Šta je novo?

Crne tačke beogradske •••••

I to sam hteo reci, ovde ne tehnicki neizvodljivo da se napravi detelina-nivelisana raskrsnica.

Pamtim ranije, kada sam cesto prolazio kruznim tokom kod opštine NBG...necu da lazem da je bio svaki dan, ali ako nije bio svaki drugi, onda svaki treci dan sam sigurno viđao saobracajni udes pored tog kruznog toka.

Kada otkaze semafor nastaje haos u na manjim raskrsnicama.

Ovde su ukrstene dve veoma promentne ulice. Ne znaš kojoj da das prednost. U pravu si da je tesko proci, saobracaj iz Milutina Milankovica bi trpeo više i bila bi guzva samo u njoj. Ali ovako trpe obe ulice.

Ja sam za resenje koje daje rezultate, pa slagao se ja sa njim ili ne, plasio ga se ili ne,...Sve to nije bitno. Licno ja sam naucio da vozim u kruznom toku, tako da me drugi ne ugroze i da ja ne ugrozim njih. Tako da necu ni imati problem.
 
Na ovako velikoj raskrsnici gde ukrštaju ulice sa po 3 trake u smeru, praktično je nemoguće proći u periodu intenzivnog saobraćaja ukoliko imate STOP. Bez semafora će se uvek napraviti ovakve gužve u špicu. Kružni tok je pravo rešenje, a taj mali broj vozača koji ne zna da ga koristi, moraće da se edukuje.
 
Najgore je sto taj broj vozača koji ne zna da ga koristi, nije mali.

Znas ono kada ides na kruzni tok kod NBG opštine, a iz pravca Brankovog mosta...Ulazis u isti, a ovi sto dolaze iz pravca Starog Merkatora se zalete, pa naglo koce i zaustavljaju se u spoljnoj traci kruznog toka...I ti se naravno iscimas. To zaletanje i naglo kocenje nikad necu da shvatim. A nekoliko puta mi se desilo da me covek isece tako sto uleti u kruzni tok, dok sam ja unutra i nailazim i prođe. I ja koji imam prednost kocim da bi prosao on koji nema, inace bi smo se sudarili. I cesto sam na istom mestu viđao čukanja, ciji je razlog upravo to.
 
Ali to uletanje se dešava samo na tom pravcu i samo na tom kružnom toku, što znači da taj pravac nije dobro isprojektovan.

Uvek pazim kada ulazim u Pariske komune i vrlo često se dešava to što opisuješ.
 
Taj kružni tok kod opštine nije pravi reper jer ima ozbiljnih propusta. Bilo je puno kritika na to rešenje proteklih godina ovde na forumu. Ali to ne znači da su svi kružni tokovi loše rešenje i da ih više ne treba praviti. Definitivno, ovakve raskrsnice, gde se ukrštaju dva bulevara sa po 6 traka su idealno mesto za kružni tok. Isto važi i za raskrsnicu Milutina Milankovića i Antifašističke borbe (kod Siriusa i nesrećnih Terazija).
 
Dule,
To si u pravu da je lose isprojektovano. Ali uletanje nije razlog loseg projekta, nego neznanja i bahatosti vozača. Ja sam za svako resenje, koje daje pozitivne rezultate, kada se saberu svi faktori.

Na Slaviji, su problem pešački prelazi, posto su na svim ulazima u kruzni tok. Kada se ukljucujes iz Beogradske, nikad da prođu pešaci, uvek ih ima. I ne skupe se u grupu, pa da pređu svi zajedno, nego prelaze svako za sebe. Velika je frekvencija ljudi, sta da se radi. To je davno trebalo da bude reseno podzemnim prolazima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430308#p430308:2esa1r5p je napisao(la):
astrodule » 26 Jan 2017 06:52 pm[/url]":2esa1r5p]Denivelisana raskrsnica mnogo mesta zauzima i nije joj mesto u gradu već na Ibarskoj magistrali.

Nisu naši vozači toliko loši u kružnim tokovima. Problem je kada se potrefe dva loša vozača u kružnom toku, a to nije tolika česta situacija.

Ali zato kada otkaže semafor - e tu nastaje pičvajz.

Naravno da su ljudi napravili gužvu jer nisu poštovali STOP, ali na ovakvim raskrsnicama sa po tri trake u svakom smeru je teško proći ako omaš STOP.

Poslato sa telefona
U principu, regulisanje većih raskrsnica lošom kružnom raskrsnicom je bolje od semaforizovanih. Ne sećam se kada sam zadnji put čuo da je bio sudar na Slaviji ili na kružnom kod opštine NBG.
 
Kod opštine su sudari skoro svakodnevni.
U 80% slučajeva kada ulazim u Pariske komune vozila iz pravca Zemuna dobrano blokiraju ulaz u desnu traku u Pariske komune.
Vrlo često snimim unapred kada se neko iz Zemuna zaleti i vozim vrlo defanzivno.
Ulaz u kružni tok mora da bude takav da vozila moraju da uspore, a to se radi "usmeravanjem" u desno.
Kod Opštine možeš da prođeš bez problema i sa 50km/h što nije dobro.

