Šta je novo?

Ekologija ...vazduh,voda,buka,zelenilo,...

Kao što je već više puta pokazano i dokazano da nije saobraćaj taj koji pravi najviše aerozagađenja u Beogradu, tako se isto pokazuje da nije saobraćaj ni taj koji proizvodi najviše zagađenja i nemira bukom.

Tako je, Bendere. :wink:

Da pustimo već jednom saobraćaj da na miru teče, jer je lekovit u svakom smislu. :mrgreen:
 
Realno, prilikom renoviranja teške mašine rade samo prva 2-3 dana kada se ruše pločice u kupatilu i kuhinji. Ako se radi struju, to je još 2 dana maks. Svake sezone imamo maks 5-6 takvih dana u ulazu. A realno, za spavanje smeta samo ako komšija pored radi.

Doduše, ako se kopa po betonu, onda cela vertikala odzvanja, ali opet, to je maks 2 dana.
 
Ne bih se baš složio sa konstatacijom da je to 5 - 6 dana. Možda je kod tebe tako, ali kod mene svakako nije. Kada neko radi, zna i po 15 - ak dana neprekidno da se čuje "teška artiljerija". Možda je to i do toga što je zgrada od armiranog betona, a sve više njih uzima da deo terase ili celu pretvara u stambeni prostor. Kada je rađen stan pored mog, veći problem od buke je bio sam način izvođenja radova. Da nešto nije kako treba, primetili smo kada smo na lavabou i polici ispod ogledala u kupatilu, našli sloj fine prašine, za koju smo ustanovili da je od zida. Nekoliko puta smo upozoravali majstore da pripaze šta rade jer je počeo i zid u kupatilu da puca i da se razlablavljuje šraf sa sve tiplom u zidu, koji drži ogledalo. Tek kada smo zapretili inspekcijom, prestali su da rade sa "teškom artiljerijom" i bili jako pažljivi.
Jedno vreme su renoviranja baš bila učestala, ali sad su nešto umirili. Ove godine nisam čuo da se ni u jednom stanu nešto radi.
 
Раде, раде увек и свуда, чак и једне такве године као што је садашња. А раде и роботи, њима бука ни људска мука и невоља не сметају и не могу да сметају. Ништа им не смета сем сопствене рђе...
 
Saobracaj u Beogradu je sve intenzivniji.
Na zalost, ljudi se sve vise vozikaju.
 
Svi koji misle da je saobraćaj primarni uzrok zagađenja imaju odličnu priliku da to i dokažu ovih dana. Naime, počela je škola, ljudi su se vratili sa odmora, definitivno je više saobraćaja u gradu, pa pogledajte da li i koliko zagađenje "skače".
 
Ne brini, sad će da skoči kad svi oko Beograda zapale sopstvene njive.
 
E jeste, ovo je taj period godine kada se pale njive.

Sledeći kritičan period je snižavanje temperature i aktiviranje individulnih ložišta (ali to je povezano i sa promenom atmosferskih prilika). Bilo bi odlično kada bi se izvršio eksperiment da se dva dana ne loži, pa nastavi sa loženjem, a da vremenski uslovi budu isti.
 
U svakom slučaju, poenta je da je priča o saobraćaju kao glavnom i najvećem zagađivaču vazduha - razbucana već više puta.
I samo neko ko živi pod kamenom, ili je prosto bezobrazan i tvrdoglav, može i dalje da veruje u nju i da za sve probleme optužuje automobile.
 
Prosle godine smo utvrdili da automobili doprinose zagadjenju vazduha sa oko 17%.
Medjutim, zagadjenej u izlozenim ulicama, kao sto je Bul. Despota Stefana ilai AUtokomanda jeste daleko vece.
Mejutim, tu je i buka, guzva, zauzimanje mesta ljudima, tu je i emisija C02 koja nije zagadjenje, ali doprinosi globalnom otopljavanju.
Tu je i mentalitet, bahatost vlasnika automobila.

U normalnim zemljama uvode se ogranicenja, posebne takse za ualzak automobilom u centar.
Nama nedostaju zestoki porezi koji bi obeshrabrili individualnu mobilnost u Beogradu.
 
Kad smo već kod zagađenja, uspravo se na potezu Autokomanda - Prokop - Senjak oseća nesnosan smrad paljevine, iz Vinče. Sve prozore sam pozatvarao, ali avaj, smrad se već uvukao, tako da mi je i ventilator uključen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771640#p771640:1ru68rwc je napisao(la):
MC_ » Чет Сеп 03, 2020 5:17 pm[/url]":1ru68rwc]Prosle godine smo utvrdili da automobili doprinose zagadjenju vazduha sa oko 17%.
Medjutim, zagadjenej u izlozenim ulicama, kao sto je Bul. Despota Stefana ilai AUtokomanda jeste daleko vece.
Mejutim, tu je i buka, guzva, zauzimanje mesta ljudima, tu je i emisija C02 koja nije zagadjenje, ali doprinosi globalnom otopljavanju.
Tu je i mentalitet, bahatost vlasnika automobila.

U normalnim zemljama uvode se ogranicenja, posebne takse za ualzak automobilom u centar.
Nama nedostaju zestoki porezi koji bi obeshrabrili individualnu mobilnost u Beogradu.




Град је машина, као што су и савремене зграде машине, лифтови, шине, коловози ,покретне траке - делови машине. Али градови су недовршене машине управо због нерешених питања саобраћаја. Недовршеним их чини недостатак тунела, метроа, гаража. Све то кошта, али и град је скупа играчка, а не јефтино средство за забаву.

