Most na Moravi napunio osam decenija
Anita Đukić | 06. 11.
2010
Ćuprija - Most na Velikoj Moravi, glavna veza Jagodine i Ćuprije, nekada korišćen za železnički saobraćaj, izgrađen je pre 80 godina i dotrajao je. Za njegovu obnovu i izgradnju novog železničkog mosta na Velikoj Moravi potrebno je oko 20 miliona evra.
Umesto starog mosta, trebalo bi da bude izgrađen novi sa četiri saobraćajne trake
Sem što je već odavno dotrajao zbog godina, most na Velikoj Moravi je često i uzrok velikih saobraćajnih gužvi, zbog slabe propusne moći. Kako je ovo jedna od najvažnijih saobraćajnica koja povezuje tri grada, nadležni najavljuju da će njegova obnova biti među prioritetima.
- Najveća investicija sledeće godine u Ćupriji i ovom delu Srbije, vredna, prema slobodnim procenama, preko 20 miliona evra, biće izgradnja putnog i železničkog mosta na Velikoj Moravi, na regionalnom putnom pravcu između Jagodine i Ćuprije, kao i izgradnja oko 25 kilometara regionalnih i lokalnih putnih pravaca - rekao je posle sastanka sa direktorom „Puteva Srbije” Zoranom Drobnjakom načelnik Pomoravskog okruga Goran Milosavljević. Razmatraju se dva scenarija – obnova postojećeg putnog mosta, koji je izgrađen pre osam decenija, ili izgradnja novog mosta.
- Reč je ogromnoj investiciji, jer most je načet zubom vremena i njegov kapacitet propuštanja vozila opterećuje i sputava razvoj tri grada: Jagodine, Ćuprije i Paraćina, koji gravitiraju ka njemu. Predlažem da se opredelimo za izgradnju novog mosta sa četiri trake za putnički i teretni saobraćaj, a da sredstva tokom sledeće godine obezbedimo iz evropskih fondova. Sanacija postojećeg mosta ne može da obezbedi bolji protok saobraćaja, tako je neophodan novi most - najavio je Drobnjak. Prema najavama nadležnih, pored novog mosta, trebalo bi da bude obnovljena jedna od najprometnijih ulica koja vodi ka Paraćinu. Ta ulica, koja prolazi celom dužinom Ćuprije, trebalo bi da bude proširena i da dobije nove trotoare.
Kod Ćuprije na Velikoj Moravi u toku je realizacija ispravljanja pravca međunarodne pruge na Koridoru 10, u okviru koje se gradi novi železnički most, čija izgradnja košta 10 miliona evra. Sledeće godine sa Drobnjakom je dogovoreno da „Putevi Srbije” obave kompletnu rekonstrukciju glavne ulice i trotoara u Ćupriji, od ulaza iz pravca Paraćina do mosta na Velikoj Moravi, u dužini od četiri kilometra, zatim...
http://www.blic.rs/vesti/srbija/most-na-moravi-napunio-osam-decenija/3ve8049