Šta je novo?

Crna Gora

Slazem se s KrCanom. Mislim da ce se graditi velike ski staze na Bijelasici tako da ce se bukvalno svako s aerodroma do ski centra prevesti najduze za 45 minuta. Izvinite necu vise na ovu temu!
 
Slazem se sa Krcanom, nema te sile, medija i politike koja ce me odvojiti od mog naroda. Pa cak i ako su neki pod uticajem medija zavedeni, nadoci ce,polako. Sve dodje na svoje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557916#p557916:3c4c97mh je napisao(la):
slaninar » Sre Avg 08, 2018 7:53 am[/url]":3c4c97mh]Igore u pravu si, nije mi bilo u cilju da ubacujem politiku u ovaj forum, pošto sam ograničen.Tema je ipak autoput Beograd -Požega(trenutno).
Jako malo je vesti o trenutnim radovima do Pz pa zato se i komentarisu te deonice u CG. A opet malo je vesti iz CG da bi to bila posebna tema. A na kraju to su delovi koji će se nekad spojiti. Samo ko zna za koliko i koliko godina....
 
Ma mene je sramota kad krenu odvajanja. Krcan je sve u pravu. Neko osmislio da bi se osecali razlicitima. Kod mene to ne pije vode. Uostalom sto se pre zavrsi deonica Matesevo-Smokovac to ce pre nasi da potegnu do Pozege kako bi moglo da se ugovara dalje.
 
kakav mentalni sklop treba da imaš da bi se registrovao na graditeljski forum i pozvao na nediskutovanje o gradnji autoputa jer je eto preko granice?
 
@MEL
Gospodine, ja uopšte ne pozivam na bojkot deonice Matesevo-Smokvica, što možete da pročitate iz mog prvog posta. Nisam balvan i neću nikog da vredjam kao što vi to radite, nego sam samo postavio jedno korektno pitanje na koje su se mnogi našli uvredjeni. Hoću još da napomenem da niti sam patriota, niti moje pitanje ima veze sa trenutnim pisanjem medija, niti mrzim braću crnogorce. Nema tu veze nikakva granica, vi ste tu nešto umislili što nije tačno.
 
Ono
mislim da sam u pravu
je loš početak.
KrCan je bukvalno pola Crne Gore prepešačio da bi nam omogućio da se divimo graditeljima dok kroz planine provlače auto put. :kk:
I nemoj da pogrešno shvatiš, doprinesi nečemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558063#p558063:3j5b97v8 je napisao(la):
slaninar » 08 Aug 2018 04:37 pm[/url]":3j5b97v8]@MEL
Gospodine, ja uopšte ne pozivam na bojkot deonice Matesevo-Smokvica, što možete da pročitate iz mog prvog posta. Nisam balvan i neću nikog da vredjam kao što vi to radite, nego sam samo postavio jedno korektno pitanje na koje su se mnogi našli uvredjeni. Hoću još da napomenem da niti sam patriota, niti moje pitanje ima veze sa trenutnim pisanjem medija, niti mrzim braću crnogorce. Nema tu veze nikakva granica, vi ste tu nešto umislili što nije tačno.

Pozdrav Slaninar, jednostavno, svakih 10ak dana se pojavi po neka informacija o izgradnji puta kroz CG. I nekako se uvjek nadje neko kome to iz ovog ili onog razloga smeta. I na ovih 350 strana je vec x puta zakljuceno da je sasvim ok da se prati i ta deonica. Sada si se ti ukljucio u forum sa vec mnogo puta prežvakanim pitanjem pa si dobio malo grublji odgovor ne samo zbog tvog pitanja vec i zbog vec mnogo puta ponavljene priče.

