Šta je novo?

Grad Morava

Kada izmenjam po padezima nekako mi je zvucnije i tradicionalnije da se zove "Morava Grad", a ne "Grad Morava" , tako sto ce "Morava" uvek biti u nominativu tj. nepromenjena imenica, a "Grad" deo koji ce se menjati po padezima.
np: Iz Morava Grada, U Morava Gradu, Hej Morava Grade, Sa Morava Gradom, moravagradski ... kao np. "Mrkonjic Grad". "Grad Morava" zvuci previse administrativno, da ne kazem vestacki. Sem ako ne promene na eng. "Morava City" ...

Elem, u slucaju da stvarno dodje do spajanja ova tri grada, onda bi administrativni centar trebao biti Cuprija, zato sto je kompromisno, u sredini je, najmanja je opstina, paracinci nece da se naljute...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412203#p412203:2zsqb5h1 je napisao(la):
Гага » Sun Oct 23, 2016 2:59 am[/url]":2zsqb5h1]@Пендолино, био сам у Ћуприји сад у среду-19.октобра о.г. и право од наплатне рампе тј. кружног тока смо прошли кроз центар варошице. Када ће се средити она зграда модне куће "22 децембар" ? Сад је баш право ругло !

https://www.google.rs/maps/@43.9336772, ... 6656?hl=sr
Do rata 1999. je bila trgovina. Prvo je bila "modna kuća" firme 22. decembar iz Kragujevca. Kad je devedesetih ta firma pukla oni su je izdelili na štandove i izdavali kao mini tržni centar, ali su i dalje bile samo "modne" radnje, samo sada sa švercovanom robom. Za vreme rata je neznatno stradala, ali gazde nisu imale para da je zakrpe pa je ostala napuštena do danas. Pre petnaestak godina firma je dala Poreskoj upravi na ime poreza.
Poreznici su više puta neuspešno pokušavali da je prodaju, po nerealnim cenama. Opština je zastaklila prizemlje zbog estetike a i kako bi sprečila narkomane da ulaze.

U sva tri grada imaš takve zgrade. U Jagodini takođe u strogom centru su robna kuća Beograd i hotel Jagodina, koje sada pokušavaju da stave u funkciju.
U Paraćinu je bilo gradilište proširenja tržnog centra, takođe u samom centru, kao i robna kuća Beograd. Sada u njoj kinezi, a gradilište je raščišćeno i na tom mestu podignuta poslovno-stambena zgrada.
Kao što se vidi na slici koju podelio, u Ćupriji pored pomenute zgrade problem je i u starom Merkatoru, gde radi samo prizemlje kao i u Domu JNA koji stoji napušten od 1999. (dom je skroz levo a Merkator desno)
Mnogo veći problem je ruševina kasarne u Ćupriji koja, iako je pretrpela ogromna razaranja tokom bombardovanja, stoji izbušena i prazna.
 
Moze li fotka merkatora tog u cupriji sto opstina ne preuzme dom vojske pa uredi za centar za kulturu ili neku drugu ustnovu kojoj fali prosotra
 
Može. Sutra idem u Ćupriju.

Mislim da su pre rata postojala samo ta dva Merkatora u Srbiji (NBG i ovaj), Izuzetno solidno građena zgrada, mislim da ima oko 8.000m². A lepo se vidi i na Google Streat View, kad uđeš na Gagin link, pa ideš desno.
 
Hvala pogeldao svejdno naprvi koju forku kad budes vec dolje ima prilican napustenih zapustenih objekata za jedno malo mjesto
 
Хвала Пендолино на детаљном одговору :kk: . Укњижен плусићћћ.
За Параћин сам знао за те зграде, али за ове у Ћуприји, па и Јагодини, нисма знао да је било тих проблема.
Што каже Директор, чекамо твоје слике.
 
iz centra
file.php

U skoro svakom manjem ili srednjem gradu u Srbiji postoji ovakva ili slicna stambena zgrada koje je podignuta u najuzem centru grada, odmah pored glavnih administracija, traznice, crkve. Tada je bila namera da se podigne (malo)gradjanski mentalitet, ali danas stanarima zasta nije mesto da zive na tim lokacijama.
 
