[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720068#p720068:89wywnjz je napisao(la):
zoranuro » Mon Mar 23, 2020 2:01 pm[/url]":89wywnjz]Problem puta Berane Kolasin je tunel kroz Bjelasicu duzine oko 2800 metara. Ovaj put je trebao biti pusten u maju 2020 ali im je odobren produzetak od pola godine zbog velikih voda koje su se pojavile pri busenju tunela. Cak je bilo i prekinuto busenje dok se voda nije povukla.Kada su krenuli da ga buse mislili su da ce stena biti dobra za busenje ali se ispostavilo da to nije tako. Moje misljenje je da ovaj put nemoze biti kompletno gotov i pusten u saobracaj do septembra 2021 godine. Znaci rok od 3 godine ce sigurno biti probijen za vise od godinu dana. Oni ce asfaltirati i uraditi dobar put do Jelovice tj do ulaza u Tunel Jezerine. Od centra Berana do Kolasina ce biti razdaljina od 38 km. Izlaz iz tunela je kod skijalista Kolasin 1450 i najverovatnije treba prosiriti i uraditi put kroz Kolasin. Do sada treba preko Ribarevina sat i po a kada se pusti ovaj put bice potrebno oko pola sata. Mislim da ce mnogi iz Srbije koji idu preko Novog Pazara i Rozaja ici ovim putem ka Podgorici jel ce se od Kolasina lako prebaciti do Mateseva i auto puta. Mislim da je razdaljina Kolasin Matesevo 10 km. Gradnju puta izvodi Euroasfalt iz Bosne
Put od Niša do Podgorice (i dalje ka Budvi, Baru, Nikšiću, Ostrogu, Boki...) biće kraći za par sati kad se završe 3 stvari, od kojih su 2 pri kraju (i biće za godinu-dve), a jedna na početku (3-4 godine, možda malo više za pun profil):
1. Autoput - deonica Smokovac - Mateševo, o tome je već pisano više puta - skraćuje se vreme 45-60 min, ali pre svega se povećava bezbednost
2. Berane - Kolašin, skratiće za dodatnih sat vremena, biće od koristi narednih 5-6-10 godina, dok ne završe deonice Mateševo-Andrijevica i Andrijevica-Berane, onda će se svesti na lokalnu saobraćajnicu. Strašno smara prolazak dolinama i kanjonima Ibra, Lima, Tare, Morače i posebno prelaziti preko njihovih vododelnica tj. prevoja.
3. Autoput Niš-Pločnik, skratiće sigurno od 45 minuta do čak sat i po (zavisi od gužve u Prokuplju i drugim naseljenim mestima) od petlje na K10 do buduće petlje Beloljin, trasom kojom ide 90% saobraćaja od NI do PG.
Ostalo što je sporno na tom pravcu (Niš-Podgorica) je pre svega put od Brusa do Jošaničke Banje i dalje Biljanovca gde se izlazi na ibarsku. Loš je, uzan, sa puno krivina, nije on ni zamišljen da bude glavni pravac, nego je tako od 1999. I to se neće promeniti ni završetkom Moravskog koridora, mnogo se kruži. Drugi problem je deonica od Beloljina do Razbojne (Razbojna-Brus je već glavni pravac za Kop), mada su oko Blaca nešto krpili. Treći problem je prolazak kroz sred Novog Pazara, ali obilaznica izgleda nikome nije u interesu, ponajmanje Pazarcima... Ostalo se može klasifikovati od pristojnog do podnošljivog.
Naravno, postoji i dalje najkraći i najbrži put, kojim se iz južnih i jugoistočnih krajeva ka Crnoj Gori išlo do 1999.: PK-Kuršunlija-Merdare-Priština-Peć-Kula-Rožaje itd. Sad čak i bezbednost nije toliki problem, koliko cimanje na 2 granice, umesto na jednoj.