Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Isprobao juče u praksi do Valjeva i nazad. Izlazak iz Beograda (sa NBG) sjajan. Mislim da bi trebalo nešto uraditi sa pešačkim prelazima oko kružnog toka. Možda bi ih trebalo pomeriti 20-30m dalje jer je već sada previše kola i prave se zastoji i u kružnom toku zbog pešaka.

Povratak milina. Mislim da je ovo prva gradska saobraćajnica koja se direktno nastavlja na auto-put i super je osećaj kada ideš na NBG i samo cepaš pravo.

Semafori mi nisu smetali i čini mi se da možda i nisu loša stvar trenutno jer doziraju broj vozila u kružnom toku.

Nije mi jasno odakle toliko kamenčića uz desnu ivicu kolovoza celom dužinom od Miloša Velikog do kružnog toka. Sa obzirom da je tu i biciklistička staza, može da bude opasno po bicikliste. Doduše, niko (osim mene) nije vozio desnom trakom.

Oko 16:30 sam bio u Vojvođanskoj i zastoj je bio od Thulea do Bulevara heroja sa Košara. Čekali smo nepotrebno i tek će se sada shvatiti da je na tom poteu neophodno proširenje sa 2+2 na 3+3.

Polako se počinjem privikavati na panoramu Beograda iz ovog ugla. Do sada mi je najdraža slika pri povratku u Beograd bio pogled sa nizbrdice posle Kaluđerice, ali ovaj novi ugao preti da preuzme primat.
 
Isprobao juče u praksi do Valjeva i nazad. Izlazak iz Beograda (sa NBG) sjajan. Mislim da bi trebalo nešto uraditi sa pešačkim prelazima oko kružnog toka. Možda bi ih trebalo pomeriti 20-30m dalje jer je već sada previše kola i prave se zastoji i u kružnom toku zbog pešaka.

Povratak milina. Mislim da je ovo prva gradska saobraćajnica koja se direktno nastavlja na auto-put i super je osećaj kada ideš na NBG i samo cepaš pravo.

Semafori mi nisu smetali i čini mi se da možda i nisu loša stvar trenutno jer doziraju broj vozila u kružnom toku.

Nije mi jasno odakle toliko kamenčića uz desnu ivicu kolovoza celom dužinom od Miloša Velikog do kružnog toka. Sa obzirom da je tu i biciklistička staza, može da bude opasno po bicikliste. Doduše, niko (osim mene) nije vozio desnom trakom.

Oko 16:30 sam bio u Vojvođanskoj i zastoj je bio od Thulea do Bulevara heroja sa Košara. Čekali smo nepotrebno i tek će se sada shvatiti da je na tom poteu neophodno proširenje sa 2+2 na 3+3.

Polako se počinjem privikavati na panoramu Beograda iz ovog ugla. Do sada mi je najdraža slika pri povratku u Beograd bio pogled sa nizbrdice posle Kaluđerice, ali ovaj novi ugao preti da preuzme primat.
Za zastoje kod stanice Tošin bunar neće pomoći da prošire na 5+5. Samo me zanima koji um (iz ove ili bivše vlasti) je doneo odluku da je rešenje za sadašnju ulicu Heroja sa Košara do Nikole Dobrovića na stubovima preskupo za malu Srbiju i na taj način nepovratno sje*******ao saobraćaj u većem delu Novog Beograda. Kolone se na ovoj raskrsnici prave sa svih strana, od IMT-a, od studentskog grada, sa Bežanijske kose, od Omladinskih brigada. Posledično se krkljanac širi na sve okolne ulice. Slično je u Omladinskih brigada i svm ulicama koje ka njoj gravitiraju. Bar da su napravili velike kružne tokove na svim ukrštanjima Heroja sa Košara sa ostalim ulicama pa nekako i da može da se prođe, ovako je katastrofa. Kad god imam alternativu izbegavam ovaj potez.
 
Da ne bude da tražim veću represiju od države, ali mislim da je kontrola brzine veoma opravdana.
Ako voziš brzo, doviđenja.