Inace prati se i u CG izgradnja autoputa kroz Srbiju, tako da tu nisi u pravu, npr na CdM forumu na vise tema ( doduse nivo kvaliteta postova na tom forumu je neuporedivo nizi od nivoa ovog foruma)
 
@slaninar
Mene recimo strasno zanima sta ce se desiti u CG sa autoputem, jer sam vrlo zainteresovan da tih 269+165 km puta (sto dodje negde oko 430km, malo osciluju cifre, jer projekti nisu ni uradjeni), rado bih da odem za vikend na more. To je nekih 5h puta sa odmorom + granica, sto zaista moze da bude petak vece/nedelja vece izlet.

Da se razumemo, to je 300km blize od Halkidikija i jedna granica manje. S obzirom koliko ljudi ide zimi u zimske centre na vikende (neki i produzene), sto to ne bi radili i tokom leta?

Da ne pricam da ce se drasticno kolicina idiota koja preko duple pune preticu nas desetoricu :). Poslednjih 2 meseca sam presao 4500km po Srbiji i nesto CG, da vidis kako svi na autoputu voze 130...dobri putevi i ozbiljna kontrola vrlo izdresiraju ljude.
 
Most Ujtin potok siguran za saobraćaj





5b758e8f-6490-491d-849c-653d0a0a0a64-most-ujtin-potok-3-previewOrg.jpg





[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q3PrViyagRo[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vAmzYDL_RB0[/youtube]


Objava fotografije procijepa na mostu “Ujtin potok”, na magistralnom putu Bar-Ulcinj, izazvala je uznemirenje građana na društvenim mrežama. Iz Ministarstva pomorstva i saobraćaja saopšteno je da je inspekcijski nadzor obavljen 3. aprila, kada je utvrđeno da je most potpuno siguran za saobraćaj.

Portal Bar info prvi je, još 2008. godine, pisao o spornom vijaduktu na Ujtin potoku, kod Dobre Vode i pukotini na njegovom spoljnem dijelu. Zanimljivo, ova priča ponavljala se nekoliko godina zaredom uoči početka ljetnje turističke sezone, a sada je ponovo aktuelizovana objavom slike na društvenim mrežama.
Nadležni su takođe, u više navrata objašnjavali da bezbjednost saobraćaja nije ugrožena, jer se pukotine nalaze na spoljnem dijelu i ne utiču na konstrukciju mosta, a stručnjaci objašnjavali da se radi o tzv. "Gerberovom zglobu", odnosno nosaču koji je ugrađen u most kako bi se izbjeglo njegovo savijanje.

Tim povodom danas se oglasilo i Ministarstvo saobraćaja i pomorstva i saopštilo da je 3. aprila izvršen inspekcijski nadzor i da na kolovoznoj traci nijesu primjećene deformacije koje bi upućivale na bilo kakve nestabilnosti elemenata mosta (kolovozne ploče i glavnih nosača).

ujtin-potok-dilatacija03.jpg


ujtin-potok-dilatacija01.jpg


“Na oko pet metara od trećeg oslonca most je dilatiran (razdvojen), što laičkoj javnosti daje pogrešnu sliku u pogledu njegove stabilnosti.

Na osnovu vizuelnog pregleda može se konstatovati da na mostu postoje manja oštećenja koja je neophodno sanirati, ali trenutno apsolutno ne predstavljaju opasnost po stabilnost mostovske konstrukcije i saobraćaja na njemu”, kaže se, između ostalog, u današnjem saopštenju Ministarstva saobraćaja i pomorstva.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RLE_PStBPME[/youtube]
 
Moračica će biti spojena do aprila iduće godine

Gradnja rasponske konstrukcije mosta Moračica, najzahtjevnijeg objekta na prvoj dionici auto-puta Bar Boljare, biće završena do aprila iduće godine, rečeno je Dnevnim novinama iz kineske kompanije China Road and Bridge Corporation CRBC.

Do sada je izliveno prvih desetak od ukupno 960 metara rasponske konstrukcije, čija se gradnja izvodi u vazduhu, po segmentima. Za spajanje se, umjesto uobičajenih skela na zemlji, koriste takozvane krletke.

