Šta je novo?

Crna Gora

Neko sabotira? Stara vlast nije uspela da zavrsi. Novija vlast (kompletna ranija opozicija) nije uspela da zavrsi. Nova vlast ne uspeva da zavrsi... Svi imali sansu, niko nije uspeo. Znaci svako sabotira svakoga? Za kasnjenje krivi kinezi ali necemo da im naplatimo penale... Pa ko u ovo moze jos da poveruje?
"Gospodo", planirali ste put da gradite 4 godine. Gradite ga 7+ godina. Zaboravili ste u planiranju petlju Matasevo kao i hidro i elektro instalacije na celoj trasi. Nakon 7+ godina gradnje niste imali sluzbu za zimsko odrzavanje AP a pola deonice vam u zestoko planinskim uslovima sa 5 meseci ozbiljnog snega. Nakon 7+ godina gradnje niste imali jednog obucenog coveka za upravljanje AP a treba vam 50-100. Nakon 7+ godina niste imali jednog obucenog coveka za rad na naplatnim stanicama a treba vam 80-120. Nakon 7+ godina gradnje i dalje nemate pristupni put za petlju Matasevo kao ni za petlju Verusa.
Mogao bih bar jos 5x ovoliko da pisem ali smoricu kolege forumase...
Postenije je reci, "nismo dorasli ovakvom izazovu i nismo znali koliko smemo da kraduckamo a da se posao ne dovede u pitanje posto nam je prvi put, za narednu deonicu cemo znati".
Kakva sabotaza, ovo je BRUKA i SRAMOTA.
 
Evo sta je premijer Crne Gore izjavio o zavrsetku autoputa, o putu Berane -Kolasin i o putevima oko Pljevalja
VISE IM SE ISPLATI DA PLACAJU FIRME PENALE NEGO DA ZAVRSE PUTEVE
GLEDATI OD 50.45 DO 56.08
 

Radovi prekinuti u novembru prošle godine​


Uz pomoć Vlade završiće dionicu puta Pljevlja - Metaljka?​


Preduzeće “Crnagoraput” navodno pristalo da završi dionicu Pljevlja - Metaljka, uprkos tome što su ranije obavijestili Upravu za saobraćaj da ne mogu da izvode radove zbog rasta cijena...





Asfalt na dugom štapu, Foto: Goran Malidžan




Rekonstrukcija dionice puta Pljevlja - Metaljka biće nastavljena u narednih desetak dana, upkos tome što je izvođač radova - preduzeće “Crnagoraput” nedavno obavjestilo Upravu za saobraćaj da ne može da izvodi radove u skladu s ugovorom, zbog rasta cijena materijala i energenata.
To je, kako je potvrđeno “Vijestima” iz Uprave za saobraćaj, dogovoreno s izvođačem radova na sastanku 15. juna.

Iz Uprave nijesu naveli šta je dogovoreno na tom sastanku i kako će biti riješen problem s finansiranjem radova, s obzirom da je “Crnagoraput” prethodno odbio da radi po ugovorenim cijenama, jer bi navodno pretrpio velike gubitke.
Prema nezvaničnim informacijama “Vijesti”, Uprava za saobraćaj nema mogućnosti da odstupi od potpisanog ugovora, pa se u rješavanje problema umiješala i Vlada.
Izvor “Vijesti” nije mogao da saopšti na koji će način Vlada pomoći izvođaču radova da završi započeti posao i da li za to ima zakonsku osnovu.
Radovi su prekinuti u novembru prošle godine, kada je i povučena sva mehanizacija.
Ugovor o rekonstrukciji regionalnog puta R-3, dionice Pljevlja - Metaljka, potpisali su 26. maja 2019. Uprava za saobraćaj i “Crnagoraput”.
Vrijednost potpisanog ugovora je 12.097.955 eura sa PDV-om.
Dužina trase je 16,3 kilometara, a rok izvođenja radova je 540 dana od dana uvođenja izvođača u posao.
”Izvođaču radova produžen je rok za izvođenje radova usljed pandemije COVID-19 virusa, te problema u vezi s imovinsko-pravnim odnosima, kao i za izmještanje visokonaponske i niskonaponske mreže na trasi, i zbog izmjena projektne dokumentacije usljed složenih geotehničkih uslova za izvođenje radova. Ranije nas je izvođač radova obavjestio da radove ne može dalje da izvodi po ugovorenim jediničnim cijenama usljed promjena cijena građevinskog materijala i energenata... Na sastanku održanom 15. 6. 2022. dogovoreno je da izvođač ipak nastavi izvođenje radova pored nepovoljne situacije u vezi sa skokom cijena. Očekujemo da radovi budu završeni u toku 2022.”, navodi se u odgovoru “Vijestima” Uprave za saobraćaj, kojeg potpisuje vršilac dužnosti direktora Radomir Vuksanović.