Mislim da je greška što je duž cele saobraćajnice ograničenje brzine 80 km/h jer je totalno bezbedno da se vozi i do 100 km/h na delu saobraćajnice bez semafora. Saobraćajnica je van naselja tako da nema ni pešaka da istrčavaju na put, ima 3 trake i odbojnike odmah pored puta. Na kraju krajeva par puta sam prošao saobraćajnicom, i svi voze iznad ograničenja i bukvalno se pravi kolona kad neko u srednjoj traci vozi oko 80 km/h. Znači, ograničenje brzine od 80 km/h definitivno nije stavljeno zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju. Čini mi se da su drugi razlozi u pitanju, jer će ova trasa biti dobro mesto za saobraćajnu policiju da ispune dnevnu kvotu saobraćajnih kazni i da pune budžet preko leđa nas običnih građana.
 
Mislim da je greška što je duž cele saobraćajnice ograničenje brzine 80 km/h jer je totalno bezbedno da se vozi i do 100 km/h na delu saobraćajnice bez semafora. Saobraćajnica je van naselja tako da nema ni pešaka da istrčavaju na put, ima 3 trake i odbojnike odmah pored puta. Na kraju krajeva par puta sam prošao saobraćajnicom, i svi voze iznad ograničenja i bukvalno se pravi kolona kad neko u srednjoj traci vozi oko 80 km/h. Znači, ograničenje brzine od 80 km/h definitivno nije stavljeno zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju. Čini mi se da su drugi razlozi u pitanju, jer će ova trasa biti dobro mesto za saobraćajnu policiju da ispune dnevnu kvotu saobraćajnih kazni i da pune budžet preko leđa nas običnih građana.
Meni lično je i 80 problem u spoljnim trakama, zbog blizine ograde.
 
Da li naš zakon dozvoljava brzine iznad 80 na putu koji nije auto-put?
Iz glave bih rekao da ne, tako da mislim da možemo da prestanemo da diskutujemo o tome.
 
Da li naš zakon dozvoljava brzine iznad 80 na putu koji nije auto-put?
Iz glave bih rekao da ne, tako da mislim da možemo da prestanemo da diskutujemo o tome.
Пут резервисан само за моторна возила, краће мотопут, пут је на којем је дозвољено кретање искључиво моторних возила (мотоцикала, путничких возила, теретних возила и аутобуса) са прикључним возилима или без њих. Мотопут се обележава плавом или зеленом бојом у зависности од државе. На путоказима је позадина плаве или зелене боје ако се до одређеног места иде мотопутем. Почетак и крај мотопута се означава посебним саобраћајним знаковима. У Републици Србији је ограничење брзине на мотопуту 100 km/h, а најмања дозвољена брзина је 50km/h. У случају снега и леда на путу ограничење је дупло мање него у нормалним временским условима (што је пракса и на осталим врстама путева).

 
Da li naš zakon dozvoljava brzine iznad 80 na putu koji nije auto-put?
Iz glave bih rekao da ne, tako da mislim da možemo da prestanemo da diskutujemo o tome.

Mоже се знаком дозволити брзина већа од генералне за ту врсту пута. Баш се сећам питања: "Која је максимална дозвољена брзина" на тестовима за вожњу где је стајао знак уласка у насељено место и одмах након њега знак за максимално дозвољену брзину 80 км/ч. Тачан одговор је 80 км/ч. Тако је нпр. на деоници магистралног пута петља Мерошина на А1 - Мерошина била дозвољена максимална брзина 100 км/ч иако пут није категорисан као мотопут. Такође, имамо и примере где је у насељима дозвољена брзина 60 км/ч (СМТ у Земуну нпр.)


https://goo.gl/maps/mX2D7xXvenTpoYdd8

https://goo.gl/maps/jE4WvbsViak4HQWp6

Иначе, Словенија и Хрватска су када су на аутопуту подигле максималну брзину са 120 на 130 км/ч, исто су и урадиле на мотопутевима (100->110 км/ч) и путевима ван насељених места (80->90 км/ч). Не знам зашто код нас то није урађено. У Немачкој је чак дозвољена брзина ван насељених места 100 км/ч, с тим што они немају категорију мотопута. Негде се та категорија мотопута назива Dual Carriageway, нешто што рецимо врло нашироко постоји у Турској, тј. пут ван насељеног места са две коловозне траке. У Турској је за такве путеве ограничење 110 км/ч.
 
