Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Gledam nešto za Zoe i izgleda dasu svi iznenadjeni :) nije ni čudo što se fino služi @Populist :)

Auto koje ne volimo, ali je jedino vozilo kod kojeg se baterija nikada nije pokvarila, i nevjerojatno je pouzdano. Vjerovali ili ne, nikada nijedan baterijski sustav nije došao na servis. Električni motori prve generacije s oznakom Q, koje je Continental proizvodio s vanjskom pobudom rotora putem namotaja, izrazito su pouzdani i učinkoviti. Najčešći problem s kojim smo se susretali je kvar OBC BCB punjača, koji je vrlo osjetljiv i gotovo nedovršen poluproizvod. Servis OBC-a možete obaviti u ovlaštenom servisu ili kod nas, uz malu razliku u cijeni – kod nas je nešto jeftinije, od 800 € do 1.000 €. Motori su vrlo pouzdani i, uz eGolf, jedini su motori koji mogu izdržati do 200.000 km. Preporuča se redovita zamjena ulja u diferencijalu kako bi se spriječila potpuna šteta na zupčanicima uslijed pucanja kaveza ležajeva. Ako se pojavi zujanje, potrebno je preventivno restaurirati cijeli motor i mjenjač – bolje spriječiti nego mijenjati. Rabljeni motori su gotovo nemoguće pronaći, a novi koštaju preko 4.500 €.
Duduše ovo je za modele do 2022.
 
Verovatno zato što imaju 10 mušterija koji voze Zoe. Koleginoj ženi je crkla baterija, srećom oni su u Engleskoj koristili opciju iznajmljivanja baterije, pa im je to spasilo 8000 funti koliko je nova koštala u tom trenutku.
 
Zanimljivo i koliko su popljuvali Nissan Leaf. Lutrija jbg sa EV ali tako je u početku sa novitetima. Ako bih uzeo neki auto sa 100k (nov nov top full) na satu eto me na 200k za 4-5god
 

Interesantan pogled na Tesla vozila.
Osnovno pre kupovine EV vozila:

-Morate imati svoj punjač-strujomer,ako hoćete EV vozilo.
-Svako punjenje van vašeg punjača a koje se plaća ,jednako je potrošnji goriva.
-Ako prelazite najveći broj kilometara u gradu EV vozilo može biti vozilo za vas.
-Ako prelazite najveći broj kilometara van grada ,a možete se puniti na punjaču od vikendice,kuće,firme,EV vozilo može biti za vas.
-Ako prelazite najveći broj kilometara van grada,a morate platiti punjenje,EV vozilo nije za vas,odnosno trebate gledati neki PHEV ili HEV.
-Ako imate jedno EV vozilo,drugi auto trebate imati na benzin ili dizel.
-Ako se odlučite za PHEV ili HEV,drugo vozilo vam nije potrebno i to je zapravo najveća prednost ili popularnost ovih vozila.
-EV vozila mogu imati ugradjen benzinski generator slabe snage za punjenje baterija u toku EV vožnje.
-PHEV vozila takodje mogu imati ICE motor velike snage koji služi isključivo za punjenje baterija u toku EV vožnje i njihov ICE motor ne pokreće točkove.
-TOYOTA HEV vozila imaju najnižu cenu zamenskih baterijskih ćelija od svih proizvodjača na svetu.

Nije kriva tehnologija nego pogrešan odabir vozila.
 
Poslednja izmena:
Изгореле електричне Фијат Панде на шлеперу у Црној Гори

Haos na putu sprečen u poslednjem trenutku: Izgoreo pun kamion električnih pandi - Ovo je razlog (FOTO)

Brza i koordinisana akcija nadležnih službi sprečila je ozbiljne posledice požara teretnog vozila sa električnim automobilima u tunelu Vežešnik, međutim, još uvek se postavlja pitanje da li su električna vozila zaista bezbedna.​

https://informer.rs/drustvo/vesti/1058733/kamion-kragujevac-panda-pozar
 
Panda ima LFP bateriju, tako da razlog pozara verovatno nije baterija.
 