Poslato sa telefona
 
Ја сам пре неки дан имао чукање у 18ици на Тргу ослобођења у кружном току, зато што је лик са колима „секао" кружни ток уместо да кружи па је подлетео под солариса.
 
Ali kada gledate koliko je taj kruzni tok maksimalno jednostavno resenje, ali zbog mentaliteta naseg naroda, rizicno veoma.
 
U Španiji ima dosta kružnih tokova, naročito na prilazima gradu (kao recimo Batajnički drum, ili Ibarska na ulazu u BG) i bukvalno ne može da se prođe brže od 30km/h jer je oštra krivina na ulazu i teoretski je onemogućeno uletanje u kružni tok.

Evo primera koji bi mogao da zameni sve semafore na sličnim mestima.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430757#p430757:1hx8ksc2 je napisao(la):
Blade » 29 Јан 2017 05:15 pm[/url]":1hx8ksc2]Ali kada gledate koliko je taj kruzni tok maksimalno jednostavno resenje, ali zbog mentaliteta naseg naroda, rizicno veoma.
Ovo je prosto netačno, svaki kružni tok je bezbedniji od obične raskrsnice. Jel iko čuo da je neko ozbiljnije povređen u kružnom toku? Dešavaju se čukanja, ko što se dešavaju svuda, ali nikad nisu ozbiljnije prirode. I nije kriv mentalitet naroda što je loše projektovan kružni tok kod opštine NBG.

Inače, na onoj raskrsnici postoji znak, ali siguran sam da je apsolutno nemoguće sačekati da se stvore uslovi za prelazak 6 traka omladinskih brigada kad ne radi semafor.
 
E pa i ovo sto ti kazes je netacno, posto nikad nisam video takav udes na nekoj semaforizovanoj raskrsnici, kakav sam video na NBG kruznom toku. Ne mozes da kazes da je svaki kruzni tok bezbedniji od semaforizovane raskrsnice, bar ne u Srbiji. I to sto je lose projektovan, nije upravdanje da se u njega ulece kao kamikaza. Ima da gledas i postujes pravila. A kada se slupa cela strana auta,u B stub, vrata,...to nije cukanje. Zna se sta je cukanje. A mnogo sam puta video prilicno tezak udes na tom mestu. To kada se neko svesno zalece da bi kocio, nikad nisam razumeo, ali dobro, zasto bi ja morao sve da razumem...

Jeste se tesko ukljuciti, nije nemoguce. Neko moze brze da se ukljuci, neko sporije, nisu svi vicni. Ali bolje je da imas guzvu u jednoj ulici, nego u obe.
 
Na osnovu JEDNOG uključenja u JEDAN kružni tok si doneo zaključak da su kružni tokovi rizični?! Premisa ti nije dobra, ne izvodi se tako zaključak indukcijom. Dakle, uzeo si za primer raskrsnicu koja nije primer kako treba da izgleda kružni tok, i od toga si izveo zaključak za sve kružne tokove. Kao da si uzeo balon od helijuma i zaključio da gravitacija dejstvuje "na gore".

Inače, to mesto na kom se dešavaju udesi i nije deo kružnog toka, neko je praktično raskrsnica ispred kružnog toka, i odatle i problem, već smo razglabali sto puta. Evo vidi se lepo ovde
kruzni%2Btok%2Bkod%2Bopstine%2Bnbg.jpg


Dakle, ovaj kružni tok ima problem jer nije svim svojim delovima kružni tok, i nikako ne može da se izvede zaključak da su kružni tokovi u Srbiji rizični.

Razlog što je kružni tok, u opštem slučaju, bezbedniji je što su uglovi pod kojima se dešavaju nesreće mali, nikad 90 stepeni.
 
U pravu si ti za to da je ovaj kruzni tok lose projektovan i da nije merodavan za zakljucke, to se na slici koju si prilozio jasno vidi.

To je stvar koja vazi konkretno za ovaj kruzni tok. Ali ima nesto sto vazi generalno za svaki, a to je cuveno ne davanje migavca kada se iskljucuje iz kruznog toka, posebno iz unutrasnjeg kruga. Unutrasnji krug ima prednost nad spoljnim. Kada se iskljucuje, migavac je obavezan, kako bi neko iz unutrasnjeg dao znak vozacima iz srednjeg i spoljnog sta hoce. Mnogi ne ukljuce migavac, a ovaj iz srednjeg ili spoljnog produzi dalje kroz kruzni tok, misleci da se ovaj iz unutrasnjeg ne iskljucuje jer nije dao migavac i eto problema.

Neko ne da migavac, neko ne zna pravila,...A oba odlicne podloge za saobracajnu nezgodu.
 
