Šta je novo?

Cvetni trg

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376548#p376548:fndb4hta je napisao(la):
milos.tro » Čet Mar 17, 2016 9:10 pm[/url]":fndb4hta]Koliko vidim pojavilo se i cveće
izvor:FCB

Pogledajte prilog 1
file.php

file.php
Lepo izgleda, bravo.
 
Ne bi nikoga da vređam ali meni je "trg" ružan, prazna betonska ploča, bez sadržaja, zelenila...ičega... Mislim da je zreo za rekonstrukciju
 
Eto šta nam uradiše vekovi života u sredini gde si kamen mogao videti jedino u manastiru ili na groblju. Zato je Srbima svaki trg "grobljanski", kao što nam je i svaki korov "park".
 
Заправо, крајем 19. и почетком 20. века Срби у урбаним срединама су почели да развијају јако квалитетан однос према јавном простору, трговима, парковима и булеварима. Но, све је то прекинуто након 1945. година од када је до дана данашњег у целој Србији формиран један једини нови већи трг у српским градовима - онај у Ужицу.

Зашто је тако, мени је макар савршено јасно, али нећу опет у политику. Само упоредите оне баштице за разбијање масе испред бивше америчке амбасаде са баштицама на "тргу" републике. Свака сличност и реална функција истих је намерна.
 
Ако на час потиснем онај (субјективни) осећај носталгије за оним давним некадашњим Цветним тргом, којега иначе одавно нема, после свега, пролазећи неколико пута туда, морам признати да ово све скупа и није тако лоше како се у први мах чинило. (Мислим на идејно решење, не на техничку изведбу, с већ уобичајеним пропустима)...

Једино ми је малко засметало што се је теже попети директно до Пекића, али, заправо, то ваљда и није замишљено као степенице, већ простор око споменика...

И, волела бих да овај простор где су кафићи остане овакав, отворен...

(Ништа ми горе није од тих затворених и вештачки наткривених простора, а тек кад су обавијени оним најлонским засторима - то је ужас, у такве не седам ни да су једини на свету преостали).
 
Deliler поново пише кроз спопствену призму измаштане пројекције историје, н'о добро, ко познаје чињенице - зна, ко не..јбг.

Плато, као плато (далеко је од трга) могло је пуно боље, али када видимо како смо до коначног изгледа дошли и ко је тај "поступак" спровео, оно.. Добри смо.

Него, што се мене тиче, изазов за формирање лепог трга ће ,када једног дана Краља Милана постане пешачка улица, заправо бити простор између Официрског дома, Официрске задруге, палате "Београд" и зграде Трговачког фонда.
 
Као што рекох, ни један нови трг за 70 година није формиран у било ком већем српском месту (осим у Титовом Ужицу) - Истинита и лако проверљива чињеница.
 
То што си написао наравно апсолутно није тачно, ето примера ради, не морамо ићи даље од трга Маркса и Енгелса у Београду..
 
Ту је пре рата била трамвајска окретница, након тога је био 60их и 70их паркинг. И опет, централни, истурени део није доступан пешацима. Питање је да ли то можемо окарактерисати као формирање новог трга али ајде, нека ти буде. Наведи трећи новоформирани трг за ових 70 година комунизма/социјализма/партијске посткомуњарске развалине?
 
Испред садашњег Дома Синдиката била трамвајска окретница?! :shock:
Ти си омашио град, ту су биле старе куће и "сељачки суд"..
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2

После уређења..
Pogledajte prilog 1

Данас..


Иначе, надам се да ће комплетан простор испред Дома Народне Скупштине једног дана бити трг.
 
Хах, идемо редом,

следећи "послератни" трг је Трг Народног Устанка, на месту предратне пијаце у Чачку.
 
Добро, греши човек, него одговори на питање. Два-три трга у целој држави за 70 година - Моја поента остаје а то је да се развојем јавног отвореног простора напрасно стало, што је један парадокс за државу и друштво које је грађено, јелте, на темељима јавне имовине, једнакости, социјализма итд.

Трг у Чачку није у потпуности новоформирани трг. У питању је предратна пијаца-трг.
 
Написах већ, да је на месту трга Народног устанка била пијаца..
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

и данас..


али пијаца је била и данашњи Студентски трг и Студентски парк у Београду па то не умањује заслуге ономе ко је тај простор претворио у оно што јесте и што ће потенцијално тек бити..
 
Наравно има их пуно више од тога, али слажем се - не довољно.

