto vau ni to da 25 kilometra od centra Beograda ljudi umiru od za gradsko područje Beograda lakših slučajeva rešivih hitnom pomoći tipa infarkt. Zato što hitna pomoć ne-do-la-zi!

Jedna od glavnih karakteristika kvaliteta reda vožnje je njegov raspon od prvog do poslednjeg polaska, koja određuje kompletan kvalitet života. I ta udaljenija naselja su upravo daleko ugroženija, nego da Zvezdara i Novi Beograd ostanu bez noćnog prevoza.

Ako bi se skinulo par dnevnih za par noćnih polazaka, vrlo mnogo bi se poboljšao kvalitet života u jednom, recimo, Ripnju.
 
Rešenja za prenumeraciju uljeza (verovatno sam već slao ali evo reaktivirali smo diskusiju):

15 -> 85
16 -> 26
17 -> 37
18 -> 32
20 -> 34
25 -> 35
26 -> 36
26L -> 36L (ovde L bar ima smisla)
32 -> 203
32E -> 204
34 -> 46
35 -> 201
36 -> nešto sa L ili K
37 -> 57
43 -> 93
44 -> 57A
45 -> 78
46 -> 20
56L -> 56A
57 -> 57L
59 -> 43
63 -> 200
64 -> 34L
65 -> 73
66 -> 66L
70 -> 300
72 -> 612
73 -> 710
78 -> 45
79 -> 25
81L -> 81A
85 -> 90
87 -> 55L
89 -> 59
91 -> 541
92 -> 542
94 -> 44
104 -> 94
105 -> 97
105L -> 91
111 -> 99
501 -> 56L
503 -> 410
504 -> 44L
505 -> 48L
506 -> 47L
612 -> 86
EKO1 -> 66
EKO2 -> ???

Slobodni brojevi: 61, 62, 63, 64, 65, 69, 70, 72, 79, 80, 87, 89, 92, 98, 104, 105, 111, svi ovi na 500, 608, 609

Ovo je u slučaju da nema promene trasa, kada bismo i to rešavali u isto vreme bilo bi razlika.
Prema mome,ja bi samo 612 promenio u 86 jer ima smisla.
73 i nije prigradska jer ipak to je linija kojima su terminusi u predgradjima,a trasa im ide preko prometnog dela grada.Kao sto vazi i za 70.
104 ne bi menjao jer ipak iz periferije u odmah u gradsku okretnicu koja je bukv okretnica Bogoslovija za prigr linije i glavni presedacki deo.Pa zato po mome ima smisla.
za 72,91,92 mi se svidja promena.
ostalo bi ostavio sve na starom.
jedino sto bi dodao da linija 308 promeni u neki dvocifreni koji je slobodan.Jer ipak potez 300(gspov,pa i lastin(sada strelin)) je vise za Grocanski okrug.A 308 ne prolazi kroz Grocanski okrug.
 
Poslednja izmena:
Po toj logici ni 601, 610, 708 nisu prigradske.
Па и нису. Приградски превоз је на територији општина Младеновац, Сопот, Лазаревац, Обреновац, Барајево и Гроцка (само Ластин потез 300). Остало све спада у градски превоз.
 
Nije poenta bila u tome, već da je to kako je linija papirološki zavedena, danas ovako a sutra može da bude drukčije, kako kome odgovara i kako je neko nasađen u datom trenutku.​
 
Linija 405L je gradska linija, a druge lokalne linije koje svraćaju u Barajevo prigradske.

Linija 407L koja ima okretnicu u naselju koje pripada Barajevu je gradska linija.

Linija 408 koja saobraća i na teritoriji Sopota je gradska linija.

Linija 313 je prigradska, a 306 i 311 gradske, a sve opslužuju isto naselje, Leštane.

Linija 303 je gradska linija, a sve ostale linije u Vrčinu prigradske.

Linije 109 i 110 su gradske linije, a voze van teritorije Beograda. Isti slučaj je bio i sa linijom 711 dok je vozila za Šimanovce.

Linije 604 i 706E su gradske linije a voze do samih graničnih linija Beograda i drugih opština.​
 
Poslednja izmena:
Па и нису. Приградски превоз је на територији општина Младеновац, Сопот, Лазаревац, Обреновац, Барајево и Гроцка (само Ластин потез 300). Остало све спада у градски превоз.
Svakako da nisu, ali takođe nisu ni u istoj kategoriji kao 15, 41 itd.
 
Vrh