^
ta kocka je deo zgrade na slici. Građena je krajem šezdesetih, klasična kartonka,od prefabrikovanih elemenata. Ima nekoliko stambenih ulaza, a u uglu je hotel Ravno i ka ulici (u "ge") je robna kuća.

Što se tiče robne kuće, na donjoj etaži su izdeljene prodavnice sa sve tri strane, a gore su kinezi. Sve je izdato. Inače, urađena je u formi staklo-metal, a kasnije je urađena ova ekstremno ružna i glupa fasada, koja je postala farma golubova. Kad prođeš ispod smrdi na kokošinjac.
Tokom rata 1999. je taj hotel gađan ali je, na sreću, raketa podbacila i udarila 10m iza.

Evo još jedne zanimljivosti. Kad je Tito dolazio u Ćupriju sedamdesetih lokalne vlasti su tadašnji parking u centru pretvorile u trg tako što su preko betona uradili mermer, kako bi najveći sin naših naroda i narodnosti mogao komotno da održi govor. Taj mermer je trajao do pre koju godinu, a trajao bi i duže da ga majmuni nisu gazili kamionima devedesetih.

...možemo ovako za svaku zgradu, ali bi trebali malo da "zakačimo" i jagodinu i Paraćin. Obećavam slike i odatle uskoro.
 
evo kako ta stara robna kuća izgleda danas (pre neki dan rano ujutro)




A evo i jednog starog teksta, čisto da se podsetimo kako mi Srbi volimo bajke.


Most na Moravi napunio osam decenija

Anita Đukić | 06. 11. 2010

Ćuprija - Most na Velikoj Moravi, glavna veza Jagodine i Ćuprije, nekada korišćen za železnički saobraćaj, izgrađen je pre 80 godina i dotrajao je. Za njegovu obnovu i izgradnju novog železničkog mosta na Velikoj Moravi potrebno je oko 20 miliona evra.

wYJktkpTURBXy9lZDBhOTU4Y2VmMDliYzU2MzgzOTU5ODY0MmFhZGM1Ni5qcGeTlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCw5UH2TIvcHVsc2Ntcy9NREFfLzFkNzRjYjQxNzA1OTUwNDM2NjI5Y2FiZDYwNmY1MGY2LnBuZwfCAA

Umesto starog mosta, trebalo bi da bude izgrađen novi sa četiri saobraćajne trake


Sem što je već odavno dotrajao zbog godina, most na Velikoj Moravi je često i uzrok velikih saobraćajnih gužvi, zbog slabe propusne moći. Kako je ovo jedna od najvažnijih saobraćajnica koja povezuje tri grada, nadležni najavljuju da će njegova obnova biti među prioritetima.

- Najveća investicija sledeće godine u Ćupriji i ovom delu Srbije, vredna, prema slobodnim procenama, preko 20 miliona evra, biće izgradnja putnog i železničkog mosta na Velikoj Moravi, na regionalnom putnom pravcu između Jagodine i Ćuprije, kao i izgradnja oko 25 kilometara regionalnih i lokalnih putnih pravaca - rekao je posle sastanka sa direktorom „Puteva Srbije” Zoranom Drobnjakom načelnik Pomoravskog okruga Goran Milosavljević. Razmatraju se dva scenarija – obnova postojećeg putnog mosta, koji je izgrađen pre osam decenija, ili izgradnja novog mosta.

- Reč je ogromnoj investiciji, jer most je načet zubom vremena i njegov kapacitet propuštanja vozila opterećuje i sputava razvoj tri grada: Jagodine, Ćuprije i Paraćina, koji gravitiraju ka njemu. Predlažem da se opredelimo za izgradnju novog mosta sa četiri trake za putnički i teretni saobraćaj, a da sredstva tokom sledeće godine obezbedimo iz evropskih fondova. Sanacija postojećeg mosta ne može da obezbedi bolji protok saobraćaja, tako je neophodan novi most - najavio je Drobnjak. Prema najavama nadležnih, pored novog mosta, trebalo bi da bude obnovljena jedna od najprometnijih ulica koja vodi ka Paraćinu. Ta ulica, koja prolazi celom dužinom Ćuprije, trebalo bi da bude proširena i da dobije nove trotoare.