Panda ima LFP bateriju, tako da razlog pozara verovatno nije baterija.
Па наравно да није пожар кренуо од батерија. Да си прочитао чланак сазнао би да је пожар кренуо од - самозапаљења камиона шлепера. Ко је био превозник у чланку се не наводи. Ево и једне слике изгорелих Панди на том шлеперу
изгореле електричне панде.JPG
 
Па наравно да није пожар кренуо од батерија. Да си прочитао чланак сазнао би да је пожар кренуо од - самозапаљења камиона шлепера. Ко је био превозник у чланку се не наводи. Ево и једне слике изгорелих Панди на том шлеперу
Pogledajte prilog 255335
Članak kaže "U 1.20 časova došlo je do samozapaljenja teretnog vozila ". To može da se shvati svakojako.
 
Ako su oni objavili, više ne znamo da li se uopšte desilo ili je AI članak sa AI slikama.
 
Ал сте запенили...!
Информер је пренео вест са Инстаграма, а Инстаграм је пренео од Монтепута, а од Монтепута вест је преузео Блиц (спортал.блиц), а од њих вест је преузео Ауто Блог.
То вам је зачарани круг
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti...u-kini-sta-raditi-kada-se-zapali-ev-automobil
 
"Тесла" надограђује своја возила, и то у Немачкој. Са новим погоном имаће невероватних 109.000 (хиљада) коњића 😭
 
Nije kriva tehnologija,vec pogresan odabir vozila.

Za EV vozila bitnija je brzina punjenja(kriva punjenja) od kapaciteta baterija.
Kod Tesli najbrze prelazenje distance je kada se brzo vozi u opegu od 10-50% baterije i zatim se ide na super brzi punjac.
Kina ima svoj interni standard za sigurnost baterija protiv eksplozije i samozapaljenja.Testovi su rigorozni i sve je vise proizvodjaca iz Kine koji imaju taj standard.Kome je ovo bitno,treba dobro da istrazi model koji zeli da kupi.Changan i Geely su na primer daleko otisli po tom pitanju,Changan vec radi i na standardu protiv opasnih isparenja-dima ako dodje do sekundarnog pozara.Broj zapaljenih EV vozila u Kini na adekvatnom uzorku EV/Ice je vec sada manji od Ice vozila.
 
Baš me zanima koliko prosečan beogradski taksista pređe tokom jednog dana. Čini mi se da je za njih jednačina prilično jednostavna - čak i ako moraju da pune auto preko javnog punjača, mora da je nekoliko puta jeftinije od benzina.

Isto važi za dostavljače - postoji sad dosta opcija za električne kombije raznih veličina. A biće ih sve više i više.
Ja sam taksista u Novom Sadu i mogu ti reći da prilikom punjenja na javnim punjačima ne bih imao skoro nikakvu uštedu, a ulaganje je prilično. To je i razlog zbog kog za sada još neću uzeti električni auto. Ne mogu puniti kući, a napolju je na vreme i uopšte nije jeftino. Trenutno ću se držati mog plina, a ako se ništa ne bude promenilo sledeći će biti Toyota hibrid.
Inače volim električne, neke sam i probao i baš to što je vožnja mnogo prijatnija mi je i glavni motiv kada bih prelazio na to.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Ne proizvodimo ni so, pa ne vidim da smo u krizi i problemu zbog toga.

Nema teorije.

Ni ovo nije tačno. Niko se ne bakće sa starim solarnim panelima, nego se štancuju novi. Isto važi i za baterije.

Čak se ni plastika danas ne reciklira više od 10% a sad kao treba da verujemo da će se reciklirati toksična jedinjenja iz baterija i materijali iz solarnih ploča.

Aha, dobro kako god...
Sreća pa će Kinezi napraviti bolji i pravedniji Kineski rajh. Poznati su po svojoj miroljubivosti, pravednosti a i održivim i naturalističkim pogledima i idejama.

Ovako im izgledaju ti gradovi iz kojih izvoze "čiste, ekološke i održive" EV:
http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.upp-prod-eu.s3.amazonaws.com%2F8cb6d55e-e0e1-11e7-a0d4-0944c5f49e46


Al dobro, bolje i to nego onaj grozni Wolfsburg, zar ne...
Ne izgledaju više, raspitaj se malo. Ta je slika od pre više decenija. Gradovi su zapravo najveći i jedini sigurni dobitnici elektrifikacije vozila jer će vazduh u njima s povećanjem procenta EV biti mnogo čistiji. Da li će biti i ukupno u državi to već zavisi od mnogo drugih stvari. Da li će električni automobili spasiti planetu? Neće jer većina zagađenja dolazi od drugih izvora. Međutim, vremenom će prevladati jer su mnogo lakši i prijatniji za vožnju.
 
Vrh