Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Put se gradi od Kuzmina ka Raci. I ne gradi se zato da bi tebi ili nekome drugom bilo lakse i krace da stignes u Bijeljinu nego zbog prioriteta na drzavnom nivou. Ti barem o tome konstantno pises. I to da put treba da ide kroz jednu od najsiromasnijih i infrastrukturno nerazvijenih opstina je cista glupost. Putevi u opstini Bogatic su u jako losem stanju. Nisu rekonstruisani otkako su izgradjeni. Macvanima je potrebnije da se rekonstruise postojeci putevi. Ionako u Bosnu idu samo po gorivo.
 
"Ministarstvo građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе izdalo jе Građеvinsku dozvolu
za izvođеnjе priprеmnih radova za izgradnju mosta prеko rеkе Savе, što znači da jе svе
sprеmno da u najskorijе vrеmе otpočnu radovi na izgradnji auto-puta i brzе saobraćajnicе
Ruma-Šabac-Loznica." . . .
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... uta-i-brze

@blagic. . . uopšte mi nije jasno o čemu ti to pišeš, ni šta je poenta.
 
Možda će biti jasnije sa slikom. Bogatić se nalazi izmedju tri grada.
Ako bi preko njega išla magistrala 2+2 od Šapca do Bjeljine, onda
bi se ona koristila i za pravac prema S. Mitrovici, tj. SM-LO i SM-ŠA.

Ali, sve je pitanje prioriteta, pa i dogovira sa RS i kad se umešaju i
Turci, onda se prvo gradi "Kuzmin - Rača" i sada "Ruma - Loznica"
što nije loše za taj kraj, pogotovu ako nekad otvori rudnik "Jadarit".
viewtopic.php?p=679305#p679305
 
Poznajes li ti taj kraj recimo? Ja sam u Macvi poslednjih 15ak godina. Sve je to OK sto ti predlazes. Moze se onda graditi auto-put Sabac-Obrenovac i Sabac-Valjevo itd. Cemu graditi auto-puteve i brze ceste ako je sva ostala infrastruktura u jadnom stanju. Prece bi bilo rekonstruisati postojeci put 1B reda SM-Bogatic-granicni prelaz Raca. Putevi u celoj opstini Bogatic su u tako jadnom stanju. Za ne poverovati je i da je put Sabac-Bogatic kategorisan kao put 2A reda. Ta dva pravca vape za rekonstrukcijom.
To sto ti predlazes je kao da je Bogatic jak privredni centar cele regije a nije. Veza preko Race je sasvim razumna opcija za povezivanje Semberije i dalje ka srpskom delu Posavine. Isto tako veza ka Loznici i celom tom kraju a i dalje ka Zvorniku i tom delu R. Srpske.
Mani se kacenja raznoraznih linkova kao argumenata bez poznavanja lokalnih prilika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681877#p681877:sdlpjp54 je napisao(la):
blagic » Sre Nov 20, 2019 10:00 pm[/url]":sdlpjp54]
Mani se kacenja raznoraznih linkova kao argumenata bez poznavanja lokalnih prilika.
I tako u baš svakoj temi u kojoj se oglašava!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681877#p681877:1fgo7fbq je napisao(la):
blagic » 20 Nov 2019 09:00 pm[/url]":1fgo7fbq]Sve je to OK sto ti predlazes. . . Prece bi bilo rekonstruisati postojeci put
1B reda SM-Bogatic-granicni prelaz Raca. . . . Za ne poverovati je i da je put
Sabac-Bogatic kategorisan kao put 2A reda. Ta dva pravca vape za rekonstrukcijom.
To što si ti na terenu, kao i ovaj "branik", ne znači da "bolje vidite".
A, to dokazuju vaši postovi kao nap. i ovaj pun kontradiktornosti.
Nabacano je puno stvari, koje ustvari idu u prilog mom predlogu.

To što je Bogatić siromašna opština sa lošom putnom mrežom
je upravo dobar razlog da se bolje poveže sa okolnim gradovima.
Rekonstrukcija puta do SM je u planu, ali to nije deo puta ŠA-BN.

