Šta je novo?

Crna Gora

Каним се да идем до Аде Бојане, па би било лепо избећи Платије!
 
Bilo bi lepo, ko ne bi voleo, ali nešto su mnogo kilavi. Para fali, šta li?
 
Зорануро, Марлон и остали из ЦГ знају боље, мада ситуација не изгледа најбоље!
 
Dok se ne završi onih 1.4 km od petlje Mateševo do naselja Mateševo nema puštanja. Izbacuju snimak svakih 10 dana pa ćemo pratiti napredak radova.
 
Tu bi trebalo da odmah ubace u šestu brzinu, nek povuku malo sa drugih gradilišta, recimo Mojkovac-Vragodo, em je najbliže em nije mnogo ni bitno...
 

Спорно трошење новца од тендера за изградњу дионице кроз Бјеласицу: Преко тунела до аутомобила од 70 хиљада​

Министарство саобраћаjа је средином 2017. године преко тендера преузело два путничка аутомобила "сузуки коjа су плаћена по 15.172 еура, са укљученим ПДВ-ом, док су од Рокшпеда у Подгорици набављени "голф седмица" за 18.990 е, а од фирме "Ауто Чачак" у Подгорици "шкода јети" за 20.646 еура

Постоjи основана сумња да jе раниjе Министарство саобраћаjа грубо злоупотриjебило међународни тендер за изградњу тунела кроз планину Бjеласица, jер су кроз таj посао набављена четири аута, укупно вриjедна 70 хиљада еура, од коjих су два завршила у Министарству саобраћаjа, а два у Управи за саобраћаj. То показуjу наjновиjе информациjе Акциjе за социjалну правду (АСП), добиjене од Министарства капиталних инвестициjа (МКИ), на чијем је челу Младен Бојанић, као некадашњег ресора саобраћаjа, а на основу Закона о слободном приступу информациjама.
Уговор за пробиjање тунела Бjеласица закључен jе са сараjевском фирмом "Еуро асфалт" краjем 2016. године за циjену од 34,6 милиона. Уговор jе потписао тадашњи министар саобраћаjа Осман Нурковић, док jе читав међународни тендер покренут и финализован за вриjеме док jе министар саобраћаjа био Иван Браjовић.



За гориво и одржавање преко 30 хиљада
Из МКИ тврде да су трошкови горива, коjи су пали на терет буџета, од преузимања возила до краjа прошле године износили преко 26 хиљада еура, док jе за одржавање аутомобила издвоjено око 4,4 хиљаде.
У АСП-у кажу да МКИ ниjе доставило комплетну тражену документациjу, односно доказе из коjих се може видjети да се заиста ради о приказаноj потрошњи, већ jе достављена укупна информациjа о потрошеним износима, због чега jе АСП упутила додатне захтjеве за слободан приступ информациjама.
АСП jе раниjе указала да се у тендерскоj и уговорноj документациjи за оваj посао, краjње неуобичаjено, наводи набавка четири аута, коjе ће набавити извођач радова, односно сараjевска фирма, по циjени до 15 хиљада еура по возилу, плус порез на додату вриjедност (ПДВ), те да ће возила бити коришћена током изградње локациjе и надзора, након чега постаjу власништво министарства.

Посао jе почео 2017. године, али ни до данас ниjе завршен, док аута од средине те године већ користе службено у МКИ и Управи за саобраћаj. За набавку аутомобила за сопствене потребе органи управе су дужни да примиjене Закон о jавним набавкама.
У диjелу документациjе, достављеноj АСП-у, наводи се да jе Министарство саобраћаjа средином 2017. године преузело два путничка аутомобила "сузуки", коjа су плаћена по 15.172 еура, са укљученим ПДВ-ом.
Према записнику о примопредаjи, возила су у име Министарства саобраћаjа од "Еуро асфалта" преузели Далибор Милошевић и Марко Стиjеповић. Далибор Милошевић био jе директор Директората за друмски саобраћаj у бившоj влади, док jе у међувремену постављен за главног инспектора у МКИ, због чега jе дио jавности прилично негодовао.
Тунел кроз Бjеласицу велика контроверза
Циjена уговореног посла за пробиjање тунела кроз Бjеласицу jе ослобођена ПДВ-а од 6,6 милиона, коjег jе посао ослобођен двиjе седмице након потписивања уговора. У међувремену, циjена посла, коjи се финансира кредитом Европске банке за обнову и развоj, увећана је на преко 50 милиона. Оваj посао jе jедан од контроверзниjих у земљи. АСП jе jош приjе годину и по од звиждача добила информациjе о низу контроверзи, коjе прате оваj проjекат, чиjа циjена само нараста, док jе основана сумња да jе оваj државни проjекат искоришћен и за приватни проjекат изгадње малих хидроелектрана у Беранама, односно да су кроз труп пута провлачене циjеви за мале хидроелектране, чиме би тужилаштво морало да се позабави.
МКИ ниjе саопштило ко сада у министарству службено користи ова возила, док jе истовремено доставило информациjу, али не и записник о примопредаjи jош два возила, коjа су завршила у Управи за саобраћаj и такође су преузета средином 2017. године.

