Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Stupio na snagu Zakon o zaduživanju RS kod Banca Intesa za potrebe finansiranja saobražajnice Ruma-Šabac-Loznica ("Sl. glasnik RS", br. 62/2023). Iznos zaduženja 15 milijardi dinara.
 
Pisao sam i ja pre nekoliko nedelja. Iz pravca Novog Sada isto nigde obaveštenja. Neozbiljno jako.
 
Petlja tj izlaz te veličine gde je rampa bila sa 7 traka podrazumevala bi ozbiljnu procenu rokova ili fazno otvaranje i zbog privrede ali i gradjana
 
Пут од Шапца ка Дреновцу је затворен на делу од нове западне индустријске зоне до будуће петље са брзом саобраћајницом. Скинут је асфалт скроз осим на пар места. Радове изводи ПЗП Ваљево.
20230823_192203.jpg
20230823_180236.jpg
20230823_180913.jpg
20230823_181118.jpg
 
Kad izađu iz vode sa glavnim stubovima, oni posle samo rade segmente. Ništa više ne može da ih omete u tehničkom smislu (vodostaji, poplave itd). Ako do kraja godine izliju glavne stubove ovaj most je gotov do kraja sledeće godine možda čak i do sepetembra 2024.Koliko vidim spremaju se da postavljaju grede na stubove van reke. Ako uporedimo dinamiku sa onim kod Šapca, ima releativno brzo da izliju segmente.
Ono što je još slično sa mostom kod Šapca je da nema pristupnih saobraćajnica. Trebali su uveliko da rade tunel Širine ili da vrše eksproprijaciju, da prave dalje vezu sa autoputem. U najmanju ruku treba da naprave petlju u Petrovaradinu kod crkve sa dva tornja, ali pun pitencijal je tek kada se napravi tunel Širine i spoji sa putem prema Paragovu. Izgleda da će i ovde most biti napravljen pa da će tek onda počinjati da rade ostalo. Po meni, čak i da ga završe sledeće godine nećemo ga koristiti do kraja 2025 u najboljem slučaju i to veza, autoput-Petrovaradin kod crkve sa 2 tornja. Ako se sa Pivićima kod Valjeva natežu za jednju livadu, mogu tek da mislim šta će biti sa okolinom Novog Sada.
 
Пут од Шапца ка Дреновцу је затворен на делу од нове западне индустријске зоне до будуће петље са брзом саобраћајницом. Скинут је асфалт скроз осим на пар места. Радове изводи ПЗП Ваљево

Ako sam te dobro razumeo ceo ovaj deo, obeležen crvenom bojom, se asfaltira.

1.jpg
 
Тачно. Обилазак ка Дреновцу иде преко Табановића па попречним путем.
Изгледа су схватили да је овај пут најближа веза са градом. Једино се надам да ће саобраћај ићи преко Камичка и Жакића Грма а не преко Триангле која нема улице погодне улице за транзит и већ је поприлично урнисана од камиона који иду на градилиште моста.
 
Kad izađu iz vode sa glavnim stubovima, oni posle samo rade segmente. Ništa više ne može da ih omete u tehničkom smislu (vodostaji, poplave itd). Ako do kraja godine izliju glavne stubove ovaj most je gotov do kraja sledeće godine možda čak i do sepetembra 2024.Koliko vidim spremaju se da postavljaju grede na stubove van reke. Ako uporedimo dinamiku sa onim kod Šapca, ima releativno brzo da izliju segmente.
Ono što je još slično sa mostom kod Šapca je da nema pristupnih saobraćajnica. Trebali su uveliko da rade tunel Širine ili da vrše eksproprijaciju, da prave dalje vezu sa autoputem. U najmanju ruku treba da naprave petlju u Petrovaradinu kod crkve sa dva tornja, ali pun pitencijal je tek kada se napravi tunel Širine i spoji sa putem prema Paragovu. Izgleda da će i ovde most biti napravljen pa da će tek onda počinjati da rade ostalo. Po meni, čak i da ga završe sledeće godine nećemo ga koristiti do kraja 2025 u najboljem slučaju i to veza, autoput-Petrovaradin kod crkve sa 2 tornja. Ako se sa Pivićima kod Valjeva natežu za jednju livadu, mogu tek da mislim šta će biti sa okolinom Novog Sada.
Da ne zaboravimo Kacku petlju, tu zapravo pocinje Fruskogorski koridor. Pa se ukrsta sa E75 pa most. Bice zanimljivo kako ce Kacka petlja izgledati jer je bila ideja da se Fruskogorski ukrsti sa autoputem Zrenjanin - Novi Sad. S obzirom da ovaj autoput ne postoji i nece postojati jos dugo, petlju ce morati nekako da prilagode postojecem magistralnom putu.
 
Da, ali u stvari ne. AP ZR-NS prestaje da bude AP pre Kaca i na kacku petlju stize kao obican put - ono sto je sad.