Ja sam ovde predložio povezivanje Šapca i Bijeljine preko Bogatića
Tako bi se izgradila bolja veza za koju ti tražiš da se rekonstrujiše i
nije mi jasno šta ti ustvari hoćeš kada me kritikuješ zbog predloga.

Inače, ja nisam postavio nikakve "linkove" već mapu, ali ti i 'branik'
izgleda niste vični da vidite šta sam ustvari nacrtao i predložio, već
pišete neku "liriku o siromaštvu", a ne o značaju putne povezanosti.
 
Jesi ti nekada mozda posetio Bogatic? Bogatic je i sada na pola sata od autoputa. Izgradnjom SA-LO bice na 15 minuta. Mislis li da je prosecnom Macvaninu koji je poljoprivrednik bitno da li ce do "Beljine" stici za pola sata ili za 20 minuta? Naravno da nije.
 
Pa, ti stvarno nisi shvatio da je moj predlog povezivanje Šapca i Bijeljine ?!

Još sam to naglasio u predhodnom postu i dao mapu da vidiš o čemu se
radi, ali ti i dalje pišeš samo o Bogatiću, koji nije primaran u mom predlogu.

Bogatić bi samo bio na toj magistrali 2+2 koja bi prošla kroz Mačvu, ali
koja bi primarno povezala Šabac i Bijeljinu ( Srbiju i RS), jel sada jasnije?
 
Pa realno taj put postoji i sada, i verovatno zadovoljava trenutne potrebe. Ako ka Bijeljini više vozila emituju druga područja (Beograd, Vojvodina itd.) onda je veza Kuzmin - Rača - Bijeljina realnija opcija jer se prosto koristi već izgrađeni autoput, i gradi malo parče ka Savi.
Putevi oko Bogatića zaista nisu sjajni, ali je deo ipak okrpavan unazad nekoliko godina, ja recimo često kad idem iz Loznice ka Novom Sadu idem baš preko Bogatića i Sremske Mitrovice, jer je manje sela na putu.
Kad prođe brzi put do Loznice, eto biće i alternativa ka Bijeljini preko Šapca bolja, jer će on biti još bliže granici pa tih desetak-petnaestak kilometara obične magistrale do Drine sigurno neće biti problem (nisu ni sad, od Bogatića se do Drine svakako stigne za 10-15 min, a od Šapca do Drine za 30-40 min preko Bogatića. Ulupati enormnu količinu novca za provlačenje potpuno novog brzog puta kroz atare sela, otkupljivati zemljište i možda čak rušiti kuće da bi se to svelo na 20-25 min je po meni besmisleno (dobitak 5 do 15 minuta, a sa povećanim saobraćajem na takvom brzom putu - do Bijeljine bi ostalo isto ili duže zbog više čekanja na granici koje bi se pojavilo). Iz Šapca i sad mogu brzo stići do Bijeljine, ne idu na auto put, svima ostalima koji i sad gravitiraju ka autoputu BG-ZG je veza preko Kuzmina zapravo odlična i logična.
Ovde se povela rasprava kao da je povezivanje Bijeljine i Šapca povezivanje dva megapolisa. A i komentar da to omogućava povezivanje Srbije i RS je promašen - šta kao veza preko Kuzmina ne povezuje Srbiju i BiH (RS) nego Gvatemalu i Honduras???? Svašta!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681975#p681975:m6027z35 je napisao(la):
miki_ns » 21 Nov 2019 09:02 am[/url]":m6027z35] . . rasprava kao da je povezivanje Bijeljine i Šapca povezivanje dva megapolisa. .
. . veza preko Kuzmina ne povezuje Srbiju i BiH (RS) nego Gvatemalu i Honduras?
Gde si to pročitao da veza Kuzmin-Rača ne povezuje Srbiju i RS ?!? . . Izmišljaš!
A, nije u pitanju povezivanje samo dva grada, već dela prometa Srbije i R.S.(BiH)

Deonica BN- ŠA bi samo bila još jedna veza, ali koja bi od Šapca vodila i prema
Obrenovcu i Valjevu, znači prema centralnoj Srbiji, a ne samo na autoput za BG.