“Zbog visine, raspona, upotrebe oplate, most se spaja u vazduhu. Vršićemo konzolnu izgradnju glavnog nosača i trenutno imamo deset aktivnih krletki, na svakom stubu po dvije. Sa obje strane stubova radi se istovremeno betoniranje, sve mora da bude uravnoteženo”, kazala je Ivana Maksimović iz odjeljenja tehničke pripreme na Sekciji 1.

Na svim stubovima mosta, njih pet, završen je prvi segment radova na rasponskoj konstrukciji. Most, koji će biti najveći na prostoru bivše Jugoslavije, trenutno grade 152 kineska radnika. Njima je za jedan segment radova, koji podrazumijeva betoniranje od tri do 4,5 metra, armiranje i pomjeranje otplate, u prosjeku potrebno oko 14 dana.

“Najčešće se betonski radovi počinju predveče i rade noću, zbog visokih temperatura. Na oplatamo imamo noćno osvjetljenje. Ostali radovi, poput izvođenja armature, obavljaju se redovno tokom dana”, navodi Maksimović.

Za gradnju rasponske konstrukcije Moračice biće utrošeno oko 30.000 kubika betona, dok će u nju biti ugrađeno 5.200 tona armature. Kada se završi izvođenje nosača pomoću krletki, spajanje mosta radiće se sa posebnom oplatom. Nakon toga uslijediće izvođenje hidrolacije, asfalta, postavljanje ograda i zaštite od vjetra.

“Na mostu ćemo imati klasičnu pješačku ogradu, takozvanu elastičnu ogradu za vozila i ogradu za zaštitu od vjetra, visine 3,8 metara. Trenutno je ona u procesu odobravanja jer za svaki materijal koji upotrebljavamo moramo dobiti dozvolu”, ukazuje Maksimović.

Most je, kako naglašava, projektovan za maksimalnu brzinu vjetra od 30 metara u sekundi. Visina stubova Moračice je 160 metara, dok će raspon od samog dna korita rijeke Morače do gornje tačke mosta iznositi 202 metra.

“Most je projektovan tako da zadovolji sve standarde. Mi prestajemo da izvodimo radove kada brzina vjetra pređe određene vrijednosti. Na svim oplatama i skelama radnici smiju da rade samo ako je brzina vjetra do 17 metara u sekundi. Imamo mjerače brzine vjetra i neka dva sata unaprijed krećemo sa pripremom za zaustavljanje radova kada je brzina vjetra veća od dozvoljene”, kaže Maksimović.

Na trasi dugoj 41 kilometar, osim Moračice, biće izgrađeno još 19 mostova.

Na gradnji Moračice, najzahtjevnijem poslu na prvoj dionici auto-puta Bar Boljare, trenutno su angažovani samo kineski radnici koji, kako tvrde u CRBC-u, imaju iskustva u sličnim projektima.

“Ovo su izuzetno specifične konstrukcije. Dovedene su kineske kompanije koje imaju iskustvo sa ovakvom vrstom radova, posebno sa ovakvom vrstom oplate. Tako je bilo i kada su izvođeni stubovi. To je u ovim slučajevima jako važno jer oni moraju da znaju kako da barataju sa skelom, koja se prvi put primjenjuje kod nas”, ističe Maksimović.

https://www.cdm.me/ekonomija/moracica-c ... ce-godine/
 
Probijen i tunel Vežešnik, Bemax završio radove prije roka

Radnici kompanije Bemax danas su na trasi auto-puta Bar-Boljare završili probijanje tunela Vežešnik.

Kako je CdM-u saopšteno iz Bemaxa, na probijanju lijeve cijeve, duge 2,5 kilometra, radila je samo njihova kompanija.

Ovim je Bemax završio sve ugovorene radove na proboju tunela na prvoj dionici auto-puta.

“Tunele smo probili prije roka”, naglasili su u Bemaxu.