Кружном току код Општине НБГ треба повећати пречник и померити центар кружнице према Париских комуна како би се избегла ова директна укрштања искључења и укључења у кружни ток. Иначе некако ми се чини да би за почетак кружни ток на НБГ највише помогао на раскрсницама Михајла Пупина са Шпанских бораца и Антифашистичке борбе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430757#p430757:3g43fbx1 je napisao(la):
Blade » 29 Jan 2017 05:15 pm[/url]":3g43fbx1]Ali kada gledate koliko je taj kruzni tok maksimalno jednostavno resenje, ali zbog mentaliteta naseg naroda, rizicno veoma.
Ako je u Čačku napravljeno nekoliko kružnih tokova na glavnim mestima u gradu i funkcionišu sasvim fino ne vidim zašto ne može i u Beogradu. Znam nekoliko vozača koji čak izbegavaju Slaviju i Bogosloviju a aktivni su vozači jer imaju strah od kružnih tokova. Svakako nam ih treba više kako bi se navikli ljudi na njih, te bi ih gledali kao normalnu stvar, a ne neki kuriozitet. Recimo, kada sam polagao vožnju kod Pionira svi koji su dobili da polažu trasom preko Bogoslovije su mislili da su pali, dok su ovi drugi koji su dobili obične raskrsnice mislili da su prošli.

Prosto je kod nas i dalje kružni tok bauk, trebamo da promenimo to. :gobb:
 
Kao sto rekoh, za svako sam resenje koje bi dalo pozitivne rezultate. Licno ja nemam problem sa tim. Kada mi neko da migavac da se iskljucuje, pustim ga iz spoljnog kruga naravno, on ima prednost, a i ko neda, uglavnom vidim po reakciji sta hoce.
 
Mene su tako ucili, sto znaci da vec prilicno dugacak period radim pogresno, ako je tvoja tvrdnja tacna. Do sada nikad nisam naleteo na drugaciju informaciju.
 
Učili su nas i da postoji pravilo "leve strane" u kružnom toku, a jedine merodavne stvari (iz kojih se izvlače "pravila" kružnog toka) su obrnuti trougao na ulazu (ako postoji) i znak za kružni tok kojim se pokazuje smer kretanja u kružnom toku (i horizontalna signalizacija ispred kružnog toka ako postoji).

Prestrojavanje u kružnom toku je dozvoljeno samo ako nikog drugog ne sečeš. Ako ne uspeš, napraviš još jedan krug.

Naravno, pravila ne vrede mnogo, ako ih svi ne poštuju, tj. postoji stara izreka "eno ga puno groblje onih koji su poštovali pravila u saobraćaju"
 
Tako je, kružni tok je ulica sa više traka koja ide u krug, svaka promena trake je isto kao i na svakom bulevaru, smeš da promeniš ako nikog ne ugrožavaš, uz migavac naravno. Blade, to što nekog propustiš da se isključi iz unutrašnjeg kruga je ono što često fali ljudima ovde, malo obzira prema drugima :kk:

A što se tiče davanja migavca, mislim da u kružnim tokovima nije ništa ređe nego na ostalim situacijama u saobraćaju. Oni koji ih uključuju kad treba uključivaće i u kružnom toku, oni koji su lenji i/ili bahati neće ni u kružnom toku ni u drugim situacijama. Čini mi se da taksisti posebno imaju običaj da "štede" migavce...
 
Da pustim nekoga da skrene, prestroji se, isparkira i tako dalje i tako blize je opšta saobracajna kultura koje pokusavam da se drzim.

Mnogo je bahatih koji se ponasaju kao da im je put ostao od dede, ali ima i saobracajno kulturnih ljudi.

Nego, po meni, najrizicnija i najlosije projektovana raskrsnica u Beogradu je ona na saobracajnici T6 u produzetku SMT, gde se ukrsta sa Ugrinovackim putem kod Altine. Ja takvu raskrsnicu nigde nisam video i za moj pojam je na prvom mestu. Verujem da zbog terena i postojecih vec objekata nije moglo drugacije. Pride sto semafor napravi guzvu, posebno u spicu. Džabe sto od Pančevackog puta nema guzve, pa sve dotle. Kada u dodjes, smuci ti se. U spicu bez tri intervala ne prolazis. Guzva bude cesto do nekadasnje lakat krivine u sve tri trake. Krajnju levu obicno zakrce ovi sto skrecu levo, posto i njih ima mnogo.

Sa novim mostom postala je jos prometnija, a guzva bese i pre. I po meni treba ima imati plan za rekonstrukciju iste. Resenja sigurno ima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430844#p430844:26kkrqbb je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 30, 2017 4:06 am[/url]":26kkrqbb]Иначе некако ми се чини да би за почетак кружни ток на НБГ највише помогао на раскрсницама Михајла Пупина са Шпанских бораца и Антифашистичке борбе.
Ja mislim da bi kružni tokovi bili korisniji na raskrsnicama tih ulica sa Bulevarom Milutina Milankovića, jer kod Mihajla Pupina su to T raskrsnice:


A u Milutina Milankovića imamo klasične velike raskrsnice i tramvaje pride:
Pogledajte prilog 1
 
Може и ту. Некако ми изгледа да би било лепше да код СИВа имамо кружне токове уместо семафора.
 
Vrh