Protest i poziv premijeru​

Mještani više pljevaljskh sela nedavno su organizovali protest s kojeg su pozvali premijera Dritana Abazovića i ministra kapitalnih investicija Ervina Ibrahimovića da nađu način i nastave rekonstrukciju dionice puta Pljevlja - Metaljka.
S protestnog skupa održanog na puta, u mjestu Srdonov grob, mještani su poručili da će radikalizovati proteste ukoliko Vlada pozitivno ne odgovori na njihov zahtjev.
”Nadali smo se da će radovi početi u martu, ali i u junu nisu počeli. Mi hoćemo da se ovaj put što prije počne da radi. Trenutno nema ni jedne mašine na putu”, rekao je predsjednik Mjesne zajednice Poblaće Goran Laković.
Podsjetio je da je put u lošem stanju i da se njime teško saobraća s obzirom da veliki dio puta nije asfaltiran.

"Tehnoput" odustaje od dionice ka Bijelom Polju?​

Zbog povećanja cijena građevinskog materijala i energenata, i kompanija “Tehnoput MNE” obavijestila je Upravu za saobraćaj da ne može da izvodi radove na putu Vrulja - Mijakovići, po ugovorenim cijenama.
Prema nezvaničnim informacijama, firmi “Tehnoput” više odgovara da Uprava aktivira bankarske garancije u iznosu od 400.000 eura, nego da nastavi izvođenje radova, jer bi po sadašnjim cijenama građevinskog materijala i energenata znatno više izgubila.

Ugovor o izgradnji nove trase puta Pljevlja - Bijelo Polje, dionice od sela Vrulje do Mijakovića i puta Pljevlja - Đurđevića Tara, u dužini od oko 7,5 kilometara, Uprava za saobraćaj potpisala je 2019. s firmom “Tehnoput-MNE”. Izgradnjom ove dionice značajno bi se poboljšala saobraćajna povezanost Pljevalja s ostalim gradovima sjevera Crne Gore. Ranije je rekonstruisana i dionica puta od Slijepač mosta do Vrulje.
”Tehnoput” je ponudio cijenu od 8,69 miliona eura, što je za oko dva i po miliona eura manje od procijenjene vrijednosti radova.
Prema ugovoru, izvođač je trebalo radove da završi za 365 dana, odnosno do 8. juna 2020.
Iz Uprave za saobraćaj “Vijestima” su kazali da će raskinuti ugovor ukoliko izvođač radova uskoro ne nastavi radove.
”Očekujemo da se u skorije vrijeme nastave radovi, u protivnom Uprava za saobraćaj će inicirati raskid ugovora”, navodi se u odgovoru “Vijestima”.
Ukoliko bi Uprava raskinula ugovor, što je izvjesna varijanta, morala bi da raspiše novi tender za izbor izvođača radova. Ta procedura bi trajala možda i dvije-tri godine, s obzirom da je prethodno potrebno uraditi presjek situacije, odnosno izračunati vrijednost dosadašnjih i procjenu preostalih radova.
Iz Uprave tvrde da je ugovor “Tehnoputu MNE” produžavan zbog pandemije COVID -19, problema u vezi s imovinsko-pravnim odnosima, uslijed izmještanja visokonaponske i niskonaponske mreže na trasi, te izmjenama u tehničkoj dokumentaciji.
”Radovi na iskopima su završeni 95 odsto. Preostalo je oko 60 odsto radova na trasi, kao i radovi na izgradnji dva mosta, u dužini od 128 i 160 metara, s tim da su urađeni pristupni putevi u cilju njihove izgradnje”, tvrde u Upravi za saobraćaj.

