Dok su se novine kupovale, interes vlasnika je bio da njihova mušterija, onaj ko kupuje novine, bude zadovoljna informisanjem.
Sada, kad se novine izdržavaju reklamama, interes vlasnika je da se na "vest" klikne što više puta, dakle da vas što bolje prevare, a mušterije su im oglašavači, a ne vi. Vi ste samo "žrtva" tobožnjeg informisanja, pošto im informisanje više nije primarni cilj, i nemate nikakve druge veze sa proizvođačem i potrošačem ovog "proizvoda". Takozvane "novine", sada mediji, su trenutno u biznisu psihološke manipulacije ljudima i nemaju previše veze sa informacionom delatnošću. Onog trenutka kad bilo šta postane "besplatno", gubi se pravo da se za uzvrat traži bilo koja vrednost. To je gvozdeni zakon: nema ničega što je besplatno. Jer bez kupovine - prodaje nema razmene vrednosti koja omogućuje da se to uopšte napravi, da postoji u obliku koji je prilagođen VAMA. Cela tobožnja ekonomija besplatnog, pre svega na Internetu, je velika prevara koja već i u teorijskom smislu funkcioniše samo zato što eksploatiše mali nivo prosečnog obrazovanja naroda. Inače bi ste platili ono što trošite jer se samo tako može kontrolisati rezultujući proizvod i ekvivalentnost vrednosti razmene. Ako nešto izgleda besplatno, jednostavno niste dobili ono što mislite da jeste ili ne znate pravu vrednost onoga što ste dali.