Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650176#p650176:1yhcjaur je napisao(la):
Дошљак » 19 Aug 2019 11:02 am[/url]":1yhcjaur]Уместо да једним ударцем средимо три проблема (клизиште, веза новог аутопута са градом и веза Обреновца са центром) одлучена је јефтинија варијанта која саобраћајно само компликује ситуацију.
Некога овде очигледно мрзи да броји више од три. А где је решавање безбедносног питања заштите од поплава? А где је побољшање услова пловности успоравањем реке на најбржем месту кроз Србију? А где је формирање целовитог туристичко-излетничко-рекреативног коридора од Београда све до Обреновца? А где је формирање најскупљег дела доњег строја за саобраћајно најповољнију пругу за Обреновац? А где је утицај на индуковану градњу, стамбене, пословне, индустријске и логистичке садржаје ван водоизворишта и на локацијама са приступом водном саобраћају, поред друма и пруге?

Још гора ствар је оно продужење Јурија Гагарина, преко зоне принудног слетања Аеродрома Никола Тесла.
 
Ето, има и више аргумената за трасу са друге стране Саве.
 
Ja imam informaciju da je upravo završena javna nabavka za cepanje parcela. E sad, može biti da je geometar koji je izabran za izradu katastarsko topografskog plana za izradu plana detaljne regulacije, ujedno tom javnom nabavkom dobio I pravo na izradu geodetskog elaborate za cepanje parcela posle usvajanja plana detaljne regulacije. Meni to izgleda kao jedan racionalan I domaćinski pristup. Ekonomski efikasan usput. Nadajmo se da je tako I da je to - to. Iz toga bi sledio uskoro zahtev za cepanje katastru, a to ćemo videti u narednom period koji je pred nama. ukoliko krene cepanje uskoro, to će biti naznaka pripreme za eksproprijaciju, a početak eksproprijacije će biti jasan znak da će gradnja krenuti izvesno, relativno brzo, u roku od recimo 6 meseci od dana početka eksproprijacije.
 
@Белка, то је све што сам за сада пронашао на сајту Дирекције. Наравно да се слажем са тобом око избора геометра тј. предузећа које ће радити те послове - израда катастарско топографског плана.

Што се тиче почетка радова на траси Сурчин-Нови Београд, она је планирана за почетак марта 2020.године. Значи до тада би трабало завршити све те послове око геодетских радова, цепања парцела и експропријације.
 
Koliko vam to obojici zvuči realno, iz iskustva do sada? Realno, Malo ili ni malo?
 
Ja se samo pitam koliko će semafora biti na ovoj magistrali dužine 7,9 km? Mislim da sam prebrojao tri? Iskreno čini mi se malo previše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667642#p667642:1c84shmh je napisao(la):
sev » 07 Окт 2019 09:50 pm[/url]":1c84shmh]Koliko vam to obojici zvuči realno, iz iskustva do sada? Realno, Malo ili ni malo?
Има и четврто, Веома реално. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667317#p667317:1270eao5 je napisao(la):
Гага » Pon Okt 07, 2019 3:28 am[/url]":1270eao5]@Белка, то је све што сам за сада пронашао на сајту Дирекције. Наравно да се слажем са тобом око избора геометра тј. предузећа које ће радити те послове - израда катастарско топографског плана.

Што се тиче почетка радова на траси Сурчин-Нови Београд, она је планирана за почетак марта 2020.године. Значи до тада би трабало завршити све те послове око геодетских радова, цепања парцела и експропријације.

U vezi sa tim koliko je realno da početkom marta 2020. krenu radovi, odgovor je dala Ministarka. Biće mart, ali 2021. godine.

"Mihajlović kaže i da se priprema gradnja prve deonice autoputa „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina i da ima dosta posla, kao i da se početak radova na toj deonici očekuje krajem 2020. ili početkom 2021. godine."

http://www.politika.rs/sr/clanak/438152 ... d-Beograda
 
Zašto vole ljudi da se "frljaju" terminima. Ovo neće biti auto-put već nastavak Vojvođanske sa semaforima.

Posla ima, ali u Katastru, a to je moglo da se radi i do sada, tj, barem 5 godina unazad.
 
Početak radova je po izdavanju građevinske dozvole. Tome prethode parcelacija I eksproprijacija. Parcelacija podrazumeva izradu geodetskog elaborate I njegovo sprovođenje u katastru (dakle donošenje rešenja kojim se cepaju parcele). Eksproprijacija podrazumeva donošenje desetina, tj stotina rešenja o eksproprijaciji (oduzimanju zemljišta) I zatim upis tih rešenja I prava na zemljištu u katastru na Grad Beograd. To se zove rešavanje imovinskopravnih odnosa. Zatim sledi procedura izdavanja građevinske dozvole I onda gradnja.

