Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Ne bih da branim Vesića ali onaj šef azvirta u Srbiji je izašao pred kamere i dao taj rok kad su završili AP do Šapca.

Da li će biti gotovo realno ćemo znati preko leta, kad vidimo količinu angažovanih radnika.
 
Direktor Koridora Antić je okačio na instagram posetu radova na mostu preko pruge u Štitaru. Kako vam se čini?
 
Jos malo pa kraj nasipanja LO-ŠA

2024-02-03-00_00_2024-02-03-23_59_Sentinel-2_L2A_True_color.jpg
 

I sa šabačke strane se počinju nazirati trake buduće brze saobraćajnice, nadam se da počinju asfaltiranje na proleće!

Da li je neko skontao da ima jedna parcela posle petlje u Petlovači da nije trasirana? Evo je ovde

Screenshot 2024-02-14 115453.png
 
Данас је било доста камиона на алтернативном правцу преко Буђановаца и Никинаца, изгледа избегавају аутопут.
 
Данас је било доста камиона на алтернативном правцу преко Буђановаца и Никинаца, изгледа избегавају аутопут.
Да видиш свакодневне конвоје шлепера на Ибарској Магистрали рецимо између Београда и Лазаревца,знао би шта је избегавање путарине. Наравно министарство годинама врти исту причу да ће увести вињете и ту за камионе,али наравно празна прича.
 
Da li se na brzom putu radi atmosferska kanalizacija ili kako li se vec zove?
 
Da li se na brzom putu radi atmosferska kanalizacija ili kako li se vec zove?

Po snimcima bih rekao da ne jer nema sahtova.

Inace, na svakom autoputu je kanalizacija apsolutno nepotrebna u tehnickom smislu, jer voda otice samim tim sto postoji pad i tako funkcionise vecina autoputeva u Srbiji. Kanalizacija se radi u zadnjih 15ak godina kao rezultat novih ekoloskih standarda - tecnost sa puta se sprovodi u posebne sudove kojima se odvaja voda od ulja i masnoca koji ostaju iza automobila, i tek se tako "prociscena" voda vraca u zemlju.
 
Pa taj prvi deo dosta krivuda, preko puta, pa dva puta preko pruge, jedino da su ga tu lomili sa druge strane Štitara.
Opet možda je ovo bolje/efikasnije iz nekog drugog razloga...
 
Jel ovo levo, ostao prst projektantu kad je povlacio liniju? Pa ce nam biti smanjenje brzine na jedno 50-60 km/h na tom delu i bar koji km ranije, po obicaju nasih putara.

Pa taj prvi deo dosta krivuda, preko puta, pa dva puta preko pruge, jedino da su ga tu lomili sa druge strane Štitara.
Opet možda je ovo bolje/efikasnije iz nekog drugog razloga...

Verovatno je to posledica promene prvobitne trase koja nije trebala da ukršta železnicu.
 
Po snimcima bih rekao da ne jer nema sahtova.

Inace, na svakom autoputu je kanalizacija apsolutno nepotrebna u tehnickom smislu, jer voda otice samim tim sto postoji pad i tako funkcionise vecina autoputeva u Srbiji. Kanalizacija se radi u zadnjih 15ak godina kao rezultat novih ekoloskih standarda - tecnost sa puta se sprovodi u posebne sudove kojima se odvaja voda od ulja i masnoca koji ostaju iza automobila, i tek se tako "prociscena" voda vraca u zemlju.
Dobro si me nasmejao.
Pa najčešće glavni problem svakog puta je voda, i za njegovu dugotrajnost je najbitnije rešiti(kontrolisati) upravo odvodnjavanje, ne samo atmosferske, nego i pribrežne i podzemne vode i regulisati vodotokove u zoni puta.
AP Beograd-Niš dakako ima kišnu kanalizaciju, jer npr kada je vitoperenje puta prema razdelnom pojasu, u sredini je kanaleta koja ide do šahtova, a ispod kanalete je drenaža koja ide do istih tih šahtova, koji su cevima povezani i vode tu vodu do nekog recipijenta (reka, potok, upojni bunar, kanal, polje...). Slična je situacija kada je put u useku, dok je ovo kako si ti napisao često bio slučaj kada je put na nasipu.
Tačno je da se danas sva atmosferska voda prikuplja i sprovodi do separatora.
Položaj linija kišne(drenažne, pribrežne) kanalizacije zavisi od nagiba i vitoperenja puta, tj. da li je samo u sredini, obostrano ili u sredini i jednostrano (obostrano u useku).
Kišna kanalizacija se najčešće izvodi nakon izgradnje posteljice puta, a pre izvođenja radova na kolovoznoj kontrukciji.
 