Како се наводи у информациjи, од Рокшпеда у Подгорици jе набављен "голф седмица" за циjену од 18.990 еура, са урачунатим ПДВ-ом, а од фирме "Ауто Чачак" у Подгорици "шкоду јети" за 20.646 еура, са урачунатим ПДВ-ом. Прецизира се да "голфа" користи помоћник директора у Управи за саобраћаj, а шкоду начелник Одсjека за грађење и реконструкциjу државних путева.
Предњи подаци указуjу на основу сумње да jе оваj међународни тендер искоришћен да се набаве аута за потребе органа управе, уз избjегавање Закона о jавним набавкама. Ово посебно што изабрани понуђач за извођење радова, вриjедних више десетина милиона еура, мора имати сопствену саобраћаjну оперативу за уговорени посао.
Поред тога, за оваj посао се вишемилионски плаћа и консултант, коjи контролише вриjедност изведених радова, те jе тиме jош невjероватниjе да се тендерским спецификациjама наводи набавка возила, да неће бити плаћена из кредита, већ средствима из буџета, као и да ће Министарство саобраћаjа, током траjања радова, плаћати трошкове горива и одржавања.
 
Dok se ne završi onih 1.4 km od petlje Mateševo do naselja Mateševo nema puštanja. Izbacuju snimak svakih 10 dana pa ćemo pratiti napredak radova.
ma nemoguće, stvarno su debili ako je tako, nadam se da će u maju biti pušten AP do Mateševa, jer se saobraćaj može odvijati i pored radova,

Jel bemax izbacuje video snimke radova?
 
Ovde se pravo, paralelno sa mostom autoputa pravi novi most? I ovaj postojeći desno se ruši ili ostaje?
Screenshot_20220420-204852_YouTube.jpg
 
Crtao sam gore, nakon pažljivog čitanja raznih vesti meni deluje da i ovde ide novi most, tako da će ispraviti trasu, pa ista neće ići kao sada preko postojećeg malog mosta i krivudati ispod AP. Drugi most ide preko Drcke, kako bi se zaobišlo mesto Mateševo i izašlo pravo na reagionalni put R-19 ka Kolašinu.

Sve to ima puno smisla, ali su zakasnili jedno 2 godine.

Katastrofalna reaktivnost u vođenju projekta.
 
Evo, grubo, moje procene gde će ići nova dva mosta:



Uz proširenje puta, to bi bilo to od radova.

Gledajući klipove, meni deluje da idu prvo na proširenje trase, pa čim je prošire možda i puste AP, sa odlivom saobraćaja postojećom (starom) trasom, preko malog mosta i kroz mesto, a ova dva mosta gradiće nakon toga lagano do jeseni.

Ne znam da li sam u pravu, nemam bilo kakve info sa terena, to je čisto moja spekalacija gledajući klipove i razmišljajući logično.
 
Da li ovaj postojeći mali most preko Tare može da izdrži opterećenje saobraćaja,ako se kojim slučajem ne izgradi novi? Ne deluje mi da će graditi i tu,osim onog preko Drcke.
 
Gledajući klipove, meni deluje da idu prvo na proširenje trase, pa čim je prošire možda i puste AP, sa odlivom saobraćaja postojećom (starom) trasom, preko malog mosta i kroz mesto, a ova dva mosta gradiće nakon toga lagano do jeseni.

Ne znam da li sam u pravu, nemam bilo kakve info sa terena, to je čisto moja spekalacija gledajući klipove i razmišljajući logično.

Sve osim ovoga bi bilo izuzetno glupo.
Ali, nažalost, ne deluje nerealno.
 
Ovaj postojeći most ima dodatne stubove koji ga pridržavaju, sad primetih nakon što sam ponovo odgledao video. Tako da nema šanse da se on koristi, barem za teške šlepere.
 
U suštini, imajući u vidu našu sklonost ka privremenim rešenjima od po 30 godina, to je dobra vest :) .
 
Taj most su oštetili kamionima prilikom izgradnje autoputa zato su ga poduprli da se ne uruši. A i drugi preko Drcke rijeke je je isto u lošem stanju. Ako ovo završe do kraja Juna svaka im čast ali mislim da ćemo čekati Jul ili Avgust.
 
За овакве ствари би неко требало да заврши у затвору! 7 година правиш АП а онда на крају баладе нема приступног пута....ЦГ је све остале зезнула, такав јавашлук нема ни у Србији.
 
Tako je to kad se po javnim preduzećima vodi politika, umesto da se koordiniraju projekti. Ovde je osnovni problem na nivou ministarstva, koje je moralo da koordinira nadležnosti i onda prati hodogram izvršenja. Izgleda da je plaćen danak neiskustvu i promeni vlasti, upravo na tom nivou.

To je sada tako, nadam se samo da su nešto iz ovoga naučili i nadam se da cg javnost ume ovu situaciju da prepozna i tretira kao neprihvatljivu, to je najbolji katalizator za brzo učenje političara :D .
 
Budžetom za 2021 godinu nisu bila obezbijeđena sredstva za ovaj put pa zato nisu ni počinjali radovi prošle godine. "završni radovi" vezano za autoput sporo teku tako da se čini da su oni ovo dobro iskoordinirali jer je budžetom za 2022 opredijeljeno još oko 68 miliona eura da se utroši za autoput a da bi se taj novac utrošio treba vremena . Evo od 20 Decembra do 21 Marta je utrošeno samo 12.5 miliona eura a preostalo je još 59.5 miliona. Poslednji izvještaj o statusu i dinamici radova je od 29 Marta https://www.gov.me/cyr/dokumenta/7fef3578-7e72-41a6-8f34-15a0b99aca01
 
Vrh