Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Čini mi se da Beograd treba ozbiljno i BRZO da počne razvijanje KOMPLETNE i povezane mreže biciklističkih-trotinet-"personal mobility" staza. Pod time mislim da staze sa razumnim nivoom razuđenosti mreže treba da pokrivaju ceo grad. Svaka nova rekonstrukcija ulice treba da ili napravi posebnu stazu za takve uređaje, ili da se ponudi zaista dobar razlog zašto se to ne radi. Bicikli su imali niz ograničenja za zaista masovnu upotrebu. Pre svega u pogledu fizičke spretnosti koja je neophodna, utošenog napora, ali i izvesne nezgrapnosti, nestablnosti u korišćenju i potrebi za lošim položajem tela, mane koje ipak odbijaju veliki procenat građana. Međutim zbog brzog razvoja novih modela kompaktinih baterija velikog kapaciteta, čitava oblast personalne mobilnosti i niza malih uređaja na baterije će prosto eksplodirati. Ako svako za par desetina hiljada dinara može da reši 80% svojih gradskih transportnih potreba, i da se vozi bez napora i bez neudobnosti, na uređaju koji je mali i kome ne treba ni garaža ni bilo kakvo održavanje, a još manje gubljenje vremena sa nabavkom goriva i na benzinskim pumpama, zašto ga ne bi kupio? Beograd je potpuno nespreman na revoluciju, a ona upravo dolazi.

Uskoro će malih električnih uređaja nalik trotinetima biti više od bicikala, a neće proći puno vremena pa će u užem centru grada po broju biti ozbiljna konkurencija i automobilima. Ne izgleda mi da iko u gradu ozbiljno, a ne samo deklarativno, planira šta ćemo raditi kad se to desi.

Stižu trotineti s Mercedes-Benz zvezdom: Nemački gigant ulazi u novi biznis

Sa urbanizacijom u porastu, većina ruta koje ljudi prelaze na dnevnom nivou spadaju u kategoriju "mikromobilnosti" i samim tim su glavni kandidati za korišćenje bicikala, skutera i električnih trotineta. Na primer, u Sjedinjenim Državama, otprilike 60 odsto svih ruta je od osam kilometara ili manje.

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1594399
 
Ako je već bila ova vest onda se izvinjavam.

Bivši inženjeri Zastave rade na elektro automobilu

Ekspertski tim Zastava (ETZ) iz Kraguejvca priprema projektnu dokumentaciju za proizvodnju vozila na električni pogon na platformi nekog postojećeg modela.

http://rs.n1info.com/Auto/a529866/Bivsi ... rbiji.html

Tim je sastavljen od bivših Zastavinih inženjera i profesora Fakulteta inženjerskih nauka u Kragujevcu, Mašinskog i Tehnološkog fakulteta u Beogradu, na inicijativu stranog investitora koji je spreman da finansira izradu projekta i prototipa elektromobila koji bi se proizvodio u Srbiji.

U svakom slučaju, jako mi se sviđa ova vest i nadam se da će biti nešto od toga.
 
sasvim normalno je da ne možeš pijan bilo šta voziti. kod nas policija više ne kažnjava za bilo šta po gradu. kod doma omladine svi voze žutom trakom uključujući i mene, jutros iza mene patrola saobraćajne nikom ništa. sa takvim stavom prema saobraćaju ćemo uvek imati puno problema. džaba visina kazne ako niko ne kažnjava ili ako se selektivno kažnjava. a čitam danas kažnjavali za 0,3 kmh prekoračenja na autoputu. debiloza. tako je to u nas srba.
 
Moze biti opasno I kad noge kao prevozno strestvo koriste pod uticajem alkohola, pa mozda I za to da im krenu uzimaju dozvole. A tek bicikl...
Zacudio bih se da Nemci urade nesto neprimorano za dobrobid elektrovozila. Nisam siguran, ali cak mi se cini da sam video da u svoja elektrovozila stavljaju zupcanike, tj transmisiju, da bi bar zadrzali tu tehnologiju u kojoj dominiraju, poput ZF-a, ali nadam se da ce svetski elektro proizvodjaci nastaviti da prave jednostavne elektromotore bez transmisije.
 
Pa i ja sam bio zbunjen sta ce im, otkud elektrokola sa zupcastom transmisijom. To sam video na jednom spotu dal za Audi ili neki tako njihov brend da ne lazem koji, za neki model koji treba izadje dal sledece godine ili tako nesto.
Znam da neki imaju dva, ali sto ne bi mogao jedan elektromotor na sredini zadnje osovine da bude dovoljan?
 
