Šta je novo?

Crna Gora

Ali, nisam video poseban rok za deonicu Ribarevina-Lepenac, ako je isti vezan za rok ukupne "deonice" do Berana, na isto dodje. Na žalost.
 
Koliko je Bemaxu trebalo za Mateševo-Kolašin?
To je čini mi se slična kilometraža a pritom treba uzeti u obzir da je Mateševo-Kolašin rađeno u "pogrešno" doba godine i prilično je temeljno urađeno.
Možda ovaj deo ne treba tako temeljno da se radi pa zbog toga se u meni budi nada da će ipak biti završeno malo ranije od ovog najavljenog roka za celu deonicu do Berana.
 
Koliko je Bemaxu trebalo za Mateševo-Kolašin?
To je čini mi se slična kilometraža a pritom treba uzeti u obzir da je Mateševo-Kolašin rađeno u "pogrešno" doba godine i prilično je temeljno urađeno.
Možda ovaj deo ne treba tako temeljno da se radi pa zbog toga se u meni budi nada da će ipak biti završeno malo ranije od ovog najavljenog roka za celu deonicu do Berana.
April- kraj decembra 2023 sa zastojom oko 40 dana zbog ljetnje sezone, ukupno oko 9km. Zaboravlja se cinjenica da je put rekonstruisan 2005 godine prije ove zadnje izvedbe radova.
 
Iskreno, meni ni sadašnje stanje Ribarevina-Lepenac nije tako strašno, kao što mi, još iskrenije, nije bilo strašno stanje ni Kolašin-Mateševo. Zapravo, nisam mogao da verujem da se to rekonstruiše, a da onaj krš preko Trešnjevika stoji kako stoji.

Hoće se reći, jeste ova deonica za rekonstrukciju u Švajcarskoj. No mi se čini da u Crnu Goru :) ima možda i drugih prioriteta... Pogotovo ovako terminski nesrećno tempirano (kolega gore već elaborirao).
 
Iskreno, meni ni sadašnje stanje Ribarevina-Lepenac nije tako strašno, kao što mi, još iskrenije, nije bilo strašno stanje ni Kolašin-Mateševo. Zapravo, nisam mogao da verujem da se to rekonstruiše, a da onaj krš preko Trešnjevika stoji kako stoji.

Hoće se reći, jeste ova deonica za rekonstrukciju u Švajcarskoj. No mi se čini da u Crnu Goru :) ima možda i drugih prioriteta... Pogotovo ovako terminski nesrećno tempirano (kolega gore već elaborirao).
Nema logike da se rekonstruise Tresnjevik jer sada tamo krece autoput. Dionica je preko 30km a imajuci u vidu sadasnju sirinu kolovova i reljef minimalno 70 miliona.
 
Eh, do tog "sada" ko živ, ko mrtav... :)

To je, uzgred, bio samo primer. Npr. br2, obilaznica Kolašina? Ili od Kolašina ka Šćepan Polju (direkt ruta za BiH u svakom smislu) nema kvalitetne opcije osim preko PG i NK itd. itd.
 
Eh, do tog "sada" ko živ, ko mrtav... :)

To je, uzgred, bio samo primer. Npr. br2, obilaznica Kolašina? Ili od Kolašina ka Šćepan Polju (direkt ruta za BiH u svakom smislu) nema kvalitetne opcije osim preko PG i NK itd. itd.
Obilaznica oko Kolasina kad se dogovore Kolasinci izmedju sebe oko prostornog plana, koliko sam u toku dvije su mogucnosti; kroz grad ili totalno zaobilazenje grada od Mateseva(onaj dio Vlados). Broj 2: premijer Spajic je najavio dionicu Sarajevo-Gorazde-Pljevlja- Crnca(petlja kod trece dionice auto puta), tako da nema efekta obje da se grade sa oskudnim sredstvima koja su na raspolaganju.
 
Eh, pa sada menjaš kriterijume. Ovo drugo je ogroman projekat koji ko zna kada će i da li će, a ja pričam o rekonstrukciji puta od Mioske za Šavnik. Uz ispravljanje trase i sređivanje tog puta, uz tunel dva i vijadukt dva iza Šavnika na M6, eto veze za Sarajevo u ovom veku, a čini mi se možda i sa više koristi interno u CG.

edit: dobro, kad knez D. 2084. pusti 16tu i finalnu poddeonicu izuzetno dugačke deonice Foča-Šćepan Polje...
 
Taj put svakako mora da se bar upristoji (a bilo bi dobro i da se, bar na nekim delovima, malo i proširi) jer čak i kada se otvori put Kolašin - Berane, on će i dalje biti prometan, pogotovo leti jer je sam po sebi turistička atrakcija, a tuda se ide i na Štavnu i katune na Komovima
Nema logike da se rekonstruise Tresnjevik jer sada tamo krece autoput. Dionica je preko 30km a imajuci u vidu sadasnju sirinu kolovova i reljef minimalno 70 miliona.
 