Sada takva veza nije baš prioritet, ali jednog dana će doći i ona na red za izgradnju.
 
Slažem se da veći saobraćaj generišu NS i BG kao 2 najmnogoljudnija i ekonomsi najveca centra u Srbiji. Povezivanje Srbije i Bosne ne treba da bude imperativ samo po sebi, nego kada se već troše pare treba gledati kako da se poveže još neki grad uz put. Ako se gleda samo povezivanje BiH i Srbije i brzi politički poeni onda je Kuzmin-Rača logično rešenje. Kratko parče u ravnici koje puno košta a i gomila ljudi je navikla da ide na Raču. I to je sasvim OK da se nije planirao NS-RU-ŠA-LO. Ako pogledamo mapu, videćemo da optimalno rešenje povezivanje BiH preko autoputa RU-ŠA-LO.



U varijanti 1. dovoljno je samo par kilometara do granice i most. Autoput bi prolazio između BN i Ugljevika i samim tim dao i Ugljeviku neku šansu za razvoj. BN bi dobila još jednu vezu na jugu ka Srbiji. Mostovi bi bili bolje distribuirani i služili većem broj građana. Ovako imamo 3 mosta na razmaku od 7km. Ako pogledate mapu, videćete da crvenoj liniji gravitiraju svi veći gradovi i da predstavlja prirodniji put nego plava linija koja povezuje nišsta sa niša i dosta je nepriorodan put.

Varijanta 2. Iako povezuje Bogatić dosta je skuplja jer se mora praviti više kilometara novog puta. Takodje za nekog ko iz BN putuje ka LO je onda dalje. Veza kod Prnjavora je neka sredina i dobra je za sve smerove kretanja za sva tri grada (BN-ŠA-LO).

Varijanta 3. Nema puno smisla kada se izgradi RU-ŠA-LO. Ni sada nema puno smisla. Za nekog ko ide iz BiH ka BG ili NS, prvo ide ka severu pa se onda vraca na Jugo-zapad, pa u slucaju NS opet ka severu. Samo se voza cik-cak. U Kuzminu može da se ide samo levo ka ZG i desno ka BG. Na sever ne može jer nema ni puta ni mosta na Dunavu. Sad zamislite nekog ko ide iz Sarajeva ili Skololca - da li će on da ide na Raču ili bi mu Loznica bila privlačnija ili Bijeljina jug ako nema puta do Loznice. Neko ko ide iz SA za BG nije lud da se vozi čak do Kuzmina pa da se vraća nazad na BG. Neko ko ide iz Banja Luke koridorom preko Brčkog kad dodje u BN sasvim mu je svejedno kuda će dalje, mada mislim da bu mi malo privlačnija bila opcija na autoput ŠA-LO pa dalje ka NS i BG.

Sad se postavlja pitanje zašto smo "ulupali" preko 220 miliona na parče od Kuzmna do Rače? Kao da niko ne razmišlja i samo troši pare. Možda smo mogli te pare potrošiti npr na magistralne puteve oko Bogatića ili na neke bolnice ili pak na neko drugo parče puta.
 
"Iako povezuje Bogatić dosta je skuplja jer se mora praviti više kilometara novog puta."

Od Štitara na Magistrali 2+2 do Bogatića ima oko 15km, a dalje do Bijeljine

bi se koristio i od Šapca, ali i iz pravca Sremske Mitrovice, tj. sa obadva AP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681995#p681995:2qhq1qsx je napisao(la):
dragan » Čet Nov 21, 2019 10:17 am[/url]":2qhq1qsx]"Iako povezuje Bogatić dosta je skuplja jer se mora praviti više kilometara novog puta."

Od Štitara na Magistrali 2+2 do Bogatića ima oko 15km, a dalje do Bijeljine

bi se koristio i od Šapca, ali i iz pravca Sremske Mitrovice, tj. sa obadva AP.