Poslednja izmena od urednika:
Jasno. Hvala.

Ne smemo zaboraviti da se zakoni ne prave po dobrim vozačima, nego se moraju prilagođavati lošim vozačima.

Loš vozač neće bezbedno voziti 100km/h na ovoj deonici, dok će to iskusnijim (tj. dobrim) biti normalna brzina za ovakvu saobraćajnicu.
 
Mozda smo prevideli i cinjenicu da na ovoj saobracajnici nema zastitnih ograda kao na autoputu (one pletene ograde), da moze bilo koja zivotinja nesmetano da uleti na put. Pri brzini vecoj od 100 km/h, ishod moze biti fatalan...
Verovatno su se i time izmedju ostalog rukovodili kada su osmisljavali ogranicavanje brzine na ovoj saobracajnici.
 
Mozda smo prevideli i cinjenicu da na ovoj saobracajnici nema zastitnih ograda kao na autoputu (one pletene ograde), da moze bilo koja zivotinja nesmetano da uleti na put. Pri brzini vecoj od 100 km/h, ishod moze biti fatalan...
Verovatno su se i time izmedju ostalog rukovodili kada su osmisljavali ogranicavanje brzine na ovoj saobracajnici.

Neko je pisao ovde na temi pre par meseci o tim žičanim ogradama, navodno je razlog zašto nisu stavljene jer se planira da ovo bude naseljeni deo grada.

Verovatno samo izmišljotina kako bi se uštedelo, a moguće i da su plaćene a nisu postavljene, ne bi me čudilo.
 
Kakve crne zivotinje,pa nije to neka zabit,nego ravnica nadomak grada.Pa cak i onaj pojas uz Savu,koji je sumovit,je u stvari gusto naseljen.Nema tu nekih vecih zivotinja koje bi mogle da prave problem.Mozda neki zec ili slicno.

A naravno da su ostavili nadvoznjak za poljoprivredu,pa nece taj komplet deo od prvih zgrada do stadiona da bude izgradjen odmah sutra,ogromno je to parce zemlje,jos ce se tu sejati i znjati godinama.A posto ce to sada postati atraktivan deo grada,brzo ce se tu izgraditi svasta.
 
Kakve crne zivotinje,pa nije to neka zabit,nego ravnica nadomak grada.Pa cak i onaj pojas uz Savu,koji je sumovit,je u stvari gusto naseljen.Nema tu nekih vecih zivotinja koje bi mogle da prave problem.Mozda neki zec ili slicno.

A naravno da su ostavili nadvoznjak za poljoprivredu,pa nece taj komplet deo od prvih zgrada do stadiona da bude izgradjen odmah sutra,ogromno je to parce zemlje,jos ce se tu sejati i znjati godinama.A posto ce to sada postati atraktivan deo grada,brzo ce se tu izgraditi svasta.
Ima pasa koliko hoćeš.
 
Планирају да буде насељени део града, а поставили су надвожњак за пољопривредну механизацију... 🤪
Lako mu se promeni namena.
Danas-sutra može da služi kao saobraćajnica između dva naselja. Samo ne znam da li na njemu ima mesta za 1+1.
 
Могли су и тунел да направе - сутра може да послужи за нешто. :LOL:
 
Пар фотографија од протекле недеље.

7E4A03EC-3FE1-451C-A18D-15A808997D08.jpeg


AFAC711C-5E48-4697-A7BA-22B33BBBEF9E.jpeg
 
Vrh