У густо изграђеним срединама као што су градови, посебно историјска језгра,, потребна су решења која омогућавају приступ станарима до гаража у згради или близини зграде, осталима у јавним гаражама, тако да се што више тротоара ослободи паркирања, а поједине улице потпуно или делимично и од возила. Али то мора да прати пажљиво разрада решења за јавни саобраћај, јавних гаража, тунела, што код нас иде превише споро и недовољно усклађено. Тако ћемо добити метро када већина буде користила електричне аутомобиле, а пошто већина не воли да преседа, већина ће и даље користити аутомобил за превоз наредних неколико деценија.
 
Стварно не знам зашто се овде гаји толика мржња према аутомобилима.

Слажем се да треба користити јавни превоз кад год се то може, али одвести ујутро децу у вртић и школу, супружника и себе на посао, отићи на пословни састанак, обићи родитеље који живе ван Београда, отпутовати у Сремске Карловце или Врњачку Бању на викенд, или на јагњетину у МБ испред Младеновца... за тако нешто ауто је неупоредиво рационалније решење од било којег другог превозног средства. Поготово ако се њиме вози више од једне особе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771933#p771933:3vq9iq8l je napisao(la):
sizif » 04 Sep 2020 16:08[/url]":3vq9iq8l]Слажем се да треба користити јавни превоз кад год се то може, али одвести ујутро децу у вртић и школу, супружника и себе на посао, отићи на пословни састанак... за тако нешто ауто је неупоредиво рационалније решење од било којег другог превозног средства. Поготово ако се њиме вози више од једне особе.
Zavisi i od toga iz kojeg dela grada ideš u koji kraj grada. Za pojedine delove grada ti jednostavno dođe isto dal' išao kolima ili gradskim prevozom, jer vremenski ništa ne uštediš ako ideš kolima. Evo, recimo, dosta ljudi dođe kolima do Prokopa, pa dalje gradskim prevozom.
 
Ne znam ni ja zašto su neki toliko protiv automobila. Pokazali smo da ne utiče previše na zagađenje vazduha. Autobusi uglavnom imaju žute trake, pa gužve ne utiču toliko na njih.

Roditeljima sa decom je nemoguće bez automobila da pruže svojoj deci mnoge normalne stvari.
 
Ne znam zašto se toliko misli da maltene ništa normalno ne može pruži detetu ako se nemaju kola. Žutih traka nema baš toliko da može da se kaze da su efikasne za ceo grad. Treba da ih ima više, da bi i gradski prevoz mogao bolje da funkcioniše, ali je problem što postoje i delobvi grada gde to nije izvodljivo.
Koliko god se smatra da su automobili glavni i jedini krivci za zagađenje (nisam jedan od tih), mislim i da se preuveličava i ta priča da se detetu ne može ništa ljudsaki pružiti ukoliko se nemaju kola, tj. da bez upotrebe kola nikako ne može da se obavi.
 
Na sajtu Agencije za zaštitu životne sredine je objavljen izveštaj o vazduhu u 2019.

http://www.sepa.gov.rs/index.php

Ništa novo, saobraćaj i dalje utiče sa oko 5-6% u zagađenju PM česticama, a toplane snage manje od 50MW i individualno grejanje 57% za PM10 i 77% za PM2.5

Sve po starom. Zagađenje veliko, država ništa ne radi i tako lagano umiremo od lošeg vazduga više od Korone i mnogih drugih stvari...
 
I ovim se napokon i zvanično stavlja tačka na sve dalje pokušaje konstrukcija da su automobili veliki/glavni faktor aerozagađenja u Beogradu. :kafa:

87dc2fcc65aa3c029b44e81f43bf782e.gif
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/46274 ... sage-modal

Kakva glupost. Čiste Adu koja je već čista, a u neposrednoj okolini (recimo, onaj deo kod Stenke) ima đubreta koliko hoćeš.

Место окупљана је у близини дечјег вртића, крај купатила, у правцу ка Сави, а локације које ће се чистити одредиће управа ЈП „Ада Циганлија”.

Реализација пројекта „Еко Лора” Београд 2020. године, како кажу у СОРАС-у, траје од 25. августа до 31. октобра. Овај пројекат подржала је Канцеларија за младе града Београда, као и јавна предузећа, установе, институције и различита удружења грађана. Циљ пројекта је подизање свести и знања у области екологије и одрживог развоја млaдих, као и њихово неговање вредности волонтерског и добровољног рада. Осим радних активности, млади ће до краја октобра моћи да учествују и у радионицама у којима се уче или обнављају знања и вештине из екологије, комуникације, јавног заступања еколошких интереса у локалној заједници, зелене економије…
 
Fascinantno koliko je CRba Gora ispred nas.

https://www.vijesti.me/vijesti/politika ... edia/55355

katastrofa i sramota, svaka gradnja mHE je korupcija

"Buduća vlast treba da raskine sve koncecije za mHE i trajni da zabrani gradnju mHE. Ako tako ne bude, ne bilo ni Vlade. Mi smo već pokrenuli jednu inicijativu prema Zelenima u Evropskom parlamentu da pomognu u izradi dokumenta, koji bi trebalo da ide u suzbijanje gradnje mHE"
 
MC_
Tvoji postovi u vezi održavanja lične higijene su dosta zabrinjavajući.
 
Vrh