Inače, po Zakonu o planiranju I izgradnji ova procedura može biti zaobiđena, ako to nalaže hitnost javnog interesa za izgradnju, ali mislim da u ovom slučaju to neće biti primenjeno, osim ako neka od realizacije ovih faza ne zapne I otegne se, a hitnost izvođenja radova dobije na zamahu, onda se može desiti da se neka od ovih faza ubrza preskakanjem. Nadamo se da toga neće biti I da će sve ići po redu vožnje.

A tu je realno da radovi na izgradnji započnu početkom 2021. godine.
 
Inače mislim da je u nekim novinama bio tekst u kome je I director u Putevima Srbije ukazao da je realan rok za početak radova početak 2021. godine.
 
Koliko praktično traje taj proces cepanja parcele? Kako teče taj proces na primeru jednu parcele koja treba da se podeli na dve i onda deo iskoristi za novu saobraćajnicu?

Gde je usko grlo u tom procesu (ako je cena prihvatljiva i vlasnik pristane)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667771#p667771:pierdud8 je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 08, 2019 10:15 am[/url]":pierdud8]Zašto vole ljudi da se "frljaju" terminima. Ovo neće biti auto-put već nastavak Vojvođanske sa semaforima.

Posla ima, ali u Katastru, a to je moglo da se radi i do sada, tj, barem 5 godina unazad.
Kako ti zvuči: "Radi se rekonstrukcija 4 ulice , koje su u suštini jedna ulica od Kalemegdana do Vukovog spomenika" , a kako zvuči: "Radi se rekonstrukcija 4 bulevara u Beogradu"?
Kako ti zvuči: "Radi se produžetak Vojvođanske ulice na Novom Beogradu , sa nekoliko semaforizovanih raskrsnica , a koji je paralelan sa Vinogradskom ulicom" , a kako ti zvuči: "Radi se produžetak autoputa Miloš Veliki ka Novom Beogradu"?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667842#p667842:2dtg640b je napisao(la):
belka » 08 Oct 2019 12:20 pm[/url]":2dtg640b]Početak radova je po izdavanju građevinske dozvole. Tome prethode parcelacija I eksproprijacija. Parcelacija podrazumeva izradu geodetskog elaborate I njegovo sprovođenje u katastru (dakle donošenje rešenja kojim se cepaju parcele). Eksproprijacija podrazumeva donošenje desetina, tj stotina rešenja o eksproprijaciji (oduzimanju zemljišta) I zatim upis tih rešenja I prava na zemljištu u katastru na Grad Beograd. To se zove rešavanje imovinskopravnih odnosa. Zatim sledi procedura izdavanja građevinske dozvole I onda gradnja.

Inače, po Zakonu o planiranju I izgradnji ova procedura može biti zaobiđena, ako to nalaže hitnost javnog interesa za izgradnju, ali mislim da u ovom slučaju to neće biti primenjeno, osim ako neka od realizacije ovih faza ne zapne I otegne se, a hitnost izvođenja radova dobije na zamahu, onda se može desiti da se neka od ovih faza ubrza preskakanjem. Nadamo se da toga neće biti I da će sve ići po redu vožnje.

A tu je realno da radovi na izgradnji započnu početkom 2021. godine.
Belka, hvala ti na objašnjenju. Imamo sličnu situaciju na Zvezdari u Čingrijinoj ulici. Tu je 3.10.2019. od strane direkcije raspisan tender za preparcelizaciju (formiranje građevinskih parcela saobraćajnice) pozivajući se na Plan detaljne regulacije koji nije usvojen. Pomenuti plan detaljne je tek izložen na javnom uvidu, nije održana sednica komisije za planove niti je PDR usvojen.
Da li je to u skladu sa pozitivno-pravnim propisima? Izvinjavam se zbog skretanja sa teme.
 
Da, iako ne poznajući detaljno proceduru, moj osećaj je bio da teško mogu da krenu radovi pre početka 2021. zato sam i pitao. Gledao sam svojevremeno nešto tu, baš je veliki broj parcela, jako usitnjeno vlasništvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667845#p667845:ttiwmv0i je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 08, 2019 12:26 pm[/url]":ttiwmv0i]Koliko praktično traje taj proces cepanja parcele? Kako teče taj proces na primeru jednu parcele koja treba da se podeli na dve i onda deo iskoristi za novu saobraćajnicu?

Gde je usko grlo u tom procesu (ako je cena prihvatljiva i vlasnik pristane)?

