Šta je novo?

Expo 2027

Gledam malo statistiku Kazahstana i aerodroma u Astani.

Uporedna godina je 2016. dok je Expo održan 2017.

Number of tourists at accommodation places - TOTAL koji čine naredne dve stavke
2016 - 4,217,782
2017 - 5,279,406
Izvor: https://old.stat.gov.kz/api/getFile/?docId=ESTAT099434

Number of arrived tourists (non-residents) served for the inbound tourism
2016 - 722,515
2017 - 891,911
Izvor: https://old.stat.gov.kz/api/getFile/?docId=ESTAT099438

Number of arrived tourists (residents) served for the domestic tourism
2016 - 3,495,267
2017 - 4,387,495
Izvor: https://old.stat.gov.kz/api/getFile/?docId=ESTAT099437

Aerodrom u Astani:
2016 - 3,452,714 putnika
2017 - 4,294,145 putnika
 
Tesko da ce biti 3 miliona ili koliko oni vec pricaju ali neminovno je da ce kod nas biti bitno vise nego u Astani. U Evropi smo, lakse je i jeftinije doci, blizi smo i bolje povezani sa svetom. Beograd je generalno interesantan turistima kao neki mini Berlin plus relativno nepoznat. Mislim i da ce investirati dosta novca u marketing po celom svetu.

Nadam se da ce ovo dobro uraditi mada realnost me demantuje. U svakom slucaju treba da radimo na imidzu koji se gradi polako i jos nam je unisten od 90ih.

Gledao sam neki dokumentarac vezano za Katar i razloge za njihovo podmicivanje da dobiju svetsko prvenstvo u fudbalu i jedna od bitnijih poenti je bila gradnja imidza koja se indirektno preliva naravno na turizam ali i na podizanje politickog i kulturoloskog uticaja globalno.
 
ЕХПО би био супер прича да је лоциран у граду. Нажалост, Мали Синиша и његов дрим тим су одабрали Сурчинске њиве.
Имам утисак да ће се на будуће Сајмове ту у Сурчину брже стизати са Уба и из Чачка него са Карабурме и Коњарника.
 
Бројке у Астани су више него скромне ако гледамо улагање, величину земље. Силне милијарде ће се задржати у виду мало црвеног блока и бетона и некаквих стаклића, далеко, непотребно. Србија има све мање становника, а тим мање пре оних који ће тај нови дуг да сервисирају
 
ЕХПО би био супер прича да је лоциран у граду. Нажалост, Мали Синиша и његов дрим тим су одабрали Сурчинске њиве.
Mada je pitanje kako bi grad i to podneo, imajući u vidu koliko su mu saobraćaj i infrastruktura zakržljali, koliko malo mostova ima, koliko je sve zbijeno i tesno na desnoj obali Save i koliko mu fali metro.
У Астани је био грандомански пројекат властодржаца да би се причало како су направили то. Исто као и код нас.
Pa kad i jedni i drugi većinski imamo Štokholmce koji vole despote. :bubanj:
 
Karađorđeva i dalje nije završena, a već se raspada.
Bulevar patrijarha Pavla je agonija koja traje godinama.
Nisu mogli da se se iskoordinišu da spoje dva bulevara kada se radila rekonstrukcija pruge na Novom Beogradu.
Pljusak od pet minuta potopi pola Beograda zato što se kanalizacija ne održava i ne odnosi se lišće i pokošena trava.

Ovi da organizuju EXPO izložbu? Dobar vic.
 
Jedno pitanje - gde će da bude parking za EXPO i za stadion?

Za ovakve objekte, neophodno je da postoji parking koji bi zauzimao mesta minimum kao sam stadion. Ne verujem da će rgaditi podzemni parking jer nije baš isplativo to raditi kada imaš hektare i hektare slobodnog prostora.