Ne znam gde si ti video usek na deonici Šabac - Loznica? Put je svo vreme na nasipu i nikakva kanalizacija nije potrebna…
 
Kako, ti bi pustio da se voda nekontrolisano sa kolovoza sliva niz kosine nasipa?
 
Ne znam gde si ti video usek na deonici Šabac - Loznica? Put je svo vreme na nasipu i nikakva kanalizacija nije potrebna…
Ma sve je ok. Pisao sam o praksi, a ne o konkretnom slučaju.
Eto npr na nasipu je sve vreme kao što kažeš, i imaš krivinu levo ili desno, vitoperiš kolovoz u osovini razdelnog pojasa i imaš poprečni pad ka osovini i gde će ta voda da ode?
1708417154424.png

Kod ovakvog slučaja postoji mogućnost čak i da je suprotan poprečni pad na spolja, ali kod velikih radijusa krivine(mislim da je u Vojvodini na K10 ovo slučaj na nekim deonicama).
No, zbog zaštite životne sredine, uglavnom se sva voda sa kolovoza na AP i BP prikuplja sistemom kišne kanalizacije i odvodi do separatora.
Dosta toga vezano za temu izgradnje i projektovanja puteva ima na sajtu Puteva Srbije: https://www.putevi-srbije.rs/index....је-путева-и-унапређења-безбедности-саобраћаја
 
@planik Mesas babe i zabe. Treba uraditi uvek odvodjenje vode od puta, ali ja sam pricao o skupom sistemu separacije koji se kod nas sada radi svuda koji SVU VODU SA PUTA sprovodi u preciscavanje. Takodje na ravnicarksim putevima kakvi su pretezno kod nas nema puno slucajeva gde mora da se radi pad na unutra zbog radijusa krivine, gde ima potrebe tu se uradi kanalizacija kroz razdelni pojas i to je to.... A imas i skoro skroz ravnicarske delove puta koji su radjeni u zadnjih 10ak godina koje apsolutno nemaju potrebu za tako komplikovanom kisnom kanalizacijom a radjena je iz ekoloskih razloga iako vecina puteva u srbiji nema separaciju. A rade se iz razloga sto kad krene projektovanje pa klasifikacija pa standardi pa vrednovanje usaglasenosti pa odrzavanje sistema za separatore lakih tecnosti pa specijalne slivnicke resetke sa posebnim atestima, pa koalescentni separatori itd itd onda se tu pravi ozbiljna lova :) Takoreci palamudjenje :)
 
@planik Mesas babe i zabe. Treba uraditi uvek odvodjenje vode od puta, ali ja sam pricao o skupom sistemu separacije koji se kod nas sada radi svuda koji SVU VODU SA PUTA sprovodi u preciscavanje. Takodje na ravnicarksim putevima kakvi su pretezno kod nas nema puno slucajeva gde mora da se radi pad na unutra zbog radijusa krivine, gde ima potrebe tu se uradi kanalizacija kroz razdelni pojas i to je to.... A imas i skoro skroz ravnicarske delove puta koji su radjeni u zadnjih 10ak godina koje apsolutno nemaju potrebu za tako komplikovanom kisnom kanalizacijom a radjena je iz ekoloskih razloga iako vecina puteva u srbiji nema separaciju. A rade se iz razloga sto kad krene projektovanje pa klasifikacija pa standardi pa vrednovanje usaglasenosti pa odrzavanje sistema za separatore lakih tecnosti pa specijalne slivnicke resetke sa posebnim atestima, pa koalescentni separatori itd itd onda se tu pravi ozbiljna lova :) Takoreci palamudjenje :)
Ne mešam ja babe i žabe nikad. Moj odgovor je jasno usmeren na napisano u tvom postu, gde nisi spomenuo separatore već si napisao "Put je svo vreme na nasipu i nikakva kanalizacija nije potrebna…", možda ove tri tačke kriju istinu ;) .
Slažem se da na temu separatora i njihove upotrebljivosti može da se diskutuje. Ima tu mnogo pitanja iz prakse. Ali što se sistema kišne kanalizacije tiče, nema tu mnogo mudrolije, samo je pitanje da li stavljaš separator ili ne, sistem je isti koji odvodi vodu.
E sad oko prikupljanja sve vode sa puta, i tu može da se diskutuje sa aspekta održavanja, kvaliteta i trajnosti puta ako ostavimo po strani ekologiju i upotrebu separatora.
No, po meni je uvek bolje kada držiš kontrolu vodu, posebno jer ta kanalizacija ne učestvuje mnogo u ceni koštanja, a može mnogo da doprinese kvalitetu puta ako se dobro isprojektuje i kasnije dobro izvede.
 
Vrh