Не мислим да ту треба видети некакву теорију завере, (као ни у периоду пре Другог Светског рата када Србија реално нема крштен трг до трга Српских ратника Краљеву, после је ли - уклањања пијаце, а камоли урбанистичке планове), већ у немогућности или неспособности или недостатку воље или знања градских отаца да градове које су добили у руке у потпуности уреде у урбанистичком смислу буквално од ослобођења од Турака до модерног доба.

Опште је познато да кроз историју постоји прегршт планова за уређење разних градова или њихових делова, па су сви они они у мањој или већој мери остали урбанистички нуређени до данас, а како ствари стоје такво ће стање остати још дуго.
 
Тамо у близини, на почетку данашње Влајковићеве одиста и јесте била трамвајска окретница, 14, која је ишла за Земун од 1934.
 
Говорио сам о простору трга Николе Пашића који је после Другог Светског рата рашчишћен и уређен као пешачки трг, а на коме свакако није могла бити трамвајска окретница осим у случају да трамвај није био лебдећи и да му је тернимус било на крову Касине,
иначе позната ми је та историјска чињеница о окретници у Влајковићевој.

Узгред, шире публике ради, ваља поменути и план да се на простору између Теразија и Дечанске све уклони и начини велики градски трг..
 
Dzabe nam nasi trgovi iz doba komunizma kada su bili parking automobila. Valjda je to taj automobilski urbanizam ko ce ga znati :) Uostalom to i nema neke veze sa Cvetnim trgom kao sto ni Cvetni trg nema veze sa trgom nego je vise plato ;)

Mozda treba ipak neki sadrzaj makar i mobilan staviti na sredisji deo Cvetnog trga ili neke klupice kruzne gde bi u sredisnjem delu bila zardinjera sa cvecem i sl.
 
А зашто? Чисто да мало опструира кретњу људи? Недостаје места за седење? Стварно ми није јасна та пожуда да се сваки метар квадратни слободног простора у граду заузме - било чиме.

ПС: Хвала Звездарка. :kk: Умал' ме човек направи лудим. :)
 
Да ли ће бити клупица више или неће, боја ова или она.. :roll:

Све је то ефемерно, уколико не успоставимо систем, уколико не реиндустријализујемо земљу, уколико не подигнемо наталитет.. Све ће ово једном бити пустиња, у прашуму зарасла попут градова Маја и Инка, или у бољем случају ће га празног и напуштеног користити, као успутно преноћиште, колоне емиграната на путу ка Скандинавији..


Немој сада да се извлачиш, обојица знамо на шта се разговор односио - на простор испред Дома Синдиката на коме је после рата формиран (теби невидљив) пешачки трг, а ту ни трамваја ни окретнице било није, нити је могло бити, дакле не правим те ја, већ се сам правиш луд.

Уосталом, чињенице теби и нису битне, већ место где би постављао своје параноичне конструкте о коминтерновским теоријама завере са жардињерама као барикадама. :lol:

Оно истина, са паранојом не зна се ко је гори.. Плави, црвени, црни, жути, наранџасти, а сви у бити блесави Балканци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376799#p376799:2ym8d9du je napisao(la):
Delija » Mart 19th, 2016, 2:20 am[/url]":2ym8d9du]А зашто? Чисто да мало опструира кретњу људи? Недостаје места за седење?
Ne nuzno za sedenje ali kretnja ljudi nije bas ucestalo na donjem delu. Nisam mislio na velike cak ne verovatno ni fiskne sadrzaje vec nesto sto moze sezonski ili namenski da da dodatnu funkciju prostoru u suprotnom ce ljudi samo prolaziti i prolaziti a retko ko ce imati potrebu da se zadrzi u prostoru ne racunajuci gornji deo sa kaficima. Da ponovim da ne ostane zaboravljeno samo zbog jednog predloga a to je da sam se u potunosti zalagao i slagao sa otvaranjem ovog prostora pogotovo u odnosu na onaj bedem uz ulicu sto je bio. Videcemo prolece je blizu pa ce i drvece ozeleniti na trgu i dobiti potpuno drugaciju percepciju.
 
Na pasicevom trgu bila je okretnica tramvaja postoje planovi te okretnice cak i fotke
Kada su proleteri uklonili sine i fonranu sa terazija napravljena je okretnica kako bi tramvaji iz bka tu okretali tek kasnije je pravljena okretnica na tasu .
Dugo su stajale sine u bka koje s sluzile kao parking.