Po gogole maps od Štitara do Drine, pravolinijski ima 20km. U idealnom slučaju je 20km puta. Neka km košta 8,5 miliona to je ukupno 170 miliona evra za ovo parče puta.
Pogledajte prilog 1
To bi ilo OK da je Mačva nezavisna republika pa povezuje svoj istok i zapad. Ali pošto je Mačva deo Srbije onda nije racionalno trošiti toliki novac na parče puta koje povezuje varošicu Bogatić sa BN i ŠA a već postoji autoput koji prolazi dovoljno blizu. Bolje je taj novac utročiti na npr. BG-Požarevac ili BG-Mladenovac gde ljudi izgiboše na magistrali i gde je prosečan saobraćaj već za autoputizaciju. Ili npr przi put od Lajkovca do Valjava. Ili prosiriti prilaz BG na 3+1 traku. Ima toliko prioriteta na nivou cele Srbije da ih ne mogu navesti sve ovde.

 
Već sam napisao da ta deonica " nije baš prioritet", pogotovu posle AP Kuzmin-Rača.

Ali, sam napisao da se ne radi o povezivanju Bogatića, već preko ili pored njega da
ide veza "Šabac - Bijeljina" i to obrazložio nekoliko puta samo na ovoj stranici, ali
izgleda da to moram da prevedem na kineski i arapski, jer ovde slabo ko to shvata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682019#p682019:2hpdoru2 je napisao(la):
dragan » Čet Nov 21, 2019 11:12 am[/url]":2hpdoru2]Već sam napisao da ta deonica " nije baš prioritet", pogotovu posle AP Kuzmin-Rača.

Ali, sam napisao da se ne radi o povezivanju Bogatića, već preko ili pored njega da
ide veza "Šabac - Bijeljina" i to obrazložio nekoliko puta samo na ovoj stranici, ali
izgleda da to moram da prevedem na kineski i arapski, jer ovde slabo ko to shvata.

Dragane razumem Vas šta hoćete da kažete ali u momentu kada je potpisan komercijalni ugovor za Kuzmin-Rača i RU-ŠA-LO to nema nikakvog smisla. Autoput (brzi put) će proći na samo par kilomera od granice (Bijeljine) kod Prnjavora. Logično je tu povezati BN. Pa nećemo valjda sada praviti 3 paralelna auto (brza) puta.
 
Pa, jel ti vidiš šta sam napisao u prvoj rečenici tog citiranog posta?
( 我已經寫過,本節“並不是真正的優先事項 )

M. Prnjavor nije na "par km", već na 15km od mosta Badovinci, a

to ne bi bio nikakav "paralelni AP" nego poprečna veza ŠA - BN. . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682033#p682033:3eulqyj6 je napisao(la):
dragan » Čet Nov 21, 2019 11:59 am[/url]":3eulqyj6]Pa, jel ti vidiš šta sam napisao u prvoj rečenici tog citiranog posta?
( 我已經寫過,本節“並不是真正的優先事項 )

A, M. Prnjavor nije na "par km", već na 15km od mosta Badovinci.
A, to ne bi bio nikakav "paralelni AP" nego poprečna veza, . . itd.itd.

Hahahaha. Razumeo sam Vas da ste rekli da nije prioritet. Samo ne razumem zašto toliko potencirate to rešenje?

Neće se ići na Badovince i Pavlovića Ćupriju nego će se praviti novi most kod Prnjavora kao i granični prelaz i carinski terminal. Pavlovića Ćuprija je "PRIVATNI" most na kome se naplaćuje mostarina i bilo bi neozbiljno kada bi jedna država upućivala sav tranzit na privatni most. Takođe taj most i granični prelaz nemaju kapacitet da prime saobraćaj sa autoputa. To je više za lokalno stanovništvo. Čak ni tad nije dovoljan kad svi krenu za vikend po gorivo. Pavlovića Ćuprija će se možda koristiti u prelaznom periodu što kod nas zna da potraje :).

Po detaljnom planu regulacije ovog puta nije predviđeno isključenje ali ga Drobnjak stalno pominje na TV. Za 4 godine koliko je planirano za izgradnju moguće je da će dodati i tu pomenu. Ne bi nam bilo ni privi ni poslenji put da se menja generalni plan :). A već vidim Dodika i Vučka kako se grle i ljube na mostu :)

Kako stvari stoje, za 4 godine će dobar deo lokalnog stanovništva ici na Badovince pa na autoput dok će kamioni ići na Raču i Loznicu.

