Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.749
- Pohvaljen
- 25.876
Čini mi se da Beograd treba ozbiljno i BRZO da počne razvijanje KOMPLETNE i povezane mreže biciklističkih-trotinet-"personal mobility" staza. Pod time mislim da staze sa razumnim nivoom razuđenosti mreže treba da pokrivaju ceo grad. Svaka nova rekonstrukcija ulice treba da ili napravi posebnu stazu za takve uređaje, ili da se ponudi zaista dobar razlog zašto se to ne radi. Bicikli su imali niz ograničenja za zaista masovnu upotrebu. Pre svega u pogledu fizičke spretnosti koja je neophodna, utošenog napora, ali i izvesne nezgrapnosti, nestablnosti u korišćenju i potrebi za lošim položajem tela, mane koje ipak odbijaju veliki procenat građana. Međutim zbog brzog razvoja novih modela kompaktinih baterija velikog kapaciteta, čitava oblast personalne mobilnosti i niza malih uređaja na baterije će prosto eksplodirati. Ako svako za par desetina hiljada dinara može da reši 80% svojih gradskih transportnih potreba, i da se vozi bez napora i bez neudobnosti, na uređaju koji je mali i kome ne treba ni garaža ni bilo kakvo održavanje, a još manje gubljenje vremena sa nabavkom goriva i na benzinskim pumpama, zašto ga ne bi kupio? Beograd je potpuno nespreman na revoluciju, a ona upravo dolazi.
Uskoro će malih električnih uređaja nalik trotinetima biti više od bicikala, a neće proći puno vremena pa će u užem centru grada po broju biti ozbiljna konkurencija i automobilima. Ne izgleda mi da iko u gradu ozbiljno, a ne samo deklarativno, planira šta ćemo raditi kad se to desi.
Uskoro će malih električnih uređaja nalik trotinetima biti više od bicikala, a neće proći puno vremena pa će u užem centru grada po broju biti ozbiljna konkurencija i automobilima. Ne izgleda mi da iko u gradu ozbiljno, a ne samo deklarativno, planira šta ćemo raditi kad se to desi.
Stižu trotineti s Mercedes-Benz zvezdom: Nemački gigant ulazi u novi biznis
Sa urbanizacijom u porastu, većina ruta koje ljudi prelaze na dnevnom nivou spadaju u kategoriju "mikromobilnosti" i samim tim su glavni kandidati za korišćenje bicikala, skutera i električnih trotineta. Na primer, u Sjedinjenim Državama, otprilike 60 odsto svih ruta je od osam kilometara ili manje.
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1594399