Sto se tice kumunizma oni su ili zanemarivali trgove ili ih pravili toliko ogromnima da koliko god ljudi dodje na demonstracije to izgleda malo imaju i knjige o tome .
Trg u uzicu je svetao primjer koji se pojavljuje i u stranim knjigama .
 
Знаш ли ти сва слова, писао сам о простору испред садашњег Дома Синдиката и Пензионог фонда, који је рашчишћен после Другог Светског рата и претворен у пешачки трг, наравно постоје текстови и фотографије на којима се све то види а и на којима је јасна локација и трамвајске окретнице, односно мимоилазнице која није била на том месту, већ на другом, у Влајковићевој (а Влајковићева као што знамо није = трг Николе Пашића) - који део ти ту није јасан?


Видим да се опет потегло питање некадашње трамвајске окретнице код Народне скупштине. Ту једноставно није постојала никаква окретница, већ мимоилазница на којој су трамваји (са приколицама) маневрисали. Иза мимоилазнице био је једноставно шлус. Тек 1940. земунска линија је продужена до Новог гробља, где је постојала окретница. „Слепо црево“ код Скупштине се више није користило.

Не сме да се изгуби из вида, да су пре рата сви трамваји (осим гаражног броја 36) могли да возе у оба смера. Тек после рата постојећи трамваји су преправљени на једносмерну вожњу, а и куповани су нови са истом том „фалинком“. Данашњи трамваји не могу да се користе без окретница (у случају неких сметњи или радова линија се не скраћује, већ се једноставно укида). Мислим да зато данас терминал без окретнице не може да се замисли.
http://politikin-zabavnik.co.rs/pz/cont ... ?page=1363


Вероватно је и у Бразилији била намера да се народ не скупља.. :roll:



Узгред речено, план о рашчишћавању целокупног простора између Теразија и Дечанске и претварања тог простора у трг настао је пре Другог Светског рата.
 
Nisam ja neki ljubitelj Atinske Povelje niti segragacionog urbanizma i zoninga. U vecini zemalja su ti principi stvorili odvratne nehumane kvartove. Jugoslavija je po meni u tome bila izuzetak. Jugoslovenske arhitekte, i pre rata (Kraljevina) a i posle (SFRJ), pokazale su jedan poseban pristup stvaranju grada, daleko prijatniji i humaniji od svojih kolega na zapadu. Jugoslovenskom modernom mozemo slobodno da se ponosimo.

Tih nekoliko generacija izgradilo je u Beogradu veoma kvalitetne javne prostore, prvenstveno velelepne kejeve uz obale reka, Adu Ciganliju i setalista kroz Blokove, ali i poneke momente u starom jezgru grada: plato ispred Beogradjanke, vracarski plato (Njegoseva/Molerova), Blok sa otvorenim dvoristem izmedju Save Kovacevica i 14. Decembra.

Narocito je zanimljiva poslednja generacija koja je odbacila ekscese proslosti, ono sto zovemo lejnir urbanizam, a zadrzala sve kvalitete moderne. Ti ljudi su stvorili najbolji urbanizam toga doba u Evropi, lepa i prijatna naselja na periferiji grada (Cerak Vinogradi, Visnjicka Banja...) i fantasticni pesacki centar starog grada (Knez Mihajlova). Moram primetiti da je bas tada formiran najlepsi trgu u gradu izmedju Mazestika, Ruskog Cara i Beoizloga.

A onda su dosle devetesete...
 
Vozd ja govorim o okretnici nakon rata 2 sv a ti dopunjavas post sa tekstom o predratnim tramvajima
Kada su uklonjene sine sa terazija tramvaj iz bka je skracen do pasicevog trga kasnije do tasa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376868#p376868:1ze8pbva je napisao(la):
direktor » Sat Mar 19, 2016 4:01 pm[/url]":1ze8pbva]Vozd ja govorim o okretnici nakon rata 2 sv a ti dopunjavas post sa tekstom o predratnim tramvajima
Kada su uklonjene sine sa terazija tramvaj iz bka je skracen do pasicevog trga kasnije do tasa

Уопште ми није јасна сврсисходност твојих постова.
Јасно је где је мимоилазница била, а то није простор испред данашње палате Пензионог фонда и Дома Синдиката (који је после рата рашчишћен и направљен пешачки трг), како је форумаш са којим сам полемисао написао, већ Влајковићева улица.
Шта је било са њом у каснијем периоду потуно је небитно за расправу о томе да ли је после рата направљен иједан трг у Србији или није..
 
Vrh