A, to ne bi bio nikakav "paralelni AP" nego poprečna veza, . . itd.itd.
Možete ga nazvati kako god hoćete to košta minimum 170 miliona evra i potpuno je suvišan pored Kuzmin-Rača i RU-ŠA-LO
 
A, ti hoćeš da praviš novi most preko Drine da povežeš i Ugljevik u RS?!
Mene ipak više interesuje da se poveže opština Bogatić i taj deo Mačve.

Već sam napisao da može da se napravi most-blizanac kod Badovinaca
(kao nap. kod Beške) tako da bi onda bio rešen problem sa prelaskom.

Vidim da ti i dalje ne razumeš šta sve povezuje ŠA-BN preko Bogatića i
da to nije samo veza dva grada, već i pola puta izmedju BN - SM - E70.
viewtopic.php?p=681995#p681995
 
Iskren da budem Dragane, sa vezom od Kuzmina prema Bijeljini, nisam siguran da je potreban nekakav brzi put ili auto-put preko Bogatića. Često idem preko Bogatića do loznice, i taj put je veoma rasterećen. Nekada idem i preko Badovinaca pa onda preko Salaša Crnobarskoh, Glogovca i Mačvanske Mitrovice, i tu samo što se bale sena ne kotrljaju na vetru preko kolovoza koliko je put pust.

Mislim da je za taj deo mnogo bolje da se temeljno rekonstruišu postojeće saobraćajnice.

Inače, prelaz u Loznici nije dozvoljen za kamione, Dzontra. Samo automobili i autobusi. Kamioni idu preko Pavlovića mosta (kako ti kažeš privatnog, ali voleo bih da znam na osnovu čega to tvrdiš) ili preko Zvornika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682047#p682047:shcnunil je napisao(la):
ivchonny » 21 Nov 2019 12:54 pm[/url]":shcnunil]Mislim da je za taj deo mnogo bolje da se temeljno rekonstruišu postojeće saobraćajnice.
Evo, pristajem na "temeljnu rekonstrukciju postojećih" puteva. . . za sada. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682040#p682040:3k185reb je napisao(la):
dragan » Čet Nov 21, 2019 12:36 pm[/url]":3k185reb]A, ti hoćeš da praviš novi most preko Drine da povežeš i Ugljevik u RS?!
Mene ipak više interesuje da se poveže opština Bogatić i taj deo Mačve.

Već sam napisao da može da se napravi most-blizanac kod Badovinaca
(kao nap. kod Beške) tako da bi onda bio rešen problem sa prelaskom.

Vidim da ti i dalje ne razumeš šta sve povezuje ŠA-BN preko Bogatića i
da to nije samo veza dva grada, već i pola puta izmedju BN - SM - E70.
viewtopic.php?p=681995#p681995

Naravno, svaki autoput mora da ima most sa 6 (4 za brzi put) traka inače je usko grlo. Most se pravi i u Vašoj varijanti. Samo mi nije jasno, da se naplacuje u jednom smeru ali ne u drugom jer koncesija ističe za 10ak godina (opet su je produžili). Ali ok, pošto se pravi pola mosta možda je ušteda. O Ugljeviku i dalje brine BiH ali autoput svakako treba da prolazi pored što je moguće više mesta jer će ga više ljudi koristiti i plaćati.

Opet mislim da se mi ne razumemo. Treba da definišemo okvir i ograničenja u kome se krećemo sa idejama.
Slažem se da je predloženi put dobar i da pored BN i ŠA kupi i deo saobraćaja od Mitrovice (ako neko ko ide iz SM i drnda kroz sva ona sela odluči u Bogatiću da ipak ide na AP i plati malo putarine a ne da iz Bogatića prođe Klenje i stigne u Badovince i ne plati ništa ). Slažem se da bi i kupio deo tranzita ka BN. Takodje se slažem da svaki grad treba da bude povezan nekom poprečnom vezom jer je to dobro.