Ja koliko se razumem u zakon, vlasnik mora da pristane na eksproprijaciju, odnosno ne može da odbije. Određuje se tržišna vrednost zemljišta ili nepokretnosti i dodaje na datu vrednost 20 posto što predstavlja odštetu, jer je vlasnik zakonski primoran da prihvati ponudu. I kod nas i svuda u svetu. Jedino što vlasnik može je da traži dodatno veštačenje procene ukoliko smatra da njegovo zemljište ili nepokretnost više vredi.

Usko grlo je birokartija, kao i svuda u svetu, koja mora da precizno odmeri delove zemljišta koji će se eksproprisati, potom procenitelji da obave svoj deo posla i na kraju odvajanje novca iz budžeta za to.

Glavni razlog zašto više desetina kapitalnih infrastrukturnih projekata u Bg-u stoji u fioci i čeka bolje dane je nespremnost vlasti da za eksproprijaciju izdvoji odgovarajući novac.

Priča da vlasnici zemljišta mogu duže da koče razvoj takvih projekata odbijanjem da prodaju svoju zemlju ili nepokretnosti je urbana legenda.
 
Rimljani bi bolje projektovali ovu saobraćajnicu.
Julijus Cezar se smeje kad vidi ovo krivudanje kroz pustu ravnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668022#p668022:2wazahvw je napisao(la):
spatiotecte » 08 Oct 2019 19:47[/url]":2wazahvw]Rimljani bi bolje projektovali ovu saobraćajnicu.
Julijus Cezar se smeje kad vidi ovo krivudanje kroz pustu ravnicu.

Е па Цезар лепо дође и каже тутањ и протера пут али не ми смо кме кме правна њања држава то је експропријација то косхта павица ијао
 
Mogao bi na mestu ulivanja J. Gagarina u tu novu magistralu da bude kruzni tok, a ne semafor.
 
Vucko, može da se radi I tako kako rade na Zvezdari. Ali čini mi se da oni samo rade vredno I da neće izabrani geometer vršiti cepanje tačnije izradu geodetskog elaborate pre usvajanja plana, dakle u smislu da ne gube vreme da geometer bude izabran po procedure javne nabavke te vrste usluga, I da čim plan stupi na snagu odmah odradi geodetski elaborate za cepanje. Jer moglo bi se desiti da radi naslepo, posle ulica bude 30 cm pomerena ulevo-udesno, šta je uradio? Cepaj pa ponovo, tako da taj njihov korak treba pozdraviti u svakom slučaju.

Astrodule, cepanje parcela može da traje npr 5 ili 7 ili 9 godina (dopiši broj po želji) ako tako želi Direkcija da radi parcelaciju, a može da traje I 2-3 meseca, opet ako tako želi Direkcija. Dakle, sve zavisi od naše vajne Direkcije. A ona opet zavisi od volje I naloga gradskih čelnika, znači Vesića. Dakle, ako Vesić kaže: hoću da parcele budu pocepane za 2 meseca, biće pocepane. Otprilike baš ovako kako sam napisao stvari funkcionišu I tako su funkcionisale zadnjih 29 godina (ako 1990. godinu uzmemo za nultu, pošto je pre toga bio komunizam). Hoću da kažem danas je volja Grada u rukama Vesića, pre toga je bila u rukama Malog, pre njega u rukama Djilasa, pre njega u rukama Bogdanovića, pre njega u rukama SPO-a, pre njega rukama Čovića I tako unazad do 1990. godine.
 
Tako sam i mislio. Gledaju se samo lični interesi.

Mene iskreno zanima, kad bi bilo volje, da li bi naše službe imale kapaciteta da sve to odrade bez nekih zagušenja.
 
Апсолутно. Нису ту у питању никакви лични интереси (мада има и тога). У питању је начин живота, веровали или не. Нерад, неред, хаос, опуштеност, блејање на послу, недостатак планирања, дезорганизација, немотивисаност, принцип лако ћемо или сутра ћемо, пауза, кафа, слободан дан, ручак, једна свеопшта за********* у једној области која захтева вредан, посвећен рад, озбиљно испланиран ред корака, одабир вредних, обучених људи који могу хируршки прецизно да сваку радњу одраде и реализују ред послова тако да се урбанистичко, имовинскоправно и катастарско стање поклопе и склопе само да дође директор и првом лопатом залије бетоном почетак радова.

И тако већ изгледа вековима, да не оптужујемо ове или оне. То смо и такви смо већином сви ми.
 
Е дај немој да ови моји "посипајући пепелом" постови загађују и блокирају тему, пишите нешто да тамбурамо мало...
 
Vrh