Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Da nije Vesara dok je još mogao ugovorio da se postavi behaton u tunelu - to još nigde nismo imali, a imalo bi i šta da se prevrće i preuređuje sledećih par godina.

:)
 
1000062120.jpg

Da li neko ima informaciju sto je ovde zastoj? Udes ili ?
 
Први мај плус што су дебили ЕНП отворили у средњим рампама.
 
@Sean

Srednji ENP koji sada mnoge stanice imaju je opasan po mnogo osnova ali u našoj zemlji logika nije jača strana.

Prvo srednji ENP znači da vam je traka maksimalno široka 3.5m i da prolazite izmedju dva objekta(kabine) što za veća vozila tj bus,kamion,kamper povećava rizik da iste zakače i nastane karambol.

Nasuprot tome bočni ENP ide trakama koje su široke od 4,5 do 5,5m i koje samo sa jedne strane imaju kabinu a sa druge strane samo nisku ogradu i prolalazak je neuporedivo lakši i bezbedniji.

Drugo ako vam po sred stanice jure automobili dovodite ljudstvo i zaposlene koje tu radi i cirkuliše u opasnost da izlete nekom ispred auta.Ljudi menjaju novac,idu wc ,na pauzu ,pomažu ljudima koji su pogrešili traku itd.

Kada je bočna ENP u pitanju ona strana nasuprot upravne zgrade je potpuno bezbedna jer tamo je livada a ova druga do upravne zgrade je pregledna kad se ide iz upravnog objekta i opasnost ostaje samo kad se ide iza kabina....Znači smanjuje se za 75 % opasnost od naletanja na auto.


Treće kad je ENP u sredini vi terate teška spora i gabaritna nepregledna vozila da iz svog prirodnog staništa tj desne spore trake daju migavac,prestrojavaju se levo ka brzoj i ponovo prolaskom rampe daju migavac i prestrojavaju se desno čime višestruko ugoržavaju ostale i drastično povećavaju šansu za koliziju.


Četvrto zaustavna traka se prirodno nastvlja na plato naplatne stanice i dovoljno je samo 200m označiti je žutom bojom ispisati ENP na njoj i odliv vozila ka ENP traci ili trakama je neuporediv.U Srbiji koliko znam i dalje važi pravilo da se sva vozila kreću desnom trakom a da leva služi za preticanje.


Peto jednostavno šarenilo jer neke rampe kao Vrčin i mnoge druge imaju Bočni ENP a neke druge srednji ENP a neke čak da stvar bude gora imaju srednji za ulaznu stranu a bočni za izlaznu i onda dolazi fo nezadovoljstva upravo opisanog u gornjem postu.

Jedino kad srednji ima nekog smisla na velikim rampama je da bude na semaforu onaj mešoviti znak pa ako je neko sa tagom otišao levo i zaglavio u koloni na levo da ga ne prebacuju i da im mogućnost da se evakuiše.

Hvala na pažnji.
 
Poslednja izmena:
Jel ce biti nova obilaznica (nova trasa) ili se dodaju jos po dve trake na postojecu obilaznicu? Na openstreetmap je nova trasa, ovde koliko ja vidim ide koridor uz postojecu magistralu
 
Pa i Sabac ima dva iskljucenja, plus kruzni tok za buducu obilaznicu. Logicno je da Ruma ima toliko petlji, po jednu na ulasku i izlasku iz grada plus treca za industrijsku zonu.
Колико видим, биће 4 петље на 7 километара трасе. То ни Нови Сад нема. :)
 
Jel ce biti nova obilaznica (nova trasa) ili se dodaju jos po dve trake na postojecu obilaznicu? Na openstreetmap je nova trasa, ovde koliko ja vidim ide koridor uz postojecu magistralu
Треба скроз нова обилазница около села која су сад преко постојеће обилазнице. А то ко зна када ће. Да ураде везу кружног тока са Сокином кафаном значило би доста, само ту треба онда или рампа или још један надвожњак.
Боље да су направили на улазу у Штитар код надвожњака рампе за укључење и искључење са асиметричном полудетелином.
 
