Šta je novo?

Crna Gora

Evo sta se desava kada rekonstrukciju puteva oko Rozaja i do granice sa Srbijom rade
dve ,,cuvene,, firme STRABAG i EUROASFALT

 
Kakav naslov, kakav mentalitet...
Pokreneš više korisnih projekata za taj kraj, što je super, podržavam ravnomerni razvoj svakog dela CG...
Onda svojim kombinacijama upropastiš svaki projekat i odmah država kriva, ne vole nas zbog ovog onog...
Umesto da najure te večite lidere...
 
Kakav naslov, kakav mentalitet...
Pokreneš više korisnih projekata za taj kraj, što je super, podržavam ravnomerni razvoj svakog dela CG...
Onda svojim kombinacijama upropastiš svaki projekat i odmah država kriva, ne vole nas zbog ovog onog...
Umesto da najure te večite lidere...
Ma lazu sve. Ministar kapitalnih je iz Rozaja. Prolazio sam letos tuda to ne više od 20 radnika na putu od Rozaja do Spiljana. EUROASFALT je u Cg dovela Bosnjacka stranka da rade obilaznicu i tunel kod Rozaja I put Berane Kolasin. To im je izgleda bila dobra kombinacija. Lepe pare su dobili da to rade, pare su potrošili a nisu zavrsili puteve ni ta dva tunele kod Rozaja I kod Kolasina. Veruj te mi da oni niti imaju mašine niti imaju radnike. Nesto malo. Bemax im je uradio put od Lubnica do Jelovice i to je jedino što je završeno od 2017 godine. Evo stoji im 3 km na Jelovici spremnog puta za asfaltiranje a nista se ne desava. Pare potrošene i radovi stoje. Još malo će biti lepog vremena i onda nema radova do maja 2023. Posle ovoga im netreba više ništa dati da rade u Cg.
 
Ma katastrofa...ali da se našalim malo...ide mi na ruku jer bi taj tunel doneo više skijaša i napravio gužve na stazama... :D
 
Pravo da ti kažem i ja razmišljam u tom smeru... :) Sebično gledano, kolasin je trenutno taman. :)
 
Pojma nemam, ja neću ići u KL do zime, mogu da pitam prijatelje mada to su sve dezinformacije...
 
Pretpostavljam tamo kod hidrocentrale, na samom ulazu na ravnu Jelovicu. Jel su kise tamo bile ovih dana i dali ciste to. Imasli neku fotografiju.
Покушао да окачим снимак који сам добио од данас, ваљда сам успео.

 
Šta će biti sa starim mostom? Ostaje ili se ruši?
 

NADAM SE DA CE SE NESTO RESITI POVODOM OVE SRAMOTE!​

,Traljavo ugovoreni poslovi se obiju o državnu kasu"​

ASP: SDT zatražilo dokumentaciju o probijanju tunela kroz Bjelasicu​

Akcija za socijalnu pravdu će početkom predstojeće sedmice dostaviti SDT-u navode dobijene od zviždača da su tokom ugovaranja prvog kredita predstavnici bankarske institucije i konsultanti predlagali da se ugovorima jasno precizira takozvana klizna skala

Specijalno državno tužilaštvo (SDT) zatražilo je dokumentaciju o kontroverznom poslu rekonstrukcije puta Lubnice Jezerine, sa probijanjem tunela kroz Bjelasicu, čiji završetak već kasni dvije i po godine, a cijena posla je sa ugovorenih 34,6 miliona narasla za još najmanje 20 miliona i izvjesno je da će biti još i veća, pokazuju saznanja Akcije za socijalnu pravdu (ASP).


"Napominjemo da je ta cijena bez PDV-a, kojeg se država odrekla, a posao je dodijeljen sarajevskoj firmi „Euro asfalt“, sa kojom je tadašnji ministar saobraćaja Osman Nurković, neposredno po stupanju na tu funkciju, potpisao ugovor krajem 2016. godine. Čitav posao, ugovoren po FIDIC pravilima, dogovoren je dok je ministar saobraćaja bio funkcioner Socijaldemokrata Ivan Brajović", saopšteno je iz ASP-a.

Dodaju da se posao finansira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, sa kojom je zaključeno nekoliko odvojenih kreditnih ugovora, a ASP će početkom predstojeće sedmice dostaviti SDT-u navode dobijene od zviždača da su tokom ugovaranja prvog kredita predstavnici bankarske institucije i konsultanti predlagali da se ugovorima jasno precizira takozvana klizna skala.

"Klizna skala je prilagođavanje cijena zbog promjene u troškovima i podrazumijeva utvrđivanje novih indeksa, a upravo je to jedan od mehanizama, čije precizno neugovaranje dovodi do rasta prvobitno ugovorenih cijena. Poznato je da je već došlo do uvećanja cijene ove investicije primjenom klizne skale i da je potpisan najmanje jedan višemilionski aneks po tom osnovu", navodi se u saopšten
Stoga, kako smatraju u ASP-u, SDT u istrazi ovog kontroverznog posla treba da se posebno pozabavi ugovorima o kreditu i prikupi saznanja predstavnika banaka i konsultanata uključenih u ugovaranje kreditnih i izvođačkih aranžmana, uz ostala neophodna vještačenja od pravne i ekonomske struke.


"Međutim, klizna skala nije jedina sporna stvar kod ovog posla, već SDT treba posebno da se pozabavi pitanjem plansko/građevinskog projekta, na bazi kojeg je zaključen čitav posao, odnosno da li je geološko stanje terena bilo kvalitetno potvrđeno takvim projektom i da li se (i zašto) u posao ušlo bez kvalitetno utvrđenog stanja na terenu. Ideja o probijanju Bjelasice je stara decenijama, ali se nijedna socijalistička vlast nije usudila da uđe u takav projekat, upravo zbog nedovoljne istraženosti i nepoznatosti terena", podsjećaju oni.