Evo lepa vest ali za Nemce.

Električni Volkswagen Golf jeftiniji od običnog
Početna cena e-Golfa sa 136 KS je oko 32.000 evra, ali uz razne bonuse i subvencije može se dobiti za manje od 21.000!

S druge strane, početna cena osnovne verzije Golfa sa 1,0-litarskim trocilindarskim TSI turbo-benzincem sa 115 KS je 21.685 evra.

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/201 ... od-obicnog
 
Taman ako mi produže vizu na tri godine da uzmem jedan.
 
Bio je jedan e golf na testu u SAT reviji, od Beograda do Zagreba ga 3 puta punili... Sa razlogom je jeftiniji od benzinca
 
Ta električna su idealna za gradsku vožnju. Posao kuća, šoping, sve dalje je mučenje. Biće još gore kad se omasove pa nema slobodnih usputnih punjača.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669127#p669127:10d0x4k0 je napisao(la):
Žika » 12 Oct 2019 09:32 am[/url]":10d0x4k0]Ta električna su idealna za gradsku vožnju. Posao kuća, šoping, sve dalje je mučenje. Biće još gore kad se omasove pa nema slobodnih usputnih punjača.

To sve je sigurno više od 90% mojih pređenih kilometara tako da jedva čekam da električna vozila postanu povoljnija.
 
Nije mi jasno zašto nije moguće rentirati električni auto....ili i ako ima ponuda je baš slaba, naravno govorim o inostranstvu.....postoji li neki pravni ili tehnički problem da iznajmim nekoliko dana e-golf? U nemačkim gradovima makar ima punjača svuda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670087#p670087:2w1ep5ib je napisao(la):
tragac » 15 Oct 2019 01:12 pm[/url]":2w1ep5ib]Nije mi jasno zašto nije moguće rentirati električni auto....ili i ako ima ponuda je baš slaba, naravno govorim o inostranstvu.....postoji li neki pravni ili tehnički problem da iznajmim nekoliko dana e-golf? U nemačkim gradovima makar ima punjača svuda.

Izgleda da jeste moguće.

Whereas Sixt cannot offer electric car hire at this very moment in the UK, we are proud to announce that we will include electric cars to our fleet in the future. In the meantime we offer fully electric cars in the US, Germany and many more locations abroad.
https://www.sixt.co.uk/electric-car-hire/
 
Dok ne naprave baterije sa većim kapacitetima, plug in hibridi deluju kao win win i sve se više najavljuju. Po gradu minimalna potrošnja ili vožnja samo na struju (a punjenje ne mora da traje 100 godina), na dužim relacijama već potrošnja bliže konvencionalnim automobilima.
 
Odlicna vest, nadam se da ce sem elektrotrotineta, ovim poceti i evolucija vecih elektrovozila u Srbiji. Verovatno da Tesla stabilizuje proizvodnju (ranijih godina bilo kasnjenja u isporukama) cim siri ponudu i u ovim zemljama. Ne znam sta se desava sa njihovim izbacivanjem novog modela? Bila je prica da ce sa sadasnjih 3km kablova on imati svega 100m kablova. I verovatno duze baterije jer je ova tehnologija od pre nekoliko godina.
 
"...Naime, od 1. januara 2020. na hibridna vozila se neće plaćati porez, a biće uvedena poreska olakšica za vlasnike koji imaju više komada registrovanog oružja za ličnu bezbednost, kojima je izdata isprava za nošenje oružja. U saopštenju Vlade Srbije precizirano je da se uvodi oslobađanje od poreza na upotrebu motornih vozila čiji je jedan od pogona električni..."
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1605209
 
Ali se zato uvodi taksa ...
Vec vidjeno u mnogo slucajeva da isti namet samo promeni formu. U ovoj "drzavi" se samo smislja gde ce da zahvate za popunu rupe u budzetu.
Voleo bih da gresim.
 
Bilo bi daleko bolje da Elon uloži u infrastrukturu, tj. puteve i ostalo što je potrebno za Teslu, pa tek onda da se kao proizvodi za ove krajeve.
 
A taman sam se ponadao :) Nije oslobodjenje od PDV-a pri kupovini hibrida i el.vozila, vec od poreza na upotrebu motornih vozila. Ok, bolje i to nego nista
 
Vrh