Ta kompanija, koja se pokazala kao brža od kineske CRBC, na prvoj trasi auto-puta Bar-Boljare probila je tunele ukupne dužine 11 kilometara.

Radovi na izgradnji auto-puta zvanično su počeli u maju 2015. godine. Planirana je gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta. Prioritetna dionica Smokovac–Uvač–Mateševo duga je 41 kilometar.

https://www.cdm.me/ekonomija/probijen-i ... rije-roka/
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tliDpuKEAFY[/youtube]
 
Izrada rešenja za deonicu Andrijevica-Berane-Boljare

Monteput d.o.o. Podgorica objavio je tender za izradu idejnog rešenja deonice autoputa Andrijevica-Berane-Boljare (granica sa Srbijom), procenjene vrednosti 170.000 evra sa PDV-om.

S obzirom da su sa Srbijom pokrenute aktivnosti na definisanju kontaktne tačke autoputa u Boljarima, ova nabavka se sprovodi u skraćenom roku.

Ponude se predaju radnim danima od 8 do 12 sati, zaključno sa 3. oktobrom 2018. godine do podneva.

Javno otvaranje ponuda održaće se 3. oktobra 2018. u 12.30 sati, u prostorijama Monteputa.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude biće donesena se u roku od 30 dana od dana javnog otvaranja ponuda.

http://rs.n1info.com/a419116/Biznis/...e-Boljare.html
 
Kinezi traže još 115 miliona da završe što je Brajović zaboravio

Vlada sada prinuđena da aneksom ugovora u “nepredviđene radove” stavi petlju Smokovac i elektro i vodovodnu mrežu za autoput, što bi trebalo da budu osnovni radovi. Crnogorska strana smatra da cijenu CRBC-a može oboriti na 60 do 70 miliona

Vladi je stigao račun od 115 miliona eura za gradnju prve faze petlje Smokovac, elektro i vodovodne mrežu za autoput, koje je tim bivšeg ministra saobraćaja Ivana Brajovića “zaboravio” da stavi u ugovor o gradnji prioritetne dionice autoputa Podgorica - Mateševo.

Izvor “Vijesti” iz Ministarstva saobraćaja i projektnog tima potvrdio je da je glavni izvođač kineska kompanija CRBC poslala ponudu za ove “dodatne” radove, ali navodi da je procjena vladinog tima da ovi radovi ne mogu koštati više od 60 do 70 miliona eura, zbog čega će pregovarati kako bi se došlo do realne cijene.

Državnu kasu i građane će izgradnja ove dionice autoputa zbog toga koštati nekoliko destina miliona više, jer ugovorom o izgradnji autoputa između Vlade i Kineza nije predviđena obaveza snabdijevanja autoputa i objekata uz njega električnom energijom i vodom, kao ni izgradnja prva faze petlje Smokovac, odnosno priključnog puta na autoput iz pravca Podgorice.

09c2e1e5a126e4d41180a2cead23ee0c.jpg

Idejna varijanta buduće prve faze petlje Smokovac

„Tačno je da ugovorom nije ugovoreno konačno napajanje strujom, napajanje vodom objekata autoputa i sela i priključni put na Smokovcu. Mi moramo ići dalje, ne možemo strijeljati nekog za to. U ugovoru postoji stavka od 10 odsto troškova za nepredviđene i naknadne radove i sigurno da taj procenat nećemo preći. Postoji određena kalkulacija Kineza, ali u Ministarstvu saobraćaja postoji tim inžinjera i međunarodni inžinjer koji če utvrditi realne cijene. Postoji tržište, postoje domaći podizvođači, drugi strani izvođači, iako je opet najvjerovatnije da sa Kinezima dođemo do realne cijene“, rekao je sagovornik “Vijesti” iz Vlade.