Kod Ćuprije na Velikoj Moravi u toku je realizacija ispravljanja pravca međunarodne pruge na Koridoru 10, u okviru koje se gradi novi železnički most, čija izgradnja košta 10 miliona evra. Sledeće godine sa Drobnjakom je dogovoreno da „Putevi Srbije” obave kompletnu rekonstrukciju glavne ulice i trotoara u Ćupriji, od ulaza iz pravca Paraćina do mosta na Velikoj Moravi, u dužini od četiri kilometra, zatim...

http://www.blic.rs/vesti/srbija/most-na-moravi-napunio-osam-decenija/3ve8049
 
Pretpostavljam da most novi izgradili nisu
Sto se fasade robne kuce tice trebalo bi je oprati ofarbati i staviti zicu protiv golubova mozda i mrezu
 
Železnički most je konačno, posle svih peripetija, urađen i u funkciji, tako da je stara pruga preko Jovca i starog mosta demontirana.
Na novoj pruzi, u zoni Mijatovca, su odrađeni jedan nadvožnjak i jedan podvožnjak.
E sad Srbija:
- pruga još uvek nije potpuno završena, tako da je sada Vmax=100km/h iako je izgrađena za 160km/h
- podvožnjak, koji vodi u severni deo Mijatovca, je nizak tako da viša vozila ne mogu da prođu
- nadvožnjak na glavnom putu je dobar, ali je kolovoz izveden "na dve vode" tako da se lako gubi kontrola ako voziš brzo, što se i desilo pre neki danhttp://www.blic.rs/vesti/hronika/nesreca-na-putu-jagodina-cuprija-tesko-povredene-dve-zene/v066lxj
- nakon demonstracija i blokada puta nadležni su odobrili priključenje slepog creva koje ostalo odsecanjem starog puta. Ta raskrsnica je krajnje nebezbedna i nepregledna.

Drumski most jeste železnički ali je u Ćupriju iz Beča došao kao nov 1923. kada je i montiran na putu. Ima po Srbiji više istih takvih mostova.
Do osamdesetih je imao drvene pragove po koji je tekao saobraćaj. Nakon rekonstrukcije urađena je armirano-betonska podloga preko koje je asfaltirano, urađeni su i trotoari sa obe strane mosta, a dobio je i ovu karakterističnu žutu boju i rasvetu. Ove godine je sanirana podloga i asfalt.
Most nije u lošem stanju samo je ogroman problem u njegovoj širini, jer se dva teretna vozila ili autobusa ne mogu mimoići.
Definitivno će morati nešto da urade. Najbolje rešenje je nov most u zoni ušća reke Ravanice gde su nekada bili rimski i turski mostovi.
Tako bi se saobraćaj odveo malo dalje od centra jer ulice teško mogu da prime više saobraćaja nego što ga ima danas.
Naravno, sasvim dovoljno bi bilo 1+1, uz uslov da ostane i stari most na kome bi se zabranio saobraćaj širim vozilima u jednom pravcu.

A fasada stare RK je, kao što sam napisao teška budalaština. Naime ispod nje još uvek stoji fora staklo-metal a ona je odrađena preko, tako da je između golubovima toplo. To treba razvaliti i uraditi novo.
 
A kakve to veze ima sa Morava Gradom?
To je tema za "Modernizaciju železnica".
 
Jedino činjenica da pruga još uvek nije gotova i verovatno nikad i neće biti ima veze sa železnicom. Problemi koji nastaju prolaskom železničke infrastrukture kroz neko naselje imaju veze samo sa tim naseljem. Prolaziće vozovi tom prugom bez problema iako je podvožnjak nizak, a nadvožnjak klizav, kao što su prolazili preko rampe kada se čekalo i po pola sata.
 
Novi most povezaće tri grada na Velikoj Moravi

Ćuprija -- Gvozdeni most na Velikoj Moravi u Ćupriji, na regionalnom putu Jagodina - Ćuprija - Paraćin, izgrađen pre 86 godina, postao je usko grlo za saobraćaj.
Osim toga, prepreka je razvoju Ćuprije i Pomoravlja, zbog čega se planira izgradnja novog mosta.