To je izgleda postao standard. Krusevac ima tri petlje, Kraljevo ce takodje imati tri. Cacak dve.
Pa trebalo bi da se prati logika postojeće mreže. Kruševac je izgubio obilaznicu na kojoj je imao 3 kružna toka. Prvi ulaz za industrijsku zonu istok, drugi industrijska zona sever(centar) i treći Koševi ulaz zapad. Kad se pogleda karta tri skroz logična priključka usklađena sa postojećom mrežom puteva.
Sada sa AP, prvi kružni tok je postao petlja Kruševac Istok doduše par km niže, veza sa Istočnom obilaznicom.
Druga petlja je Kruševac Sever na mestu prethodnog KT. I treća petlja Koševi je naknadno dodata, a postojao je na obilaznici KT. Na ovaj način KŠ je dobio funkcionalan AP ali je izgubio funkcionalnu severnu obilaznicu.
Kraljevo takođe ima 3 logične petlje. Čačak ima 2 logične, jedino kod Trbušana možda da je dodata još jedna
 
@planik

Čačak ima 2 logične, jedino kod Trbušana možda da je dodata još jedna.

Podržavam,čini mi se da je taj deo ka Pranjanima nekako u zapećku i da bi im taj izlaz značio a delimično i gradu.

Svakako imalo je mesta da se petlja realizuje.
 
Треба скроз нова обилазница около села која су сад преко постојеће обилазнице. А то ко зна када ће. Да ураде везу кружног тока са Сокином кафаном значило би доста, само ту треба онда или рампа или још један надвожњак.
Боље да су направили на улазу у Штитар код надвожњака рампе за укључење и искључење са асиметричном полудетелином.
Hvala za info. Mislio sam na obilaznicu oko Rume, moja greska sto nisam to naglasio u mom prethodnom postu. Za Sabac je jasno da treba nova obilaznica jer trenutni izlaz sa kruznog toka vodi u njivu
 
Antić:
"Do kraja decembra 2026. sigurno puštamo deonicu gde je tunel i deonicu gde je most. Od Paragova do Petrovaradina se radi novi urbanistički projekat, ima i imovinsko pravnih problema..".

Šteta. Ovo zvuči da će kompletna deonica biti 2028. god u najboljem slučaju, ako se ne desi čudo.
ovo znači da su krenuli u projekat a da pojma nemaju šta će od paragova do petrovaradina?
nebuloza je da puste deonicu ''gde je tunel'' a da nije povezana sa rumskom petljom (ukrštanje autoputeva ru-ša i bg-zg) i nemam pojma šta znači puštanje deonice gde je most, to je praktično samo veza petrovaradina sa autoputem, a nisam siguran da se radi petlja koja povezuje ta 2 autoputa
 
Zar nisi čuo za novu mantru? "Ne rade još druge deonice, jer čekaju da se "sinhronizuju" sa mostom kao najkomplikovanijim objektom na trasi. Sve ide po planu! (Između redova, previše ste neinteligentni da razumete i nemojte se truditi da razmišljate)".
A u realnosti, teško da išta ide po planu. Niti ima smisla sinhronizacija obilaznicnice oko Rume sa mostom na Dunavu kod Novog Sada. Niti bi se ko bunio da su već izgradili obilaznicu oko Rume. Niti završetak mosta ili tunela utiče na korišćenje iste.
A tamo gde sinhronizacija ima smisla, most mnogo brže napreduje od ostatka. Npr. tunel Širine nije ni započet a prirodno se nadovezuje na most. Deo kroz Paragovo bi uveliko trebao biti eksproprijisan i pola objekata srušeno. Bez tunela Širine, sam most i nema smisla. Sav saobraćaj ka Rumi i dalje ide kroz Petrvaradin. Jedino će saobraćaj iz industrijske zone ka Inđiji i BG ići malo van Petrovaradina.
Ima nešto i dobro u završetku tunala i pravine prema Rumi. Vremenski je tu i bilo najveće gubljenje vremena (Fruška gora, Irig). To će se sad zaobići. Obilaznica oko Rume, Paragovo, Petrovaradin, 4. most, kad budu gotovi budu.
Loše je, što se troše ogromne pare a godinama čekamo na neke efekte utrošenog novca. Recimo da je obilaznica oko Rume završena, potrošen je deo sredstava a odmah vidimo korist. Kad se napravi most, potrošen je deo sredstava a ondah vidimo korist. Ovako se troše novci a ne vidimo direktnu korist ili ćemo je tek videti za par godina a dotle će most biti polovično iskorišćen.
 
Имаш искључење одмах после моста, и следеће код Табановића.
 
Па да, петље су жесток промашај. Да је прва петља прошла мало ближе млекари било би куд и камо боље, мада опет се прелази пруга.
 
Vrh