Dalje, kažu 1500 stanova za 3000 ljudi? Znači, u proseku očekuju ljude bez dece, tako da je logično da ne planiraju vrtiće i škole?!

expo_2027_191022_tw1024.png
expo 3 mala.jpg
 
Za stadion, reče Fenvik da će imati 3.500 parking mesta. Čini se nedovoljnim, ali, to je količina vozila dovoljna da zakrči novi put NB - Surčin na sat vremena. Nemamo mi drumove kao južni deo LA ilu Dubai, gde je do Ekspa autoput sa 7+7 traka, uz metro. I voz će biti nedovoljan. Planirali smo Treći Beograd, kao posle rata i Drugi Beograd, brz osnovnih znanja o urbanizmu!
 
Poslednja izmena:
@astrodule
1500 stanova za 3000 ljudi ne znači da neće biti dece, to mu samo dodje 2 osobe po stanu u proseku.
A to znači da u nekim stanovima će živeti dvoje, u nekim će biti samci u nekim drugim će živeti troje ili četvoro.
Dve osobe po stanu moze biti i samohrana majka sa detetom.

Prosečan broj ukućana po domaćinstvu u beogradu je 2,50.
 
Причао је тако пре 6 година како су научници доказали да су само зграде са 4 спрата погодне за породице са децом, па на крају у БГ није изграђена ни једна зграда нижа од 6 спратова.
 
Za stadion, reče Fenvik da će imati 3.500 parking mesta. Čini se nedovoljnim, ali, to je količina vozila dovoljna da zakrči novi put NB - Surčin na sat vremena. Nemamo mi drumove kao južni deo LA ilu Dubai, gde je do Ekspa autoput sa 7+7 traka, uz metro. I voz će biti nedovoljan. Planirali smo Treći Beograd, kao posle rata i Drugi Beograd, brz osnovnih znanja o urbanizmu!

И да имамо 7+7 трака не би било довољно јер би се надовезале на уску и непроменљиву градску инфраструктуру па би се чеп свеједно направио

Повезивање метроа и беовоза би било и више него довољно да се брзо превезу хиљаде људи, чак и брже него што је сада потребно људима да дођу до постојећих стадиона

Dh9s2EvV4AIshnD.jpg
 
Jedno pitanje - gde će da bude parking za EXPO i za stadion?

Za ovakve objekte, neophodno je da postoji parking koji bi zauzimao mesta minimum kao sam stadion. Ne verujem da će rgaditi podzemni parking jer nije baš isplativo to raditi kada imaš hektare i hektare slobodnog prostora.

Dalje, kažu 1500 stanova za 3000 ljudi? Znači, u proseku očekuju ljude bez dece, tako da je logično da ne planiraju vrtiće i škole?!

Pogledajte prilog 169899Pogledajte prilog 169900
Je ovo moglo ruznije i bežičnije ove magacinski prostor jel sajmovi ne treba više da imaju arhitekturu @spatiotecte
 
@direktor
U principu može uvek da se projektuje drugačije ali savremeni sajmovi su dosta često uradjeni od metalnih konstrukcija i to često deluje kao hangarska arhitektura.

Ali slažem se, da je moglo bolje, moglo je.
 
Pominjao je mlade ljude koji ce da žive u tim stanovima. A puna su mu usta novih beba - samo ističem da nije bas logično (barem meni) da takvo naselje namenjeno takvim ljudima uz ono sto on priča ima samo 2.0 osobe po stanu.

Ма он је то само лупио онако безвезе, не зна ни сам шта је рекао,
не треба разбијати главу о његовим баљезгаријама, тумачити, пребројавати итд
 
И да имамо 7+7 трака не би било довољно јер би се надовезале на уску и непроменљиву градску инфраструктуру па би се чеп свеједно направио

Повезивање метроа и беовоза би било и више него довољно да се брзо превезу хиљаде људи, чак и брже него што је сада потребно људима да дођу до постојећих стадиона

Dh9s2EvV4AIshnD.jpg
Metro nije planiran, nekoliko vozova na sat ni izbliza nije dovoljno. Na postojeće stadione masovno se ide peške, u Surčin se ne ide peške. I to bi bilo to. Sledi debakl.
 
Vrh