Kažu i da SDT treba da utvrdi i zašto je dozvoljeno da se u trup tog državnog puta ugrađuju cijevi za male hidroelektrane (mHE) u Beranama, koje gradi firma „Hidroenergija Montenegro”, koja je bila vlasnički povezana sa podgoričkom građevinskom kompanijom Bemaks, a koju manjinski premijer Dritan Abazović (lica povezana sa njom) optužuje za nelegalne radnje u vezi sa eksploatacijom šljunka i nabavkom cigareta, koje su zaplijenjene u Luci Bar.


"S tim u vezi, SDT treba da utvrdi da li je državni posao iskorišten za privatnu investiciju mHE, koliko je to uticalo na stabilnost puta koji se gradi (zbog ugradnje dodatnih cijevi u njegov trup za male hidroelekrane), odnosno da li je ugradnja cijevi za privatnu investiciju bila projektovana građevinskim projektom, i koliko je šteta za poreske obveznike po tom osnovu", navodi se u saopštenju.

Kažu i da podaci u posjedu ASP-a otkrivaju da je upravo Bemaks sa kineskom China Road and Bridge Corporation učestvovao na tenderu za dobijanje ovog građevinskog posla, koji je na kraju dobio sarajevski „Euro Asfalt“, a onda se Bemaks pojavio kao njegov podizvođač.

"Tender je proveden tokom 2016., radovi su počeli maja 2017., a nijesu završeni već sedam godina, zbog čega se investicija u javnosti već slikovito hiperboliše kao „građenje Skadra na Bojani“. ASP ukazuje da brojna iskustva pokazuju da se traljavo ugovoreni poslovi obiju o državnu kasu, a velike su sumnje da se iza „traljavosti“ često sakrije nečiji privatni interes, korupcija i ogromno bogaćenje na račun poreskih obveznika", navodi se u saopštenju.
 
IZ MONTEPUTA PORUČUJU


Spremno dočekuju zimu na auto-putu​


Kompanija Monteput je, nakon dva mjeseca od otvaranja dionice auto-puta od Smokovca do Mateševa, uspjela da opravda očekivanja i zadovoljna je funkcionisanjem, uprkos brojnim izazovima.


Сњегочистачи
Snjegočistači (foto: Mediabiro)

Izvršni direktor Monteputa, Milan Ljiljanić, kazao je da se desilo mnogo incidenata, ali su zadovoljni funkcionisanjem.


“Naše službe su pravovremeno i efikasno reagovale. Kod svih velikih infrastrukturnih projekata, u početnoj fazi ekspolatacije dolazi do problema u funkcionisanju. U početku je bilo problema sa sistemom naplate, ali smo ih uspješno rješavali“, rekao je Ljiljanić Mediabirou.


On je na pitanje o utiscima saradnje sa kineskom kompanijom CRBC, odgovorio da je bila uspješna i korektna.


фото: Медиабиро
foto: Mediabiro

Kada je riječ o zimskom održavanju auto-puta, veliki broj vozača i građana izrazilo je skeptičnost. Međutim, u Monteputu tvrde da su na vrijeme preuzeli konkretne korake i da nema potrebe za brigom.


"Što se tiče zimskog održavanja, uvjeravam vas da ćemo zimsku sezonu dočekati potpuno spremni. Sva neophodna oprema je već nabavljena. Nabavili smo deset snjegočistača sa kombinovanim posipačima i plugovima, dva specijalna vozila Unimog, freze za snijeg. U toku je obuka zaposlenih“, objasnio je Ljiljanić.


Povodom nastavka gradnje auto-puta, izvršni direktor naveo je da je Ministarstvo kapitalnih investicija apliciralo za sredstva koja su potrebna za izradu projekta dvije dionice, i to: Mataševo-Andrijevica dužine 23 kilometra i Farmaci-Smokovac u dužini od 12 kilometara.


Со за аутопут
So za autoput (foto: Mediabiro)

"U planu je da se izrada glavnog projekta realizuje u narednoj godini. To bi obuhvatalo i sredstva koja su potrebna za pripremu tenderske dokumentacije. Najraniji početak radova na novim dionicama bi bio 2024- godine“, naveo je Ljiljanić.


Kompanija Monteput već više od 17 godina uspješno upravlja jednim od najznačajnijih objekata putne infrastrukture u Crnoj Gori, tunelom Sozina i prilaznim saobraćajnicama.


Upoređujući rezultate iz prethodnih sezona, potvruđuju da se broj prolazaka iz mjesec u mjesec povećava, te da ove godine očekuju rekord prometovanih vozila. Osim toga, u fokusu je i unaprijeđenje infrastrukture objekta čija dužina iznosi 4,19 hiljada metara.


фото: Медиабиро
foto: Mediabiro

"Što se tiče održavanja tunela u prethodnom periodu, bilo je veoma izazovno. To je tunel koji je u ekspolataciji 17 godina. U narednom periodu, već do kraja godine, očekujemo manje intervencije u vidu pranja tunela i nekih intervencija u građevinskom smislu. U narednim godinama, to ćemo intemzivirati i odvojiti veća sredstva, a sve u skladu sa planom redovnog održavanja“, rekao je Ljiljanić.


On je ujedno i najavio da će kroz edukaciju građana o elektronskoj naplati putarine, koju trenutno koristi 20 odsto vozača, Monteput poraditi na njenoj popularizaciji
 
Vrh