Šta je novo?

Glavna ulica (Zemun)

Елитни део? Јел знаш како изгледа такси станица и тротоар код Општине и у каквом је стању коловоз у Омладинских бригада код и прекопута Општине био годинама пре него што су одлучили да га најзад среде? Такође, у Омладинских бригада је само мењан асфалт на коловозу, нису мењали све инсталације као у Главној.
 
Čuo sam interesantnu teoriju od taksiste neki dan. Vlast presporim rekonstrukcijama kažnjava delove grada koji glasaju za opoziciju.
Ја имам утисак да у последње време брзо изведу радове у деловима града где је већина грађана опозиционо настројена, док у Земуну, Звездари и другим радикалско-напредњачким упориштима могу да одлажу проширења и реконструкције најбитнијих саобраћајница, а и када започну нешто онда максимално одуговлаче као сад у Главној. Можда ће 90 посто центра Земуна због овог фијаска гласати за опозицију, али зато ће 60 посто Земуна ван централног дела гласати за власт. Такође, много је лакше приватној грађевинској фирми (у овом случају Штрабаг) да одуговлачи са радовима, а кад радове изводи неко градско предузеће довољно је да се више грађана пожали на спорост радова преко Беокома и радови би морали да се убрзају.
 
Omladinskih brigada pokazuje ko je prioritet - vozači privatnih motornih vozila. Iako sve vlasti uporno ponavljaju da su prioritet - pešaci, biciklisti, javni prevoz, mnoge rekonstrukcije pokazuju da su bitni samo automobili.
 
Ispod Glavne ulice i duž nje, u nepoznatoj dužini, postoji veliki tunel. Opis i plan na:

 
Ипак не раде и недељом као што су најавили

EBB22612-84B8-49F2-9D62-67B6DAB6A27B.jpeg
97EFB80F-B571-4E33-9DEB-2684E289C41D.jpeg
ED7E1E80-E658-4856-A9F5-D4F1B0804D96.jpeg
77F564C3-DA8E-4A51-B4EA-84E46263AD8B.jpeg
 
,, ... koji je tehnički snimljen i ostaće na istom mestu... ,,

Koliko reči za ništa 😂
 
Kada postavljate fotografije (množina), lupite space između svake fotografije, da može da se vidio čemu se radi. Ovako zna ponekad i pogrešno da se protumači.
 
"U Zavodu za zaštitu spomenika kulture Beograda smatraju da je reč o kanalu starog kolektora, izgrađenom krajem 19. veka od cigle savremenog formata."

Nije u pitanju kolektor. I cigle i malter su savršeno čisti i neuprljani, kao da ih je neko juče doneo iz fabrike. Tu čak ni čista voda nije tekla, a kamoli kanalizacija. Da je bio kanal za kišnicu, bilo bi mahovine i gljivica. A da je proticala kanalizacija, i cigle i malter bi bili crni i masni. Video sam stare Austrijske kanalizacione kanale po Zemunu, to je nešto što se prepoznaje iz daleka. Nema šanse da bilo kome ne bude jasno da gleda kanalizaciju kad vidi kanal od cigli koji je stvarno korišćen za to. Dakle to nije "kolektor", a nije ni "lagum" u smislu hladne ostave za hranu. Nema smisla praviti ostavu za hranu, od svih mesta baš ispod ispod sredine glavne ulice (?), a ne ispod svoje zgrade ili na svom privatnom zemljištu. To je apsurd, a uostalom ne bi ni bilo dozvoljeno, bilo u vreme Austrijske, Hrvatske ili Srpske vlasti.

Ne, to je veoma dobro i kvalitetno pravljen prolaz za ljude. Pogotovo uzevši u obzir relativno veliki širinu i visinu koja omogućuje komotno hodanje kroz tunel (a ne kolektor). To nije nešto što se pravi u tolikim dimenzijama ako nije neophodno. Niko ne voli da ručno kopa i zatim zida uzalud više nego što je minimalno potrebno. Moje trenutne pretpostavke su neka vrsta bezbednog i tajnog prolaza za vojsku, siguran put za evakuaciju u slučaju vanrednih okolnosti u hotelu Central (požar, napad, rušenje zgrade), zaštićena podzemna trasa za neke cevi ili kablove, podzemni prolaz za unošenje robe ili ogreva u podrum Hotela Central tako da istovar bude dalje od hotela (da se ne bi uznemiravali VIP gosti? ... ali, opet, zašto to ne raditi u zaklonjenom delu dvorišta?) ... itd. Teško je biti siguran dok se ne otkopa ostatak tunela pošto mu ovde nije kraj, ali je ipak malo verovatno da je "kolektor".

U svakom slučaju ovaj tunel je skup, amibiciozno i kvalitetno rađen, i važniji nego što po ovakvom mišljenju ispada. Nije u pitanju neka zakopana instalacija, nego prostor koji su ljudi aktivno koristili i zato ne treba da ima bitno manju zaštitu i značaj u istoriji Glavne ulice od drugih prostora napravljenih u istu tu svrhu.

 
Poslednja izmena:
@solecar Kada dodajem kroz browser preko telefona iskreno ne mogu ništa da menjam. Samo insert image i post kasnije. Tekst iznad, ali ne izmedju slika.

Na raskrsnici kod pinokia vredno od jutros. Stigao kamen za trotoar, raskopan trotoar tu.

Glavna skinuli asfalt jos jedno 100 metara, do kuće Jovana Subotica.
20230803_081926.jpg
20230803_081857.jpg
20230803_080545.jpg
20230803_080557.jpg
20230803_080528.jpg
20230803_080521.jpg
20230803_080515.jpg
20230803_080810.jpg
 
Ja zaista ne mogu da verujem kakvi dunsteri ovde ovaj Grad. Kao što znamo raskrsnica na početku Glavne je već nedeljama pod radovima. Jedini način da se dođe do Dunava je kroz unutarblokovske saobraćajnice. E sad, vidi se da tu niko od nadležnih nikada nije prolazio ili (još gore) ih zastole bojko,

Naime, označene ulice (zelene) jesu dovoljno široke da se vozila normalno mimoilaze. Ali, tu se nalaze i kontejneri, a i ljudi parkiraju tu jer realno nema dovoljno regularnih mesta.

Mogli su barem kontejnere da premeste, ali ne, ništa nije urađeno i tako je već nedeljama. Šta je realno još moglo da se uradi? Pa mogli su da naprave privremena parking mesta na zelenim površinama. Imamo primer u Bloku 34 gde su bukvalno za jedan dan nasuli onaj reciklirani asfalt par dana pred izbore i tako napravili 50-ak parking mesta. Taman dovoljno da se strogo zabrani (i kažnjava) parkiranje na trasi alternativnih pravaca.

zemun alternative.jpg
 
@astrodule, тако је већ неких месец дана, и потпуно сам сигуран да се неће променити све док не заврше раскрсницу коју си обележио. До овог дела Дунава из Карађорђеве је јако споро а и напето. Генерално може да се приђе и "одозго" тако што ћеш обићи центар Земуна са леве стране нпр Немањином. Пракса ми је показала да ћеш туда мање ударити у гужвањац.
 
Svaki pritrajan parking u bg je trajan vidi onaj privremeni u parku usce jos ga nisu uklonili a stavili ga dok se gradila druga kula usce
 
Vrh