Dakle, Zrenjaninac koji ide za Suboicu, uzme tiket kod ZR, plati putarinu kod Kaca i onda opet uzme tiket, da bi platio drugi deo putarine kod SU. To je, izgleda, jednostavnije resenje nego da se placa jednom.
 
Trasa i prostorni plan pokazuju da je autoput skroz do E75 tj NS petlja istok. Naplatna rampa jeste pre ukrstanja sa Fruskogorskim.

Medjutim, u nekim drugim dokumentima sam video da se spominje brza saobracajnica od Kacke petlje do NS istok (E75). U oba slucaja 2 + 2 trake.



1692962686297.png
 
Da, ali u stvari ne. AP ZR-NS prestaje da bude AP pre Kaca i na kacku petlju stize kao obican put - ono sto je sad.

Dakle, Zrenjaninac koji ide za Suboicu, uzme tiket kod ZR, plati putarinu kod Kaca i onda opet uzme tiket, da bi platio drugi deo putarine kod SU. To je, izgleda, jednostavnije resenje nego da se placa jednom.
Да би се омогућио затворени систем наплате Зрењанин - Суботица, морала би да се реконструише петља Нови Сад - исток (тренутно се саобраћај из Зрењанина укључује на сервисну саобраћајницу, не директно на ауто-пут; на ауто-пут се улази тек на петљи Нови Сад - север) или да се саобраћај из Зрењанина преко фрушкогорског коридора укључи на петљу Нови Сад - југ, што је дуже, али вероватно једноставније за затворени систем наплате. Не знам шта је тачно планирано, ово је закључак на основу тренутне ситуације на терену.

Даље, питање је шта ће бити са локалним саобраћајем Нови Сад - Каћ - Будисава уколико деоница од петље Нови Сад - исток до каћке петље буде под наплатом? Локални саобраћај је веома интезиван, туда пролазе и приградске линије ЈГСП.
 
Poslednja izmena:
Mislim da će izmedju pumpe i sadasnjeg isključenjan za NS biti još jedna rampa za one iz Bgd i Su koji žele na brzu saobraćajnicu.

Zrenjaninski autoput bi trebao da ima jednu čeonu kod Beograda i drugu posle Zrenjanina i dve ili tri bočne.

Tunel Venac bi verovatno bio pod naplatom a sve ostalo u oba pravca besplatno.
 
Da i ja mislim da će biti jedna kao onaj tunel ka Lefkadi ili most kod Patre.

Ova zadnja izmena zakona o naplati javnih dobara milslim da ima i član o naplati mostova i tunela ako sam dobro pročitao predlog zakona na sajtu Skupštine RS.

Mada sada se stvari beže odvijaju i na primer mnogi ne znaju da je Sozina planirala uvodjenje putarine bez onih rampi takozvani MLFF ali ostaje problem kako sprečiti zakrčenje u tunelu zbog poznate situacije u Sutomoru i onda se opet vraćamo rampi kao svojevrsnom filteru saobraćaja.
 
Poslednja izmena:

Nije nikakva tajna u vezi naplatne stanice. Od samog pocetka se govorilo da ce se samo naplacivati tunel I da ce se na takav nacin donkele kompenzovati troskovi cele trase /koja nije pod naplatom/, kao I da ce naplatna stanica biti kod Iriga, neposredno pre ulaska u tunel. Naravno I logicno je da ce biti jedna I samo sa jedne strane.
Koliko znam nista se nije menjalo I sve se radi onako kako je I davno predstavljeno na ovoj animaciji...
 
Даље, питање је шта ће бити са локалним саобраћајем Нови Сад - Каћ - Будисава уколико деоница од петље Нови Сад - исток до каћке петље буде под наплатом? Локални саобраћај је веома интезиван, туда пролазе и приградске линије ЈГСП.

Koliko sam video, posto se deo puta ZR-NS, od nove raskrsnice za Zabalj do Kacke petlje pretvara u AP, gradice se paralelno novi lokaln put Zabalj NO. Mozda u tom putu lezi odgovor.

Nije nemoguce ni da se Kac direkto poveze na servisne trake AP, kao sto se sada cesto koristi, kada se zatvori prilaz Kackoj petlji. (Saobracaj iz Zrenjanina se preusmeri na Kac i onda iz kaca ka AP.)
 
Iz pravca Šida, uključio sam se na petlji SM, što je bio teški fail.

Videh da je obaveštenje tek posle ulaska na autoput kod SM 🙁

Pogledao sam kako napreduju radovi, koliko vidim najviše posla je oko petlje Ruma dok je ostalo manje više pri kraju. Nadam se da će stići do kraja septembra.
Da li sam razumeo: ostaje stari nadvožnjak koji će se koristiti kao lokalni put? Kako bi se onda isključivalo za Rumu?
 
Imaćeš petlju kao što je Orlovača. Posle petlje je naplatna rampa posle čega se nastavlja obilaznicom oko Rume.
 
Da li neko zna da li je bilo šta urađeno po pitanju ovog obećanja za produžetak brzog puta od Loznice do Karakaja?
U smislu, da li je počelo projektovanje ili barem predviđeno u nekom budžetu...

 
Vrh