“Vijesti” su u septembru prošle godine objavile da je CRBC odbio da gradi priključenje na autuput - prvu fazu petlje Smokovac jer ona nije predviđena ugovorom koji je potpisao Brajović, kao i da bi to dodatno moglo koštati državu 30 miliona eura. Za petlju još nije obavljena ni eksproprijacija, pa će njena izgradnja kao i završetak ostalih “nepredviđenih” radova odložiti otvaranje autoputa, koje je bilo predviđeno u maju naredne godine, za kraj 2019.

Priključak na autoput iz pravca Podgorice, prva faza petlje Smokovac, predviđa saobraćajnicu sa četiri trake koja se nastavlja na bulevar na Zlatici, izdiže desetak metara od tla i skreće lijevo iznad bivšeg stadiona FK Kom. Saobraćajnica zatim kao nadvožnjak prelazi željezničku prugu i skreće desno prema Morači gdje će se graditi veliki plato sa naplatnim rampama, a zatim i veliki most preko Morače. Ova dionica duga je svega oko kilometar i po, ali se skoro sva sastoji od nadvožnjaka i mosta zbog čega je veoma skupa. Druga faze petlje Smokovac predviđa i dva priključenja za nastavak autoputa koji će ići oko Podgorice, kao i na moguće pruključenje Jadransko-jonske ceste, ali će se to vjerovatno raditi u drugoj i trećoj fazi.

ebef77bd4a9101ef02f0f7f433f3a8ee.jpg

Informator o autoputu u kojem se navodi petlja kao dio ugovora

Ugovorom je bilo “zaboravljeno” da cijela 42 kilometra dionice, kao i objekti na njoj, moraju imati elektro i vodovodnu mrežu. Obaveza će biti i da se djelimično izmijene dalekovodi za snabdijevanje strujom sela u blizini autoputa. Izvor “Vijesti” iz tima koji sada prati gradnju autoputa, rekao je da su mnogi od ovih radova mogli za državu biti jeftiniji da su bili dio osnovnog ugovora i da su planirani tada, jer će sada biti potrebne i djelimične izmjene na postojećim objektima i vraćanje na ono što je već završeno.

Tako će sada ono što je trebalo da budu osnovni radovi na dionici autoputa, kao što je priključak na njega i elektro i vodovodna mreža, biti dogovoreno aneksom ugovora kao “nepredviđeni i naknadni radovi”.

Ponuda za izgradnju autoputa CRBC-u je zvanično predata u februaru 2013, ali je mijenjana aneksima dva puta. Ugovor o izgradnji potpisao je Brajović u februaru 2014, a radovi su zvanično počeli tek u maju 2015. Početak glavnih radova kasnio je skoro godinu jer je kineska strana dobila nepotpune podatake za izradu projekta.

Ova dionica, prema ugovoru, košta 809 miliona eura za 41 kilometar, a 85 odsto se plaća od kredita kineske Eksim banke od 944 miliona dolara.

Tadašnji propust bio je i ugovaranja iznosa kredita u dolarima bez osiguranja od kreditnog rizika. U trenutku uzimanja kredita u oktobru 2014. godine on je vrijedio 743 miliona eura, a sada je 806 miliona eura. Analiza Fideliti konsaltinga pokazuje da bi za 10 godina Crna Gora, prema grubim procjenama, mogla platiti 153 miliona eura samo za troškove hedžinga po osnovu zajma za autoput Bar - Boljare. Krajem 2014. godine, kada je ugovoren kredit, trošak hedžinga je mogao biti šest puta niži nego danas.

Nova Vlada i ministar nijesu znali šta je sve “zaboravljeno”

Kada je prije pet godine potpisivan ugovor o gradnji Ministarstvo saobraćaja je tada objavilo informator o projektu, a među objektima koji će biti građeni u okviru ove prioritetne faze nabrojana je i petlja Smokovac. U Vladi su do septembra prošle godine, novi ministar i premijer, smatrali da je obaveza CRBC da projektuje i gradi prva fazu petlje Smokovac. To su i saopštavali u prvim izjavama nakon što je kineski partner odbio da je gradi.