Eh, pa sada menjaš kriterijume. Ovo drugo je ogroman projekat koji ko zna kada će i da li će, a ja pričam o rekonstrukciji puta od Mioske za Šavnik. Uz ispravljanje trase i sređivanje tog puta, uz tunel dva i vijadukt dva iza Šavnika na M6, eto veze za Sarajevo u ovom veku, a čini mi se možda i sa više koristi interno u CG.

edit: dobro, kad knez D. 2084. pusti 16tu i finalnu poddeonicu izuzetno dugačke deonice Foča-Šćepan Polje...
Tacno je da je ogroman projekat, ali je ogroman projekat i idejno rjesenje autoputa Andrijevica Pec za koje je raspisan tender prije mjesec dana. Andrijevica-Crnca autoputem ne preko 25km. Zbog toga po mom misljenju nece se ulagati u taj projekat.
 
Taj put svakako mora da se bar upristoji (a bilo bi dobro i da se, bar na nekim delovima, malo i proširi) jer čak i kada se otvori put Kolašin - Berane, on će i dalje biti prometan, pogotovo leti jer je sam po sebi turistička atrakcija, a tuda se ide i na Štavnu i katune na Komovima
Najvise sto se moze ocekivati jer presvlacenje asfaltne podloge ali i to ne vjerujem, jer se radi o 30-ak kilometara. Vec o prosirivanju puta, potpornim zidovima i ispravljanju kosina po meni ni govora. PS. Ovi projekti sto su u toku na sjeveru, idejni projekti eventualno i prioritet se seli ka primorju da se rjesavaju saobracajni cepovi koji su goruci problem.
 
Presvlačenje tog asfalta je sasvim ok i razumna mera revitalizacije pravca preko Trešnjevika. Otvaranjem veze kroz tunel ka KL i kasnije izgradnjom deonice AP do Andrijevice, ovo preko Trešnjevika ostaje strogo turistički, panoramski put i kao takav je sasvim podnošljivog profila, do neke tamo budućnosti.

Ipak, imajući u vidu kakav potencijal ima Bjelasica, Komovi, pa bogami i Lisa, i to za _LETNJI_ turizam, ogromna greška je da put ostane ovakav kakav je.

Ovo sve pišem naravno potpuno indoktriniran sopstvenom filozofijom da budućnost turizma CG jednostavno nije primorje (koje je nikakvo i upropašćeno), već ono što je poprilično jedinstveno, a to je taj ring Bjelasica-Komovi-Maganik-Moračke planine-Sinjajevina, pogotovo što se sve to nastavlja na Durimitor na zapad. E to bogami nema na svakom koraku, dok ono malo obale, nerazuđene potpuno, ono je jedna od lošijih alternativa u okruženju i san je da će doći neki bogati turisti da se tu okrenću na suncu... Naravno, ovo je samo procena dobronamernog suseda, koji CG voli kao svoju, a verovatno i greši :)
 
Presvlačenje tog asfalta je sasvim ok i razumna mera revitalizacije pravca preko Trešnjevika. Otvaranjem veze kroz tunel ka KL i kasnije izgradnjom deonice AP do Andrijevice, ovo preko Trešnjevika ostaje strogo turistički, panoramski put i kao takav je sasvim podnošljivog profila, do neke tamo budućnosti.

Ipak, imajući u vidu kakav potencijal ima Bjelasica, Komovi, pa bogami i Lisa, i to za _LETNJI_ turizam, ogromna greška je da put ostane ovakav kakav je.

Ovo sve pišem naravno potpuno indoktriniran sopstvenom filozofijom da budućnost turizma CG jednostavno nije primorje (koje je nikakvo i upropašćeno), već ono što je poprilično jedinstveno, a to je taj ring Bjelasica-Komovi-Maganik-Moračke planine-Sinjajevina, pogotovo što se sve to nastavlja na Durimitor na zapad. E to bogami nema na svakom koraku, dok ono malo obale, nerazuđene potpuno, ono je jedna od lošijih alternativa u okruženju i san je da će doći neki bogati turisti da se tu okrenću na suncu... Naravno, ovo je samo procena dobronamernog suseda, koji CG voli kao svoju, a verovatno i greši :)
Sva tvoja prica 100% tacna i bez argumentacije protiv. Moje glediste pociva na tome da su sredstva kapitalnog budzeta izuzetno niska i da se moraju birati prioriteti sta da se radi barem u nekom srednorocnom periodu. E kad se tako gleda uvijek su pri dnu oni projekti koji uticu na manji broj ljudi i gdje je povrat investicije nizi.
 
Nisam znao za taj tunel. Prošao sam tim putem prošle godine i cenim otprilike gde je tunel po logici stvari. Jer osim tog prevoja gde je i Semoljsko jezero,
ostatak puta je skroz ok, magistrala a saobraćaja nigde. Tako da sumnjam da će biti nekog interesa za ovo jer tu stanovništva skoro da i nema, u CG
što se vodi kao grad u normalnoj državi nije ni varošica. Ali je zanimljivo za letnji turizam, planinarenje, biciklizam itd...
 
IMG-20240305-WA0002.jpg

Radovi u centru BD...
Brat nije baš najbolje shvatio šta znači totalna obustava saobraćaja pa je morao u rikverc...
 
Сад је већ свима на Хелму јасно да док како народ већ прича " не почну летити главе" боље бити неће!
 
Vrh