Dionica do granice sa Srbijom do kraja godine?​

Od tri puta, koji su odavno trebalo da budu završeni, trenutno se jedino radi na putu Pljevlja - Mihajlovica do granice sa Srbijom.
U Upravi očekuju da će radovi biti okončani do kraja godine.
Rekonstrukcija 13 kilometara puta Pljevlja - Mihajlovica do granice sa Srbijom počela je 18. avgusta 2020.
Ugovorena vrijednost radova je 8,2 miliona eura, a cijeli posao koji se finansira iz kredita Evropske investicione banke, trebao je da se završi za godinu dana.
”Radovi na izgradnji puta Pljevlja - Mihajlovica, koje izvodi preduzeće Strabag iz Austrije bili su prekinuti usljed zimskih uslova na gradilištu od novembra 2020. do aprila 2021. i u istom periodu do aprila 2022.”, tvrde u Upravi za saobraćaj.
Radovi obuhvataju, između ostalog, izgradnju treće trake na određenim dionicama, korekcije trase i profila za poboljšanje brzine, radijusa okretanja, zaustavljanja i daljine vidljivosti priključaka, rehabilitaciju ili rekonstrukciju mosta, izgradnju novih i rekonstrukciju oštećenih propusta, kao i potpornih i obložnih zidova, novih drenaža i ispusta, rehabilitaciju kosina, zamjenu oštećenih slojeva asfalta, postavljanje ili obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme
Iz Uprave za saobraćaj tvrde da na ovoj dionici puta tokom ljetnje turističke sezone neće biti obustave saobraćaja zbog izvođenja radova.
Na pojedinim dionicama, kako ističu, saobraćaj će možda biti regulisan svjetlosnom signalizacijom.
Put Pljevlja - Prijepolje posljednjih godina sve više koriste turisti koj putuju na odmor na Žabljak i primorje.
 
Ovo je tako igranje sa pustanjem autoputa

obišao radove na prioritetnoj dionici​


Ibrahimović uvjeren da će građani i turisti dionicu auto-puta koristiti tokom turističke sezone​


"Zadovoljan sam napretkom radova u odnosu na ono što smo imali prije 10-ak dana kada sam ovdje bio posljednji put"

Potpredsjednik Vlade za regionalni razvoj i ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović uvjeren je da će građani Crne Gore i turisti prioritetnu dionicu auto puta Bar - Boljare koristiti dobar dio turističke sezone.
Ibrahimović je danas sa saradnicima koji su direktno uključeni u realizaciju i praćenje realizacije projekta izgradnje prioritetne dionice auto puta Bar - Boljare obišao radove na ovoj dionici.

"Zadovoljan sam napretkom radova u odnosu na ono što smo imali prije 10-ak dana kada sam ovdje bio posljednji put. Ovo što vidim danas uliva mi optimizam da će građani Crne Gore i naši gosti koji dolaze kao turisti ovaj auto put koristiti dobar dio turističke sezone i to je nešto što me izuzetno raduje jer je zaista vrijeme da ovaj projekat počne da isporučuje benefite gradjanima i privredi Crne Gore", kazao je Ibrahimović.

Dodao je i da će nastaviti da prate radove i njihovu dinamiku.



"I do puštanja u rad ja ili neko od mojih najblizih saradnika skoro svakodnevno će biti na auto putu kako bismo se iz prve ruke uvjerili i u dinamiku i u kvalitet radova jer dinamika nikako ne bi smjela da ugrozi kvalitet", dodao je Ibrahimović.
 
Stvarno je strasna situacija sa radovima sadasnjim u Crnoj Gori.
Cuveni put od Berana do Kolasina preko Jelovice koj je trebao da se pusti u saobracaj u maju 2020 i dalje se nazavrsava i sve se manje radi na njemu. Prica mi prijatelj da je i ona deonica od Lubnica do Jelovice koja je zavrsena strasno zapustena da se kamenje i stenje koje se obrusilo preko zime i proleca nesklanja da bukvanlo sve stoji. Firma EUROASFALT i pored odlicnih para koje je dobila nezavrsava taj put. Prica se da ce im opet produziti rok za zavrsetak tog puta iako je krajni rok koji je pomeran vec nekoliko puta 20 oktobar ove godine. Ako se secate da im je zadnji put produzen kao rok zbog radova na zicarama Kolasin 1450 i 1600 , ranije zbog vode u tunelu, i to je takva bila prevara da stvarno covek nema reci. Koliko vidim Bosnjacka partija dobila je Ministarstvo kapitalnih investicaija i prica se da ce novi direktor Monteputa biti diplomirani filozof.
Put od Rozaja do granice sa Srbijom je bukvalno stao.
Mislim da se neisplati putovati iz Beograda i ostalih delova Srbije do Berana preko Novog Pazara nego je bolje ici preko Zlatibora i Bijelog polja do njega.
O putevima oko Pljevalja vec sam pisao pre nekid dan sta se tamo desava.
 
Firma EUROASFALT i pored odlicnih para koje je dobila nezavrsava taj put

Bio sam prošle nedelje u Kolašinu i prošao pored tunela... Euroasfalt ne radi bukvalno ništa trenutno, ili hajde - ništa što je vidljivo golim okom van tunela. Kad kažem ništa, mislim bukvalno ništa - čak je i njihova baza pored donjeg ski centra sablasno bez aktivnosti.
 