"Na projektu novog mosta radimo zajedno opština, Vlada i Putevi Srbije i planiramo da bude izgrađen na mestu starog rimskog mosta. Konačnu reč gde će biti izgrađen, gde je najbolje mesto za novi most, daće struka, mostograditelji i saobraćajni inženjeri", rekao je predsednik opštine Ćuprija Ninoslav Erić.
Novi most biće veliki projekat za povezivanje gradova Pomoravlja: Jagodine, Ćuprije i Paraćina i očekuje se da će njegova izgradnja početi ove godine, objasnio je Erić na konferenciji za novinare.
On je dodao da će sadašnji most, na kome se teško mimoilaze kamioni i autobusi, biti zadržan kao pešačka zona i turistička atrakcija.
Erić nije mogao da kaže koliko bi koštala izgradnja novog mosta, "dok se ne urade projekti, izmeni detaljni plan regulacije i drugi poslovi neophodni za početak gradnje".
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=01&dd=05&nav_id=1217314

Pisati da je usko grlo most koji ima samo jednu i po traku u oba pravca, sa preko 10000 vozila dnevno? Ma ne :mrgreen:
Zli jezici kažu da je stari u jako lošem stanju.

Ipak , najsmešnije što kažu da počinju ove godine, a nemaju ni idejni projekat niti su krenuli sa otkupom zemljišta.
 
Uobičajena scena sa gore pomenutog mosta, slikano jutros. Lokalni likovi znaju za foru, ali kad naleti neko sa strane i ne pomisli da toliko uzak.

Izvor Facebook
 
Bio sam danas u tom kraju, ali nisam se setio da slikam.
Stari most je asfaltiran što je dobro, ali ljudi voze brzo pa me jedan lokalac prekretao na samom mostu?!
od novog ništa
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LlPemxJqooQ[/youtube]
Noću šljašti u raznim bojama

Na ulazu u Ćupriju sutra se otkriva spomenik caru Lazaru
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qB1sbIIfVPQ[/youtube]

i otvara renovirani stadion
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cUcu6I3PKts[/youtube]

Što se izbora tiče, SNS razbio sa 70+% ali je izlaznost bila mala.
 
A evo i bajke o uređenju centra Ćuprije:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_eI5zy6i9Mg[/youtube]

bogami, svačega ima po internetu.
 
Nadam se da će u nekoj doglednoj budućnosti dograditi tribinu duž staze od 100 metara.
 
evo novih slika centra Ćuprije sa FB. Autor je inače dipl. ing. saobraćaja
466352524_9350341558310664_2333814845379719514_n.jpg

466401035_9350344851643668_7929477322554759878_n.jpg

466356898_9350343998310420_3245752593693045_n.jpg

466668156_9350342311643922_6471346544632905457_n.jpg



Možda je lepo, ali ovo napredno rešenje zatvaranja dela ulice cara Lazara je vrlo loše, jer ne postoji adekvatna alternativa.

Ovaj kineski centar "Novi vek" je zapravo stari Merkator jedini u Srbiji sem onog na NBG.
 
"Моравград" (боље звучи) треба просто дићи код Сталаћа, на ушћу. Логичније, и прикладније.
 
evo novih slika centra Ćuprije sa FB. Autor je inače dipl. ing. saobraćaja
466352524_9350341558310664_2333814845379719514_n.jpg

466401035_9350344851643668_7929477322554759878_n.jpg

466356898_9350343998310420_3245752593693045_n.jpg

466668156_9350342311643922_6471346544632905457_n.jpg



Možda je lepo, ali ovo napredno rešenje zatvaranja dela ulice cara Lazara je vrlo loše, jer ne postoji adekvatna alternativa.

Ovaj kineski centar "Novi vek" je zapravo stari Merkator jedini u Srbiji sem onog na NBG.
Bio sam skoro, jako lepo je ispalo
Cuprija je polako postala lepsa od Jagodina. Kontrast izmedju ovih radova u centru Cuprije i onih nedavnih u centru Jagodine je bas drastican, stoput lepse je ispalo ovo u Cupriji
 
Vrh