“Nesporno je da je ugovorena izrada projekta te petlje, ali da postoje različita tumačenja da li iz ugovora proizlazi i obaveza kineske kompanije CRBC da izrade petlju. Tu se CRBC ne slaže s nama, misle da to nije predviđeno, mi mislimo da jeste”, kazao je Marković.

Marković je naglasio da ukoliko CRBC bude uporan da to nije njihova obaveza, postoji međunarodna komisija koja će se baviti time. Ako ni to ne bude dalo rješenje, kako je istakao Marković, ići će se na arbitražu. Premijer je, međutim, uvjeren da će se ipak “dogovoriti”, jer se već sada stvaraju pretpostavke da se sa završetkom prve prioritetne deonice nastave radovi na sljedećoj dionici Mateševo - Andrijevica i Andrijevica - Boljari

Ministar saobraćaja Osman Nurković je tada kazao da je “dilema da li je petlja ugovorena obaveza ili ne”.

“Na tom pitanju radi komisija koju sam formirao i uskoro ćemo sjesti sa izvođačem. Ukoliko se ne dogovorimo moguća je arbitraža”, kazao je Nurković.

On je naveo da je problem nastao zbog nedefinisanosti ugovora, ali da vjeruje u dogovor.

“Sporni dio produžava ugovorenu dionicu za kilometar i po, pa će sa petljom iznositi 42,5 kilometara”, kazao je Nurković.

On je naveo da ovaj problem neće biti kamen spoticanja.

“Ako se utvrdi da ovo nije obaveza investitora, mi ćemo naći novac iz budžeta i platiti. Nećemo dozvoliti da to uspori ukupnu dinamiku i otvaranje autoputa”, kazao je Nurković.

Povećaće javni dug za 1,5 do 2,6 odsto BDP-a

Za Vladu je nova muka kako narednih dana da nađe dodatni novac kako bi platila ove “nepredviđene i naknadne radove”. U budžetu nema novca, tako da ostaje jedino da se kroz novo zaduženje obezbijedi novac kako bi krajem godine autoput uopšte bio u funkciji.

Ukoliko konačna cijena bude u okviru sadašnje procjene crnogorske strane od 60 do 70 miliona eura, ovi “naknadni” radovi će povećati državni dug za 1,5 odsto procjene ovogodišnjeg BDP-a, a ukoliko ostane cijena CRBC-a od 115 miliona biće potrebno 2,6 odsto BDP-a.

Državni dug sada je tri milijarde eura ili 70 odsto BDP-a. U strategiji upravljanja javnim dugom, sa početka ove godine, predviđeno da će državni dug na kraju ove godine iznositi 2,96 milijardi eura (67,5 odsto BDP-a), kao i da će zbog mjera sanacionog plana naredne godine pasti na 2,87 milijardi (62,8 odsto BDP-a).

http://www.vijesti.me/vijesti/kinez...a-da-zavrse-sto-je-brajovic-zaboravio-1004587
 
Petlja Smokovac nije zaboravljena

Izvor: Pobjeda

Petlja Smokovac sastavni je dio dionice auto-puta Farmaci-Smokovac, koja je Detaljnim prostornim planom definisana kao druga etapa realizacije i posebno je kompleksna zbog toga jer se radi o vezi dva auto-puta, Bar-Boljare i Jadransko-jonskog autoputa i magistralnog puta M2, saopštio je direktor poslovne jedinice Monteputa za upravljanje projektom auto-puta Goran Vujović.

On tvrdi da Ugovorom o projektovanju i izgradnji prioritetne dionice Smokovac Mateševo ništa nije zaboravljeno.