Bio sam prošle nedelje u Kolašinu i prošao pored tunela... Euroasfalt ne radi bukvalno ništa trenutno, ili hajde - ništa što je vidljivo golim okom van tunela. Kad kažem ništa, mislim bukvalno ništa - čak je i njihova baza pored donjeg ski centra sablasno bez aktivnosti.
Strasno! Potroslili dobre pare tko zna na sta pa sada treba da se zavrsava put a nemaju odakle! Najgore je to sto ovi iz Ministarstva se ponasaju kao da se to desava van CG
 
Ovaj prilazni put autoputu dobro napreduje. Da li će ga pustiti preko starog mosta preko Tare ili novog pošto su počeli šipove da rade...
 
Odlicno to izgleda. Mislim da ce definitvno mesec jul biti termin pustanja autoputa
 
Bemax stvarno kvalitetno radi puteve sa usecima. Debljina potpornih zidova je impresivna. I stvarno su uigrana mašinerija. Svakim snimkom se vidi napredak.
 
Ovaj most preko Drcke jako dobro ide, on će verovatno biti na otvaranju jer ga jako forsiraju. Ostatak trase je pri kraju ali je očigledno da su tu usporili. Za sledeći snimak očekujem prvi asfalt.
 

Radovi na rekonstrukciji puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 20.06.2022​

 
Стварно је занимљива брзина рада, очигледно су правилно стимулисани! Сад дал су паре или претње, можда комбинација обоје! Кад би све овако радили, ех!
 
Kakav napredak na mostu preko Drcke!! Zaista kao da je zalivan preko noći. :)

Biće sad zanimljiva brzina izgradnje manjeg mosta, tj. preko Tare...
 
Bemax stvarno kvalitetno radi puteve sa usecima. Debljina potpornih zidova je impresivna. I stvarno su uigrana mašinerija. Svakim snimkom se vidi napredak.
tako sam i ja zaključio o Bemax kompaniji, da je po disciplini, kvalitetu radova, pa onda jednu školu koju rade donirali su u Podgorici, izrasla u kompaniju evropskog kvaliteta, u sam vrh, da bi mogla da radi bilo koji projekat danas samostalno u CG i širom Evrope, pratim svakih deset dana napredak radova na ovom regionalnom putu koji će spojiti AP s magistralom za Beograd, iskop pa nasip pa potporni zidovi, to je vrh, nema dileme, uigrana mašinerija, kad sam pre neki mesec hvalio Bemax, neki članovi s foruma ovde su bili ozlojeđeni, da Bemax treba uništiti, maltene, jer je kao projekat DPS-a i Mila, državni projekat Crne Gore., što je stvarno tako, ali uporedite farmu / uzgoj marihuane u Jovanjici kao državni projekat Srbije i Bemax kao državni projekat Crne Gore, pametnome dosta
 

jutros čitam, izgleda da će ipak otvoriti AP Smokovac Mateševo za 13.jul, obišao je radove Dritko, kaže da izvođač dostavi svu dokumentaciju do 5.jula, pa da se onda 13.jula svečano otvori autoput. Čini mi se da je to to, ovog puta gotovo, ako bzude tako ima da se nacrtam u koloni da prođem tog dana autoputom, za mene nestvarna scena, autoput u CG :), ali eto, ipak stiže i CG u dvadeset prvi vek, na dobrobit putnika i na dobrobit ukupne privrede Cg, dugoročno neprocenjiv značaj autoputa za CG
 
Dok se AP ne otvori iskoristio sam priliku da isprobam put preko Albanije i novog integrisanog GP Cijevna-Grabon. Put je nov u CG i bez većih krivina. Deo bez završnog sloja je i dalje isti, obeležen i naravno bez radnika. Oko 40km je kroz Albaniju i nije još uvek pušten na Guglu nego vodi na drugi GP. Uspon je i ima krivina pa mi je trebalo sat vremena sa par stajanja za fotkanje a ima i stada na putu, automobila i ne baš. Oduševilo me je mesto Tamare jer su ga sredili po PS-u bez improvizacija i šareniša. Došlo je vreme i od AL da učimo o ukusu i meri.
IMG-20220619-094500.jpg

IMG-20220619-094534.jpg

IMG-20220619-094756.jpg

IMG-20220619-094843.jpg

IMG-20220619-094906.jpg

IMG-20220619-095418.jpg

IMG-20220619-100719.jpg

IMG-20220619-102031.jpg
 
Vrh