Ali imamo problem sa ograničenjima. Mi nismo Ujedinjeni Arapski Emirati da možemo sve to da izfinansiramo. Sledeće ograničenje su vec dogovorena 2 autoputa ka BN. Dodatno ograničenje je da ostatak Srbije vapi za autoputem. LJudi u Bogatiću i Mačvi kao i Sremu treba da su presrećni što imaju toliko autoputeva po km2 površine koji zahvataju. Ljudi iz Negotina ili Novog Pazara ili Priboja bi bili presrećni kada bi im prolazio autoput na 100km od njih. Ne 15, ne 30 nego 100km.
Ne slažem se ni sa idejom da se zarad komfora BN i ŠA i dela Mitrovice i potencijalnog tranzita ka Bosni izopšti Loznica i celo podrinje i dalje ka Sarajevu. Mitrovica već ima autoput pored i dobiće još jedan za 2 godine, a Loznica nema ni jedan. Uopšte se ne slažem ni sa idejom da u moja ulica bude popoločana zlatnim pločama a da oni u Somboru gaze po blatu jer mene samo interesuje da se razvije moja ulica.

Kad se na Google Maps odzumira malo Mačva na nivo Srbije, prioriteti se promene.

Mislim da je više sve bespredmetno raspravljati o ovoj vezi kada je već sve dogovoreno. To bi bilo kao da sad raspravljamo o trasi puta BG-ZG kad je on vec napravljen.
 
Nigde nisam napisao da treba da se "izopšti Loznica i celo podrinje i dalje ka Sarajevu."?!
Ja ne znam kako uopšte može da ti padne na pamet takva suluda i sumanuta ideja?

Takodje po peti put da kažem da to nije prioritet i da je besmisleno porediti sa drugim
pravcima i deonicama po Srbiji koji bi trebalo da se rekonstrujišu, jer je to neuporedivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682047#p682047:1sabyuoq je napisao(la):
ivchonny » Čet Nov 21, 2019 12:54 pm[/url]":1sabyuoq]Iskren da budem Dragane, sa vezom od Kuzmina prema Bijeljini, nisam siguran da je potreban nekakav brzi put ili auto-put preko Bogatića. Često idem preko Bogatića do loznice, i taj put je veoma rasterećen. Nekada idem i preko Badovinaca pa onda preko Salaša Crnobarskoh, Glogovca i Mačvanske Mitrovice, i tu samo što se bale sena ne kotrljaju na vetru preko kolovoza koliko je put pust.

Mislim da je za taj deo mnogo bolje da se temeljno rekonstruišu postojeće saobraćajnice.

Inače, prelaz u Loznici nije dozvoljen za kamione, Dzontra. Samo automobili i autobusi. Kamioni idu preko Pavlovića mosta (kako ti kažeš privatnog, ali voleo bih da znam na osnovu čega to tvrdiš) ili preko Zvornika.

Nisam znao da kamioni ne idu na prelaz u Loznici. Viđao sam kamione i na Pavlovića mostu ali sam mislio da su regionalnog karaktera a da tranzit ka Sarajevu ide preko Loznice i Zvornika.

Pavlovića Most ili Pavlovića Ćuprija je most koji je dat u koncesiju. To je ujedno i jedina koncesija na most koju je Srbija uradila ikada (koliko je meni poznato). Možda sam upotrebio prejaku reč "privatni". Nije privatni u smislu da samo taj neko može da pređe preko njega nego u smislu da ga je napravio privatnik i da ima koncesuju na njega neki period i da shodno tome naplaćuje mostarinu. Oko tog mosta su ispredale priče i kontroverze. Ako ukucate na google Pavlovića most izaći će Vam gomila članaka. IMa tu dosta za i protiv. Ne ulazeći u detaje, iskreno meni je i OK taj most jer mi je mnogo koristio kao i ljudima u oklnim selima. U protivnom svi bi morali da idu na Raču ili Loznicu. Plaća se al šta je tu je.

Pomenuo sam jake reči kako bih naglasio da Pavlovića Most možda nije dobra ideja da se preko njega povezuje BN na autoput ŠA-LO.
 
Aha, koncesija! Nisam to znao... Možda sam jednom prešao taj most ali, vidiš, ne sećam se mostarine.
 
Vrh