“Ako se ima u vidu navedeno, sadržaj ugovora i uobičajene FIDIC procedure, ne može se u bilo kom slučaju i kontekstu govoriti da se radi o “propustima” i “nedostacima” ugovora, ili “zaboravljenim radovima, “neznanju” ili “neodgovornosti” kako se navodilo u pojedinim medijima. Odmjereno i oprezno postupanje ugovorne strane ne znači i tajnovito i/ ili korupcionaško, kako se to i moglo čuti u medijima. Nijedan posao, posebno onaj ove vrijednosti i značaja, ne vodi se putem medija i kroz dnevno-politička nadmetanja, već prioritetno na osnovu stručnih mišljenja i stavova, što je bio i osnovni princip rada od početka realizacije projekta auto-puta Bar Boljare”, kazao je Vujović u intervjuu Pobjedi.

Ugovorom je precizirano da će izgradnja autoputa koštati državu 809 miliona eura, a predviđena je mogućnost da može biti uvećana za deset odsto. Zbog kompleksnosti, konstatovano je da petlju Smokovac, iako je dio naredne etape i nije dio idejnog projekta na osnovu koga je izvođač radova dostavio svoju ponudu, treba uključiti u ugovor radi osiguravanja pune funkcionalnosti i kompletnosti radova na projektu.

“U tom kontekstu pristupilo se traženju najpovoljnijeg rješenja za petlju Smokovac, saglasno važećim planskim dokumentima, sa ciljem da se veza izgrađenog dijela auto-puta i magistralnog puta, nađe u sklopu konačnog rješenja petlje Smokovac i realizuje kao prva faza cjelokupne petlje, do nastavka realizacije dionice Farmaci-Smokovac i donošenja konačne odluke o vezi sa Jadransko-jonskim auto-putem. Projektnim zadatkom je na osnovu svega ovoga predviđena fazna izrada projekta petlje Smokovac, kao obaveza izvođača radova, a samo izvođenje radova na pristupnoj saobraćajnici, odnosno dijelu petlje Smokovac, predstavlja naknadni rad i upravo iz tog razloga je ugovorom utvrđena i rezervisana okvirna suma do deset odsto ugovorne cijene za namjene finansiranja naknadnih i nepredvidivih radova”, istakao je Vujović.

On je naglasio da bi se izgradnjom prve faze petlje Smokovac ukupna dužina dionice sa postojećih 41 km se povećala na 42,5 km.

“I obezbijedilo bi se kvalitetno i konačno tehničko rješenje, sa naplatnom rampom na Smokovcu, koje bi bilo potpuno funkcionalno u ovoj fazi eksploatacije dionice Smokovac Mateševo, a omogućilo bi nesmetani nastavak realizacije dionice Farmaci-Smokovac i Jadransko-jonskog auto-puta nakon njegovog definisanja”, zaključio je Vujović.

Link: https://www.cdm.me/ekonomija/petlja-smo ... oravljena/
 
"Vujović: Autoput će kasniti oko pola godine; Damjanović: Optimistične prognoze"
Citava vest: http://www.vijesti.me/tv/vujovic-autopu ... ze-1005818

Toliko o tome da se tamo radi nesto ozbiljno, ali volimo mi da mislimo za sebe da smo najgori, a svi ostali da rade kako treba. Tek ce ovi da kasne i da lazu, petljaju i muljaju, samo polako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570524#p570524:ka1va8hj je napisao(la):
Svetlopis » Čet Sep 27, 2018 10:55 pm[/url]":ka1va8hj]"Vujović: Autoput će kasniti oko pola godine; Damjanović: Optimistične prognoze"
Citava vest: http://www.vijesti.me/tv/vujovic-autopu ... ze-1005818

Toliko o tome da se tamo radi nesto ozbiljno, ali volimo mi da mislimo za sebe da smo najgori, a svi ostali da rade kako treba. Tek ce ovi da kasne i da lazu, petljaju i muljaju, samo polako.

https://youtu.be/GQuwY69MeDs
 
Mislim da nije za poređenje...Cg deonica će malo kasniti a neuporedivo je teža od bilo koje naše...a naše kasne skoro koliki im je rok...
 
Most Krkor na auto putu Bar-Boljare

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZYrUGB8PJwQ[/youtube]
 
Vrh