"ДНЕВНИК" У ПАТРОЛИ Захуктавају се радови на Фрушкогорском коридору ПРОБИЈЕНО 1.100 МЕТАРА ТУНЕЛА У ЧЕТИРИ НАПАДНЕ ТАЧКЕ (ФОТО; ВИДЕО)
НОВИ САД: Тунел „Иришки венац” и мост преко Дунава, у грађевинском смислу, представљају два најзахтевнија објекта на траси Фрушкогорског коридора.
Фото: Printscreen /Instagram
Напредак на ова два објекта диктира изградњу читавог коридора и остале активности на траси, а радови су у доброј динамици.
У тунелу је, на све четири нападне тачке, у обе цеви до сада пробијено збирно око 1.100 метара, а на мосту је завршено око 90 одсто шипова и увелико се постављају стубови, саопштио је на Инстаграму в.д. дирекртора Коридора Србије Александар Антић.
Поред измештања тешког теретног саобраћаја из Националног парка „Фрушка гора”, овај пројекат има велики значај у виду саобраћајног повезивања, будући да се наслања на ауто-пут и брзу саобраћајницу Рума-Шабац-Лозница, па у том смислу Нови Сад и север наше државе добијају најкраћу везу са Западном Србијом и источним делом Републике Српске.
Фото: Printscreen/Instagram
Радници ЦРБЦ-а, кинеске компаније која гради Фрушкогорски коридор вредан 606 милиона евра, скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би пре нешто више од осам месеци почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.
Само бушење је у почетку ишло изузетно полако, али је приликом једног својих обилазака овог градилишта, Антић истакао да је то ствар опреза и чињенице да изнад тунела пролази пут Нови Сад – Ириг. Тада је назначио да би брзина бушења требало да буде између два и два и по метра дневно. Како се буши истовремено на четири места, то је значило да би дневно тунел требало да "расте" десетак метара. Тим темпом, биће потребно до две и по године да се пробије тунел кроз Фрушку гору.
Фото: Printscreen/Instagram
На, ако смемо тако да је назовемо, „делти" Роковог потока на његовом ушћу у Дунав привремени челични мостови с којих ће се градити будући мост преко Дунава одавно су завршени. На обали се побијају шипови и бетонирају стубови прилазних рампи мосту, а посматрајући из далека , чини се да се ради и на главним стубовима моста у Дунаву.
Изазовна деоница
- Деоница од Новог Сада до Руме је веома изазовна, има 89 потпорних зидова, 47 мостова, 11 петљи. То је једна важна саобраћајница, а свако ко је ишао преко Фрушке горе зна колико је оптерећена не само аутомобилима, него и камионима - истакао је недавно министар грађевине Горан Весић.
Како је додао, изградњом Фрушкогорског коридора биће сачувана Фрушка гора, то ће бити значајан допринос заштити животне средине.
На бачкој страни будућег моста има више активности. У даљини се види мобилна бетоњерка, подигнуто је неколико стубова на који ће лежати приступни путеви мосту, вире из воде арматуре које ће ускоро прекрити бетон стубова постављених у форланду, односно сувом кориту Дунава.
Фото: Printscreen/Instagram
Сам Фрушкогорски коридор, планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, требало би да буде завршен до пролећа 2025. године. Са својих 47,7 километара требало би да обави више ствари: да осигура и убрза саобраћај између Новог Сада и Руме, ослободи шуме НП „Фрушка гора" и улице Ирига саобраћаја у виду 900 камиона и 10.000 других возила по дану, док би на територији Новог Сада имао улогу јужне и источне обилазнице, измештајући тешки теретни саобраћај са Салајке и Подбаре. Како почиње укрштањем са путем Нови Сад - Зрењанин код Каћа, има и везу са ауто-путем Е-75, а завршава се обилазницом око Руме и излазима на ауто-путеве Београд-Загреб и Рума-Шабац, требало би и да обезбеди везу Војводине и западне Србије, те да олакша везу са Румунијом и Босном и Херцеговином.
НОВИ САД: Тунел „Иришки венац” и мост преко Дунава, у грађевинском смислу, представљају два најзахтевнија објекта на траси Фрушкогорског коридора.
www.dnevnik.rs