Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Jel ovo kod Lešnice par km trasiranje autoputa?
2022_03_25_21_01_48_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
 
Tako je Earth. Samo slabo napreduju. Ovo na samom gorenjm delu tvoje slike stoji tako od početka. Preko mesec i po dana. U zadnje 2 nedelje nasuli su nešto malo posle ovog seoskog putića koji preseca budući brzi put. Trasiraju jako sporo.
Ono što se još da primetiti je odakle nabavljaju šljunak. Po slici reklo bi se iz Drine sa "ničije zemlje". Ko je prelazio Pavlovića most mogao je da se uveri u razmere devastacije korita reke Drine sa obe strane. Odatle se nemilosrdno kopa i nestaju milioni m3 sljunka godinama unazad. Niko to "ne vidi" niti "kontrolise". Šta zna dete sta je milion m3 šljunka.
1.jpg
 
Drina tu meandrira i poprilicno je plitka ako se ne varam, zasto je problem vadjenje sljunka?
 
To nije ničija zemlja. Granica postoji, samo što na dosta mesta ne ide sadašnjim koritom Drine.
Problem sa vađenjem šljunka iz Drine je nekontrolisano i devastira obalu Drine. Uz nebrojene divlje deponije Drina je od lepotice pretvorena u ruglo. Takođe, veliki problem su pretovareni kamioni koji uništavaju već očajne puteve po Mačvi.
 
Nije to nikakvo "prirodno" meandriranje. To su menadri izazvani nekontrolisanom eksploataciom. Izmeni se korito, a onda Drina buja nekontrolisano i odlnosi slojeve zemelje gde nikada nije tekla ranije. Bilo je dosta članaka kako su ljudima nestajale čitave njive. Ukucaj u gogole "sljunak iz drine" i videćes već na prvim linkovima o čemu je problem.
 
Poslednja izmena:
Баш нешто размишљам и схватам да ће Сава ускоро имати три нова моста у профилу аутопута док јадни Дунав никако да добије бар још један какав такав мостић... Банат запостављен.
 
Баш нешто размишљам и схватам да ће Сава ускоро имати три нова моста у профилу аутопута док јадни Дунав никако да добије бар још један какав такав мостић... Банат запостављен.
najavljena su 3 mosta preko Dunava - Ada Huja, Vinča i NS
 
Ta tri mosta plus onaj kod B. Palanke se pominju od 1970 godine. To što se sad više pominju ne znači da će se i izgraditi. Pominjanje ne gradi mostove, pare grade. A para nema..
 
U NS će se graditi 2 mosta. Jedan, za koji je čini mi se potpisan Ugovor, se pravi u produžetku bulevara Evrope, koji često u vestima pominju kao "Novosadska obilaznica". Ne znam zašto zovu "obilaznica" kad ceo bulevar bukvalno deli grad na pola. To svi prepisuju i ponavaljaju kao papgaji.
Drugi most, o kome se malo priča, a koji je deo Fruškogorskog koridora je onaj koji obilazi Petrovaradin i tu prelazi Dunav da se poveže sa autoputem Subotica-Beograd. Neko je pominjao na forumu da ima insajderske informacije i da su krenuli da nabavljaju mašine.

Most kod Vinče, Ade-Huje i B.Palanke je samo priča. Ova dva kod NS su otišla najdalje u realizaciji i samim tim su najizglednija.

P.S: Osvrnuo bih se na bombardovanje 99-e kada su u NS srušeni svi mostovi. NS-u je trebalo 20g da se vrati na nivo iz 99-e. Ovi novi mostovi ako se izgrade će biti tek korak napred. BG je npr. imao više sreće i praktično je napredovao za 2 mosta: Pupinov i onaj Surčin-Obrenovac. Ali naravno to nije dovoljno. Trebalo bi bar minum još 2.
 
Ugovori jesu potpisani, a da li se gradi? Ne, ne gradi se. Taj most kod Kaća je ogroman, bar da krenu nešto da čukaju, bar trsku da sklone.
 

Ovo će biti peti most preko Dunava na području Novog Sada i, osim toga što je deo Fruškogorskog koridora, na nivou grada funkcioniše kao obilaznica koja povezuje auto-put Beograd-Subotica sa Petrovaradinom, odnosno sa ostalim mestima na koridoru.
 
Na izlazu Hrtkovaca ka Nikincima rade punom parom. Poprilicno su se udaljili od Hrtkovaca ka Rumi (autoputu). Mnogo, mnogo kamiona dovozi pesak. Zanimljivost je da stara kaldrma koja vodi ka Nikincima nije ni mrdnula. Sreca pa je nisu rekonstruisali do sada bi propala. Predvidjen je tobogan na starom putu ka Nikincima od izlaza iz Hrtkovaca preko buduceg autoputa. Iz prilozene slike ne moze da se stekne utisak o intenzitetu radova ali da se ne baci.
 

Prilozi

  • IMG_20220416_141644.jpg
    IMG_20220416_141644.jpg
    201,6 KB · Pregleda: 193
Mislim na lokalni put koji treba da predje preko autoputa i da nastavi da spaja Nikince i Hrtkovce. Upotrebio sam taj izraz jer ga licno upotrebljavam ne znam da li je bas najsrecniji.
Pesak/sljunak dovoze iz Jarka i mnogo brzo to izgleda. Kamioni samo prolaze izgleda kao da ih ima na stotine. Moja procena je da mogu brzo da stignu do autoputa. Petlja ce tu biti veci poduhvat od mosta preko Save a tu jos nisu krenuli.
 
Izgleda da su stigle "krtice". Iznenadili su me pa sam kasno slikao. U povratku se vidi malo bolje ali je vec padao mrak.
Imaju 2 masine naizgled "krtice" kao sto smo vidjali na tunelima na K11. Imaju jos 2 kao krtice ili neki pomocne masine za kopanje. Evo slika ispod pa ko je strucniji neka izkomentarise.

1.jpg


2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 
Ово нису кртице већ торкрет машине (машине за млазни бетон). Кртице, тј. TBM (tunnel boring machine) су много веће и озбиљније машине и не користе се тренутно нигде у Србији, исплате се за веће дужине тунела.
 
Ove dve na boljim slikama sa cevima deluju kao mašine za prskanje betona. Druge dve koje se vide na slici sa lošiom rezoluciom, mislim da su one vise nalik ovoj na slici dole. Kao da su za bušenje i postavljanje eksploziva. Opet, nisam siguran ali tuimaju 2 para mašina.

6.jpg
 
Да, на прве две слике се виде гарнитуре за бушење, код нас их тунелски радници зову бумер (boomer). Служе за бушење минских рупа, анкера или цеви за цевни штит, али то није кртица. Кртица je ово: https://www.google.com/search?q=tbm...uKQKHTjhAvoQ2-cCegQIABAA#imgrc=t2wVMENOQKiguM
 
Vrh